Muffe was, wat te doen?
+13
Jade
Jasmine
Rush
Linda
Pineco
Exogenesis
PapillonRose
Victoria-
Océane
Caresses
Sam
Bazinga
Robin_
17 plaatsers
Pagina 1 van 1
Muffe was, wat te doen?
Het valt me op dat mijn was de laatste paar keren erg muf ruikt. Er zit geen geur van het wasmiddel en wasverzachter aan. Het ruikt alleen maar nat en muf. Ik heb die rubberen band al schoongemaakt en ook de wasmachine leeg aangezet met schoonmaakazijn en soda op 95 graden. Dit heeft geen resultaat gehad. Gisteren heb ik het filter schoon gemaakt, maar die was niet eens echt vies. Wat kan ik nog meer doen? De was ruikt echt niet fris, maar is wel schoon (maar onze was is sowieso nooit echt vies).
Robin_- Fluisteraar
- Aantal berichten : 126
Punten : 150
Registratiedatum : 07-07-13
Re: Muffe was, wat te doen?
Ander soort wasverzachter proberen? Hoe hang je 't te drogen? Of gebruik je de droger?
Wij gebruiken Ariel wasmiddel en Lenor wasverzachter. Zodra de was piept, gelijk eruit en op de rekken en dan ruikt 't gewoon fris. En ook nog 's heel lang..
Wij gebruiken Ariel wasmiddel en Lenor wasverzachter. Zodra de was piept, gelijk eruit en op de rekken en dan ruikt 't gewoon fris. En ook nog 's heel lang..
Bazinga- Ratel
- Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12
Wassen met azijn misschien?
Sam- Kletskop
- Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12
Herkenbaar probleem, ik lees mee..
Caresses- Kletskop
- Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10
Waarschijnlijk een geval van hardnekkige vetluis. Even een paar wassen draaien met azijn en wat vaatwastabletten...
Edit: en voortaan regelmatig wassen op 90 graden draaien en minder wasmiddel en wasverzachter gebruiken...
Edit: en voortaan regelmatig wassen op 90 graden draaien en minder wasmiddel en wasverzachter gebruiken...
Océane- Prater
- Aantal berichten : 825
Punten : 891
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb de machine net weer op een kookwas aangezet met soda. Hopelijk heeft dit effect.
Qua wasmiddel en wasverzachter heb ik heel lang Robijn gebruikt. Nu heb ik een paar andere flessen in huis, maar het lijkt wel of de geur de was niet bereikt.
Qua wasmiddel en wasverzachter heb ik heel lang Robijn gebruikt. Nu heb ik een paar andere flessen in huis, maar het lijkt wel of de geur de was niet bereikt.
Robin_- Fluisteraar
Sinds ik het wasmiddel in een wasbolletje bij de was stop, ruikt mijn was weer fris.
Ik had ditzelfde probleem. Vooral met mijn donkere was. Inmiddels gebruik ik ook geen wasverzachter meer omdat het wasmiddel genoeg geur achterlaat.
Ik had ditzelfde probleem. Vooral met mijn donkere was. Inmiddels gebruik ik ook geen wasverzachter meer omdat het wasmiddel genoeg geur achterlaat.
Victoria-- Fluisteraar
- Aantal berichten : 172
Punten : 190
Registratiedatum : 13-07-13
Misschien ook een open deur hoor, maar toch even vragen. Als je de was eruit hebt gehaald, doe je dan het deurtje meteen weer dicht? Dat deed ik ooit in het begin en daardoor werd mijn was muf, want toen ik het deurtje open liet staan heb ik er geen last meer van gehad.
Zelf nog niet gedaan, maar een kookwas met een vaatwastablet schijnt ook goed te werken. Hier doe ik af en toe hetzelfde maar dan met azijn, maar dat doe ik vooral tegen kalk, muffe was heb ik gelukkig al heel lang niet gehad.
Zelf nog niet gedaan, maar een kookwas met een vaatwastablet schijnt ook goed te werken. Hier doe ik af en toe hetzelfde maar dan met azijn, maar dat doe ik vooral tegen kalk, muffe was heb ik gelukkig al heel lang niet gehad.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Maar als je een was draait met azijn, doe je er dan ook daadwerkelijk was bij in?
Exogenesis- Kletskop
- Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12
Exogenesis schreef:Maar als je een was draait met azijn, doe je er dan ook daadwerkelijk was bij in?
Meestal niet. Door dit topic heb ik zojuist een kookwas aangezet. Daar heb ik een paar schoonmaakdoekjes bij gedaan. Dat kan niet echt wat mee mis gaan op 95 graden.
Victoria-- Fluisteraar
- Aantal berichten : 172
Punten : 190
Registratiedatum : 13-07-13
En je doet niet meer was in de machine dan eerst? Ik heb het hier ook een tijd gehad, volgens mijn schoonmoeder stopte ik er gewoon te veel in. Nu ik minder volle machines laat draaien, ruikt de was inderdaad een stuk frisser.
De tip van het deurtje open laten tussen twee wasbeurten, is ook een goede, dat heeft hier ook goed geholpen.
De tip van het deurtje open laten tussen twee wasbeurten, is ook een goede, dat heeft hier ook goed geholpen.
Pineco- Prater
- Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13
Deur open laten staan doe ik inderdaad. Nee, heb m'n trommel niet te vol. Draai ook regelmatig een wat kleiner wasje op kort programma. Hij gaat 1x per week op 60 graden aan. Hij is nu net klaar met de lege kookwas. Hopelijk gaat het nu weer beter.
Robin_- Fluisteraar
Ik doe 1 keer per maand een kookwas met azijn of met een vaatwastablet. Als ik dat te lang niet doe, dan gaat m'n was ook stinken.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Ik heb het een tijdje gehad en dan rook gewoon de hele bijkeuken muf, niet alleen de was helaas. Het is zomaar ineens ook weer over gegaan na een week of 2, maar ik doe tegenwoordig minder 'grote' wassen per trommel.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Azijn en soda tegelijk gebruiken schijnt niet te helpen. Door een chemische reactie lossen deze elkaar op.
http://www.wasmachine-schoonmaken.com/
http://www.wasmachine-schoonmaken.com/
Jasmine- Ratel
- Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11
Exogenesis schreef:Maar als je een was draait met azijn, doe je er dan ook daadwerkelijk was bij in?
ik doe bij elke was azijn in het wasverzachter bakje.
Jade- Ratel
- Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11
Jade schreef:Exogenesis schreef:Maar als je een was draait met azijn, doe je er dan ook daadwerkelijk was bij in?
ik doe bij elke was azijn in het wasverzachter bakje.
Welke azijn gebruik je dan? Ik vind het wel een goed idee...
Exogenesis- Kletskop
- Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12
Onze wasmachine is in gebruik sinds 1995, nu 18 jaar dus. En ik heb nog nooit azijn of soda gebruikt. Onze machine draait nog steeds de was keurig schoon.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Ik heb dit een tijdje terug ook gehad en toen bleek er een klepje in het vak voor het wasmiddel verkeerd om te staan. Namelijk op waspoeder ipv vloeibare wasmiddel. Hierdoor verdween alle wasmiddel dus meteen de leiding in.
Truttebol- Fluisteraar
- Aantal berichten : 208
Punten : 239
Registratiedatum : 05-10-11
Oke, nou ben ik echt een nitwit op wasmachine gebied hoor, maar waar zit het filter en hoe maak je die schoon? Haha!
Gast- Gast
Bij ons zit het links onderaan en ik had het dus echt nog nooit schoongemaakt, tot ik iemand hoorde vertellen dat je dat regelmatig behoort te doen Er kwam best veel water uit de machine lopen, het filter was niet eens heel vies en sindsdien lekt de machine bij iedere wasbeurt Ik laat het voortaan dus lekker zitten!
Pineco- Prater
Ik had er eerst ook last van, maar sinds ik waspoeder ipv vloeibaar wasmiddel gebruik is het verholpen.
Ook doe ik nooit het wasmiddel in het bakje, maar direct in de trommel. En eens per maand een kookwas draaien.
Ook doe ik nooit het wasmiddel in het bakje, maar direct in de trommel. En eens per maand een kookwas draaien.
Ooh La La!- Prater
- Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11
Pineco schreef:Bij ons zit het links onderaan en ik had het dus echt nog nooit schoongemaakt, tot ik iemand hoorde vertellen dat je dat regelmatig behoort te doen Er kwam best veel water uit de machine lopen, het filter was niet eens heel vies en sindsdien lekt de machine bij iedere wasbeurt Ik laat het voortaan dus lekker zitten!
Ohh zit het bij dat koordje om je wasmachine open te doen als hij geen stroom heeft?
Gast- Gast
Dat zegt mij dan weer niets, dat koordje Ik dacht altijd dat hij dan gewoon echt niet open te krijgen was... en dan te bedenken dat ik al bijna 12 jaar was met dat ding
Pineco- Prater
Schoonmaakazijn gebruiken, paar doekjes erin en heet wassen.
Ik gebruik ook blokjes van Calgonit bij elke grote was en dat helpt prima!
Ik gebruik ook blokjes van Calgonit bij elke grote was en dat helpt prima!
Maris82- Fluisteraar
- Aantal berichten : 57
Punten : 62
Registratiedatum : 16-03-12
Soortgelijke onderwerpen
» Muffe tas
» Muffe lucht uit kleding/tas
» Minder werken...doen of niet doen?
» Zondagavond: Wat ben jij aan het doen? Of ga je nog doen?
» 5:00 wakker; wat doen jullie/zouden jullie doen?
» Muffe lucht uit kleding/tas
» Minder werken...doen of niet doen?
» Zondagavond: Wat ben jij aan het doen? Of ga je nog doen?
» 5:00 wakker; wat doen jullie/zouden jullie doen?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: