Opvangprobleem..
+3
Bruintje Beer
kletskousje
MamaCa
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
Opvangprobleem..
Ik zit met het volgende:
Ik werk onregelmatig en we hebben onze zoon op moeten geven voor de basisschool. Hij moet nog 3 worden. Maar als hij 4 is, zou ik echt niet weten hoe we het met de opvang moeten gaan doen..
We hebben opvang vanaf 7uur nodig als ik n dagdienst heb. Als ik late dienst heb, hebben we van 14.45 - uiterlijk 18uur opvang nodig. Als Y om half 9 op school moet zijn, hebben we iemand nodig die hem opvangt van 7uur tot half9.
We hebben ook n zoontje van 0jr. Die dan hele dagen opvang nodig heeft. Mijn ouders willen hem wel oppassen maar die wonen niet in de buurt (zij passen nu op maar is geen optie voor straks omdat ik ze onze oudste niet kunnen brengen en halen want ze hebben dan hun werk op de boerderij) mijn schoonouders wonen ook buiten af en hebben ook hun werk.. Er zit naschoolse opvang naast de school maar die doen niet aan flexibele werktijden. Kan geen voorschoolse en naschoolse opvang vinden in ons dorp die aan flexibele werktijden doen. Mn oudste zoontje gaat nu altijd op maandags naar de creche en mn jongste vanaf dec. ook. Dat is de enige vaste dag dat ik standaard werk.
Hoe zouden jullie dit oplossen? zijn er moeders in dezelfde situatie?
Ik werk onregelmatig en we hebben onze zoon op moeten geven voor de basisschool. Hij moet nog 3 worden. Maar als hij 4 is, zou ik echt niet weten hoe we het met de opvang moeten gaan doen..
We hebben opvang vanaf 7uur nodig als ik n dagdienst heb. Als ik late dienst heb, hebben we van 14.45 - uiterlijk 18uur opvang nodig. Als Y om half 9 op school moet zijn, hebben we iemand nodig die hem opvangt van 7uur tot half9.
We hebben ook n zoontje van 0jr. Die dan hele dagen opvang nodig heeft. Mijn ouders willen hem wel oppassen maar die wonen niet in de buurt (zij passen nu op maar is geen optie voor straks omdat ik ze onze oudste niet kunnen brengen en halen want ze hebben dan hun werk op de boerderij) mijn schoonouders wonen ook buiten af en hebben ook hun werk.. Er zit naschoolse opvang naast de school maar die doen niet aan flexibele werktijden. Kan geen voorschoolse en naschoolse opvang vinden in ons dorp die aan flexibele werktijden doen. Mn oudste zoontje gaat nu altijd op maandags naar de creche en mn jongste vanaf dec. ook. Dat is de enige vaste dag dat ik standaard werk.
Hoe zouden jullie dit oplossen? zijn er moeders in dezelfde situatie?
MamaCa- Fluisteraar
- Aantal berichten : 199
Punten : 264
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Opvangprobleem..
Ja maar we hebben ook al 1 dag het kinderdagverblijf en dan een gastouder op flexibele basis.. het lijkt me zo'n gedoe met de belasting teruggaaf.. omdat het 2 soorten opvang is, en je niet een vast aantal uren op kunt geven.. kijk de ene maand heb ik misschien heel veel uren opvang van een gastouder nodig.. terwijl het andere moment bijna niks meer..
Oh en wat ik me ook afvroeg.. als je 2 kinderen naar de creche hebt krijg je toch ook over 2 kinderen belastingteruggaaf?
Oh en wat ik me ook afvroeg.. als je 2 kinderen naar de creche hebt krijg je toch ook over 2 kinderen belastingteruggaaf?
MamaCa- Fluisteraar
Ja met dat wordt dan gewoon voor twee kinderen berekend. En je kan heel makkelijk verschillende soorten opvang doorgeven. Het kan alleen wat lastig zijn met de wisselende uren, maar ja dat probleem blijf je houden als je dit werk blijft doen.
Is het trouwens niet verstandig om hem voor de zekerheid bij de reguliere opvang in te schrijven? Je weet nooit wat er bij hun of jou kan veranderen in ruim een jaar tijd.
Is het trouwens niet verstandig om hem voor de zekerheid bij de reguliere opvang in te schrijven? Je weet nooit wat er bij hun of jou kan veranderen in ruim een jaar tijd.
Gast- Gast
Dan zou ik het kinderdagverblijf opzeggen en dan voor je beide kinderen een gastouder zoeken. Ik zou dan van het gemiddelde aantal uren (of iets minder) uit gaan en daar de kinderopvangtoeslag over aanvragen. Aan het eind van het jaar wordt het herberekent en dan krijg je de definitieve toeslag.
Gast- Gast
Mijn eerste gedachte was een nanny, of au pair, of hoe je het wil noemen gewoon iemand die bij jullie is vanaf 7 uur 's morgens tot 6 uur 's avonds, mocht dat nodig zijn. Zoals als ik je verhaal begrijp is het niet 5 dagen in de week van 7:00 tot 18:00, dus misschien is iemand wel bereid om dat voor jullie te doen...
Gast- Gast
Als ik uit de nacht kom dan brengt mijn man de kinderen naar school en het kdv. Daarna gaat hij werken. Ik zorg dat ik Tygo om 15 uur van school ophaal en daarna Jens. Bij een middagdienst zit Tygo op school en haalt oma hem uit school. Papa haalt Jens om 17 uur van het kdv en daarna haalt hij Tygo op bij oma. Bij de vroege dienst brengt mijn man de kinderen weer naar school en het kdv en ik haal ze na mijn werk weer op bij oma en het kdv. We hebben geluk dat oma vlak naast de school woont en thuis is. Op vrijdag passen mijn schoonouders op als ik moet werken.
Gast- Gast
mijn vriend moet vaak al voor 7uur beginnen en komt pas laat thuis... helaas! pfff ik denk dat we een oppasoma ofzo moeten zoeken.. of iemand die ons oudste zoontje brengt en haalt van school en die "zwart" betalen.. waar we hem om 7u heen kunnen brengen of die dan bij ons wil komen.. en mn jongste gewoon naar opa en oma.. ben benieuwd of we zo iemand kunnen vinden.
MamaCa- Fluisteraar
Waarom geen gastouder dan? Met zwart betalen ben je uiteindelijk waarschijnlijk alleen maar duurder uit.
Gast- Gast
MamaCa schreef:mijn vriend moet vaak al voor 7uur beginnen en komt pas laat thuis... helaas! pfff ik denk dat we een oppasoma ofzo moeten zoeken.. of iemand die ons oudste zoontje brengt en haalt van school en die "zwart" betalen.. waar we hem om 7u heen kunnen brengen of die dan bij ons wil komen.. en mn jongste gewoon naar opa en oma.. ben benieuwd of we zo iemand kunnen vinden.
maar waarom is volledig gastouder geen optie dan?
Gast- Gast
En eventueel een mama van een vriendje van je oudste?
Maar ik denk dat een gastouder ook een goede optie is.
Maar ik denk dat een gastouder ook een goede optie is.
kletskousje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 386
Punten : 455
Wij werken beide in de zorg dus beide onregelmatig.
Maar ik zou je adviseren als je toch flexibiele opvangtijden wilt om naar een gastouder te kijken voor beide kids. En het KDV opzeggen lijkt mij.
S. gaat nog lang niet naar school maar wij gaan echt dan voor een gastouder mocht dit nodig moeten zijn. Ze zijn flexibiler in tijden en halen en brengen je kind ook en w.s. kan je andere kind ook daar opgevangen worden.
S wordt opgevangen door oma maar mocht deze het niet meer kunnen als straks de andere spruit er is gaan wij ook naar een gastouder vanwege de flexibiliteit.
Maar ik zou je adviseren als je toch flexibiele opvangtijden wilt om naar een gastouder te kijken voor beide kids. En het KDV opzeggen lijkt mij.
S. gaat nog lang niet naar school maar wij gaan echt dan voor een gastouder mocht dit nodig moeten zijn. Ze zijn flexibiler in tijden en halen en brengen je kind ook en w.s. kan je andere kind ook daar opgevangen worden.
S wordt opgevangen door oma maar mocht deze het niet meer kunnen als straks de andere spruit er is gaan wij ook naar een gastouder vanwege de flexibiliteit.
Bruintje Beer- Kletskop
- Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
ja een gastouder is dan idd de beste optie... ik vind het alleen zo jammer op het kdv dan op te zeggen.. het is er zo leuk! op de boerderij en vlak naast mn werk. Het is een agrarisch kdv dus eigenlijk wil ik het ook wel heel graag aanhouden maar denk dat het dan wel behoorlijk prijzig wordt.. nou ja we moeten er nog maar ns even goed over nadenken. We hebben nog n jaartje de tijd dat scheelt
MamaCa- Fluisteraar
en als je hem dan toch nog wilt leren om met andere kindjes te spelen kn je hem misschien een middagje naar een psz doen? als dat wel te doen is met brengen en halen dan he... psz is ook niet zo duur geloof ik....of wel? dan heeft ie toch nog het stukje samenspelen/delen/leren omgaan met...etc...
volgens mij zijn er steeds meer mensen met dit probleem. moet ook zeggen dat er hier in de buurt steeds meer kdvs langer open gaan, de meeste zijn van 7.00 tot 19.00... denk dat het met kdvs net zo gaat als met supermarkten; ze gaan steeds langer open, en spelen steeds meer in op de 24uurseconomie. Nog een paar jaar en dan zijn er steeds meer kdvs tot 20.00 open, en steeds meer 24uurs kdv's....denk ik.
Lijkt me wel wat, zo'n 24 uurs, kan ik lekker avonddiensten draaien...
volgens mij zijn er steeds meer mensen met dit probleem. moet ook zeggen dat er hier in de buurt steeds meer kdvs langer open gaan, de meeste zijn van 7.00 tot 19.00... denk dat het met kdvs net zo gaat als met supermarkten; ze gaan steeds langer open, en spelen steeds meer in op de 24uurseconomie. Nog een paar jaar en dan zijn er steeds meer kdvs tot 20.00 open, en steeds meer 24uurs kdv's....denk ik.
Lijkt me wel wat, zo'n 24 uurs, kan ik lekker avonddiensten draaien...
JD- Ratel
- Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10
Inderdaad een gastouder zoeken en het liefst 1 die bij jullie thuis komt. Zodat je je kinderen niet om zes uur uit bed hoeft te plukken om om zeven uur al bij een oppas te zijn. Want dan worden de dagen, zeker voor de oudste die dan ook pas net naar school gaat wel heel erg lang. En het is makkelijk met naar school brengen, vriendjes die komen spelen en als jij zelf tot zes uur werkt kan je de gastouder ook vragen om het eten vast te koken/klaar te zetten.
En dan kan je je jongste tegen de tijd dat hij een jaar of twee is naar de peuterspeelzaal doen voor de interactie met de andere kindjes. Grote kans dat de gastouder het ook geen probleem vind om hem te halen en brengen.
Ik heb toen ik mijn scriptie aan het schrijven was dit werk gedaan en toen ik opzoek was naar een baan. Ik deed ook administratief werk voor het gastouderbureau zelf en er waren beste wel gastouders te vinden, die zelf wat ouder zijn, kinderen groot en die het wel leuk vinden om dit werk te doen en een beetje bij te verdienen, maar die niet het maximale aantal kinderen willen e.d., maar gewoon lekker wat werk buiten de deur, en die het dus niet erg vinden om bij jouw thuis te komen oppassen.
En dan kan je je jongste tegen de tijd dat hij een jaar of twee is naar de peuterspeelzaal doen voor de interactie met de andere kindjes. Grote kans dat de gastouder het ook geen probleem vind om hem te halen en brengen.
Ik heb toen ik mijn scriptie aan het schrijven was dit werk gedaan en toen ik opzoek was naar een baan. Ik deed ook administratief werk voor het gastouderbureau zelf en er waren beste wel gastouders te vinden, die zelf wat ouder zijn, kinderen groot en die het wel leuk vinden om dit werk te doen en een beetje bij te verdienen, maar die niet het maximale aantal kinderen willen e.d., maar gewoon lekker wat werk buiten de deur, en die het dus niet erg vinden om bij jouw thuis te komen oppassen.
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10
Ik zou toch ook gaan kijken wat er op je werk te regelen valt. Dat je iets regelmatiger gaat werken. Bijvoorbeeld een rooster voor twee weken wat zich herhaalt. Zo weet je dat je bijvoorbeeld altijd maandag, donderdag, woensdag een nachtdienst hebt en dus vroege opvang. Dan is dit iets beter af te spreken met een kdv of gastouder.
Ik zou anders ook kijken naar ouders van een klasgenootje van de oudste. Wij hadden vroeger ook 3 dagen per week 's ochtends twee vriendinnetjes die rond 7.30 kwamen en dan gingen we samen naar school. Mijn moeder haalde ons ook weer op en eind van de middag werden ze weer door de ouders opgehaald. Mijn moeder werkte toen toch niet en moest ons toch brengen en halen, dus dit was mooi een extra'tje.
Ik zou anders ook kijken naar ouders van een klasgenootje van de oudste. Wij hadden vroeger ook 3 dagen per week 's ochtends twee vriendinnetjes die rond 7.30 kwamen en dan gingen we samen naar school. Mijn moeder haalde ons ook weer op en eind van de middag werden ze weer door de ouders opgehaald. Mijn moeder werkte toen toch niet en moest ons toch brengen en halen, dus dit was mooi een extra'tje.
Snoopy- Prater
- Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10
Ja een gastouder thuis is inderdaad misschien wel wat, n ouder iemand die liever maar 2 kindjes heeft.. even overleggen met mn vriend. Met werk valt nix te regelen heb k al ns geprobeerd.. wil ook eigenlijk ander werk ivm de opvang ma alles in de zorg is dit t probleem, bij andere instanties moet je zelfs vaak al om 7u beginnen. Wil ook wel vaker avonden werken.. maar de late dienst begint 15u.. dus zit je nog met de haaltijden.. bah wat n dillemma.. waarom heb ik nou niet gewoon vaste werktijden... waarom is er niks te vinden in de zorg hier in de buurt met vaste werktijden..
MamaCa- Fluisteraar
Alle mensen waar ik gewerkt heb op die manier werkte inderdaad in de zorg. In een bejaardenhuis, op de intensive care dat soort dingen. Vaak is dat dan de enige oplossing of de makkelijkste oplossing.
Je kan vaak wel vrijblijvend informatie inwinnen bij een gastouderbureau over het hoe en wat. Misschien is dat een aanrader!
Je kan vaak wel vrijblijvend informatie inwinnen bij een gastouderbureau over het hoe en wat. Misschien is dat een aanrader!
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10
Dromertje schreef:Dan zou ik het kinderdagverblijf opzeggen en dan voor je beide kinderen een gastouder zoeken. Ik zou dan van het gemiddelde aantal uren (of iets minder) uit gaan en daar de kinderopvangtoeslag over aanvragen. Aan het eind van het jaar wordt het herberekent en dan krijg je de definitieve toeslag.
+1
SparklingEyes- Prater
- Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
keb het er net met mn vriend over gehad en we gaan 'n keer naar het gastouderbureau toe om onze wensen door te geven en kijken of hun iemand kunnen vinden. Een gastouder die op flexibele basis werkt, dus ik iedere maand mn rooster door kan geven wanneer we nodig hebben. En dan iemand die 's ochtends hier komt zodat we onze zoontjes kunnen laten liggen z.n en zelf naar het werk kunnen en zij ze dan kan aankleden etc. en de oudste naar school kan brengen. Daarna kan ze evt in ons huis blijven of naar dr eigen huis. En als ik n late dienst heb, zij bij ons kan komen totdat de jongste zn middagslaapje uit heeft en daarna de ouste van school kan halen. De creche zeggen we dan op als de oudste na school gaat. Die kosten sparen we dan uit voor de gastouder. Evt kunnen we idd de jongste tzt na de peuterspeelzaal brengen.
Denk dat dit 't handigste is.. of ik moet n keer n vacature in de zorg tegenkomen met vaste werktijden.
bedankt voor 't meedenken!
Denk dat dit 't handigste is.. of ik moet n keer n vacature in de zorg tegenkomen met vaste werktijden.
bedankt voor 't meedenken!
MamaCa- Fluisteraar
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: