Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Inscriptie uit ring halen

3 plaatsers

Ga naar beneden

Inscriptie uit ring halen Empty Inscriptie uit ring halen

Bericht  yes1984 zo 7 jul 2013 - 7:39

Is het mogelijk om een inscriptie uit een ring te halen en opnieuw te graveren. We hebben nu vriendschapsringen met elkaars naam en datum. Ook de naam van onze zoon staat erin met zijn geboortedatum. Is het mogelijk om dit eruit te laten halen. En de drie namen opnieuw te graveren? Heeft iemand hier ervaring mee?
yes1984
yes1984
Prater
Prater

Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Inscriptie uit ring halen Empty Re: Inscriptie uit ring halen

Bericht  Nyx zo 7 jul 2013 - 7:43

Dat lijkt me heel moeilijk. Het kan wel. Maar dan moeten ze de ring schuren en opnieuw graveren en dat kan de kwaliteit van een ring geen goed doen.

Misschien heb ik iets niet meegekregen? Wat kan hoor, omdat ik amper lees in de mama-pijler, maar waarom zou je het willen?
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Bericht  yes1984 zo 7 jul 2013 - 7:47

Nyx schreef:Dat lijkt me heel moeilijk. Het kan wel. Maar dan moeten ze de ring schuren en opnieuw graveren en dat kan de kwaliteit van een ring geen goed doen.

Misschien heb ik iets niet meegekregen? Wat kan hoor, omdat ik amper lees in de mama-pijler, maar waarom zou je het willen?

omdat ik nu zwanger ben. En de naam van dit kindje pas er niet bij. Ik vind het niet leuk dat het ene kindje er wel in staat en de ander niet. Daarom wil ik graag de data achterwege laten en daarvoor de naam van mij partner en 2 kinderen in de plaats.
yes1984
yes1984
Prater
Prater

Bericht  Nyx zo 7 jul 2013 - 7:49

Misschien is het dom denken van mij, maar is het dan geen idee om een nieuwe ring te laten maken met de inscriptie van jullie vieren? Geen vriendschapsring, maar een gezinsring?
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Bericht  yes1984 zo 7 jul 2013 - 7:51

Nyx schreef:Misschien is het dom denken van mij, maar is het dan geen idee om een nieuwe ring te laten maken met de inscriptie van jullie vieren? Geen vriendschapsring, maar een gezinsring?

daar heb ik zelf ook wel aangedacht. Maar draag deze ring negen jaar ben er best aan gehecht. Maar het is een optie.
yes1984
yes1984
Prater
Prater

Bericht  Nyx zo 7 jul 2013 - 8:01

Mijn ringen heb ik inmiddels ook alweer tien jaar en allemaal hebben ze iets unieks, omdat overal iets ingeschreven staat. De één is van een oud vriendje waar ik nu al jaren vrienden mee ben, de ander van mijn moeder etc. Ik zou herinneringen niet uitvagen door iets nieuws aan een bestaand iets te laten toevoegen.

Het lijkt mij mooier dat als je over 20 jaar de ring weer tevoorschijn kunt halen en hem kunt vertellen hoe jullie ooit zijn begonnen. Misschien ben ik wel een oude sentimentele trut, maar dat lijkt me zo mooi! Hier was je er nog niet en hier waren we met ons vieren en de ring is daar een gelofte van.
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Bericht  yes1984 zo 7 jul 2013 - 8:34

Nyx schreef:Mijn ringen heb ik inmiddels ook alweer tien jaar en allemaal hebben ze iets unieks, omdat overal iets ingeschreven staat. De één is van een oud vriendje waar ik nu al jaren vrienden mee ben, de ander van mijn moeder etc. Ik zou herinneringen niet uitvagen door iets nieuws aan een bestaand iets te laten toevoegen.

Het lijkt mij mooier dat als je over 20 jaar de ring weer tevoorschijn kunt halen en hem kunt vertellen hoe jullie ooit zijn begonnen. Misschien ben ik wel een oude sentimentele trut, maar dat lijkt me zo mooi! Hier was je er nog niet en hier waren we met ons vieren en de ring is daar een gelofte van.

Je zet me wel aan het denken! ;-)
yes1984
yes1984
Prater
Prater

Bericht  Gizmo zo 7 jul 2013 - 9:01

Een gravure uit een ring halen is geen probleem, zie je niks van. Alleen titanium en staal zijn wat lastiger weer mooi strak te polijsten.
Gizmo
Gizmo
Prater
Prater

Aantal berichten : 1151
Punten : 1285
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast zo 7 jul 2013 - 9:05

Dat kan, inderdaad. Ik zou de ring trouwens wel gewoon gebruiken, gravure laten verwijderen en opnieuw laten graveren. Ik vind het wel een mooi idee dat die ring dan jullie relatie symboliseert, eerst jullie samen, dan een eerste kindje erbij, en dan nu nog een kindje.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: