Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ben jij zuinig..

+13
Sea of Trees
xxjojootjexx
Susan
M@niek
girli
Winegum
Jeanette
Suus
Arwyn
studiebol
Phileine
Nyx
Manderijn
17 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Ben jij zuinig.. Empty Ben jij zuinig..

Bericht  Manderijn zo 7 jul 2013 - 6:47

In en om je huis? Geef jij het zwembad water aan de bloemen en planten eind van de dag? Geef jij de schillen van je appel aan je konijn? (indien aanwezig) Zet jij je kraan uit als je tanden poets of als je je  handen wast?

Of weet je nog andere handige bespaartips? Ik merk dat we echt te makkelijk met weggooien zijn hier, kan veel bewuster!

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij zuinig.. Empty Re: Ben jij zuinig..

Bericht  Nyx zo 7 jul 2013 - 6:56

Nee, aan al die dingen denk ik niet.

Een zwembad heb ik niet en als ik al eens een emmertje water heb, dan gaat deze gewoon door de gootsteen. Huisdieren heb ik niet en mocht ik al aardappelen schillen, dan gooi ik ze gewoon bij het vuil. Tandenpoetsen doe ik onder de douche en dat water stroomt sowieso wel. Daarnaast betaal ik niet voor mijn waterverbruik, want we hebben een gemeenschappelijke meter.

Glas, papier en plastic worden wel gescheiden. Doe ik en iets voor de portemonnee en het milieu.
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Bericht  Gast zo 7 jul 2013 - 7:04

Ik ben wel zuinig, meer in de zin dat het vanzelfsprekend is. Kraan gaat inderdaad uit tijdens het tandenpoetsen, qua eten hou probeer ik de restjes niet weg te gooien, geen lampen aan waar het niet nodig is en de verwarming staat het liefst zo min mogelijk aan. Heel bewust doe ik het niets trouwens, heb het mezelf gewoon zo aangeleerd.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 7 jul 2013 - 7:04

Oh, het het zwembadwater staat hier gewoon nog in het zwembad voor morgen Embarassed

Gast
Gast

Bericht  Nyx zo 7 jul 2013 - 7:08

De verwarming staat hier zoveel mogelijk uit tussen 1 april en 1 oktober. Komt het hier onder de 18 graden, wat afgelopen weken weleens is gebeurd, dan gooi ik de warmte er even door tot hij op temperatuur is en zet hem dan weer uit.

Sommige dingen zijn voor mij zo vanzelfsprekend dat ik er verder niet over nadenk. Ik heb veel van huis uit meegekregen. Kan zo maar zijn dat ik nog meer dingen lees in dit topic en denk:"Jaaaa! Dat doe ik ook".
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Bericht  Phileine zo 7 jul 2013 - 7:08

Meestal wel, ik laat de kraan niet stromen als ik mijn tanden poets, probeer zoveel mogelijk afgepast eten klaar te maken, zodat ik geen voedsel weg hoef te gooien en tijdens het wassen van mijn handen laat ik de kraan ook niet lang stromen. Ook probeer ik niet onnodig lampen te laten branden. Het heeft niets met bezuiniging te maken, maar met gewoonte. Ook vind ik het geen fijn idee om onnodig energie en voedsel te verspillen. Wat ik niet doe is mijn afval scheiden.
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Manderijn zo 7 jul 2013 - 7:21

Lennox schreef:Oh, het het zwembadwater staat hier gewoon nog in het zwembad voor morgen Embarassed

Hier ook hoor, maar ooit moet het weg Very Happy

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Bericht  studiebol zo 7 jul 2013 - 8:09

Ik doe pogingen, ik geef idd het zwembadwater aan het gras, brood wat over is, gaat of naar de vogels of we lopen langs de hertjes. De kraan zet ik zeker uit bij het tandenpoetsen en ik wijs mijn vriend daar ook op.

Aan de andere kant, heb ik nog wel eens kleine restjes eten over, die je net niet kan invriezen, dus dat gooi ik dan vaak wel weg. Ik kan gewoon niet bedenken welke gerecht ik er van kan maken of er bij kan maken de volgende dag.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Arwyn zo 7 jul 2013 - 8:13

Ik snap eerlijk gezegd nooit dat er mensen zijn die de kraan laten stromen terwijl ze hun tanden aan het poetsen zijn.. Sowieso gaat de kraan bij mij pas aan bij het spoelen, maar echt, waarom?
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787

Bericht  Nyx zo 7 jul 2013 - 8:24

Arwyn schreef:Ik snap eerlijk gezegd nooit dat er mensen zijn die de kraan laten stromen terwijl ze hun tanden aan het poetsen zijn.. Sowieso gaat de kraan bij mij pas aan bij het spoelen, maar echt, waarom?

Tandpasta moet eerst onder het water worden gehouden voor er wordt gepoetst? Dat vertelden mijn ouders mij altijd. Eerst tandpasta op de tandenborstel, dan onder het water, poetsen en spoelen. Kan me dan wel voorstellen dat ze de kraan laten lopen. Al ging hij bij ons uit en kregen een glas water nadien.
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Bericht  Suus zo 7 jul 2013 - 8:29

Nyx schreef:
Arwyn schreef:Ik snap eerlijk gezegd nooit dat er mensen zijn die de kraan laten stromen terwijl ze hun tanden aan het poetsen zijn.. Sowieso gaat de kraan bij mij pas aan bij het spoelen, maar echt, waarom?

Tandpasta moet eerst onder het water worden gehouden voor er wordt gepoetst? Dat vertelden mijn ouders mij altijd. Eerst tandpasta op de tandenborstel, dan onder het water, poetsen en spoelen. Kan me dan wel voorstellen dat ze de kraan laten lopen. Al ging hij bij ons uit en kregen een glas water nadien.

Ik doe nooit water op mijn tandpasta eigenlijk... Laat de kraan dus ook niet stromen, lijkt me behoorlijke verspilling ook, je poetst toch minstens 2 minuten?

Verder let ik wel op in en om huis. Lampen niet onnodig laten branden, verwarming niet aan als we niet thuis zijn, dat soort dingen.
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058

Bericht  Arwyn zo 7 jul 2013 - 8:31

Vroeger deed ik dat inderdaad ook, water op m'n tandpasta (of tandenborstel, ik weet het eigenlijk niet meer).
Tegenwoordig doe ik dat niet meer en ik merk geen verschil met poetsen hoor. Voegt niks toe volgens mij, dat water.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787

Bericht  Jeanette zo 7 jul 2013 - 10:57

Als iets niet aan staat, haal ik de stekker er altijd uit. Ik scheid mijn afval en voor de rest niet echt haha.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424

Bericht  Winegum di 9 jul 2013 - 11:53

Wat is zuinig? Ik ben met sommige dingen zuinig, met andere weer niet. 

- ik laat de kraan niet lopen onder het tandenpoetsen
- probeer zoveel mogelijk licht uit te doen als het niet nodig is
- zorg dat ik zo min mogelijk plastic zakjes nodig heb. Dus zelf een tas meenemen tijdens het boodschappen doen, bij het shoppen of zelf een tas meenemen of als het artikel in een andere tas past de plastic tas weigeren die ze aanbieden
- ik scheid alleen het papier en glad van het overige afval. Ik heb te weinig opbergmogelijkheden om de rest te scheiden, helaas

Daarnaast kan ik wel zuiniger aan doen met energie. Ik laat de laptop soms branden omdat ik te lui ben om em uit te zetten.
Ik zet de verwarming aan als ik het koud heb, dat kan ook gerust in de zomermaanden voorkomen.
Ik heb een elektrische deken die ik bijna het hele jaar door aan zet. Behalve met dit weer. 
Eten gooi ik ook teveel van weg. Het raakt halverwege het product over de datum, er komt wat tussen waardoor we het niet opeten etc.

Meer kan ik even niet bedenken.

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  girli di 9 jul 2013 - 11:56

Ik doe mijn best, maar dat is vanwege mijn portemonnee, niet omdat ik zo milieubewust ben.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Bericht  M@niek di 9 jul 2013 - 21:14

De dingen die jij aangeeft (op het konijn na) doe ik allemaal! Voorderest trek ik altijd alle stekkers uit (op de tv na aangezien die ergens achter ligt). Ik ben dus best zuinig denk ik.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607

Bericht  Susan di 9 jul 2013 - 21:26

Niet extreem, maar ik gebruik ook niet extreem veel water, als ik al een badje in de tuin zet dan is het een klein badje met een klein laagje water erin omdat ze er toch zo op uitgekeken is. Ezra vindt het wel leuk om steeds zijn gietertje te vullen en dan buiten planten water te geven of een modderbad te maken in de zandbak, dan laat ik hem wel gaan.

Ik wil eigenlijk heel graag een regenton en dan het water gebruiken om de wc door te spoelen, maar bijna iedereen lacht me uit.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  xxjojootjexx di 9 jul 2013 - 21:29

Mijn man laat de kraan wel stromen tijdens het poetsen, dat doet hij omdat hij niet kan spoelen met koud water, dus het water moet eerst wat opwarmen. Zelf doe ik de kraan altijd uit.
Verder zijn wij niet zuinig, de kachel gaat aan om het hier minstens 20 graden te houden, anders heb ik het koud. Restjes eten gooien wij weg. Ik scheid alleen papier en plastic, maar lang niet alles, er gaat vaak zat nog papier en plastic bij het restafval. Glas en blik gooi ik hier ook in. De plantjes geven wij water uit de kraan en niet uit het zwembad.

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387

Bericht  Susan di 9 jul 2013 - 21:37

Ik gooi restjes ook weg, maar meestal zijn dat ook restjes op de bordjes van de kinderen, niet in de pannen. Ik kook niet voor een heel weeshuis, dus ik hou ook niet enorm veel over. Wel gooi ik dingen weg die naar mijn idee te lang open hebben gestaan, daarom probeer ik dingen die sneller bederven ook niet in een heel grote verpakking te kopen (bijvoorbeeld als ik filet americain eet dan laat ik een afgepast klein beetje in het bakje doen in plaats van de standaard 125 gram uit de supermarkt die ik niet op krijg). Wij hebben geen goede vriezer, alleen een vriesvakje, dus dingen invriezen kan sowieso niet.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Sea of Trees di 9 jul 2013 - 21:44

De kraan uitzetten als je je handen wast?

Ik ben geloof ik best zuinig ja, controleer 10 keer of alle lichten uit zijn en laat niks zomaar stromen of branden.
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Bericht  TukTuk di 9 jul 2013 - 22:03

Wat betreft energie probeer ik er zeker wel op te letten. Hebben bijna overal van die stekkerdozen die je met een knop uit kan zetten en die gaan ook altijd helemaal uit als we weggaan.
Als ik eten over heb 's avonds, bewaar ik het altijd en eten we er de dag er na nog van. Vind het zonde om het weg te gooien en ik ben er niet zo goed in om afgepast te koken. Alleen rijst/pasta wat over is, gooi ik vaak wel weg, maar de saus niet.

TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Susan di 9 jul 2013 - 22:36

Sea of Trees schreef:De kraan uitzetten als je je handen wast?

Ja, dat is wel raar inderdaad.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Manderijn di 9 jul 2013 - 22:41

Ja je hebt verschil tussen zuinig en zuinig natuurlijk.
We gooien ook nooit wc rolletjes en zo weg. Word of mee geknutseld, of gaat mee naar school.
Lege pakken yoghurt met dop bewaren we altijd om dingen in weg te gooien, zoals jus, restje groenten of iets dergelijks.

Wel vind ik altijd dat je veel dingen weg gooit die uiteindelijk overbodig zijn, net als het doosje dat om je macaronimix zit. Zonde vind ik dat eigenlijk. Ook denk ik er over een sticker op de brievenbus te plakken dat we geen folders meer willen. Ik bekijk ze bijna nooit, maar heb er wel het werk van. Moet weer in de container, en ooit gaan we voor oud papier vast ook betalen om dat te legen.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Bericht  minoessepoes wo 10 jul 2013 - 0:43

Redelijk, ik vind het zonde om dingen weg te gooien die niet leeg of op zijn.
Zo doe ik water in de fles shampoo of creme spoeling om het laatste beetje uit de fles te halen, gooien we eigenlijk echt nooit eten weg, ik vries het in, eet restjes de volgende dag als lunch enz.

Daarnaast let ik wel op dat lampen niet onnodig aan staan, hebben we overal spaarlampen, zet ik de verwarming niet aan voor het half uurtje dat ik 's ochtends op ben voordat ik naar mijn werk ga enz. Doe ik inderdaad de kraan uit tijdens het tandenpoetsen.

Ik ben niet zuinig als er mensen over de vloer komen qua eten en drinken, sowiso niet op dat gebied. Maar ik vind het wel zonde om te betalen voor dingen om het vervolgens weg te gooien, ook ben ik wel van het opletten dat we niet teveel betalen voor dingen. Van het geld dat we uitsparen doe ik liever leuke dingen!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868

Bericht  Rush wo 10 jul 2013 - 0:56

Exact hetzelfde als Minoes.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

Permissies van dit forum: