Pakeerproblemen.
+6
Atelier Madame
Sam
Razz
mzcharlotte
TukTuk
Ella
10 plaatsers
Pagina 1 van 1
Gast- Gast
Re: Pakeerproblemen.
Ik vind je brief idee geen gek idee. Op deze manier blijft het probleem bestaan en lost het niet. En zo wordt het alleen maar erger. Wel zou ik die brief niet alleen namens je zelf doen, doe het met een aantal buren samen. Zodat het meer een gezamelijk idee wordt.
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10
Kan je niet eerst gewoon eens aanbellen bij die huizen waar die Polen etc in zitten? En dan gewoon vragen of ze slechts 1 auto in de straat willen parkeren en de rest verderop?
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Wow! Lijkt me echt vervelend zeg! Ik vind het altijd zo grappig dat mensen menen een eigen parkeerplek te hebben, terwijl er geen bordje bij staat. Daar zou ik me echt niks van aantrekken, ik vind het sneu dat ze er speciaal voor bij je langs gaan om dat te melden?!
Wat betreft het parkeerprobleem, kun je niet met de gemeente contact opnemen over het probleem en wat de mogelijkheden zijn? Ik denk namelijk dat je er vooral niet in je eentje brieven en contact met bedrijven over moet hebben. En bovendien is het in theorie niet aan jou om te bepalen hoeveel auto's er per huis in de straat mogen parkeren. Net zo goed heb je buren met volwassen kinderen die nog thuis wonen en die hebben dan ook rustig 3 of 4 auto's voor de deur staan (bij wijze van). Maar je kan wel de gemeente informeren dat er een parkeerprobleem is. Ik ken je straat natuurlijk niet, maar wellicht (en bij meer klachten) nemen ze dan de moeite om het te evalueren en praktischer in te richten?
Wat betreft het parkeerprobleem, kun je niet met de gemeente contact opnemen over het probleem en wat de mogelijkheden zijn? Ik denk namelijk dat je er vooral niet in je eentje brieven en contact met bedrijven over moet hebben. En bovendien is het in theorie niet aan jou om te bepalen hoeveel auto's er per huis in de straat mogen parkeren. Net zo goed heb je buren met volwassen kinderen die nog thuis wonen en die hebben dan ook rustig 3 of 4 auto's voor de deur staan (bij wijze van). Maar je kan wel de gemeente informeren dat er een parkeerprobleem is. Ik ken je straat natuurlijk niet, maar wellicht (en bij meer klachten) nemen ze dan de moeite om het te evalueren en praktischer in te richten?
mzcharlotte- Ratel
- Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
TukTuk schreef:Kan je niet eerst gewoon eens aanbellen bij die huizen waar die Polen etc in zitten? En dan gewoon vragen of ze slechts 1 auto in de straat willen parkeren en de rest verderop?
De gastarbeiders bij ons in de buurt doen net zo makkelijk of ze er geen biet van begrijpen (Nederlands of Engels). Ik denk dat het niet zo makkelijk gaat. En bovendien, de Nederlandse buren kunnen ook 2 of meer auto's hebben; hoe ga je dat onderscheid maken?
mzcharlotte- Ratel
- Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Ik wil ze op zich ook nergens op wijzen hoor. Meer een voorstel doen.
En inderdaad, er zijn ook gezinnen met 3 of 4 auto's. Ik vind alleen dat het met fatsoen te maken heeft. Als wij meer dan 1 auto zouden hebben, zouden we zelf de extra auto('s) al op het plein neerzetten. (tenzij er meer dan genoeg ruimte is)
Ik vind het trouwens nog niet eens zo'n probleem hoor, als ik een stukje moet lopen. Maar die zeurende mensen steeds aan de deur. Dat vind ik wel vervelend.
Ik zal dinsdag inderdaad eerst eens naar de gemeente gaan.
En inderdaad, er zijn ook gezinnen met 3 of 4 auto's. Ik vind alleen dat het met fatsoen te maken heeft. Als wij meer dan 1 auto zouden hebben, zouden we zelf de extra auto('s) al op het plein neerzetten. (tenzij er meer dan genoeg ruimte is)
Ik vind het trouwens nog niet eens zo'n probleem hoor, als ik een stukje moet lopen. Maar die zeurende mensen steeds aan de deur. Dat vind ik wel vervelend.
Ik zal dinsdag inderdaad eerst eens naar de gemeente gaan.
Gast- Gast
Ik zit net te lezen op de site van de gemeente en nu blijkt dat er minimaal 150 meter moet zitten tussen de woningen van de short stay arbeidsmigranten. Dat zit er hier dus in elk geval al niet tussen.... De twee die het kortst op elkaar staan, daar zit maar 1 huis tussen. En het begin van het ene perceel tot het begin van het andere perceel is ook bij lange na geen 150 meter.
Gast- Gast
Ik zou inderdaad eens even alles goed (laten) uitzoeken en dan bij de gemeente aankloppen, als je zelf met ze in conclaaf zou gaan bereik je volgens mij ook weinig. Als ze al het lef hebben om bij jou aan te bellen dat jij je auto moet verplaatsen...
Gast- Gast
Hoe vervelend het ook is ik denk niet dat je er iets aan kan veranderen. Het is nu eenmaal een openbare straat waar iedereen z'n auto mag parkeren en daar doet de gemeente echt niks aan. Dan zou ik eerder bij de mensen aanbellen om te vragen of ze rekening kunnen houden met je. En die mensen die bij je aan de deur komen is eigenlijk hetzelfde verhaal. Het is misschien wel bij hun voor de deur maar staat hun naam of de weg? Dat die parkeerplek van hun is? Dus jij mag daar gewoon je auto neerzetten en hun hebben niks te 'eisen'
Maar ik snap dat het stront vervelend is!
Maar ik snap dat het stront vervelend is!
Razz- Kletskop
- Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13
Hebben ze geen bus waar de naam van het uitzendbureau opstaat?
Wij hebben dit toen ik thuis woonde ook gehad. Heb toen uitzendbureau gebeld en hun hebben tegen die poolse mensen gezegd niet meer daar te parkeren. Waren ook 4 busjes en 2 personenauto's.
Edit: want vaak worden die huizen door uitzendbureaus gehuurd.
Wij hebben dit toen ik thuis woonde ook gehad. Heb toen uitzendbureau gebeld en hun hebben tegen die poolse mensen gezegd niet meer daar te parkeren. Waren ook 4 busjes en 2 personenauto's.
Edit: want vaak worden die huizen door uitzendbureaus gehuurd.
Sam- Kletskop
- Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12
Ik voel bijnamen een wrok in je post over de arbeidsmigranten in je straat ook? Lijkt me idd erg lastig dat parkeren.
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
...
Laatst aangepast door Sybella op wo 31 jul 2013 - 0:25; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Misschien zou je hierover contact op kunnen nemen met de wijkagent. Al is het alleen maar voor een gesprek hierover.
MADDIE- Prater
- Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10
Maar wat ik me dan afvraag is, waarom zet jij je auto dan voor andere mensen voor de deur als er een pleintje is waar geparkeerd kan worden? Als jiij ook al mensen aan je deur krijgt die het vervelend vinden dat daar geparkeerd worden, lijkt het mij alleen maar verplaatsing van het probleem.
shadow- Fluisteraar
- Aantal berichten : 244
Punten : 268
Heb/had je nog actie ondernomen?
Dora- Kletskop
- Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Het is een lastig probleem en zorgt inderdaad regelmatig voor irritaties. Toen vriend en ik hier kwamen wonen, was er ook al gedonder over. Wij hebben twee auto's, de vorige bewoner had er geen. We wonen in een appartementje en de overige bewoners konden hierdoor de auto altijd voor de deur zetten. Nu dus niet meer, omdat wij er ook wel eens staan. Daar is ook heel boos op gereageerd en sommige mensen uit de buurt willen ons ook niet meer spreken. Maar ik vind dat wij net zo veel recht hebben om onze auto daar te parkeren. Als ik aan kom rijden check ik of de plek vrij is en parkeer ik daar. Is die plek niet vrij, vind ik dat ook geen probleem en zet ik hem ietjes verder (gaat echt maar om 50m ofzo). Beetje een aansluitsysteem dus.
Dus, om een lang verhaal kort te maken . Het is gewoon heel moeilijk om te zeggen: jij mag wel hier staan en jij niet of je mag met een x aantal auto's hier staan. Ik denk dat jullie als buurt het beste in samenwerking met de gemeente een goede oplossing kunnen zoeken.
En dat er mensen bij je aan de deur komen met de melding dat je op hun parkeerplek staan, echt plaatsvervangende schaamte! Ik denk dat je daar echt geen rekening mee hoeft te houden. Je kunt toch om beurten daar staan? Als ze nog eens gaan zeuren moet je zeggen dat ze die plek bij de gemeente dan maar moeten aanvragen ofzo.
Dus, om een lang verhaal kort te maken . Het is gewoon heel moeilijk om te zeggen: jij mag wel hier staan en jij niet of je mag met een x aantal auto's hier staan. Ik denk dat jullie als buurt het beste in samenwerking met de gemeente een goede oplossing kunnen zoeken.
En dat er mensen bij je aan de deur komen met de melding dat je op hun parkeerplek staan, echt plaatsvervangende schaamte! Ik denk dat je daar echt geen rekening mee hoeft te houden. Je kunt toch om beurten daar staan? Als ze nog eens gaan zeuren moet je zeggen dat ze die plek bij de gemeente dan maar moeten aanvragen ofzo.
Moira- Fluisteraar
- Aantal berichten : 477
Punten : 489
Registratiedatum : 03-06-13
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: