dagritme/in bad
+6
Monnie
SparklingEyes
sheila123
pantuf
Darius
duckie
10 plaatsers
Pagina 1 van 1
dagritme/in bad
hoe hebben jullie een beetje het dagritme met je baby?
ik probeer er hier een beetje regelmaaat in te krijgen maar vind het soms wel eens lastig wat te doen...
hier is het
als ze wakker word voeding,
dan weer slapen,
aankleden
voeding
spelen
slapen
voeding
spelen
slapen
enz tot
we haar bij voor de laatste voeding meestal wakker maken zo tussen 10 en 11 uur
dan doen we haar in bad/douchen en dan voeding en dan slapen
vind het soms zo zonde om haar wakker te maken daarvoor eigenlijk, gister zat ze bij mij in de draagdoek en hebben we haaro m half 11 eruitgehaald maar zae was zo diep in slaap dat ze het niet echt leuk vond, douchen daarna weer wel en ze had ook wel goed gedronken dat wel...
wanneer doen jullie je kindje in bad? wil het denk ik verplaatsen naar eerder maar weet niet zo best wat handig is, en maken jullie je kindje dan ook nog wakker voor de voeding? en doen jullie je kindje elke dag in bad/douche?
ik probeer er hier een beetje regelmaaat in te krijgen maar vind het soms wel eens lastig wat te doen...
hier is het
als ze wakker word voeding,
dan weer slapen,
aankleden
voeding
spelen
slapen
voeding
spelen
slapen
enz tot
we haar bij voor de laatste voeding meestal wakker maken zo tussen 10 en 11 uur
dan doen we haar in bad/douchen en dan voeding en dan slapen
vind het soms zo zonde om haar wakker te maken daarvoor eigenlijk, gister zat ze bij mij in de draagdoek en hebben we haaro m half 11 eruitgehaald maar zae was zo diep in slaap dat ze het niet echt leuk vond, douchen daarna weer wel en ze had ook wel goed gedronken dat wel...
wanneer doen jullie je kindje in bad? wil het denk ik verplaatsen naar eerder maar weet niet zo best wat handig is, en maken jullie je kindje dan ook nog wakker voor de voeding? en doen jullie je kindje elke dag in bad/douche?
duckie- Ratel
- Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10
Re: dagritme/in bad
In het begin ging hij savonds mee onder de douche dat was dan rond 7 uur, daarna borst en dan slapen.
Nu maakt het niet meer uit, de ene keer sochtends dan weer savonds, maar net wat goed uitkomt.
Nu maakt het niet meer uit, de ene keer sochtends dan weer savonds, maar net wat goed uitkomt.
Gast- Gast
Toen L net geboren was, was ik ook erg van het dagritme en voedingsschema's. Ik dacht dat als er een baby was, je opeens ritme en regelmaat moest hebben. Nou, het heeft me veel stress gekost en veel minder plezier in alles. toen ik het was los ging laten, ging het veel beter. Huilen, krijgt hij een voeding. Wil ik even lekker wandelen, dan ga ik eerst borstvoeding geven. Dus het hele ritme was eruit. Badje deed ik dan meestal wel in de avond.
Na 9 maanden ongeveer kwam er veel meer ritme in, en moest ik ook meer rekening gaan houden met middagslaapje en op tijd naar bed 's avonds. Dus, doe gewoon wat je zelf vindt, niets hoeft, alles mag. Levert je minder stress op. Dat dagschema komt er heus wel!
Na 9 maanden ongeveer kwam er veel meer ritme in, en moest ik ook meer rekening gaan houden met middagslaapje en op tijd naar bed 's avonds. Dus, doe gewoon wat je zelf vindt, niets hoeft, alles mag. Levert je minder stress op. Dat dagschema komt er heus wel!
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Toen Hayley nog een baby was ging ze eerst `s ochtends in badje.
Toen ze wat ouder werd ging ze meestal mee onder de douche rond 18.30
Nu is dat meestal zo en in het weekend gaat ze met mij vaak `s ochtends mee in de douche.
Nu is dat meestal zo en in het weekend gaat ze met mij vaak `s ochtends mee in de douche.
Gast- Gast
Hazeltje schreef:Toen Hayley nog een baby was ging ze eerst `s ochtends in badje.
Hier precies zo.
pantuf- Fluisteraar
- Aantal berichten : 227
Punten : 233
Registratiedatum : 27-01-11
Ik hou me sinds afgelopen week ook aan een vast schema, ik moet zeggen bij ons geeft het heel veel rust. Eerder voedde we op verzoek, dit werkte niet meer. T. kon dan elk uur wel komen voor kleine beetjes voeding (b.v. 30 cc). Nu we een vast ritme hebben, drinkt hij zijn flessen van 200cc weer op en begint hij voorzichtig met doorslapen.
Onze dag ziet er ongeveer nu zo uit:
07.30: wakker maken voor eerste voeding.
08.00: wassen en aankleden. Spelen en slapen.
11.30: 2e voeding
Spelen en slapen
15.30: 3e voeding
Spelen en slapen
19.30: 4e voeding
In bad of douche samen met papa of mama.
Verhaaltje lezen
20.30/21.00 Naar bed
23.30 Wakker maken laatste voeding
Het wel net hoe hij 's avonds is. het wil ook nog wel eens gebeuren dat ik hem voor de een na laatste voeding (rond 19.00) in bad doe. Omdat T. dan zo moe is zodat hij daarna lekker kan gaan slapen.
@ Duckie, doe je haar tussen 22.00 en 23.00 in bad? Wordt ze daar niet klaarwakker van? Ik zou persoonlijk het badje eerder op de avond doen. Kan ze na haar laatste voeding direct weer lekker haar bedje in.
Onze dag ziet er ongeveer nu zo uit:
07.30: wakker maken voor eerste voeding.
08.00: wassen en aankleden. Spelen en slapen.
11.30: 2e voeding
Spelen en slapen
15.30: 3e voeding
Spelen en slapen
19.30: 4e voeding
In bad of douche samen met papa of mama.
Verhaaltje lezen
20.30/21.00 Naar bed
23.30 Wakker maken laatste voeding
Het wel net hoe hij 's avonds is. het wil ook nog wel eens gebeuren dat ik hem voor de een na laatste voeding (rond 19.00) in bad doe. Omdat T. dan zo moe is zodat hij daarna lekker kan gaan slapen.
@ Duckie, doe je haar tussen 22.00 en 23.00 in bad? Wordt ze daar niet klaarwakker van? Ik zou persoonlijk het badje eerder op de avond doen. Kan ze na haar laatste voeding direct weer lekker haar bedje in.
Gast- Gast
+1Darius schreef:Toen L net geboren was, was ik ook erg van het dagritme en voedingsschema's. Ik dacht dat als er een baby was, je opeens ritme en regelmaat moest hebben. Nou, het heeft me veel stress gekost en veel minder plezier in alles. toen ik het was los ging laten, ging het veel beter. Huilen, krijgt hij een voeding. Wil ik even lekker wandelen, dan ga ik eerst borstvoeding geven. Dus het hele ritme was eruit. Badje deed ik dan meestal wel in de avond.
sheila123- Prater
- Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10
Ik probeerde in het begin ook een ritme er in te krijgen, maar ja. Kijk naar jezelf: de ene dag voel je je anders dan je andere dag. Daarbij is het zo dat het leven alles behalve gestrucuteerd is, dus ik heb dat al snel los gelaten.
De ene dag gaat hij 's morgens in bad, de andere keer 's avonds (of douchen met paps of mams).
Hem wakker maken voor de laatste voeding hebben wij nog heel lang gedaan, omdat we na twee dagen merkten dat hij dan echt de boel bij elkaar schreeuwde na een voeding (als hij die laatste niet kreeg). Dus weer die laatste voeding gegeven, toen ging het goed.
Hij krijgt 't m nu de ene keer wel, de andere keer niet. Het ligt er maar net aan of hij het trekt tot 20.00u, want ik ga hem er niet meer voor wakker maken (dat vond hij op het laatst echt niet leuk meer).. Het zal vandaag wel pittig gaan worden, omdat meneer tot half 9 geslapen heeft. Waarschijnlijk slaapt hij dan nu nog 1 keer (in de middag) en dan zal hij na het avond eten waarschijnlijk wel totall loss zijn dus in bad en bedje in!
Sja, volg je gevoel! Kijk naar je kindje en een keer niet in bad of op een ander moment is echt geen ramp....
SE
De ene dag gaat hij 's morgens in bad, de andere keer 's avonds (of douchen met paps of mams).
Hem wakker maken voor de laatste voeding hebben wij nog heel lang gedaan, omdat we na twee dagen merkten dat hij dan echt de boel bij elkaar schreeuwde na een voeding (als hij die laatste niet kreeg). Dus weer die laatste voeding gegeven, toen ging het goed.
Hij krijgt 't m nu de ene keer wel, de andere keer niet. Het ligt er maar net aan of hij het trekt tot 20.00u, want ik ga hem er niet meer voor wakker maken (dat vond hij op het laatst echt niet leuk meer).. Het zal vandaag wel pittig gaan worden, omdat meneer tot half 9 geslapen heeft. Waarschijnlijk slaapt hij dan nu nog 1 keer (in de middag) en dan zal hij na het avond eten waarschijnlijk wel totall loss zijn dus in bad en bedje in!
Sja, volg je gevoel! Kijk naar je kindje en een keer niet in bad of op een ander moment is echt geen ramp....
SE
SparklingEyes- Prater
- Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Wij doen N. vaak om 18.30u in bad. Ik zou het zelf niet prettig vinden om zo laat nog met je kindje te moeten gaan douchen of in bad. Dan wil je zelf ook wel een keer rust. Zou dan toch voor een eerder tijdstip op de dag kiezen.
En het ritme komt idd vanzelf wel!
En het ritme komt idd vanzelf wel!
Monnie- Prater
- Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
Registratiedatum : 18-11-10
Wij hebben totaal geen ritme zien wel hoe de dag loopt en waar we ons het prettigst bij voelen. Net als met zijn flessen, de ene keer zijn het 3 flessen, de andere keer 4. De ene keer 200 gram groente, de andere keer bijna niks. De ene keer om 10.00 in bad, andere keer om 18.00. Gewoon lekker alles op zn beloop laten gaan
Gast- Gast
Ik zou het bad verplaatsen naar eerder op de dag, voor of in plaats van het spelen. Ik zou haar er niet voor wakker maken.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Doe je haar dan elke avond in bad?
Dat heb ik nog nooit gedaan, en nu met 2 kinderen vind ik dat het badderen/douchen al helemaal veel tijd in neemt, omdat alles keer 2 moet.
Dus hier echt niet elke dat
En een schema met of zonder tijd hebben we ook niet.
Ze zijn vanmorgen beide in bad geweest, kan best zijn dat ze de volgende keer weer op een avond gaan.
Dat heb ik nog nooit gedaan, en nu met 2 kinderen vind ik dat het badderen/douchen al helemaal veel tijd in neemt, omdat alles keer 2 moet.
Dus hier echt niet elke dat
En een schema met of zonder tijd hebben we ook niet.
Ze zijn vanmorgen beide in bad geweest, kan best zijn dat ze de volgende keer weer op een avond gaan.
bella- Fluisteraar
- Aantal berichten : 190
Punten : 196
ik doe haar eigenlijk elke dag in bad of onder de douche....
soms word ze zelf al wakker zo laat en soms maken we haar wakker zodat ze dan gaat douchen/badderen en dan voeding.
maar wil het inderdaad meer naar het begin van de avond verplaatsen dat geeft denk ik wat meer rust dan nog zo laat. denk dat ik het gewoon maar eens probeer om het voor de voeding van rond 7/8 uur te doen afhankelijk van hoelaat ze komt en haar dan nog wakker te maken voor de laatste voeding en dan kan ze zo weer het bed in ja...
deed het eerder altijd sochtends maar nu verplaatst naar de avond omdat ze moeilijk in slaap kon komen dus nu doen we het savons met zwitsal slaapzacht wasgel en dan nog met de bodylotion. maar dat kan natuurlijk ook wel voor een voeding eerder geeft ook wat meer rust want nu was het vaak van ohja ze moet ook nog in bad/douche en dan word het gauw weer zo laat voor we allemaal op bed liggen.
gaan het vanavond wel eens uitproberen.
het is ook niet dat ik alles precies op tijd wil doen maar meer dat ik een beetje regelmaat probeer te hebben voor haar en ook voor mezelf dat we allebei een beetje weten wat we gaan doen zeg maar. en tuurlijk dat zal elke dag wel wat anders zijn..... maar probeer nu een beetje regelmaat slapen eten spelen slapen te doen en merk dat dat voor haar wel wat rustiger is... qua tijden verder is het altijd van we zien wel dus dat probeer ik ook niet echt op orde te maken maar meer van wat is handig wanneer te doen beetje uitvogelen
soms word ze zelf al wakker zo laat en soms maken we haar wakker zodat ze dan gaat douchen/badderen en dan voeding.
maar wil het inderdaad meer naar het begin van de avond verplaatsen dat geeft denk ik wat meer rust dan nog zo laat. denk dat ik het gewoon maar eens probeer om het voor de voeding van rond 7/8 uur te doen afhankelijk van hoelaat ze komt en haar dan nog wakker te maken voor de laatste voeding en dan kan ze zo weer het bed in ja...
deed het eerder altijd sochtends maar nu verplaatst naar de avond omdat ze moeilijk in slaap kon komen dus nu doen we het savons met zwitsal slaapzacht wasgel en dan nog met de bodylotion. maar dat kan natuurlijk ook wel voor een voeding eerder geeft ook wat meer rust want nu was het vaak van ohja ze moet ook nog in bad/douche en dan word het gauw weer zo laat voor we allemaal op bed liggen.
gaan het vanavond wel eens uitproberen.
het is ook niet dat ik alles precies op tijd wil doen maar meer dat ik een beetje regelmaat probeer te hebben voor haar en ook voor mezelf dat we allebei een beetje weten wat we gaan doen zeg maar. en tuurlijk dat zal elke dag wel wat anders zijn..... maar probeer nu een beetje regelmaat slapen eten spelen slapen te doen en merk dat dat voor haar wel wat rustiger is... qua tijden verder is het altijd van we zien wel dus dat probeer ik ook niet echt op orde te maken maar meer van wat is handig wanneer te doen beetje uitvogelen
duckie- Ratel
- Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10
Onze oudste gaat altijd na het avondeten douchen en de laatste tijd is de jongste dan ook altijd wakker, dan gaat ze dus gewoon mee. Of ze gaat dan in bad, of eén van ons gaat mee onder de douche en dan staan we er dus met z'n 3-en
We willen dit juist om deze tijd, voor als ze de laatste fles helemaal gaat laten vallen. Nu is het nog de ene keer wel, de andere keer niet en slaapt ze door. Dan is ze in ieder geval wel al schoon
We willen dit juist om deze tijd, voor als ze de laatste fles helemaal gaat laten vallen. Nu is het nog de ene keer wel, de andere keer niet en slaapt ze door. Dan is ze in ieder geval wel al schoon
Flemy- Prater
- Aantal berichten : 516
Punten : 552
ik heb niet één vast badmoment, 't is maar net hoe het uit komt. Soms gaat ze 's ochtends in bad, soms 's avonds. We maken haar er nooit voor wakker, dan slaan we wel een dagje over. Meestal gaat ze om de dag in bad.
Gast- Gast
Wij hebben ook geen ritme, de dag komt hoe die komt
J wordt soms rond half 8 wakker, dan liggen we nog even in bed en als ik haar daarna ik bad doe is ze na het badderen eigenlijk alweer moe. Dan gaat ze weer slapen en heb ik tijd om N en mezelf aan te kleden en te gaan ontbijten. Dus als het zo uitkomt, werkt dat wel goed.
J wordt soms rond half 8 wakker, dan liggen we nog even in bed en als ik haar daarna ik bad doe is ze na het badderen eigenlijk alweer moe. Dan gaat ze weer slapen en heb ik tijd om N en mezelf aan te kleden en te gaan ontbijten. Dus als het zo uitkomt, werkt dat wel goed.
maiadebij- Kletskop
- Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: