Namendillema.....
+14
Penélope
Razz
Charles
Siamsa
Elliot
eigenwijs
Annemie
Tsjip
Silver
Marin
Rush
Susan
Jasmine
Pien
18 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Namendillema.....
Ik word gek!! Mijn man en ik hadden al tijdens de zwangerschap van E een naam in onze hoofd die het zou worden in geval van een zoon.
Aangezien het een dochter werd die naam laten varen en omdat we E haar naam al jaren wisten, was het goed zo.
Inmiddels weten we alweer 12 weken dat we dit keer een zoon verwachten, ik vind het helemaal geweldig dat we zo meteen een koningskoppel hebben maar qua naam vind ik het echt een hel!!
We hebben 1 naam, die met 2 verschillende beginletters kan, ik wil de een, mijn man wil de ander. We willen beide niet schipperen... Hoe komen we hier ooit uit? Voor mij is dit DE naam, voor mijn man net zo, maar dan zijn manier.
Wie heeft dit ook gehad met zijn partner? Hoe zijn jullie eruit gekomen? Ik vind het niet iets om zomaar te accepteren, het is tenslotte een naam voor het leven.
Aangezien het een dochter werd die naam laten varen en omdat we E haar naam al jaren wisten, was het goed zo.
Inmiddels weten we alweer 12 weken dat we dit keer een zoon verwachten, ik vind het helemaal geweldig dat we zo meteen een koningskoppel hebben maar qua naam vind ik het echt een hel!!
We hebben 1 naam, die met 2 verschillende beginletters kan, ik wil de een, mijn man wil de ander. We willen beide niet schipperen... Hoe komen we hier ooit uit? Voor mij is dit DE naam, voor mijn man net zo, maar dan zijn manier.
Wie heeft dit ook gehad met zijn partner? Hoe zijn jullie eruit gekomen? Ik vind het niet iets om zomaar te accepteren, het is tenslotte een naam voor het leven.
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Re: Namendillema.....
Dus het gaat om dezelfde naam, maar alleen de schrijfwijze is anders?
Persoonlijk denk ik dat ik dan op de site van de SVB kijken welke schrijfwijze vaker voorkomt en voor die schrijfwijze gaan. Mijn naam kan ook op twee manieren geschreven worden, maar wordt dus met enige regelmaat op de andere manier geschreven. Best vervelend. Ik zou in elk geval de klank en uitspraak belangrijker vinden dan de schrijfwijze.
Het is voor jullie beide DE naam, dan is het toch zonde om een andere naam te kiezen, omdat je er niet uitkomt hoe het te schrijven?
Persoonlijk denk ik dat ik dan op de site van de SVB kijken welke schrijfwijze vaker voorkomt en voor die schrijfwijze gaan. Mijn naam kan ook op twee manieren geschreven worden, maar wordt dus met enige regelmaat op de andere manier geschreven. Best vervelend. Ik zou in elk geval de klank en uitspraak belangrijker vinden dan de schrijfwijze.
Het is voor jullie beide DE naam, dan is het toch zonde om een andere naam te kiezen, omdat je er niet uitkomt hoe het te schrijven?
Jasmine- Ratel
- Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11
Ow, dat lijkt me moeilijk! In eerste instantie zou ik zeggen dat je misschien voor de 'makkelijkste' schrijfwijze kan gaan. Dus als je je zoon Kees wil noemen en je man wil Cees, dan zou ik voor de K gaan. Gewoon omdat het anders altijd fout wordt gedaan. Mijn naam wordt ook 10 van de 10 keer verkeerd geschreven en dat is best wel vervelend. Aan de andere kant; ik zou de 'normale' schrijfwijze niet willen hebben, veel te gewoontjes naar mijn idee
Dus ik denk dat als jullie allebei niet willen toegeven, je beter een hele andere naam kan zoeken die jullie allebei mooi vinden.
Dus ik denk dat als jullie allebei niet willen toegeven, je beter een hele andere naam kan zoeken die jullie allebei mooi vinden.
Gast- Gast
Ik kan me er wel wat bij voorstellen, ook dat je niet zomaar voor de makkelijkste of meest voorkomende schrijfwijze gaat. Om even in te haken op Kees/Cees, ik vind Kees echt een stoffige oude mannetjesnaam, een naam die ik nooit zou kiezen voor mijn kind. Cees zou ook niet mijn eerste keuze zijn, maar dat vind ik al veel vlotter. Ik vind een letter soms een wereld van verschil maken voor een naam. Mark vind ik echt een andere naam dan Marc, Erik vind ik anders dan Eric en ga zo maar door. Ik ben daar heel precies in.
Dus ik zou zo gauw niet weten hoe je daaruit kunt komen, want als ik die ander beginletter echt niet mooi zou vinden dan zou ik ook niet toe willen geven. Dan zou ik nog liever die hele naam loslaten en op zoek gaan naar een heel andere naam waar je geen meningsverschil over hebt.
Dus ik zou zo gauw niet weten hoe je daaruit kunt komen, want als ik die ander beginletter echt niet mooi zou vinden dan zou ik ook niet toe willen geven. Dan zou ik nog liever die hele naam loslaten en op zoek gaan naar een heel andere naam waar je geen meningsverschil over hebt.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Uhm... weet niet hoe ik het duidelijker uit kan leggen als met een voorbeeld.
Bijv Iwan En Twan. Bijna hetzelfde alleen de voorletter is anders....
Pien- Ratel
Maar Iwan en Twan vind ik gewoon echt andere namen. Dan zou ik eerder denken aan Twan en Toine.
Susan- Lady Post-a-lot
Pien schreef:Uhm... weet niet hoe ik het duidelijker uit kan leggen als met een voorbeeld.
Dit vind ik gewoon echt een heel andere naam.
Ik zat te denken in Cees/Kees of Yarno/Jarno bijv.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Iwan en Twan vind ik inderdaad niet te vergelijken, dat zijn twee verschillende namen.
Ik dacht meer aan Yens en Jens ofzo.
In elk geval zou ik dan voor de makkelijkere, meest logische schrijfwijze gaan.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Wij hebben hetzelfde probleem met jongensnaam gehad. Ik ben toch overstag gegaan. Omdat we toch wel echt fries zijn en die naam op de schrijfwijze die ik bedacht had meer (ver)nederlands(t) wordt. Dus mijn vriend heeft in die zin zijn zin wel gekregen.
En ook qua meisjesnaam zaten we met de schrijfwijze. Haha uiteindelijk heeft hierin ook mijn vriend de keus doorgedrukt en ben ik weer overstag gegaan. Maar moet zeggen vind het nu ook wel mooier dan die ik bedacht had.
En ook qua meisjesnaam zaten we met de schrijfwijze. Haha uiteindelijk heeft hierin ook mijn vriend de keus doorgedrukt en ben ik weer overstag gegaan. Maar moet zeggen vind het nu ook wel mooier dan die ik bedacht had.
Silver- Ratel
- Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Marin schreef:Iwan en Twan vind ik inderdaad niet te vergelijken, dat zijn twee verschillende namen.
Ik wilde ongeveer hetzelfde als Marin typen. Ik sluit me dus bij Marin aan
Tsjip- Prater
- Aantal berichten : 1489
Punten : 1512
Het zijn dan idd 2 heel verschillende namen, dan word het idd lastig.
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
Wel lastig overigens hoor Pien want het lijkt me dat je daar inderdaad moeilijk een compromis in kunt sluiten. Is er voor één van de twee nog een duidelijk achterliggende reden waarom je graag die schrijfwijze wilt? Of is het alleen omdat het 'mooier' is?
Marin- Lady Post-a-lot
Mijn man vind het zijne aparter, en dat klopt. Dat is ook zo, maar aangezien wij best wel normale nederlandse namen hebben vind ik dat het niet te apart moet. Met de naam die ik mooier vind, associeerd hij aan een bekende nederlander die hij walgelijk vind en dus wilt hij die associatie met zijn zoon niet hebben....
Pien- Ratel
Dan krijg je beetje Sander en Xander verhaal inderdaad (maar gezien HIJ de bijzondere spelling leuker vindt maar een hekel heeft aan de BN'er denk ik niet dat het dit voorbeeld is, maar dat kwam direct in mij op).
Ik kan me inderdaad voorstellen dat je een normalere spelling leuker vindt. De naam van je dochter schrijf je ook niet ineens met een y ofzo, die is ook redelijk recht door zee zeg maar (hoewel met een -e erachter geplakt nog net wat normaler is, maar dan krijg je ook weer andere naam).
Moeilijk..
Gaat het echt om een BN'er waarvan iedereen die associatie legt? Want stel hij heeft een hekel aan Jan Smit, zou ik echt niet direct denken aan Jan Smit als je je zoon Jan noemt. En om het dan maar als Yan te schrijven is ook zo wat. Maar als het een bijzondere naam is, kan ik het me wel voorstellen dat mensen die associatie maken.
Ik kan me inderdaad voorstellen dat je een normalere spelling leuker vindt. De naam van je dochter schrijf je ook niet ineens met een y ofzo, die is ook redelijk recht door zee zeg maar (hoewel met een -e erachter geplakt nog net wat normaler is, maar dan krijg je ook weer andere naam).
Moeilijk..
Gaat het echt om een BN'er waarvan iedereen die associatie legt? Want stel hij heeft een hekel aan Jan Smit, zou ik echt niet direct denken aan Jan Smit als je je zoon Jan noemt. En om het dan maar als Yan te schrijven is ook zo wat. Maar als het een bijzondere naam is, kan ik het me wel voorstellen dat mensen die associatie maken.
Marin- Lady Post-a-lot
Nee Marin, het is niet eens dezelfde naam als de bekende nederlander. Het is zeg maar een afkorting op zijn naam...
Kan ook niet teveel zeggen want wil wel de naam geheim houden....
Ik denk steeds, zal ik mijn man toch maar gelijk geven maar tegelijkertijd is het voor mij gewoon net niet DE naam....
Kan ook niet teveel zeggen want wil wel de naam geheim houden....
Ik denk steeds, zal ik mijn man toch maar gelijk geven maar tegelijkertijd is het voor mij gewoon net niet DE naam....
Pien- Ratel
Ik zit nu echt te peinzen over een bekende Nederlander die walgelijk wordt gevonden en die een naam heeft die mensen daar direct mee associëren. Want inderdaad, Jan is zo'n veel voorkomende naam dat het niet zoiets zal zijn, lijkt mij.
Susan- Lady Post-a-lot
Ik vind het geen walgelijke vent hoor... Het is een kronkel van mijn man...
Pien- Ratel
Nee snap dat je niet te veel weg wilt geven. Maar als het inderdaad al een bijnaam/afkorting is, is dat dan niet heel vergezocht van je man? Lastig, ik kan het slecht beoordelen zonder de naam te weten natuurlijk
Maar ik zou zeggen: Probeer er nog rustig over te praten. Het is rot dat uiteindelijk waarschijnlijk één van jullie wel toe moet geven. Hopelijk komen jullie er uit!
Maar ik zou zeggen: Probeer er nog rustig over te praten. Het is rot dat uiteindelijk waarschijnlijk één van jullie wel toe moet geven. Hopelijk komen jullie er uit!
Marin- Lady Post-a-lot
Susan schreef:Ik zit nu echt te peinzen over een bekende Nederlander die walgelijk wordt gevonden en die een naam heeft die mensen daar direct mee associëren. Want inderdaad, Jan is zo'n veel voorkomende naam dat het niet zoiets zal zijn, lijkt mij.
nou denk dat ik die naam wel weet!!
eigenwijs- Fluisteraar
- Aantal berichten : 405
Punten : 420
Registratiedatum : 20-05-11
EIgenwijs, dat zou ik heel knap vinden... Ben dus ook benieuwd wat je denkt...
Pien- Ratel
Ja, ik ben ook benieuwd. De namen die bij mij opkwamen waren Gordon en Kluun, maar dat is het vast allebei niet.
Susan- Lady Post-a-lot
Mag ik het zeggen wat ik denk??
Denk joran/yoran!
Denk joran/yoran!
eigenwijs- Fluisteraar
eigenwijs schreef:Mag ik het zeggen wat ik denk??
Denk joran/yoran!
Haha die vraag is een beetje overbodig als je het er meteen onder post
Al denk ik toch niet dat het klopt, want het gaat om een afkorting en niet om de hele naam.
Elliot- Ratel
- Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12
Elliot schreef:eigenwijs schreef:Mag ik het zeggen wat ik denk??
Denk joran/yoran!
Haha die vraag is een beetje overbodig als je het er meteen onder post
Al denk ik toch niet dat het klopt, want het gaat om een afkorting en niet om de hele naam.
Hahaja sukkel ben ik!!ooh afkorting..sorry lees. altijd te snel haha
eigenwijs- Fluisteraar
Niet alleen dat, iedereen vindt Joran van der Sloot walgelijk. In dit geval staat er dat het de kronkel van Piens man is, dus iets persoonlijks wat hij tegen die persoon heeft.
Susan- Lady Post-a-lot
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Pagina 1 van 3
Permissies van dit forum: