Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kun jij...

+8
*Lookie*
Nyx
Roza
Exogenesis
girli
PapillonRose
Caresses
Rouxxxe
12 plaatsers

Ga naar beneden

Kun jij...  Empty Kun jij...

Bericht  Nyx ma 10 jun 2013 - 6:03

...Dingen makkelijk weggooien als ze af zijn?

Ik had net een moment van helderheid en dacht; Laat ik de kast in de slaapkamer eens op gaan ruimen. En wat kon ik me toch een onzinnigheid weggooien. BH's die ik niet alleen al jaren niet meer pas, maar ook al zo oud zijn als de weg naar Rome, Sokken met gaten en sokken waar ik de ander niet meer van kon vinden, heel veel panty en pantyleggings met gaten en ladders, Maillots waar de gaten in zijn gevallen, onderbroeken die door de Motten lijken aangevreten, schoenen met gaten, sloffen met gaten... Etc. etc. etc.
Heel vreemd, maar als ik het weg kan moffelen dan denk ik er niet aan om het weg te gooien. En waarom? Misschien kan ik het ooit nog gebruiken. Natuurlijk?! Ik ga echt in een Maillot vol gaten lopen of ik doe een panty aan met een ladder? Om over schoenen die lek zijn aan de onderkant maar te zwijgen. Sja....

Ik heb nu een zak vol onzin, dus tijd om weg te doen.Twisted Evil
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Kun jij...  Empty Re: Kun jij...

Bericht  Rouxxxe ma 10 jun 2013 - 6:08

Ja! Soms zelfs iets te goed. Tot grote frustratie van mijn vriend die vindt dat je pas iets moet weg gooien als het echt uit elkaar valt/totaal niet meer te gebruiken is Laughing .
Maar ik hou gewoon niet van spullen die stuk zijn, het nog maar half doen of gruwelijk in de weg staan ofzo terwijl het nooit meer gebruikt wordt.
Rouxxxe
Rouxxxe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1316
Punten : 1342
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Caresses ma 10 jun 2013 - 6:18

Haha, ik hetzelfde als Rouxxxe. Gooi echt veel te makkelijk spullen weg.

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  PapillonRose ma 10 jun 2013 - 6:56

Eerst kon ik dat slecht en stopte het ook ergens weg, voor het geval dat.. Maar met de laatste verhuizing heb ik mezelf toch aan weten te leren een stuk kritischer te kijken naar dingen, en gooi nu makkelijker dingen weg. Scheelt een hoop rommel!
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  girli ma 10 jun 2013 - 7:05

Als het kapot is, kan ik het wel makkelijk weggooien. Anders niet. Dan blijf ik maar denken dat ik het misschien ooit nog kan gebruiken.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Bericht  Exogenesis ma 10 jun 2013 - 7:09

Nee, m'n kast ligt vol onnodige rommel. Binnenkort maar weer eens een verkooptopic starten..
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Bericht  Gast ma 10 jun 2013 - 7:34

Ik heb echt een gruwelijke hekel aan rommel, dus dat zal hier echt niet voorkomen. Wij hebben eigenlijk ook nooit rommel in huis en ook geen spullen die kapot zijn of waarvan we niet meer weten dat we ze hebben. Ik ruim ook regelmatig de zolder, kasten, laatjes, e.d. op en gooi makkelijk dingen weg.

Gast
Gast

Bericht  Roza ma 10 jun 2013 - 7:37

Kleding met gaten gaat hier direct de prullenbak aan, deze zal ik dus niet hebben.
Maar kleding die goed is, maar die ik niet meer draag blijft wel eeuwig hangen.....
Heb besloten dat ik woensdag grondig op ga ruimen en dan alles hier wil gaan verkopen!

Roza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2133
Punten : 2532
Registratiedatum : 22-01-11

Bericht  Gast ma 10 jun 2013 - 7:37

Verzamelen zit helaas in mijn genen. Het denken 'oh daar kan ik nog dit of dat mee'. Zelfs met wc rolletjes heb ik nog moeite. Maar ik heb gelukkig nog wel heldere momenten inderdaad. De afgelopen weken heb ik een aantal kasten uitgemest en veel weggegooid. Maar er is nog genoeg te doen. Zo heb ik zakken vol 2e hands kleding waar ik nog geen afstand van kan doen en ligt er nog genoeg onder mijn bed... Ik wacht op nieuwe heldere momenten Wink. Overigens weet ik mijn verzamelingen altijd goed te verbergen haha dus je ziet het niet als je bij me op visite komt. Maar mijn kasten puilen meestal uit...

Gast
Gast

Bericht  Nyx ma 10 jun 2013 - 7:46

Zus, dat probleem heb ik ook. Het blijkt zo te zijn dat ik nog zakken vol goede kleding en schoenen achter het schot bij mijn moeder heb en ik weet dat ik nog een zak vol goede schoenen heb in de garagebox. Daarnaast heb ik nog allemaal woonaccessoires in de garagebox staan, ook een kleed. Ik weet dat ik het nooit meer ga gebruiken, maar stel dat ik het ooit nog een keer nodig heb?

Ruim twee jaar geleden heb ik met mijn ogen dicht maar twee zakken kleding bij het Leger des Heils gedumpt in de box. Allemaal kleding dat te goed was om weg te gooien, maar al zo oud, wie zou dat nog willen kopen? En zelfs al zou ik het dan wel willen verkopen, dan zie ik overal nog de hoofdprijs in.

Het is gewoon triest gesteld met mij. pale
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Bericht  *Lookie* ma 10 jun 2013 - 7:48

Nee. Al moet ik zeggen dat het wat beter gaat nu we een kind hebben, misschien is de knop omgegaan omdat hij ook ruimte nodig heeft met zijn spulletjes. Kapotte dingen, dingen die ik niet mooi vind of die ik teveel heb gooi ik nu makkelijk weg. Persoonlijke dingen moeilijker: spullen die ik van een dierbare heb gekregen, spulletjes die me aan de kraamtijd doen denken (zo heb ik nog wat folders uit het ziekenhuis.. stom maar die kan ik dus maar moeilijk weg doen), servies etc. Ach, zolang de leefruimte gewoon netjes is en het zolder past vind ik het prima. En af en toe even door de spulletjes heen en dan zijn er altijd wel dingen waar in dan ineens wél afstand van kan doen. Samen opruimen werkt (bij mij) ook: tijdens mijn zwangerschap ben ik met mijn schoonmoeder het hele huis door geweest. Ik nam de beslissingen maar zij dacht heel goed mee, erg fijn.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast ma 10 jun 2013 - 7:55

Oh ik hoef niks te verkopen en weet dat ik het zelf niet meer nodig ga hebben. Ik denk meestal van 'mss kan ik er nog iemand blij mee maken die ik ken' of verzin er dan een bestemming voor waar ik niet achteraan ga... Speelt ook mee dat ik bang ben dat ik weer aan ga komen, moet ik straks weer allemaal nieuwe kleding kopen... Ik word een beetje moe van kleren op het moment laughcry Maar goed, dat is niet het enige, qua administratie had ik ook veel opgespaard :O. Ik heb onwijs veel pannen in de loop der jaren bij elkaar gespaard (voornamelijk gekregen of hier achtergelaten en tja, een goede pan doe je niet weg?), ik heb echt onwijs veel bekers en ik drink nooit iets uit een beker laughcry en ga zo maar door...

Gast
Gast

Bericht  rapa nui ma 10 jun 2013 - 9:32

Ik kan aan sommige dingen echt gehecht raken, heb dat bv met rugzakken en andere tassen die een paar jaar mee zijn geweest op vakantie of dagjes uit. Duurt dan echt heel lang voor ik die weg doe. Heb met kleding wel dat ik denk dat ik het wel weer kan gebruiken, als ik bv ooit ga schilderen oid of dat ik ze maar bewaar voor het geval ik in financiële problemen kom, dan heb je tenminste nog wat. Dus dan komt het eerst in de zolderkast en zo eens in het jaar/anderhalf jaar als ik een opruimbui heb gaat er zakken vol weg naar het goede doel.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  *Bloempje* ma 10 jun 2013 - 23:51

Voorheen gooide ik amper dingen weg, voor het geval dat.... Kwam er dus nooit van en uiteindelijk ging het wel weg. Nu ben ik daar een stuk makkelijker in, gezien ikzelf minder opbergruimte heb dan in mijn oude kamer bij m'n ouders. Alles wat kapot gaat en waarvan ik denk dat het niet meer gemaakt kan worden, gaat weg.

Ook gooide ik makkelijk dingen weg als er ergens nog een restje in zat maar even niet gebruikte. Nu maak ik echt eerst alles op voor ik iets nieuws er van koop.

*Bloempje*
*Bloempje*
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 204
Punten : 226
Registratiedatum : 08-05-13

Bericht  Gast di 11 jun 2013 - 1:54

Ik gooi relatief makkelijk weg, maar toch heb ik 2 dozen met dingen die eigenlijk wel weg kunnen maar waarvan ik denk misschien kan ik er later nog wat mee. Dat had ik vooral omdat we anti-kraak wonen en we nooit wisten waar we terecht gingen komen, maar nu hebben we een huurhuis dus flikker ik alles weg wat we niet meer nodig hebben haha!

Gast
Gast

Bericht  Shisha di 11 jun 2013 - 2:02

Ik gooi wel gemakkelijk weg ja. Soms iets te gemakkelijk tot frustratie van mijn man. Vooral nu ik zwanger ben. Kan echt geen 'rommel' verdragen. Kun jij...  253468018
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Shopaholic di 11 jun 2013 - 2:45

Rouxxxe schreef:Ja! Soms zelfs iets te goed. Tot grote frustratie van mijn vriend die vindt dat je pas iets moet weg gooien als het echt uit elkaar valt/totaal niet meer te gebruiken is Laughing .
Maar ik hou gewoon niet van spullen die stuk zijn, het nog maar half doen of gruwelijk in de weg staan ofzo terwijl het nooit meer gebruikt wordt.

Dit dus Kun jij...  394967
Shopaholic
Shopaholic
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12

Bericht  Nyx di 11 jun 2013 - 2:58

Het is hier trouwens geen troep in huis. Alles is netjes weggemoffeld in keukenkastjes, laatjes, nachtkastjes en de kast dus. Maar die zien er dan weer zo onoverzichtelijk uit dat ik van mezelf ermee aan de slag moet. Een beetje kastje per dag idee. De meterkast is zo aan de beurt, ook zo'n wegmoffelplek, want de oude koffiezetapparaat, tosti-ijzer en doos van frituurpan moeten maar eens een keer wijken. Owja, en de schilderij die uit elkaar gekletterd is mag ook wel eens weg. Ow, wat ben ik erg. Opgeruimd, maar je moet geen kast of laatje opentrekken. Kun jij...  394967
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast di 11 jun 2013 - 3:57

Haha ja heel herkenbaar dus. Ben wel actief geweest (even) in het 'kastje per dag-topic' en dat werkte wel goed moet ik zeggen! De ergste kasten zijn gedaan... Nu nog de keukenkastjes en het dressoir... Dan is mijn kledingkast wel weer eens toe aan een update.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

Permissies van dit forum: