zorgwekkend?
+2
Filoria
Muppetje
6 plaatsers
Pagina 1 van 1
zorgwekkend?
L heeft vannacht geslapen van 19.30-6.30. Toen ik hem net ging verschonen was zijn luier helemaal leeg. Moet ik me hier zorgen om maken?
Gisteren overdag heeft hij ook minder geplast dan normaal. Ook minder gepoept trouwens.
Hij is wel gewoon altert vrolijk en ondernemend
Gisteren overdag heeft hij ook minder geplast dan normaal. Ook minder gepoept trouwens.
Hij is wel gewoon altert vrolijk en ondernemend
Muppetje- Ratel
- Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10
Re: zorgwekkend?
Zou het te maken kunnen hebben met het warme weer? Misschien moet hij wat meer drinken? Goed teken dat hij wel alert is
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Minder plassen is op zich niet zo gek met dit warme weer. Je zweet nu ook meer en zo verlies je ook vocht.
Maar hij moet natuurlijk wel genoeg drinken. Ik zou hem een paar keer extra op jouw verzoek overdag aanleggen. En als je al ander vocht geeft dan kan dat natuurlijk ook.
Maar hij moet natuurlijk wel genoeg drinken. Ik zou hem een paar keer extra op jouw verzoek overdag aanleggen. En als je al ander vocht geeft dan kan dat natuurlijk ook.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Ik zal hem inderdaad wat vaker aanleggen, dat heb ik gisteren ook wel gedaan. Hij krijgt nog geen ander vocht in principe. Hij eet wel veel fruit en dingen als komkommer en tomaatjes, zit natuurlijk ook vocht in.
Maar eens goed in de gaten houden. Helemaal niets op n hele nacht vind ik wel echt weinig
Maar eens goed in de gaten houden. Helemaal niets op n hele nacht vind ik wel echt weinig
Muppetje- Ratel
Mijn dochter dronk soms weinig en dan had ze ook droge luiers 's ochtends. Ze plaste sowieso nooit veel 's nachts. Soms hoor je wel eens over flinke plofluiers of doorlekken 's nachts, dat had ze als baby echt nooit.
Ja gewoon lekker een paar keer extra aanleggen, dan komt het wel goed. Bv met dit warme weer is echt super (je bv is met warm weer ook vaak dunner en dorstlessender, mooi hè, dat je lijf zich zo aanpast).
Hoe vaak drinkt hij per etmaal?
Ja gewoon lekker een paar keer extra aanleggen, dan komt het wel goed. Bv met dit warme weer is echt super (je bv is met warm weer ook vaak dunner en dorstlessender, mooi hè, dat je lijf zich zo aanpast).
Hoe vaak drinkt hij per etmaal?
Linda- Ratel
Eerder voedde ik hem nog om elf uur en n leer s nachts, dan had ie dus wel plofluiers. Nu slaapt ie ineens heel goed en voed ik m na half acht niet meer, en zijn die luiers dus minder.
Denk dat ik dan nog wel rond de 5-6 voedingen uitkom. Niet altijd even lang, dat niet
Denk dat ik dan nog wel rond de 5-6 voedingen uitkom. Niet altijd even lang, dat niet
Muppetje- Ratel
En dat wist ik niet van de samenstelling, das inderdaad mooi
Muppetje- Ratel
Dat een voeding niet lang duurt geeft niet. Hij drinkt nu veel effectiever dan toen hij klein was. Maar 5 tot 6 keer is niet zo heel veel als dit zijn enige vochtinname is. Kijk maar naar jezelf, je drinkt zelf ook stukken meer met dit warme weer (als het goed is, ik vergeet het nogal haha).
Linda- Ratel
Muppetje schreef:En dat wist ik niet van de samenstelling, das inderdaad mooi
Ja, ik heb met dit weer ook sneller stuwing, vanwege de andere samenstelling.
Linda- Ratel
Linda schreef:Dat een voeding niet lang duurt geeft niet. Hij drinkt nu veel effectiever dan toen hij klein was. Maar 5 tot 6 keer is niet zo heel veel als dit zijn enige vochtinname is. Kijk maar naar jezelf, je drinkt zelf ook stukken meer met dit warme weer (als het goed is, ik vergeet het nogal haha).
Da's waar. Weet t ook eigenlijk niet precies. Hou het eigenlijk nooit echt bij... Ga me eens proberen gisteren goed te herinneren
Muppetje- Ratel
Ik ga m gewoon echt vaker de mogelijkheid bieden om te drinken, ander drinken wil ik eigenlijk zo lang mogelijk mee wachten.
Hoe vaak is dan handig?
Inmiddels heeft ie volgens mij wel n dikke plasluier trouwens, hij ruikt sterk, haha
Hoe vaak is dan handig?
Inmiddels heeft ie volgens mij wel n dikke plasluier trouwens, hij ruikt sterk, haha
Muppetje- Ratel
De dochter van vrienden van ons is elke nacht gewoon droog. En dat al vanaf een maand of 10-11.
Als ze overdag ook droog blijven zou ik mij pas zorgen gaan maken, maar gelukkig heeft L een flinke plasluier gehad.
Als ze overdag ook droog blijven zou ik mij pas zorgen gaan maken, maar gelukkig heeft L een flinke plasluier gehad.
maar is het heel vreemd (ik ben geen borstvoeding mama) om hem met zulk weer extra water aan te bieden?
holaagirl- Prater
- Aantal berichten : 857
Punten : 988
Registratiedatum : 05-01-11
Is niet heel vreemd, maar bv mogen ze zoveel hebben als ze nodig hebben, dus dan kan dat net zo goed ipv water. Ik ben ook geen bv moeder, geef mijn zijn zoon water of thee, van beide drinkt hij erg weinig, ook uit de fles niet, dus dan zou bv een goede oplossing zijn geweest.
Sun88- Prater
- Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12
Volgens mij was vijf a zes keer een wat krappe schatting aangezien we nu al op drie zitten haha
Muppetje- Ratel
holaagirl schreef:maar is het heel vreemd (ik ben geen borstvoeding mama) om hem met zulk weer extra water aan te bieden?
Bv is wat dat betreft heel goed bij warm weer omdat ze dat ook andere voedingsstoffen binnen krijgen die ze uitzweten, bv is een soort natuurlijke ors.
En hoe vaker je ander drinken geeft, hoe minder bv er gedronken wordt. Minder drinken = minder productie (op den duur).
Gast- Gast
holaagirl schreef:maar is het heel vreemd (ik ben geen borstvoeding mama) om hem met zulk weer extra water aan te bieden?
Nee hoor, er zijn moeders die dat wel doen. Maar in principe is het niet nodig. Tot een jaar hoef je geen extra vocht te geven.
Als je niet zo'n stabiele productie hebt dan kan het ook teruglopen als je ander vocht aanbiedt.
Linda- Ratel
Muppetje schreef:Volgens mij was vijf a zes keer een wat krappe schatting aangezien we nu al op drie zitten haha
Haha! Nou mooi toch!
Laat het hem zelf maar bepalen en bied hem zelf nog wat extra aan. Dan weet je zeker dat hij met dit warme weer voldoende vocht binnen krijgt.
Linda- Ratel
Rejoy. schreef:En zelf ook extra drinken met dit warme weer
Ja dat schiet er nog wel eens bij in, ga meteen wat water pakken
Muppetje- Ratel
Pagina 1 van 1