Zonnecollectoren.
+5
meisjesmama
Floor
_Lana_
Joontjuh
Charles
9 plaatsers
Pagina 1 van 1
Zonnecollectoren.
Heeft iemand hier ze toevallig? En wil me er iets over vertellen qua ervaringen en financiele kant ervan?
Charles- Kletskop
- Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12
Re: Zonnecollectoren.
Wij hebben er sinds 2 weken 9 op het dak liggen. Precies op het zuiden gericht. Ze vangen de gehele dag licht op deze manier. Onze meter loopt hard achteruit en maandag krijgen we nieuwe meters.
Mijn vriend had uitgerekend dat het ons bijna 3kwart zal schelen in de rekening van afgelopen jaar. Dus dat is nog ff afwachten, maar we hoeven geen voorschot en dat soort dingen meer te betalen. Ik ben benieuwd...
Mijn vriend had uitgerekend dat het ons bijna 3kwart zal schelen in de rekening van afgelopen jaar. Dus dat is nog ff afwachten, maar we hoeven geen voorschot en dat soort dingen meer te betalen. Ik ben benieuwd...
Wij hebben sinds kort zonnecollectoren, 12 stuks.
Ik kan nog geen ervaringen vertellen, want we hebben ze nog niet zo lang, maar we zien de teller wel heel hard teruglopen, dus tot nu toe besparen we wel al veel.
Ik kan nog geen ervaringen vertellen, want we hebben ze nog niet zo lang, maar we zien de teller wel heel hard teruglopen, dus tot nu toe besparen we wel al veel.
_Lana_- Ratel
- Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11
Wij hebben er al meerdere keren voor gekeken maar de terugverdientijd is me te lang dus we hebben besloten het niet te doen.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
Floor schreef:Wij hebben er al meerdere keren voor gekeken maar de terugverdientijd is me te lang dus we hebben besloten het niet te doen.
Dat vinden wij ook met 9 jaar duurt het wel erg lang.
meisjesmama- Kletskop
- Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10
Hoe duur zijn die krengen eigenlijk in aanschaf dan?
Luce- Kletskop
- Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12
Hebben jullie collectoren (warm water) of panelen (energie), daar zit wel een aardig verschil in!
Je krijgt trouwens subsidie van de overheid als je panelen aanschaft.
Je krijgt trouwens subsidie van de overheid als je panelen aanschaft.
GreenGrass- Kletskop
- Aantal berichten : 1786
Punten : 1891
Registratiedatum : 18-08-11
Luce schreef:Hoe duur zijn die krengen eigenlijk in aanschaf dan?
Mijn tante heeft er 18 en ze waren 500 euro per stuk. Ik geloof dat ze nu 120,- in 3 maanden besparen met die dingen.
Ze hebben trouwens panelen ipv collectoren bedenk ik me nu.
Razz- Kletskop
- Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13
meisjesmama schreef:Floor schreef:Wij hebben er al meerdere keren voor gekeken maar de terugverdientijd is me te lang dus we hebben besloten het niet te doen.
Dat vinden wij ook met 9 jaar duurt het wel erg lang.
wij hadden een terugverdientijd van 6 jaar maar dat is me echt te lang, ik wil hier over 10 jaar weg zijn uit dit huis dus zoveel voordeel heeft het niet voor ons.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Oh wij hebben trouwens zonnepanelen.
@ Luce: Hier zo rond de 5600 euro voor 12 stuks en je krijgt subsidie.
( Dit haal ik straks even weg ).
@ Luce: Hier zo rond de 5600 euro voor 12 stuks en je krijgt subsidie.
( Dit haal ik straks even weg ).
_Lana_- Ratel
- Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11
Wij voor 9 panelen € 2600,- en € 400,- subsidie erop. Wij hebben zonnepanelen voor energie.
Hier staat subsidieregeling: http://www.agentschapnl.nl/programmas-regelingen/subsidieregeling-zonnepanelen
Je krijgt subsidie vanaf 0,601 kilowattpiek. Dit zijn minimaal 3 panelen, afhankelijk van hoeveel wattpiek 1 paneel is.
De hoeveelheid stroom die je opwekt in Nederlands is ongeveer 0,85 maal het aantal wattpiek dat je op je dak hebt staan.
Bij een paneel van 200 wattpiek wek je dus ongeveer 170 kWh per jaar op, een paneel kost 250 euro oid. Het duurste bij het plaatsen van zonnepanelen is de omvormer. Dat is het apparaat dat zorgt dat je de energie uit de zon (via de panelen) ook kan gebruiken voor bijvoorbeeld je koffiezetter.
Je krijgt subsidie vanaf 0,601 kilowattpiek. Dit zijn minimaal 3 panelen, afhankelijk van hoeveel wattpiek 1 paneel is.
De hoeveelheid stroom die je opwekt in Nederlands is ongeveer 0,85 maal het aantal wattpiek dat je op je dak hebt staan.
Bij een paneel van 200 wattpiek wek je dus ongeveer 170 kWh per jaar op, een paneel kost 250 euro oid. Het duurste bij het plaatsen van zonnepanelen is de omvormer. Dat is het apparaat dat zorgt dat je de energie uit de zon (via de panelen) ook kan gebruiken voor bijvoorbeeld je koffiezetter.
GreenGrass- Kletskop
Bestaat die subsidieregeling nog steeds? Er is sinds deze maand geloof ik e.e.a. veranderd wat betreft zonnepanelen. In ieder geval een importheffing op chinese zonnepanelen waardoor ze waarschijnlijk een stuk duurder worden.
Edit: Ah, ik zie nu dat het subsidiepotje voor dit jaar nog niet leeg is.
Edit: Ah, ik zie nu dat het subsidiepotje voor dit jaar nog niet leeg is.
Coccinelle- Prater
- Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Er is inderdaad een importheffing van rond de 11 % op panelen uit China, mogelijk wordt het over 2 maanden 45%.
GreenGrass- Kletskop
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: