Rookoventje
+2
Fortissimo
Marin
6 plaatsers
Pagina 1 van 1
Rookoventje
M'n vriend heeft van mijn ouders een rookoventje cadeau gekregen. Super leuk, dat wilden we al graag een keer proberen! Deze is het:
Wie heeft ook wel eens iets gerookt en wat? Is het veel werk? Zowel vlees als vis lijkt me lekker. Er kan een koelsysteem bij zodat je ook koud kan roken. Ben heel benieuwd!
Wie heeft ook wel eens iets gerookt en wat? Is het veel werk? Zowel vlees als vis lijkt me lekker. Er kan een koelsysteem bij zodat je ook koud kan roken. Ben heel benieuwd!
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Re: Rookoventje
Mijn vader rookt regelmatig wat. Hij rookt regelmatig zalm en gisteren heeft hij kip gerookt. Geen idee hoe lang het duurt eigenlijk. Kip vond ik niet zo'n succes, erg droog. Zalm is wel onwijs lekker!
Fortissimo- Kletskop
- Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12
Leuk! Weet jij of het echt heel erg gaat stinken?
Marin- Lady Post-a-lot
Ik heb ook een rookoventje, alleen heb ik een heel erg simpel model.
Ik rook er meestal kip in, aangezien wij niet veel vis eten.
Al gaat mijn vriend over een paar weken forel vissen, dus fan kan ik dat eens proberen te roken.
De kipfilets pekel ik altijd een dag van te voren, ik maak dan een badje met water, whiskey, zout, knoflook, rozemarijn, tijm, ui (met schil), kruidnagel en laurier.
Voor het roken heb ik rookmot met mediteraanse kruiden en ik heb houtsnippers van Jack Daniels vaten die ik er bij gooi. In een kwartier à 20 minuten heb ik dan een heerlijk gerookt, mals en gaar kipfiletje. Vaak doe ik die door de pasta met veel groente en wat kruidenkaas. Of we maken er clubsandwiches van.
Al gaat mijn vriend over een paar weken forel vissen, dus fan kan ik dat eens proberen te roken.
De kipfilets pekel ik altijd een dag van te voren, ik maak dan een badje met water, whiskey, zout, knoflook, rozemarijn, tijm, ui (met schil), kruidnagel en laurier.
Voor het roken heb ik rookmot met mediteraanse kruiden en ik heb houtsnippers van Jack Daniels vaten die ik er bij gooi. In een kwartier à 20 minuten heb ik dan een heerlijk gerookt, mals en gaar kipfiletje. Vaak doe ik die door de pasta met veel groente en wat kruidenkaas. Of we maken er clubsandwiches van.
Saga- Prater
- Aantal berichten : 652
Punten : 634
Registratiedatum : 27-02-13
Mijn vader rookt buiten, dus dat weet ik niet..
Fortissimo- Kletskop
- Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12
Ik zou een rookoventje echt niet binnen gebruiken want het stinkt wel enorm vind ik.
Ik rook altijd buiten maar ga evengoed nog douchen daarna om de rooklucht weg te krijgen.
Ik rook altijd buiten maar ga evengoed nog douchen daarna om de rooklucht weg te krijgen.
Saga- Prater
Fortissimo schreef:Mijn vader rookt buiten, dus dat weet ik niet..
Ja moet sowieso buiten hoor, denk ik Maar als het echt best wel stinkt, dan is dat best asociaal om op een balkon te doen, dus kunnen we beter wachten tot een nieuw huis met tuin We mogen wel gewoon barbecuen op ons balkon en zijn de bovenste verdieping, dus ik denk dat het wel mee valt, maar ik dacht, wie weet weet jij of de hele tuin naar rook stinkt en je het nog zes huizen verder ruikt, als je vader dat doet
Marin- Lady Post-a-lot
Saga schreef:Ik heb ook een rookoventje, alleen heb ik een heel erg simpel model.
Wat leuk dat je vriend zelf gaat vissen. Dat lijkt me nou zo leuk, dan je eigen gevangen vis gaan roken! Super leuk.
Ooh ja pekelen! Ik heb dat bij Heston Blumenthal en Alton Brown wel eens gezien.
Kwartier is niet lang, dank je voor die informatie! Die JD chips hebben wij ook, voor de BBQ.
Marin- Lady Post-a-lot
Wij hebben 2 rookovens, 1 grote voor oa paling en 1 kleintje die je ook op het gasfornuis kan gebruikt.
Meestal roken we er vis in maar een tijdje geleden hebben we er ook spek in gerookt.
Als wij gaan roken denken wij er altijd even om hoe de wind staat zodat de rook niet het huis (of van de buren) in gaat.
Onze ovens ruiken minder sterk dan een bbq, de directe buren kunnen het wel ruiken als de rook over hun achtertuin gaat maar voor de rest heb je er geen last van.
Meestal roken we er vis in maar een tijdje geleden hebben we er ook spek in gerookt.
Als wij gaan roken denken wij er altijd even om hoe de wind staat zodat de rook niet het huis (of van de buren) in gaat.
Onze ovens ruiken minder sterk dan een bbq, de directe buren kunnen het wel ruiken als de rook over hun achtertuin gaat maar voor de rest heb je er geen last van.
Rose- Kletskop
- Aantal berichten : 1636
Punten : 1896
Registratiedatum : 26-02-12
Marin schreef:Saga schreef:Ik heb ook een rookoventje, alleen heb ik een heel erg simpel model.
Wat leuk dat je vriend zelf gaat vissen. Dat lijkt me nou zo leuk, dan je eigen gevangen vis gaan roken! Super leuk.
Ooh ja pekelen! Ik heb dat bij Heston Blumenthal en Alton Brown wel eens gezien.
Kwartier is niet lang, dank je voor die informatie! Die JD chips hebben wij ook, voor de BBQ.
Normaal gesproken gaat hij haast nooit vissen, maar hij gaat dan eens met mijn oom en vader mee. Ik hoop echt dat ze veel zullen vangen
Mijn oom gaat binnenkort ook nog makreel vissen, daar zal ik ook vast wel wat van krijgen om te roken
Roken ruik je wel een stuk beter dan BBQen, maar als het maar op een balkon lijkt het mij goed te doen hoor!
Een kwartier is niet erg lang nee, maar dan is de kip ook wel zo goed als gaar. Als je koud gaat roken kun je het veel geleidelijker doen natuurlijk.
Saga- Prater
Leuk, ik ben echt heel erg benieuwd!
Marin- Lady Post-a-lot
Leuk joh! Ben benieuwd hoe het gaat smaken
Snirp- Prater
- Aantal berichten : 1132
Punten : 1142
Registratiedatum : 06-12-12
Ja het lijkt me heel erg lekker voor kip in een salade bijvoorbeeld.
Marin- Lady Post-a-lot
Oeh! Leuk ding!
Doet me gelijk denken aan Paling...
Ik ben gek op paling, maar eet het echt veel te weinig. Vroeger was het een extra traktatie op Koninginnenacht, maar de kraam staat er al jaren niet meer.
Doet me gelijk denken aan Paling...
Ik ben gek op paling, maar eet het echt veel te weinig. Vroeger was het een extra traktatie op Koninginnenacht, maar de kraam staat er al jaren niet meer.
Nyx- Kletskop
- Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: