Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Barcelona (Strand en stad)

3 plaatsers

Ga naar beneden

Barcelona (Strand en stad) Empty Barcelona (Strand en stad)

Bericht  Punk'd di 28 mei 2013 - 20:41

Oh Ladies ik heb met mijn vriend een vakantie geboekt naar Barcelona in augustus en ik ben helemaal in de vakantiestemming.

Iemand nog mooie verhalen, tips? Heb de zoekfunctie ook al gebruikt daar heb ik al aardig leuke dingen kunnen vinden, maar ik wil meer! haha Very Happy

Wij combineren het trouwens wel echt als stad/strandvakantie aangezien we 16 dagen gaan. We zitten in een appartement midden in het centrum (ohja met dakterras whooeehoe hahaha) en nemen een metro kaart. Dus alle tips zijn welkom.

Barcelona (Strand en stad) 281626781

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Barcelona (Strand en stad) Empty Re: Barcelona (Strand en stad)

Bericht  Marin di 28 mei 2013 - 21:00

Door de wijkjes El Raval en Barri Gotic struinen! Daar bij dat grote plein van het Barcelona Museum of Modern Art (sowieso leuk om te bezoeken) is echt leuk, heel veel skaters, en al die kleine straatjes er om heen zijn zoo schattig. En van die kleine pleintjes waar al die Spaanse mannen met kranten zitten op het terras enzo. I love you Maar dat is zo ongeveer het centrum van Barcelona, dus daar ga je ongetwijfeld komen. En veel ook. Oooh er zat daar zo'n lekker winkeltje met alléén maar Spaanse gedroogde hammen, en daar kon je echt zo'n frietzak vol stukjes ham kopen, zulk lekker street food :P

Placa Reial vind ik heerlijk om 's avonds te eten, wel super toeristisch, maar wel echt heerlijk gegeten en het blijft zo lang lekker druk.

Wat wij vorig jaar gedaan hebben en wat ik echt heel leuk vond, was een fotografietour, gewoon overdag maar kan ook 's avonds. Nou ben jij niet zo super foto hobbyig als ik, maar ik weet nog van vorig jaar dat je in Italie het wel leuk vond om te experimenteren toch? Misschien is dit dan ook leuk, omdat je zo op lokale plekjes komt waar je anders niet snel komt. De tour wordt gegeven door een Duitse vrouw die goed Engels spreekt en terwijl je rondloopt, geeft ze je tips voor fototechnieken en maak je zelf gewoon hele leuke stadse foto's. Op m'n Fb album kan je wel foto's daar van zien. Je krijgt dan steeds kleine opdrachtjes en zo leer je gaandeweg. Tja, ik leerde niets nieuws natuurlijk, maar het was wel heel leuk om zo op die manier door de stad te lopen, zo benader je het toch weer even anders. Ik vond het echt leuk! Dus als je dat enigszins leuk lijkt, kan ik je die naam wel geven.

Oh en wat ik ook heel leuk vond was gewoon verder lopen dan de toeristische straatjes. Ik vond de Sagrada Familia helemaal niets (tien jaar geleden al eens op geweest, en nu ik 't weer zag dacht ik tja... Niet voor mij), en het was er zo stervens druk en we hadden honger, dus toen zijn we maar gewoon een paar straten naar 'achteren' gaan lopen, en kwamen daar echt zo'n super schattig klein cafeetje tegen vol flessen drank en gedroogde hammen, waar de eigenaar op zolder moest klimmen om een fles prosecco voor ons te pakken, en hebben we daar heerlijke tapas gegeten, echt zo van 'Maak maar een plateau voor ons' en kwam ie me toch aan met veel dingen! Zo leuk! Dat vond ik denk ik wel het allerleukste aan dat Barcelona tripje.

Het strand van Barcelona vond ik vreselijk, veel te druk en niet zo schoon geloof ik, maar dat is tien jaar geleden dus dat kan ik me ook niet heel goed herinneren. Misschien is het intussen beter, of zijn er nog leukere plekken.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Barcelona (Strand en stad) Empty Re: Barcelona (Strand en stad)

Bericht  Punk'd di 28 mei 2013 - 21:06

Leuk Marin! Jij brengt mij echt helemaal in die sfeer haha.

Die fotografie tour lijkt mij echt geweldig! Ik mag dit jaar ook weer de camera van mijn schoonmoeder lenen dus dat vind ik helemaal tof. Ze denkt er zelfs over om een kleinere lens te kopen (Ik hoop het, want vorig jaar liep ik echt de zeulen met zo'n zwaar ding waar ik niet veel mee kon als leek Barcelona (Strand en stad) 827601 ) dus als je de naam wilt pm-en graag!

Verder zijn wij ook echt niet van de touristische trekpleisters. Vorig jaar in Rome zijn we echt nergens naar binnen geweest haha. Ja het Pantheon want dat was gratis. Maar de St pieter etc. tja.. leuk om buiten om dat plein te lopen maar ik hoef niet zo nodig binnen te kijken met 1500 andere toeristen. Dan gaan wij liever inderdaad lekker ergens wat eten en drinken en gewoon struinen. Ik hou echt van achteraf straatjes I love you

Aah dat verhaal van die zolder! Dat is nou echt zo leuk op vakantie. Heerlijkheid!

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Barcelona (Strand en stad) Empty Re: Barcelona (Strand en stad)

Bericht  Marin di 28 mei 2013 - 21:14

Jaa aan al die toeristische tips heb je toch niet zo veel, want die staan toch wel in de boekjes.

Nou moet ik zeggen dat ik de stad ook niet zoo fantastisch ken hoor, niet zoals Caro denk ik (die moet je hier even tips komen geven) en ik vond het ook niet de meest geweldige stad ooit (heb leukere gezien), maar ik wil er nog wel eens heen om wat dingen te doen en te zien. Het is wel een lekkere struinstad en dat is er lekker aan.

Ik zou zelf een volgende keer heel graag naar het Joan Miro museum willen, dat ziet beetje hoog op Montjuic geloof ik, want daar ben ik nog nooit geweest en vind ik heel erg leuk.

Jaa die foto tour was echt heel leuk! Ik denk dat als je wat minder ervaring hebt, er ook echt wat van kunt leren. Bij ons werd al snel duidelijk dat we de techniek al onder de knie hadden, dus toen ging ze meer creatieve opdrachten bedenken, maar het is dus echt voor elk niveau. En als je niet fotografeer, is het ook leuk om mee te lopen, want je ziet de stad ook. (weet niet of je vriend dat dan zou doen?) Ik ga je de naam even pm'en. En wat straatbeeld foto's om in de sfeer te komen:


Barcelona (Strand en stad) 387021_10152102991070156_624161299_n

Barcelona (Strand en stad) 644753_10152102993375156_881156811_n
Hier moest je dan in het hoekje gaan staan en zorgen dat de omgeving stil bleef staan en beweging van de mensen in je foto kreeg, zodat je een druk stadsbeeld krijgt.

Barcelona (Strand en stad) 564327_10152102999395156_1915675624_n
Hier ook.

En m'n favoriet:
Barcelona (Strand en stad) 643998_10152102999500156_1475238593_n
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Barcelona (Strand en stad) Empty Re: Barcelona (Strand en stad)

Bericht  Marin di 28 mei 2013 - 21:18

Oh en dit was dat geweldige tapas tentje met die oude man:

Barcelona (Strand en stad) 251011_10152156185365156_136235393_n

En dat lag in dit straatje (of nou ja, op de hoek daarvan) I love you

Barcelona (Strand en stad) 579781_10152156185725156_1558967371_n
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Barcelona (Strand en stad) Empty Re: Barcelona (Strand en stad)

Bericht  Susan di 28 mei 2013 - 21:37

Wat leuk zeg, Marin, dat zou ik ook wel een keer willen, over een paar jaar misschien.

Punk'd, lekker zeg, 16 dagen!

Wij willen in het najaar wel een weekendje weg en ik twijfel tussen Barcelona en Madrid, maar ik heb al gezien dat we, als we naar Barcelona gaan, waarschijnlijk heel ongunstige vliegtijden hebben. Ik ben al wel een keer in Barcelona geweest, maar dat was toen maar een dagje (excursie vanuit een ander plaatsje).
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Barcelona (Strand en stad) Empty Re: Barcelona (Strand en stad)

Bericht  Punk'd di 28 mei 2013 - 21:41

Wat geweldig leuk Marin. Is dat ook die keer dat je die schattige meisjes op de foto had gezet. Die foto vond ik zo leuk Very Happy

@ Susan, wij hebben qua tickets 2 enkeltjes geboekt. We vliegen nu heen van Eindhoven naar Barcelona (gewoon het grote vliegveld) en terug van Barcelona naar Dusseldorf. Nu hebben we de meest gunstige tijd van Transavia heen en de meest gunstige tijd van Veuling terug. En het scheelde ook nog 17.50 euro per persoon haha.

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Barcelona (Strand en stad) Empty Re: Barcelona (Strand en stad)

Bericht  Susan di 28 mei 2013 - 21:48

Maar dat is voor ons ook niet gunstig omdat we dan nog heel lang onderweg zijn vanaf het vliegveld, en we hebben natuurlijk maar een weekendje en moeten ook redelijk op tijd terug zijn als mijn ouders dat weekend oppassen. Ik vond het vanaf Schiphol al een hele heksentoer om thuis te komen, heeft geloof ik zo'n twee uur geduurd nadat we geland waren, en dat was ook nog 's nachts toen het daar rustig was. Dus nog uren rijden naar/vanaf het vliegveld is geen optie, of we moeten alsnog 's middags al weg. Het moet dus wel vanaf Amsterdam of Rotterdam.
Maar op zich lijkt Madrid me ook wel wat.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Barcelona (Strand en stad) Empty Re: Barcelona (Strand en stad)

Bericht  Punk'd di 28 mei 2013 - 21:51

Aah dat is wel balen dan. Ik had ook geen idee in welke regio je woonde. Wij wonen in Nijmegen dus Eindhoven en Dusseldorf zijn prima te rijden. (En natuurlijk geen kinderen en ouders die ons willen wegbrengen naar het vliegveld Barcelona (Strand en stad) 561177 Altijd fijn).

Misschien kun je eens kijken via goedkopevliegtickets.nl daar staan soms ook ineens zulke lage prijzen tussen als je op het juiste moment kijkt.

Madrid is ook heel mooi. Het is wel een jaar of 10 geleden dat ik daar was, maar wat ik mij ervan kan herinneren is positief.

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Barcelona (Strand en stad) Empty Re: Barcelona (Strand en stad)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum