Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Nijmegenaren gezocht!

+3
minoessepoes
Winegum
Serena
7 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Nijmegenaren gezocht! Empty Nijmegenaren gezocht!

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 20:48

Mensen die in Nijmegen wonen, hoe bevalt het jullie? Is het een gezellige stad? Het heeft een mooi, oud centrum toch? Vertel Very Happy

Laatst aangepast door Darcy op di 1 maa 2011 - 23:02; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Nijmegenaren gezocht! Empty Re: Nijmegenaren gezocht!

Bericht  Serena wo 23 feb 2011 - 20:58

Ik woon niet in Nijmegen, maar werk er wel.. en mijn zus heeft er een tijdje gewoond. Maar Nijmegen heeft idd een oud centrum, dat veel gezelligheid uitstraalt. En er staan buiten het centrum ook heel veel jaren 30 woningen, weet niet of je ervan houdt. ow en als je vlak bij de uni zit (tja) dan zit je ook vlak bij een bos waar je heerlijk kan wandelen/hardlopen/picknicken.
Tja niet heel veel info maar ik zou het wel leuk vinden als ik naar Nijmegen zou verhuizen (afgezien dat dat heeel ver van mijn ouders/familie is)
Serena
Serena
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1653
Punten : 1694
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 20:59

Oehh ik ben gek op jaren dertig woningen Cool

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 21:02

Ik heb een jaar of vier in Nijmegen gewoond, wel buiten het centrum, in Hatert. Ik vind Nijmegen in principe een prima stad. Het (winkel)centrum is grotendeels gebombardeerd in WOII, dus dat is vooral nietszeggende jarenvijftigbouw, met uitzondering van de Markt en een leuk winkelstraatje dat naar het park leidt. Maar eromheen heb je wel heel veel mooie, oude herenhuizen in rustige, groene straten. De Waalkade en het Kronenburgerpark zijn in de zomer natuurlijk heerlijke plekken om te zitten en qua cultuur is er ook genoeg te doen. Het wordt inderdaad wel gezien als gezellige stad geloof, ik vind het qua gevoel en sfeer meer een heel groot dorp dan een stad.

Gast
Gast

Bericht  Winegum wo 23 feb 2011 - 21:42

freakielief schreef:Ik heb een jaar of vier in Nijmegen gewoond, wel buiten het centrum, in Hatert. Ik vind Nijmegen in principe een prima stad. Het (winkel)centrum is grotendeels gebombardeerd in WOII, dus dat is vooral nietszeggende jarenvijftigbouw, met uitzondering van de Markt en een leuk winkelstraatje dat naar het park leidt. Maar eromheen heb je wel heel veel mooie, oude herenhuizen in rustige, groene straten. De Waalkade en het Kronenburgerpark zijn in de zomer natuurlijk heerlijke plekken om te zitten en qua cultuur is er ook genoeg te doen. Het wordt inderdaad wel gezien als gezellige stad geloof, ik vind het qua gevoel en sfeer meer een heel groot dorp dan een stad.

Zeer weinig aan toe te voegen! Ik vind Nijmegen gewoon iets uitstralen, ik kan het moeilijk omschrijven, maar misschien herkennen mensen het. Dan heb ik het vooral over het centrum en de straten erom heen.
Het is fijn dat je zoveel in de buurt hebt zitten waar je vaak gebruik van maakt. Je hoeft Nijmegen niet per se uit om iets te doen, want in Nijmegen zelf heb je veel mogelijkheden. Daarnaast is de ligging echt ideaal.

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  minoessepoes wo 23 feb 2011 - 22:02

Ik kom daar uit de buurt. Ik vind Nijmegen een prima stad maar niet heel speciaal of zo.
Het gebied rond plein 44 is helemaal gebombardeerd en dat is allemaal na oorlogse (lelijke) bouw, maar er zijn ook nog stukjes die wel oud en heel leuk zijn bijvoorbeeld rond de Stevenskerk.

Er wonen best veel studenten wat maakt dat er veel betaalbare eetcafeetjes zitten, genoeg kroegen enz. En dan zit je in een klein half uur zowel in Arnhem als in Den Bosch. Je hebt de Berendonck en het Wylerbergmeer in de buurt om zomers te gaan zwemmen, of het Waalstrandje, je kan prachtig wandelen in Berg en Dal, de Ooij ed, je bent zo de grens over en in Duitsland en 1 week in het jaar is het natuurlijk feest met de vierdaagse/zomerfeesten.

De jaren 30 huizen zijn inderdaad leuk, maar ook heel geliefd!

Zelf zou ik wel in en rond het centrum willen wonen (Nijmegen Oost) maar niet richting Dukenburg bijvoorbeeld en ook liever niet in de Wolfskuil of het Waterkwartier (al zijn ze dat wel aan het opknappen).

Misschien kunnen jullie samen eens een dagje Nijmegen plannen om de stad te bekijken?!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 22:15

minoessepoes schreef:
Misschien kunnen jullie samen eens een dagje Nijmegen plannen om de stad te bekijken?!

Dat gaan we zeker doen smile

Gast
Gast

Bericht  Winegum wo 23 feb 2011 - 22:47

minoessepoes schreef:
Zelf zou ik wel in en rond het centrum willen wonen (Nijmegen Oost) maar niet richting Dukenburg bijvoorbeeld en ook liever niet in de Wolfskuil of het Waterkwartier (al zijn ze dat wel aan het opknappen).

En dat vind ik zo jammer aan Nijmegen, ik zou in heel veel delen van Nijmegen absoluut niet willen wonen, zoals wat jij hierboven aan geeft. Maar de voor mij 'betere' plekken zijn vaak niet te betalen of heel moeilijk te vinden, zeker als je niet wilt/kunt kopen.

Winegum
Prater
Prater

Bericht  minoessepoes wo 23 feb 2011 - 22:58

Ja inderdaad, veel van mij vrienden zijn nu op zoek naar een huis/appartement en die lopen hier allemaal tegenaan.
Nijmegen Oost is heel geliefd maar dan betaal je inderdaad ook wel de hoofdprijs.

Ik vind Dukenburg en al die wijken er omheen een beetje troosteloos altijd, gewoon allemaal wijken neer geknald maar geen gezelligheid.
Zelf kom ik uit W. ijchen en daar zou ik zelf nog liever wonen dan in Dukenburg. Met de trein ben je in 10 minuten in de stad, je hebt een zwembad, sportclubs, bioscoop en alle winkels die je nodig hebt en het is een stuk gezelliger dan de bovengenoemde wijken.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Bericht  Sterre wo 23 feb 2011 - 23:15

Mijn broertje woont er, en die heeft het erg naar zijn zin. Ik vind het ook wel een leuke stad, als het zo uit komt in mijn leven zou ik er zeker wel kunnen wonen.

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849

Bericht  Winegum wo 23 feb 2011 - 23:38

minoessepoes schreef:Ja inderdaad, veel van mij vrienden zijn nu op zoek naar een huis/appartement en die lopen hier allemaal tegenaan.
Nijmegen Oost is heel geliefd maar dan betaal je inderdaad ook wel de hoofdprijs.

Ik vind Dukenburg en al die wijken er omheen een beetje troosteloos altijd, gewoon allemaal wijken neer geknald maar geen gezelligheid.
Zelf kom ik uit W. en daar zou ik zelf nog liever wonen dan in Dukenburg. Met de trein ben je in 10 minuten in de stad, je hebt een zwembad, sportclubs, bioscoop en alle winkels die je nodig hebt en het is een stuk gezelliger dan de bovengenoemde wijken.

Helemaal eens met jou! Dat heb ik ook tegen Darcy gezegd, dat ik Nijmegen erg leuk vindt, maar in maar een beperkt deel van Nijmegen zou willen wonen. Maar dat komt misschien ook wel omdat ik erg rare en niet leuke dingen heb meegemaakt op mijn werk in Nijmegen. Werkte vlakbij de Wolfkuilseweg, en daar lopen echt niet de leukste figuren rond!

Woon je nog steeds in W? Ik ben daar wel vaker geweest, ziet er ook erg gezellig uit. Maar ken verder niemand die daar woont, dus echt goed kennen doe ik het niet. Maar zo zijn er wel meer leuke plaatsen rondom Nijmegen waar je kunt wonen.

Winegum
Prater
Prater

Bericht  minoessepoes wo 23 feb 2011 - 23:45

Winegum schreef:
minoessepoes schreef:Ja inderdaad, veel van mij vrienden zijn nu op zoek naar een huis/appartement en die lopen hier allemaal tegenaan.

Zelf kom ik uit W. en daar zou ik zelf nog liever wonen dan in Dukenburg. Met de trein ben je in 10 minuten in de stad, je hebt een zwembad, sportclubs, bioscoop en alle winkels die je nodig hebt en het is een stuk gezelliger dan de bovengenoemde wijken.

Helemaal eens met jou! Dat heb ik ook tegen Darcy gezegd, dat ik Nijmegen erg leuk vindt, maar in maar een beperkt deel van Nijmegen zou willen wonen. Maar dat komt misschien ook wel omdat ik erg rare en niet leuke dingen heb meegemaakt op mijn werk in Nijmegen. Werkte vlakbij de Wolfkuilseweg, en daar lopen echt niet de leukste figuren rond!

Woon je nog steeds in W? Ik ben daar wel vaker geweest, ziet er ook erg gezellig uit. Maar ken verder niemand die daar woont, dus echt goed kennen doe ik het niet. Maar zo zijn er wel meer leuke plaatsen rondom Nijmegen waar je kunt wonen.

Nee ik woon inmiddels in Amsterdam. Maar mijn ouders en schoonouders wonen er nog wel. Mijn vrienden en broer wonen eigenlijk allemaal in Nijmegen.
Er zijn inderdaad meer leuke dorpen rond Nijmegen. Maar het grote voordeel aan W vond ik altijd dat het een station heeft.
De Wolfskuil en het Waterkwartier zijn alle twee niet echt de beste wijken van Nijmegen, heel jammer want het is dicht bij het centrum. Ze zijn er wel mee bezig, er zijn woningen gesloopt en daar komen wat duurdere huizen voor terug, maar het zal nog wel even duren voordat het echt veranderd. Plein 44 wordt ook opgeknapt trouwens, ik ben wel benieuwd hoe dat gaat worden!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Bericht  Winegum do 24 feb 2011 - 0:00

Zo, ik was toevallig van de week op het plein, maar jeetje, dat is echt heeeel erg lelijk op dit moment! Wat gaat daar gebeuren? ik woon inmiddels ook niet meer in Nijmegen, dus heb er verder weinig weet van.
Vaak is het lastig om een wijk, dat een bepaalde naam had, zo om te bouwen dat het weer een 'goede' andere wijk wordt.
Een treinstation is zeker handig, maar als ik niet zou studeren zou ik de trein ook niet meer zoveel gebruiken denk ik. Dus dan zou het voor mij zelf geen prioriteit meer hebben.

Winegum
Prater
Prater

Bericht  Gast do 24 feb 2011 - 1:01

Ik ben geboren en opgegroeid in Nijmegen en heb het hier eigenlijk altijd wel naar mijn zin gehad. Ik ben het wel eens met de andere reacties dat de 'wijken' echt voor een groot deel bepalen hoe je leeft in Nijmegen zeg maar haha..

Ik vind bijv. Nijmegen oost, heyendaal, bottendaal echt heel erg leuk en mooie huizen (jaren 30). Maar Dukenburg zou ik never nooit willen wonen, ook de lindeholt valt echt totaal af.. (dat zijn van die wijken waar je in de 24e straat woont op nummertje 2 bijv. haha zo nietszeggen.. ik wil een leuke straatnaam :P )

Ik zou ook nooit in Hatert willen wonen, waterkwartier/wolfskuil niet.. nou ja heel veel wijken niet. Ik woon op het moment in de Hazenkamp en dat is echt een prima buurt (kindvriendelijk.. volgens mij wonen er sowieso veel gezinnen met kinderen en een aardig inkomen).

Verder vind ik het leukste gedeelte van nijmegen de lange/stikke hezelstraat.. met woonwinkeltjes en nog echt oude geveltjes. De sfeer vind ik ook erg leuk in Nijmegen en naar mijn idee zijn mensen hier ook vriendelijk. En het ligt opzich ook wel prima in Nederland bijna alles is even ver weg.. (muv de kop van groningen :P )

Gast
Gast

Bericht  Gast do 24 feb 2011 - 1:14

Moet nog wel even een lans breken voor Hatert;). Misschien is het niet de meest sfeervolle wijk, maar ik heb me er altijd veilig en prettig gevoeld en je bent toch in 20 minuten in het centrum met de fiets.

Gast
Gast

Bericht  Winegum do 24 feb 2011 - 1:22

freakielief schreef:Moet nog wel even een lans breken voor Hatert;). Misschien is het niet de meest sfeervolle wijk, maar ik heb me er altijd veilig en prettig gevoeld en je bent toch in 20 minuten in het centrum met de fiets.

Het is niet voor niks een Vogelaarwijk/prachtwijk of hoe ze het ook noemen.. Niet heel Hatert is slecht of onveilig, net als andere delen van Nijmegen/Nederland, maar ik zou er ook niet snel willen wonen!

Winegum
Prater
Prater

Bericht  Gast do 24 feb 2011 - 1:25

Winegum schreef:Het is niet voor niks een Vogelaarwijk/prachtwijk of hoe ze het ook noemen.. Niet heel Hatert is slecht of onveilig, net als andere delen van Nijmegen/Nederland, maar ik zou er ook niet snel willen wonen!
Tja, ik was echt oprecht verbaasd toen ik dat hoorde. Heb ook op Presikhaaf gewoond, een vogelaarwijk in Arnhem en daar kon ik het me nog wel enigszins van voorstellen, maar Hatert? Nouja, het zal wel een kwestie van beleving zijn. smile

Gast
Gast

Bericht  Gast do 24 feb 2011 - 4:05

Ik ken Nijmegen verder niet zo, maar ik vind die grote rotonde erg verschrikkelijk Very Happy

Maar daar heb je niks aan hahaha :P

Gast
Gast

Bericht  Gast do 24 feb 2011 - 5:59

freakielief schreef:Moet nog wel even een lans breken voor Hatert;). Misschien is het niet de meest sfeervolle wijk, maar ik heb me er altijd veilig en prettig gevoeld en je bent toch in 20 minuten in het centrum met de fiets.

Ik denk inderdaad dat dat het is hoor. Volgens mij wonen er ook veel Nijmeegse oma's.. Ik heb het idee dat er altijd veel oude mensen wonen.. :P

Gast
Gast

Bericht  Gast do 24 feb 2011 - 6:26

Theedoosje schreef:Ik ken Nijmegen verder niet zo, maar ik vind die grote rotonde erg verschrikkelijk Very Happy
Dat komt omdat het geen rotonde is zoals de meeste, maar rechts gewoon voorrang heeft. Als mensen daar eenmaal achter zijn, wordt het Keizer Karelplein al een stuk minder eng:P.

Gast
Gast

Bericht  Roxy89 do 24 feb 2011 - 6:30

freakielief schreef:
Theedoosje schreef:Ik ken Nijmegen verder niet zo, maar ik vind die grote rotonde erg verschrikkelijk Very Happy
Dat komt omdat het geen rotonde is zoals de meeste, maar rechts gewoon voorrang heeft. Als mensen daar eenmaal achter zijn, wordt het Keizer Karelplein al een stuk minder eng:P.
Plein zelf is niet eng, wordt alleen iets gevaarlijker als mensen er op komen die niet snappen hoe het nou precies werkt.. Heb zelf rijles gehad in Nijmegen, maar kom oorspronkelijk uit Rotterdam. Mijn vriendinnen vinden Keizer Karelplein eng en ik schrik toch wel van trams opeens achter je, zo heeft elke plaats iets toch? Wink

Vind zelf Nijmegen een beetje apart, niet ongezellig maar kan er tot nu toe ook nog niet helemaal mijn draai vinden. Misschien dat ik daarvoor gewoon iets te weinig in Nijmegen ben (wonen net buiten Nijmegen). Je kunt er wel super leuk op terrasjes zitten in de zomer!
Roxy89
Roxy89
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 167
Punten : 274
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Lavendel do 24 feb 2011 - 7:17

Ik woon in Nijmegen (aan plein 44) en ik vind het een erg leuke stad. Het heeft een gezellige studentensfeer en er zijn idd veel leuke goedkope eetcafeetjes en kroegen. In de zomer heeft het mooie parken en gezellige terassen. Dat er minder leuke wijken zijn geldt denk ik voor elke stad.. dus daar zou ik het eventueel naar Nijmegen willen verhuizen niet van af laten hangen.
Wat ik wel heb met Nijmegen is dat ik het na 6 jaar studeren een beetje te klein vind worden. Zeker omdat ik in het centrum woon en vaak niet verder kom dan Nijmegen oost en Heijendaal heb ik het gevoel in een groot dorp te wonen. Ik hoop dus zelf na mijn afstuderen richting Amsterdam/Den Haag te gaan. Maar verder denk ik dat als je uit een kleinere stad als Deventer komt Nijmegen een hele leuke stad is om te wonen.
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920

Bericht  Gast do 24 feb 2011 - 7:34

.

Laatst aangepast door Arden op wo 2 maa 2011 - 4:48; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gast do 24 feb 2011 - 7:37

Ja dat waardeer ik juist heel erg aan D., dat het zo gemoedelijk en rustig is. Om vijf uur 's middags is het hier doorgaans stil op straat (ik woon in het centrum), heerlijk! Hier heb je inderdaad ook veel wijken waar ik niet zou willen wonen. In ieder geval ben ik echt blij met de reacties, zo krijg je toch een andere indruk dan van de gemeentelijke website :P

Gast
Gast

Bericht  Lien za 26 feb 2011 - 5:57

Ik studeerde 1 jaar in Nijmegen en vond dat een erg gezellige stad, nu kun je het natuurlijk niet vergelijken emt als je er woont! Maar wel leuk Darcy....dan kom je weer wat dichter bij mocht het doorgaan!
Lien
Lien
Prater
Prater

Aantal berichten : 559
Punten : 1229
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: