Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Stomme vraag maar heb heb je altijd een eisprong?

+2
Razz
ShallY
6 plaatsers

Ga naar beneden

Stomme vraag maar heb heb je altijd een eisprong? Empty Stomme vraag maar heb heb je altijd een eisprong?

Bericht  ShallY vr 17 mei 2013 - 7:24

Doormiddel van clomid heb ik eindelijk een eitje van 18 mm en die volgens de arts op springen staat. Nu moet ik volgende week vrijdag bloed laten prikken op progesteron en dan heb ik die maandag erna de uitslag.

Alleen is mijn vraag, is het nou zeker dat ik een eisprong ga krijgen?
En hoe zit dat als hij niet springt? Dan word ik ook niet ongesteld maar hoe moet dat eitje dan weer mijn lichaam uit?

Heel stom hé maar daar zit ik nu de hele tijd aan te denken. En heb er ook niet aan gedacht om het te vragen aan de arts.

Ik ga de komende dagen even ovulatietesten gebruiken.

ShallY
Prater
Prater

Aantal berichten : 1225
Punten : 1499
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stomme vraag maar heb heb je altijd een eisprong? Empty Re: Stomme vraag maar heb heb je altijd een eisprong?

Bericht  Razz vr 17 mei 2013 - 7:43

Als je eitje op springen staat volgens de echo/arts dan gaat hij idd springen en heb je een eisprong. Zo'n 14-16 dagen na het springen van je eitje wordt je ongesteld. De grootste kans op een bevruchting is al je seks hebt vlak voor dat je eitje springt. Als je straks ovulatietesten gaat gebruiken zullen ze 1 a 2 dagen een knaller geven en dan zal je eitje binnen 24 a 48 uur springen.

Ik weet niet of je al ovulatietesten in huis hebt maar de dipsticks van zwanger & kids zijn erg fijn en goedkoop. En ze zijn pas positief als het teststreepje net zo donker of donkerder is als de controle streep. Is het streepje lichter dan is ie negatief.


Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Stomme vraag maar heb heb je altijd een eisprong? Empty Re: Stomme vraag maar heb heb je altijd een eisprong?

Bericht  ShallY vr 17 mei 2013 - 7:47

Thnx Razz voor de uitleg.

Waar kan je die kopen? Want ik wil er morgen mee beginnen (oké heb er net één gebruikt van kruidvat).
Ik maak me nu al weer gelijk druk.. Ik heb sinds woensdag enorme steken aan de linkerkant van mijn buik, wat dus gewoon het eitje is geweest wat aan het groeien was/is maar nu voel ik niet zoveel meer.

En na hoeveel dagen zou ie kunnen springen?

Ik ben er nog geen één keer zo dichtbij geweest dus vind het allemaal erg spannend!

ShallY
Prater
Prater

Aantal berichten : 1225
Punten : 1499
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stomme vraag maar heb heb je altijd een eisprong? Empty Re: Stomme vraag maar heb heb je altijd een eisprong?

Bericht  Razz vr 17 mei 2013 - 7:55

Sommige vrouwen voelen hun eisprong dus het kan best zijn dat je die gevoeld hebt hoor!

Via www.zwangerenkids.nl kan je ze bestellen. Ik gebruik altijd de dipsticks. Dan zijn gewoon die simpele stripjes en die vind ik ook het duidelijkste. Je moet wel echt goed de gebruiksaanwijzing lezen en hij is echt pas positief als het streepje echt knalt.

Alleen volgens mijn zit je eitje er dus aan te komen of hij is al geweest als ik het zo goed lees. Ik zou nu dus geen ovulatietesten gebruiken want dat heeft geen nut. Ik zou iig wel vanavond en/of morgen het even gezellig maken in bed Wink want nu heb je een grote kans op een zwangerschap deze dagen.

Ik weet niet hoelang jou cyclus normaal is? Als je cyclus bijvoorbeeld 30 dagen is moet je dus uitrekenen wanneer je eitje zou kunnen komen. En dan ongeveer een week van te voren beginnen met de ovulatietesten. Veel vrouwen merken het trouwens ook aan het slijmverlies down under wanneer hun eitje er aan komt. Het slijmverlies is dan meer dan normaal en wat glibberiger.

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Stomme vraag maar heb heb je altijd een eisprong? Empty Re: Stomme vraag maar heb heb je altijd een eisprong?

Bericht  Filoria vr 17 mei 2013 - 7:58

Als je tóch geen eisprong krijgt, kan je lichaam op een gegeven moment een 'nepmenstruatie' in gang zetten. Dat heb ik ook gehad. Maar met Clomid gebeurt dat zelden volgens mij.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Stomme vraag maar heb heb je altijd een eisprong? Empty Re: Stomme vraag maar heb heb je altijd een eisprong?

Bericht  ShallY vr 17 mei 2013 - 8:03

Ik heb helemaal geen cyclus razz, haha. Ben sinds het stoppen met de pil 1,5 jaar geleden niet ongesteld geworden. Na onderzoek is gebleken dat ik PCOS heb en daarom ben ik aan de clomid.

Er was vandaag op de echo een eitje te zien die op springen staat, dus een eisprong heb ik nog niet gehad.
We gaan in ieder geval maar goed ons best doen de komende dagen, dan zal het daar niet aan liggen. Wink

ShallY
Prater
Prater

Aantal berichten : 1225
Punten : 1499
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stomme vraag maar heb heb je altijd een eisprong? Empty Re: Stomme vraag maar heb heb je altijd een eisprong?

Bericht  Razz vr 17 mei 2013 - 8:12

Oh zo. Maar als ik het zo lees zal de eisprong niet lang meer duren hoor. Gewoon je cyclus in de gaten houden qua dagen en dan zou ik die cyclus ook 'gebruiken' om je eisprong te berekenen. Maar laten we hopen dat dat niet hoeft en het deze keer gewoon raak is! Very Happy

Ik heb zelf ook pcos (een hele lichte vorm) en mijn cyclus schommelt de laatste maanden tussen de 32 en de 39 dagen. Ik gebruik geen clomid want ik heb wel een eisprong.

Succes en ik duim voor je dat het snel raak is!

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Stomme vraag maar heb heb je altijd een eisprong? Empty Re: Stomme vraag maar heb heb je altijd een eisprong?

Bericht  ShallY vr 17 mei 2013 - 8:17

Dankjewel! Ben ook helemaal hyper dat er gewoon een eitje gegroeid is! Hihi!


ShallY
Prater
Prater

Aantal berichten : 1225
Punten : 1499
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stomme vraag maar heb heb je altijd een eisprong? Empty Re: Stomme vraag maar heb heb je altijd een eisprong?

Bericht  Razz vr 17 mei 2013 - 8:18

Ja dat geloof ik! Very Happy

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Stomme vraag maar heb heb je altijd een eisprong? Empty Re: Stomme vraag maar heb heb je altijd een eisprong?

Bericht  Earane vr 17 mei 2013 - 8:30

De kans is groot dat je ei gewoon springt, maar het hoeft niet. Ik heb ook Clomid gebruikt, maar bij de juiste dosis kreeg ik geen eisprong. Ook niet bij de ronde daarna, terwijl het wel op springen stond. De eiblaas groeide alleen maar door en toen het 28 mm was, heb ik een Pregnylspuit gekregen om mijn ei te laten springen. En zie hier, mijn dochter is nu 1 jaar! Very Happy
Earane
Earane
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 813
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stomme vraag maar heb heb je altijd een eisprong? Empty Re: Stomme vraag maar heb heb je altijd een eisprong?

Bericht  ShallY vr 17 mei 2013 - 8:35

Maar ik heb helemaal geen vervolgafspraak staan in het ziekenhuis? Dat hoor ik die maandag wel dan denk ik.

ShallY
Prater
Prater

Aantal berichten : 1225
Punten : 1499
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stomme vraag maar heb heb je altijd een eisprong? Empty Re: Stomme vraag maar heb heb je altijd een eisprong?

Bericht  ShallY zo 19 mei 2013 - 5:11

Earane schreef:De kans is groot dat je ei gewoon springt, maar het hoeft niet. Ik heb ook Clomid gebruikt, maar bij de juiste dosis kreeg ik geen eisprong. Ook niet bij de ronde daarna, terwijl het wel op springen stond. De eiblaas groeide alleen maar door en toen het 28 mm was, heb ik een Pregnylspuit gekregen om mijn ei te laten springen. En zie hier, mijn dochter is nu 1 jaar! Very Happy

Hoe kwamen ze er bij jou achter dat hij niet gesprongen was? Echo of bloedprikken?

Ik moet namelijk helemaal niet meer terug voor een echo, alleen aanstaande vrijdag bloedprikken. Het vervelendste vind ik gewoon dat ik zo'n buikpijn hebt.
En verder word ik gewoon gek van mezelf. Ben sinds vrijdag begonnen met ovulatietesten, en ze worden wel steeds wat donkerder maar toch.. Eigenlijk moet ik het gewoon even van me af zetten en gewoon de uitslag afwachten volgende week maandag. (maar dat is allemaal makkelijker gezegd dan gedaan Wink )

ShallY
Prater
Prater

Aantal berichten : 1225
Punten : 1499
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stomme vraag maar heb heb je altijd een eisprong? Empty Re: Stomme vraag maar heb heb je altijd een eisprong?

Bericht  Earane zo 19 mei 2013 - 7:47

ShallY schreef:
Earane schreef:De kans is groot dat je ei gewoon springt, maar het hoeft niet. Ik heb ook Clomid gebruikt, maar bij de juiste dosis kreeg ik geen eisprong. Ook niet bij de ronde daarna, terwijl het wel op springen stond. De eiblaas groeide alleen maar door en toen het 28 mm was, heb ik een Pregnylspuit gekregen om mijn ei te laten springen. En zie hier, mijn dochter is nu 1 jaar! Very Happy

Hoe kwamen ze er bij jou achter dat hij niet gesprongen was? Echo of bloedprikken?

Ik moet namelijk helemaal niet meer terug voor een echo, alleen aanstaande vrijdag bloedprikken. Het vervelendste vind ik gewoon dat ik zo'n buikpijn hebt.
En verder word ik gewoon gek van mezelf. Ben sinds vrijdag begonnen met ovulatietesten, en ze worden wel steeds wat donkerder maar toch.. Eigenlijk moet ik het gewoon even van me af zetten en gewoon de uitslag afwachten volgende week maandag. (maar dat is allemaal makkelijker gezegd dan gedaan Wink )

Ik kreeg ongeveer om de dag een echo om de groei te zien van de eiblaas(jes). De eerste keer dat de eiblaas maar bleef doorgroeien, werd de ronde als mislukt beschouwd. Ik kreeg toen Provera om de menstruatie op te wekken. De ronde daarna kreeg ik dus de Pregnylspuit en ben ik zwanger geraakt. Ik heb overigens na die spuit geen echo gehad, maar twee weken daarna had ik een test gedaan. Je kunt niks anders doen dan de uitslag afwachten en hopelijk krijg je dan meer duidelijkheid. Het lijkt me overigens best lastig om geen echo's te krijgen, die geven toch wat sneller duidelijkheid.
Earane
Earane
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 813
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stomme vraag maar heb heb je altijd een eisprong? Empty Re: Stomme vraag maar heb heb je altijd een eisprong?

Bericht  Clapperdie zo 19 mei 2013 - 8:16

Ik kreeg als mn eitje bijvoorbeeld al 19 mm was na 4 dagen weer een echo om te kijken of het eitje weg was.
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Stomme vraag maar heb heb je altijd een eisprong? Empty Re: Stomme vraag maar heb heb je altijd een eisprong?

Bericht  ShallY zo 19 mei 2013 - 8:27

Als je eisprong is geweest en ik doe een test,dan is het streepje toch weer heel licht?

Ik word echt gek van de onzekerheid en kan aan niks anders meer denken. Misschien dat ik dinsdqg even bel naar de assistente.

ShallY
Prater
Prater

Aantal berichten : 1225
Punten : 1499
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stomme vraag maar heb heb je altijd een eisprong? Empty Re: Stomme vraag maar heb heb je altijd een eisprong?

Bericht  ShallY di 21 mei 2013 - 7:58

Vandaag mocht ik langs komen voor een echo omdat ik nog steeds zo'n buikpijn heb. Mn ei was gesprongen want er was niks te zien. De buikpijn blijft een raadsel dat kon ze niet verklaren. Me nu maar eens gaan verdiepen wanneer ik ongesteld zou worden of kan testen. Haha stom he..heb me er nooit in verdiept omdat ik toch geen natuurlijke eisprong heb. Vrijdagvnog bloedprikken om te kijken of ik een goede eisprong heb en dan maandag de uitslag ervan.

ShallY
Prater
Prater

Aantal berichten : 1225
Punten : 1499
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stomme vraag maar heb heb je altijd een eisprong? Empty Re: Stomme vraag maar heb heb je altijd een eisprong?

Bericht  Le Chat Noir di 21 mei 2013 - 8:32

De vrijdag na het bloedprikken kan je testen :2 wk na eisprong!
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stomme vraag maar heb heb je altijd een eisprong? Empty Re: Stomme vraag maar heb heb je altijd een eisprong?

Bericht  ShallY di 21 mei 2013 - 8:39

Oke thnx voor je antwoord!

ShallY
Prater
Prater

Aantal berichten : 1225
Punten : 1499
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stomme vraag maar heb heb je altijd een eisprong? Empty Re: Stomme vraag maar heb heb je altijd een eisprong?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum