Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Stel ik me aan? Meningen gevraagd

+11
bolus26
Pink!
Marin
Rush
Susan
Paper Crown
Jasmine
Zenna
Kalishi
Lejow
Highway
15 plaatsers

Ga naar beneden

Stel ik me aan? Meningen gevraagd Empty Stel ik me aan? Meningen gevraagd

Bericht  Highway wo 15 mei 2013 - 2:56

Mijn ouders hebben kort geleden aangekondigd met het hele gezin incl aanhang en kleinkinderen naar de dom. Rep. Op vakantie te willen op hun kosten. Superlief. Echter hadden de meesten wel momenten waarop ze liever niet wilden of konden gaan. We kwamen uit op maart/april. Nu had ik geen data doorgegeven maar wel aangegeven dat mijn baas lastig is, die wil zo vroeg nog geen akkoord geven voor vakantie. Dat vond iedereen al raar en volgens mijn zus zat ik lastig te doen... Nouja toch aan baas voorgelegd maar ze wil inderdaad geen akkoord geven. Daar is mijn halve gezin al pissig over maar nu heb ik het helemaal verpest... Mijn moeder kwam namelijk met het voorstel om 13 feb te gaan. Ik heb toen aangegeven dat ik dat niet zo leuk vind omdat S. dan 1 jaar word in de vakantie en ik dit graag metschoonouders etc erbij wil vieren, maar dat als het niet anders kan het dan ok is...maar liever niet. Nu heb ik dus iedereen over me heen want ze vinden het flauwekul

. Ben ik nu ondankbaar/raar/stel ik me aan dat ik haar 1e verjaardag thuis wil vieren met iedereen erbij?

Ik kan het natuurlijk later vieren, en als er echt geen andere datum is, dan is het zo maar ik vind het gewoon niet leuk. Wat vinden jullie?
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stel ik me aan? Meningen gevraagd Empty Re: Stel ik me aan? Meningen gevraagd

Bericht  Lejow wo 15 mei 2013 - 3:00

Hmmm ik vind het dubbel, hoe valt haar verjaardag in de vakantie? Begin? Midden? Eind?
Je kunt het op de dag zelf daar gewoon met elkaar vieren, en voor je gaat/als je terug bent hier?
Wij hebben B's feest ook niet op haar verjaardag gevierd, maar het weekend erna!

Anderszijds kan ik je gevoel ook wel begrijpen.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Stel ik me aan? Meningen gevraagd Empty Re: Stel ik me aan? Meningen gevraagd

Bericht  Kalishi wo 15 mei 2013 - 3:01

Hmm vervelend dat je familie je niet echt serieus neemt. Bij sommige bedrijven geven ze pas heel laat akkoord voor vakantiedagen, daar kan jij niks aan doen.
Ik zou mijn dochter haar eerste verjaardag ook gewoon thuis willen vieren dan met 1 kant van de familie op vakantie te gaan. Zullen best mensen zijn die hier anders in staan, zal per persoon verschillen hoeveel waarde je hieraan hecht.
Zie je het wel zitten zo' n lange vlucht met S. op schoot?
Kalishi
Kalishi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 355
Punten : 377
Registratiedatum : 25-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Stel ik me aan? Meningen gevraagd Empty Re: Stel ik me aan? Meningen gevraagd

Bericht  Zenna wo 15 mei 2013 - 3:12

Ik zou er zelf geen moeite mee hebben haar verjaardag dan later te vieren wanneer jullie weer terug zijn in Nederland. Het gaat tenslotte om een heeeeeeeeeeeeeele leuke vakantie!! smile

Maar ach.. het gaat niet om onze mening want ookal vinden 100 mensen hier dat geen probleem, als jij (en je vriend) er wel een probleem mee hebben is dat wat telt! Ik zou er gewoon even rustig over nadenken.

Wel jammer dat je familie hier boos om wordt...
Zenna
Zenna
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 362
Punten : 388
Registratiedatum : 07-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Stel ik me aan? Meningen gevraagd Empty Re: Stel ik me aan? Meningen gevraagd

Bericht  Jasmine wo 15 mei 2013 - 3:15

Ik geef je groot gelijk. De eerste verjaardag van je kindje vier je maar één keer, logisch dat je die ook met jouw schoonouders erbij wilt vieren.

Bovendien geef je toch alleen maar aan dat je het liever niet hebt, maar dat het oké is als het niet anders kan? Wat is hun probleem dan?
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Stel ik me aan? Meningen gevraagd Empty Re: Stel ik me aan? Meningen gevraagd

Bericht  Paper Crown wo 15 mei 2013 - 3:17

Hallo, de Dominicaanse Republiek...... vier je dochters verjaardag daar en als je terug bent nog eens. Ik zou me echt niet druk maken! Wij zijn met Julian's eerste verjaardag ook ergens ver weg.. met hem en als we terug zijn vieren we nog een feestje!
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Stel ik me aan? Meningen gevraagd Empty Re: Stel ik me aan? Meningen gevraagd

Bericht  Susan wo 15 mei 2013 - 3:19

Ik zou over die verjaardag niet zo moeilijk doen, die zou ik net zo makkelijk een paar weekjes later vieren, maar ik vind het wel raar dat iedereen het jou zo kwalijk neemt dat je niet zo makkelijk vrij kan krijgen, alsof jij daar iets aan kan doen. Van je baas vind ik het raar dat hij zo moeilijk doet, sommige dingen moet je ver van tevoren plannen en dat kan dan nooit.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stel ik me aan? Meningen gevraagd Empty Re: Stel ik me aan? Meningen gevraagd

Bericht  Rush wo 15 mei 2013 - 3:19

Susan schreef:Ik zou over die verjaardag niet zo moeilijk doen, die zou ik net zo makkelijk een paar weekjes later vieren, maar ik vind het wel raar dat iedereen het jou zo kwalijk neemt dat je niet zo makkelijk vrij kan krijgen, alsof jij daar iets aan kan doen. Van je baas vind ik het raar dat hij zo moeilijk doet, sommige dingen moet je ver van tevoren plannen en dat kan dan nooit.
Inderdaad, helemaal mee eens.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Stel ik me aan? Meningen gevraagd Empty Re: Stel ik me aan? Meningen gevraagd

Bericht  Marin wo 15 mei 2013 - 3:24

Wat een gaaf cadeau! Super leuk dat ze dat willen doen. Maar daar moeten ze zich wel bij realiseren dat het met zo veel mensen wel lastig is om een datum te prikken. Ja natuurlijk, zij bieden dit aan, maar dat betekent niet dat jij je maar in allerlei bochten moet gaan wringen.

Wij zijn onlangs ook op reis geweest met m'n schoonouders en hele familie en aanhang en alles, zelfde principe, en ook dat gaf best even wat moeilijkheden qua plannen want de één had deze reden, de ander had die reden. Uiteindelijk hebben wij als stel ons zo'n beetje gevoegd aan de anderen, aan de ene kant terecht, aan de andere kant resulteerde dat in dat ik dus frickin hard heb moeten werken (want ik kreeg geen vrij, ik moest gewoon zorgen dat ik vóór de vakantie al het werk al af had). Prima, ik vond het een goede opoffering, maar wat ik er mee wil zeggen is dat het wel even zoeken was naar een datum dat voor iedereen werkte en het wat mij betreft fijner was geweest als anderen ook iets meer water bij de wijn hadden willen doen. Maar goed, het is goed gegaan en we hebben genoten.

Wat betreft je baas: Tja daar kan je familie weinig over zeggen. Dat moet en zal maar gaan zoals het gaat, want daar heb jij verder ook weinig invloed op.

Wat betreft S haar verjaardag: Ik snap je gevoel, maar ik zou dat dus niet als doorslaggevende factor geven. Ik snap dat het leuk is om het met je schoonouders er bij te vieren, maar dan zou ik het dus twee keer vieren. Een keer op de DR op de dag zelf met jouw familie en nog een klein Hollands feestje eenmaal thuis. Direct de kans om de vakantieverhalen te vertellen en je schoonouders te zien.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Stel ik me aan? Meningen gevraagd Empty Re: Stel ik me aan? Meningen gevraagd

Bericht  Pink! wo 15 mei 2013 - 3:32

Voor de DR zou ik graag de verjaardag een weekje opschuiven hoor smile
Pink!
Pink!
Prater
Prater

Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Stel ik me aan? Meningen gevraagd Empty Re: Stel ik me aan? Meningen gevraagd

Bericht  bolus26 wo 15 mei 2013 - 3:56

Ik zou de verjaardag verzetten maar het niet leuk vinden dat ze boos doen vanwege je werk
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stel ik me aan? Meningen gevraagd Empty Re: Stel ik me aan? Meningen gevraagd

Bericht  LDJ wo 15 mei 2013 - 4:13

Wat gaaf!
Ik zou de verjaardag ook verzetten voor zo'n reis. Word je dochter misschien nog wel extra verwend ook Wink .
Jammer dat ze op je werk wat moeilijk doen en dat je familie daar bozig om is.
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Stel ik me aan? Meningen gevraagd Empty Re: Stel ik me aan? Meningen gevraagd

Bericht  Highway wo 15 mei 2013 - 5:26

Ik heb inmiddels gebeld en aangegeven dat als dit de enige datum is die uitkomt wij meegaan. Maar dAt mijn voorkeur een andere datum is. Qua werk snappen ze echt niet maarja ik zal binnenkort nog eens met mijn baas praten...
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stel ik me aan? Meningen gevraagd Empty Re: Stel ik me aan? Meningen gevraagd

Bericht  Lenthe wo 15 mei 2013 - 5:40

Susan schreef:Ik zou over die verjaardag niet zo moeilijk doen, die zou ik net zo makkelijk een paar weekjes later vieren, maar ik vind het wel raar dat iedereen het jou zo kwalijk neemt dat je niet zo makkelijk vrij kan krijgen, alsof jij daar iets aan kan doen. Van je baas vind ik het raar dat hij zo moeilijk doet, sommige dingen moet je ver van tevoren plannen en dat kan dan nooit.

Helemaal mee eens. Leuk toch, naar de DR! Gaaf cadeau!! Schuif je die verjaardag gewoon een weekje op.
Jammer dat je baas zo moeilijk doet.. Als het nou een drukke maand is waarin niemand vrij mag nemen.... (ik vind het bv logisch dat je met een horecabaan op een recreatiepark niet in het hoogseizoen op vakantie mag)
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stel ik me aan? Meningen gevraagd Empty Re: Stel ik me aan? Meningen gevraagd

Bericht  Gast wo 15 mei 2013 - 5:50

Ik vind je wel een beetje moeilijk doen hoor. Het is maar een verjaardag en die kun je daar ook vieren, en later thuis. Je maakt het de rest wel erg moeilijk, ze hieven zich toch niet allemaal aan passen aan jouw wensen? Je mag zelf ook wat water bij de wijn doen, je krijgt het verdorie kado!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stel ik me aan? Meningen gevraagd Empty Re: Stel ik me aan? Meningen gevraagd

Bericht  Razz wo 15 mei 2013 - 5:53

Ik snap je wel maar haar verjaardag 2 keer vieren (op vakantie en een week later thuis) vind ik een prima oplossing! En tja dat jou baas moeilijk daar moeilijk over doet kan je niet veel aan doen lijkt me en kunnen ze je ook niet kwalijk nemen.

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Stel ik me aan? Meningen gevraagd Empty Re: Stel ik me aan? Meningen gevraagd

Bericht  Gast wo 15 mei 2013 - 5:55

Overigens zou ik als familie best pissig zijn... Het is nu alsof je tegen wil en dank dan toch maar mee moet... Ik zou bang zijn voor een vakantie vol gezeik en gemekker als dït al een probleem is...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stel ik me aan? Meningen gevraagd Empty Re: Stel ik me aan? Meningen gevraagd

Bericht  Supertalentje wo 15 mei 2013 - 6:25

Eens met Euc. Ik snap heel goed dat een eerste verjaardag een mijlpaal is, iets belangrijks. Maar het lijkt me juist wel leuk om later de foto's te laten zien van een eerste verjaardag in de DR, hoeveel kindjes hebben dat?!

Ik zou het persoonlijk vervelend vinden dat aangegeven moet 'dat als het niet anders kan, het dan maar 13-2 moet'. Je zadelt de anderen toch op met een vervelend gevoel en het wordt je gegeven, je moet niet, je mag.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Stel ik me aan? Meningen gevraagd Empty Re: Stel ik me aan? Meningen gevraagd

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum