Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Het "wat eten we vandaag" topic

+114
Bosjesvrouw
CCC
SoGood
Rouxxxe
Suus
Japie
dr_oupy
Joan
Dikkie Dik
Linda
SarahKey
Zonnetje
*Lookie*
Ibbeltje
Amber-
Champagne
Rose
Eliesje
Carmen_
Moira
Sanne
Exogenesis
Springflower
Caramba
Marin
Blond
Slakje
minoessepoes
Highway
Silver
Sylvana
Parisienne
stella.nova
Star007
Ragazza
May
Susan
_Summer
girli
Lady Starstruck
Coccinelle
kajaka88
Joontjuh
Lavendel
SDL
Manderijn
Nyx
Green_Pepper
Aziraphale
*Bloempje*
Fortissimo
Kerel
LDJ
love
Sushi
Ilovethe90s
Nana
Hoochie
Sterre
Mida4you
Lejow
Flower_L
Sugarfall
Ilargi
Sam
mo-lola
MissBlunt
Tiara
Dolphinne
Sissi
Punk'd
Shisha
Winegum
Eris
Annemoontje
Summerlovin
Jezzie
Mizz_S
Toet
_Lacey_
L!ND@
Chocolate Cookie
Juliette
Sophiee
Mrs. Lovett
Shopaholic
Razz
Tiana
Reeza
Kowalski
Snirp
Zonneschijn
Stoplicht
Kreeftje
Snoes
VeryCherry
Sea of Trees
Novalee
Printje
Mermaid
Puggle
Burn
GeKKiE
Saga
Ella
Loes263
Aagje!
sanne-84
Elliot
Oasis
Rush
Lady4
studiebol
Arwyn
118 plaatsers

Pagina 14 van 40 Vorige  1 ... 8 ... 13, 14, 15 ... 27 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Het "wat eten we vandaag" topic - Pagina 14 Empty Re: Het "wat eten we vandaag" topic

Bericht  VeryCherry wo 22 mei 2013 - 0:47

Ajam Paniki, sajoerboontjes, basmatirijst en geraspte komkommer met zoetstof en citroensap.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het "wat eten we vandaag" topic - Pagina 14 Empty Re: Het "wat eten we vandaag" topic

Bericht  studiebol wo 22 mei 2013 - 1:06

Ovenfrietjes en kip met pesto uit oven en worteltjes.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het "wat eten we vandaag" topic - Pagina 14 Empty Re: Het "wat eten we vandaag" topic

Bericht  love wo 22 mei 2013 - 4:45

Ik brood met ei (ben niet zo lekker te pas) en vriend macaroni .
love
love
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1571
Punten : 1784
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

Het "wat eten we vandaag" topic - Pagina 14 Empty Re: Het "wat eten we vandaag" topic

Bericht  Ibbeltje wo 22 mei 2013 - 4:50

Worstje met gebakken aardappeldobbelsteentjes en zure komkommersalade.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Het "wat eten we vandaag" topic - Pagina 14 Empty Re: Het "wat eten we vandaag" topic

Bericht  Aziraphale wo 22 mei 2013 - 4:51

M'n man kookt nu. Hij maakt wraps met broccoli/maïs/zalm/kruidenkaas I love you
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het "wat eten we vandaag" topic - Pagina 14 Empty Re: Het "wat eten we vandaag" topic

Bericht  Lady Starstruck wo 22 mei 2013 - 5:56

Licht pikante Thaise wokschotel (met een andere wok saus als normaal, want diegene die ik nodig had is uit de handel gehaald Evil or Very Mad)
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Het "wat eten we vandaag" topic - Pagina 14 Empty Re: Het "wat eten we vandaag" topic

Bericht  LDJ wo 22 mei 2013 - 5:59

Wij hebben aardappels, witte bonen in tomatensaus en een runderworstje gegeten.
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Het "wat eten we vandaag" topic - Pagina 14 Empty Re: Het "wat eten we vandaag" topic

Bericht  Reeza wo 22 mei 2013 - 6:15

Reeza schreef:Vega paella

Het "wat eten we vandaag" topic - Pagina 14 VegetarischePaella_n_lg

Correctie: aangebrande paella. Grrrr! Evil or Very Mad Nu maar weer opnieuw rijst koken.
Reeza
Reeza
Prater
Prater

Aantal berichten : 1062
Punten : 1180
Registratiedatum : 21-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Het "wat eten we vandaag" topic - Pagina 14 Empty Re: Het "wat eten we vandaag" topic

Bericht  Gast wo 22 mei 2013 - 6:39

Zelfgemaakte 'gezonde' kapsalon. Of althans, gezonder, deze durf ik tenminste zonder al teveel schuldgevoel te eten smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het "wat eten we vandaag" topic - Pagina 14 Empty Re: Het "wat eten we vandaag" topic

Bericht  Kerel wo 22 mei 2013 - 6:58

Reeza schreef:
Reeza schreef:Vega paella

Het "wat eten we vandaag" topic - Pagina 14 VegetarischePaella_n_lg

Correctie: aangebrande paella. Grrrr! Evil or Very Mad Nu maar weer opnieuw rijst koken.

Hmm balen. Maar wat is het normale recept? smile
Kerel
Kerel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2411
Punten : 2420
Registratiedatum : 22-12-10
Woonplaats : Zeist

Terug naar boven Ga naar beneden

Het "wat eten we vandaag" topic - Pagina 14 Empty Re: Het "wat eten we vandaag" topic

Bericht  Ibbeltje wo 22 mei 2013 - 6:59

Lennox schreef:Zelfgemaakte 'gezonde' kapsalon. Of althans, gezonder, deze durf ik tenminste zonder al teveel schuldgevoel te eten Het "wat eten we vandaag" topic - Pagina 14 561177

Wat is je recept? smile
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Het "wat eten we vandaag" topic - Pagina 14 Empty Re: Het "wat eten we vandaag" topic

Bericht  Gast wo 22 mei 2013 - 7:00

Zonde Reeza! Ik heb lekker patatjes gegeten smile.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het "wat eten we vandaag" topic - Pagina 14 Empty Re: Het "wat eten we vandaag" topic

Bericht  Gast wo 22 mei 2013 - 7:29

Ibbeltje schreef:
Lennox schreef:Zelfgemaakte 'gezonde' kapsalon. Of althans, gezonder, deze durf ik tenminste zonder al teveel schuldgevoel te eten Het "wat eten we vandaag" topic - Pagina 14 561177

Wat is je recept? smile
Belangrijkste ingredienten: Ovenfriet (ik heb van die verse uit de koeling genomen, diepvries kan natuurlijk ook), mager rundergehakt (kipfilet in reepjes snijden is nog beter), zak ijsbergsla en cherrytomaatjes. Oh, en natuurlijk geraspte kaas, ik heb 30+ genomen. Je kant evt ook zonder kaas, zou ik het vergeten dan mis ik het geloof ik echt niet.

De ovenfriet maak ik volgens de aanwijzingen op de verpakking, in de oven, totdat ze klaar zijn. Ondertussen heb ik het gehakt rul gebakken (of de kipreepjes bakken), die had ik van tevoren al gekruid met shoarmakruiden (je kunt ook andere kruiden gebruiken, ik heb zelf nog een beetje sambal erdoor gedaan omdat ik sambal als saus, dus los erop nooit zo lekker vind.

Als de patat en het vlees klaar zijn, doe ik alles in een ovenschaal, patat onderop, vlees bovenop, wat geraspte kaas erover en nog eventjes in de oven, paar minuutjes maar, de kaas laten smelten. Was alleen vergeten dat 30+kaas niet zo mooi smelt, maargoed. Als je geen kaas neemt, kun je dit stuk natuurlijk overslaan.
Vervolgens heb ik alles op een bord geschept, flinke berg ijsbergsla en in vieren gedeelde cherrytomaatjes erover, en klaar.

De knoflooksaus had ik trouwens al als eerste gemaakt, van halfvolle fritessaus, knoflook, bieslook en wat zout en peper, die heb ik even in de koelkast gezet zodat de knoflooksmaak erin kon trekken. Volgende keer wil ik trouwens proberen een knoflooksausje met yoghurt te maken smile

Het "wat eten we vandaag" topic - Pagina 14 325368b48d00c66b4600ad9097b27306_zps2b5240f6

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het "wat eten we vandaag" topic - Pagina 14 Empty Re: Het "wat eten we vandaag" topic

Bericht  Ibbeltje wo 22 mei 2013 - 7:32

Oh dit klinkt ook wel lekker...weer eens wat anders smile
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Het "wat eten we vandaag" topic - Pagina 14 Empty Re: Het "wat eten we vandaag" topic

Bericht  Marin wo 22 mei 2013 - 7:38

Lennox schreef:

De knoflooksaus had ik trouwens al als eerste gemaakt, van halfvolle fritessaus, knoflook, bieslook en wat zout en peper, die heb ik even in de koelkast gezet zodat de knoflooksmaak erin kon trekken. Volgende keer wil ik trouwens proberen een knoflooksausje met yoghurt te maken smile

Grappig, Lennox! Ik had nooit zelf bedacht om kapsalon gezond en thuis te maken :P

Nog een tip voor knoflooksaus met yoghurt, heeeerlijk doe ik ook vaak! Maar wat lekker is, is een hele hoop teentjes (wij hadden laatst wel drie bollen knoflook gebruikt!) pellen en dan in een ovenschaaltje heel langzaam roosteren op 100 of 150 graden voor een uur of zelfs nog langer. Dan wordt de knoflook heerlijk zacht, zowel van substantie als smaak, veel lekkerder dan die scherpe knoflooksmaak als ie vers is.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Het "wat eten we vandaag" topic - Pagina 14 Empty Re: Het "wat eten we vandaag" topic

Bericht  Gast wo 22 mei 2013 - 7:41

Ja, dat van de knoflook in de oven weet ik, maar ik bedenk me dat altijd te laat Laughing
Maar hoe maak jij je yoghurt-knoflooksausje? En met welke yoghurt?

Ik was er trouwens ook nooit op gekomen om het zelf te maken hoor, totdat ik het een tijd terug weer een keer besteld had en weer zat te balen van die verlepte sla en me schuldig voelde dat ik de hoeveelheid calorieën voor de hele dag in één maaltijd naar binnen werkte...
Dit was veel lekkerder, trouwens!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het "wat eten we vandaag" topic - Pagina 14 Empty Re: Het "wat eten we vandaag" topic

Bericht  SoGood wo 22 mei 2013 - 7:48

Lasagne met spinazie, beetje gehakt, champignons, tomatenblokjes, zongedroogde tomaten, courgette en ui.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het "wat eten we vandaag" topic - Pagina 14 Empty Re: Het "wat eten we vandaag" topic

Bericht  Marin wo 22 mei 2013 - 7:48

Grappig, ik vind het heel slim van je :P Hoewel ik zelf geen kapsalon fan ben, maar shoarma dan wel weer, en dat kan ook goed met kipreepjes.

Die knoflooksaus maak ik dus door véél knoflook te roosteren (laatst hadden we dus 3 bollen knoflook en daar hebben we twee keer een maaltijd mee gegeten, dus voor 4 personen knoflook denk ik) zo lang mogelijk, maar wisselt natuurlijk van je oven en de temperatuur. Maar een uur is goede richtlijn. Dan die knoflook in de blender samen met yoghurt. Ik wissel nogal eens tussen dikke Griekse yoghurt en gewone magere 0% vet yoghurt die dunner is. Ene keer vind ik het ene lekker, andere keer het andere. Precieze hoeveelheid weet ik niet, ik kook nooit met hoeveelheden Embarassed En dan op smaak brengen met wat peper en zout, meer is het eigenlijk niet, eventueel scheutje tabasco voor de pit. Maar door die geroosterde knoflook heeft het een veel zachtere smaak, echt geroosterd, dat is zo lekker.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Het "wat eten we vandaag" topic - Pagina 14 Empty Re: Het "wat eten we vandaag" topic

Bericht  Ibbeltje wo 22 mei 2013 - 7:50

Marin klinkt ook lekker die knoflooksaus.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Het "wat eten we vandaag" topic - Pagina 14 Empty Re: Het "wat eten we vandaag" topic

Bericht  Lady Starstruck wo 22 mei 2013 - 7:53

Lennox wat heerlijk. Ik heb het opgeslagen. Ik ga het een keer maken.
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Het "wat eten we vandaag" topic - Pagina 14 Empty Re: Het "wat eten we vandaag" topic

Bericht  Ella wo 22 mei 2013 - 8:06

Mijn man had pizza gemaakt, niet helemaal goed gevallen, ben er nog misselijk van.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het "wat eten we vandaag" topic - Pagina 14 Empty Re: Het "wat eten we vandaag" topic

Bericht  Reeza wo 22 mei 2013 - 8:09

Kerel schreef:
Reeza schreef:
Reeza schreef:Vega paella

Het "wat eten we vandaag" topic - Pagina 14 VegetarischePaella_n_lg

Correctie: aangebrande paella. Grrrr! Evil or Very Mad Nu maar weer opnieuw rijst koken.

Hmm balen. Maar wat is het normale recept? smile

http://www.weightwatchers.nl/food/rcp/index.aspx?recipeid=220550 (ik doe aan de Weight Watchers Wink)

Uiteindelijk was het prima gelukt hoor, ik zat gewoon niet op te letten bij het bakken van de rijst, flapdrol die ik ben..
Reeza
Reeza
Prater
Prater

Aantal berichten : 1062
Punten : 1180
Registratiedatum : 21-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Het "wat eten we vandaag" topic - Pagina 14 Empty Re: Het "wat eten we vandaag" topic

Bericht  minoessepoes wo 22 mei 2013 - 18:40

Wij eten vandaag Grieks stoofvlees met notenrijst.

Dat zijn runderlappen in blokjes even gemarineerd in azijn, chilipoeder en oregano, vervolgens tomatenpuree, tomatenblokjes en boullion erbij en dat een uur in de oven doen, daarna een paar paprika's en ui erbij en dan afgedekt nog een uur in de oven, tot slot gooi ik er nog wat bloem bij om te binden en verkruimel ik er feta overheen. Gister heeft het vlees al 1.5 uur in de oven gestaan, dus dat is vandaag na aan half uurtje wel gaar en warm en dan hoef ik alleen de rijst te koken. Lekker en makkelijk dus!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het "wat eten we vandaag" topic - Pagina 14 Empty Re: Het "wat eten we vandaag" topic

Bericht  Ibbeltje wo 22 mei 2013 - 18:58

Minoes dat klinkt lekker!

Wj eten vanavond lekker makkelijk wraps met sla, rode ui, kipburger in stukjes en honing mosterddressing.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Het "wat eten we vandaag" topic - Pagina 14 Empty Re: Het "wat eten we vandaag" topic

Bericht  Linda wo 22 mei 2013 - 19:28

Klinkt zeker lekker minoessepoes!

Wij eten vanavond frituurzooi bij m'n schoonouders.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het "wat eten we vandaag" topic - Pagina 14 Empty Re: Het "wat eten we vandaag" topic

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 14 van 40 Vorige  1 ... 8 ... 13, 14, 15 ... 27 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum