Schimmelnagels
+11
Mida4you
Novalee
xxjojootjexx
Kowalski
Melis_je
Blond
Linnie1985
Ibbeltje
Reva
Arwyn
Paper Crown
15 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Schimmelnagels
Ik heb zondag mijn kast uitgeplozen en heel veel kleding en schoenen die ik niet meer droeg eruit gehaald. Een vriendin van mij heeft net als ik maat 37 en die was hier gisteravond even, ik heb haar toen de schoenen laten zien die ze mocht hebben, veel met open tenen, hoge hakken dat soort werk waar ik niet meer op wil lopen. Opeens keek ze superbeteuterd en vroeg ze of ik haar OOIT met blote voeten/slippers/openschoentjes had gezien. Nee dus. Blijkt dat ze al heel lang last heeft van schimmelnagels op haar voeten. Ze heeft het me wel laten zien, ik zei: 'Valt mee hoor' maar om eerlijk te zijn zag het er niet uit, zelfs met nagellak niet zei ze, maar omdat ze er zo treurig uitzag zei ik dat maar niet. Ze vertelde me ook dat het pijn deed en dat ze al vanalles had geprobeerd om er vanaf te komen (dwz: dingen uit de drogist) maar dat niets had geholpen.
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar hier moet toch iets aan te doen zijn? Ze had zei ze, lang geleden een medicijn geslikt maar zelfs dat had niet geholpen, althans - ze zei dat ze te snel was gestopt met de kuur en ze moest nog 2-3 maand slikken maar omdat ze geen verschil zag was ze gestopt.
Ik dacht, ik vraag hier even of jullie er last van hebben gehad en hoe jullie er vanaf zijn gekomen. Het zag er zo dik en brokkelig uit en helemaal bruin/geel. Ik herinner me van vroeger dat mijn vader dit eens had gehad maar die had medicijnen van mijn oom gekregen die arts is in Turkije maar hoe het heet/hoe we er aan kunnen komen weet ik niet.
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar hier moet toch iets aan te doen zijn? Ze had zei ze, lang geleden een medicijn geslikt maar zelfs dat had niet geholpen, althans - ze zei dat ze te snel was gestopt met de kuur en ze moest nog 2-3 maand slikken maar omdat ze geen verschil zag was ze gestopt.
Ik dacht, ik vraag hier even of jullie er last van hebben gehad en hoe jullie er vanaf zijn gekomen. Het zag er zo dik en brokkelig uit en helemaal bruin/geel. Ik herinner me van vroeger dat mijn vader dit eens had gehad maar die had medicijnen van mijn oom gekregen die arts is in Turkije maar hoe het heet/hoe we er aan kunnen komen weet ik niet.
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Re: Schimmelnagels
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar snap niet helemaal waarom ze gestopt is met die kuur..
Hij duurt niet voor niks zo lang. Denk dat ze dat nog eens zou moeten proberen en dan wel de hele kuur slikken.
Hij duurt niet voor niks zo lang. Denk dat ze dat nog eens zou moeten proberen en dan wel de hele kuur slikken.
Arwyn- Ratel
- Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10
Volgens mij kreeg mijn oma daar idd een kuur voor van de huisarts, maar het is geen makkie om vanaf te komen dacht ik
Reva- Prater
- Aantal berichten : 618
Punten : 610
Registratiedatum : 19-03-13
Ja, ze zei dat ze geen verschil zag.Arwyn schreef:Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar snap niet helemaal waarom ze gestopt is met die kuur..
Volgens mij duurt het gewoon een lange tijd voor het weg gaat als je medicijnen/middeltjes gebruikt.
Ik gebruik nu tea tree oil 2x per dag vanaf begin april. En ik neem dan voor ik het op doe eerst een voetenbadje. Ik vijl ze regelmatig met elke keer een ander vijltje. Ik heb wel het idee dat het enigzins veranderd maar het echte resultaat is er nog niet. Ik ga gewoon door en hoop dat dit uiteindelijk dus wel werkt.
Oh bij mij doet het trouwens geen pijn of zo en lijkt het minder erg dan bij je vriendin.
Ik gebruik nu tea tree oil 2x per dag vanaf begin april. En ik neem dan voor ik het op doe eerst een voetenbadje. Ik vijl ze regelmatig met elke keer een ander vijltje. Ik heb wel het idee dat het enigzins veranderd maar het echte resultaat is er nog niet. Ik ga gewoon door en hoop dat dit uiteindelijk dus wel werkt.
Oh bij mij doet het trouwens geen pijn of zo en lijkt het minder erg dan bij je vriendin.
Ibbeltje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11
Maar die kuur duurt denk ik niet voor niks zo lang. Kan best zijn dat je pas na een hele tijd verschil ziet?Paper Crown schreef:Ja, ze zei dat ze geen verschil zag.Arwyn schreef:Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar snap niet helemaal waarom ze gestopt is met die kuur..
Daarom zou ik het wel alsnog proberen en dan ook echt volhouden.
Arwyn- Ratel
- Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Dat zei ik ook, ze haalde haar schouders op. Ik zal eens tegen dr zeggen dat ze door moet gaan.Arwyn schreef:Maar die kuur duurt denk ik niet voor niks zo lang. Kan best zijn dat je pas na een hele tijd verschil ziet?Paper Crown schreef:Ja, ze zei dat ze geen verschil zag.Arwyn schreef:Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar snap niet helemaal waarom ze gestopt is met die kuur..
Daarom zou ik het wel alsnog proberen en dan ook echt volhouden.
Edit: opnieuw dus een kuur moet vragen.
Ja ibbeltje ze zei dat het steeds erger was geworden.
Mijn jongste schoonzusje had/heeft een schimmelnagel, en heeft een kuurtje gehad. ik weet alleen niet of het geholpen heeft. En de arts had gezegd indien het niet hielp de nagel eraf moest...
Ik heb er een jaar geleden last van gehad. Ik had een zalfje van de dokter gehad en het was na ongeveer 2 / 3 maanden weg.
Ik heb er een jaar geleden last van gehad. Ik had een zalfje van de dokter gehad en het was na ongeveer 2 / 3 maanden weg.
Linnie1985- Kletskop
- Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
Registratiedatum : 18-11-10
Teennagels op de grote teen groeien zeer traag, het kan twee jaar duren voordat zo'n schimmel helemaal uitgegroeid is. Ze zou ook bij de huisarts de nagel in zijn geheel kunnen laten verwijderen.
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Wat Blond zegt inderdaad, het duurt gewoon ontzettend lang en al die tijd moet ze daar een middel tegen gebruiken. Overigens gebeurt het ook vaak dat mensen herbesmet worden door hun sokken en schoenen. Sokken op heet water wassen en schoenen met miconazol strooipoeder behandelen en daarna goed laten luchten.
Gast- Gast
Even wat anders: weet je dat het besmettelijk is? Die huidschilfertjes? Het zou jammer zijn als ze je schoenen gepast heeft, ze niet meegenomen heeft, jij ze dan weer aantrekt en jij met dezelfde kwaal zit. Het is niet heel erg besmettelijk, maar toch.
Melis_je- Kletskop
- Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11
Wat naar voor je vriendin! Het is heel erg hardnekkig, ze moet inderdaad die kuur opnieuw halen en afmaken, heel belangrijk. Die schimmel moet er echt uitgroeien, dat gebeurt niet 1 2 3. En ook kan ze poeder halen wat ze in haar schoenen moet strooien. Zoals Melis_je zegt kan het inderdaad besmettelijk zijn, en het zou zonde zijn als ze zichzelf steeds besmet door die schoenen weer aan te doen.
Kan ze haar nagels for the time being niet helemaal afvijlen en lakken?
Kan ze haar nagels for the time being niet helemaal afvijlen en lakken?
Gast- Gast
Ik heb het ook, denk ik. Niet zo erg, want met een lakje erover kan ik het wel verbergen, maar het zit er wel. Ik heb er geen last van trouwens, het zijn gewoon wat dikkere, oneffen nagels (m'n twee grote, das ook wel vreemd of niet?).
Ik was van plan om deze week naar de huisarts te gaan, want ik moet er toch naar toe maar stel het telkens uit
Ik was van plan om deze week naar de huisarts te gaan, want ik moet er toch naar toe maar stel het telkens uit
Kowalski- Ratel
- Aantal berichten : 4344
Punten : 4466
Registratiedatum : 17-05-12
Kowalski schreef:Ik heb het ook, denk ik. Niet zo erg, want met een lakje erover kan ik het wel verbergen, maar het zit er wel. Ik heb er geen last van trouwens, het zijn gewoon wat dikkere, oneffen nagels (m'n twee grote, das ook wel vreemd of niet?).
Heb je dit al lang? Misschien toch even gaan inderdaad voor je je andere nagels ook besmet!
Gast- Gast
Hier ook, net als kowalski. Heb er ook geen last van, daarom ga ik er niet mee naar de huisarts.
Als ik net als je vriendin, er last van zou hebben, zat ik er meteen..
Als ik net als je vriendin, er last van zou hebben, zat ik er meteen..
xxjojootjexx- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10
Carrie schreef:Kowalski schreef:Ik heb het ook, denk ik. Niet zo erg, want met een lakje erover kan ik het wel verbergen, maar het zit er wel. Ik heb er geen last van trouwens, het zijn gewoon wat dikkere, oneffen nagels (m'n twee grote, das ook wel vreemd of niet?).
Heb je dit al lang? Misschien toch even gaan inderdaad voor je je andere nagels ook besmet!
Ja, al heel lang. Maar, as we speak, heb ik net even mij nagellak eraf gehaald om ze weer even een dagje lucht te gunnen en te kijken hoe het ervoor stond en ik heb het idee dat het nu minder is. Kan het ook gewoon vanzelf over gaan?
Nee Koko, ga nou maar gewoon naar de huisarts, kan je meteen die 1000 andere kwaaltjes op tafel leggen
Edit: Laat maar, in het daglicht is het niet minder
Kowalski- Ratel
Het duurt inderdaad erg lang voor het uitgroeit aangezien teennagels niet zo snel groeien. Dit staat ook gewoon in de bijsluiter vermeld, dus je vriendin had dat kunnen weten. De enige manier om er vanaf te komen is de kuur opnieuw doen en dan wel afmaken of smeren met iets maar daar heel consequent mee zijn. Nagels lakken is uit den boze omdat je daarmee je nagel afsluit en de schimmel kan gaan broeien. OPI heeft geloof ik wel nagellak die je nagel laat ademen maar dan nog zou ik dat wanneer je de nagel behandelt niet gebruiken. Verder zoveel mogelijk laten luchten, dus thuis meteen schoenen en sokken uit. Het is een lastig probleem om vanaf te komen en als je het ooit hebt gehad bestaat er een grote kans dat het weer terugkomt. Daarbij is zo snel mogelijk behandelen het beste omdat het inderdaad best besmettelijk is (één keer iemands schoenen passen zal wel meevallen) en het zich dus kan uitspreiden naar andere nagels en dan wordt het probleem alleen maar groter.
Zelf heb ik er ook jarenlang last van gehad. Het begon bij m'n linker "ring"teen, daarna raakte mijn kleine teen ook besmet en vervolgens mijn grote teen. De andere twee tenen gelukkig niet al had ik niet veel langer met behandelen moeten wachten. Ik schaamde me er steeds voor maar vorig jaar januari toch maar eens naar de HA gestapt. Ik kreeg medicijnen voorgeschreven. Die moet je normaal gesproken 3 maanden slikken maar omdat het vrij zware medicijnen zijn qua bijwerkingen moest ik na een maand even terugkomen. Helaas bleek ik allergisch voor de medicijnen en zat ik van top tot teen onder de jeukende, rode uitslag. Ik moest meteen stoppen en kreeg MYK 1 voorgeschreven, een soort gel waarmee ik mijn nagel in moest smeren. Daarmee ben ik niet altijd even consequent geweest. Gelukkig zijn mijn twee kleine nagels nu gezond maar mijn grote is nog niet beter. Ik ben nu weer fanatiek aan het smeren met de MYK-1 omdat ik niet wil dat het zich weer uitspreidt en gezien mijn allergie voor die medicijnen zal ik die niet meer voorgeschreven krijgen.
Zelf heb ik er ook jarenlang last van gehad. Het begon bij m'n linker "ring"teen, daarna raakte mijn kleine teen ook besmet en vervolgens mijn grote teen. De andere twee tenen gelukkig niet al had ik niet veel langer met behandelen moeten wachten. Ik schaamde me er steeds voor maar vorig jaar januari toch maar eens naar de HA gestapt. Ik kreeg medicijnen voorgeschreven. Die moet je normaal gesproken 3 maanden slikken maar omdat het vrij zware medicijnen zijn qua bijwerkingen moest ik na een maand even terugkomen. Helaas bleek ik allergisch voor de medicijnen en zat ik van top tot teen onder de jeukende, rode uitslag. Ik moest meteen stoppen en kreeg MYK 1 voorgeschreven, een soort gel waarmee ik mijn nagel in moest smeren. Daarmee ben ik niet altijd even consequent geweest. Gelukkig zijn mijn twee kleine nagels nu gezond maar mijn grote is nog niet beter. Ik ben nu weer fanatiek aan het smeren met de MYK-1 omdat ik niet wil dat het zich weer uitspreidt en gezien mijn allergie voor die medicijnen zal ik die niet meer voorgeschreven krijgen.
Novalee- Kletskop
- Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Daar heb ik toch helemaal geen zin in jongens!
Kowalski- Ratel
Ik heb ook zo'n zware kuur gehad van de dokter en die heb ik echt helemaal afgemaakt. Na 1 a 2 maanden zag ik verschil en alles is weg! ( het is nu zo'n 3 jaar geleden dat ik deze kuur heb geslikt ) Niet slim van haar dat ze de kuur niet af heeft gemaakt.
Mida4you- Ratel
- Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
schimmel of kalk nagels eg krijgen duurt idd lang, Ik heb twee jaar terug ook zo'n lange kuur gehad en het is er wel mee over gegaan en nu is er inmiddels helemaal een nieuwe nagel en zie je er niks meer van.
Tegenwoordig kun je ook gelnagels op je tenen laten zetten. ideaal voor als niet geen mooie nagels hebt. Misschien een idee voor je vriendin? Ik vind het erg mooi en verzorgd staan, zelf ga ik ze volgende week weer laten zetten.
Tegenwoordig kun je ook gelnagels op je tenen laten zetten. ideaal voor als niet geen mooie nagels hebt. Misschien een idee voor je vriendin? Ik vind het erg mooi en verzorgd staan, zelf ga ik ze volgende week weer laten zetten.
smurfie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 288
Punten : 353
Registratiedatum : 26-11-10
Ik heb het ook twee keer gehad, mocht ik het weer krijgen dan denk ik dat ik geen kuur meer ga nemen. Die kuren zijn bij langdurig slikken geen pretje. Er is risico op leverfalen, en dat vind ik niet tegen de voordelen van de kuur opwegen. De laatste keer at ik zo'n kuur had, kreeg ik ook gigantische jeuk.
Het klopt overigens wel dat het lang duurt, ik was na een ruim halfjaar na het beginnen met de kuur pas echt schimmelnagelvrij. Nu nog steeds, maar als je het eenmaal een keer hebt gehad, ben je er wel gevoeliger voor.
Het klopt overigens wel dat het lang duurt, ik was na een ruim halfjaar na het beginnen met de kuur pas echt schimmelnagelvrij. Nu nog steeds, maar als je het eenmaal een keer hebt gehad, ben je er wel gevoeliger voor.
Gast- Gast
Tea tree olie schijnt heel goed te werken.
Sam- Kletskop
- Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12
Sam schreef:Tea tree olie schijnt heel goed te werken.
Ik zei idd al eerder dat ik daar nu mee bezig ben. Ben begin april begonnen. Inclusief vijlen van de nagel en een voetenbadje telkens vooraf zodat voeten lekker schoon zijn. doe 2x per dag tea tree oil er op. Het is nu niet meer zo dik (logisch als ik vijl haha) maar groot verschil zie ik nog niet. Maar goed ben dan ook nog niet zo heel lang bezig.
Ibbeltje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: