Hoe beplanten?
3 plaatsers
Pagina 1 van 1
Hoe beplanten?
Hoi. Dit is de zijkant van ons huis. Het pad hebben we nieuw aangelegd vorige zomer, dit jaar willen we het beplanten. We hebben alleen niet echt veel verstand van bloemen en planten. Iemand tips wat we met beide stroken naast het pad kunnen doen? En misschien nog wat tips hek-wise. We houden niet van teveel steen verder, houden meer van veel groen en natuur. Mag ook gecombineerd. Graag tips wat betreft plantnamen of - soorten die niet teveel zorg nodig hebben, geen stekels hebben en ook overleven in de schaduw.
Charles- Kletskop
- Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12
Re: Hoe beplanten?
Ik zou in ieder geval een buxus (meerdere) neerzetten. Dat is groen en overleeft goed volgens mij. Verder heb ik er geen verstand van.
Gympie- Kletskop
- Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12
Ik zou een of meerdere hortensia's neerzetten.
Ze zijn makkelijk te onderhouden, zijn mooi en overleven in ( volledige) schaduw maar kunnen ook in de zon.
Ze kunnen groot worden maar je kan ze ook gewoon klein houden door ze in het najaar even kort te snoeien weer.
Je hebt allerlei kleuren.
Ze zijn makkelijk te onderhouden, zijn mooi en overleven in ( volledige) schaduw maar kunnen ook in de zon.
Ze kunnen groot worden maar je kan ze ook gewoon klein houden door ze in het najaar even kort te snoeien weer.
Je hebt allerlei kleuren.
Pink!- Prater
- Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13
Oh en verder staat bij ons in de schaduw bak:
Rhododendron:
Mooie groene plant die groen blijft en in het voorjaar mooie bloemen krijgt.
En wij hebben om het een beetje op te vullen nog wat bodembedekkers en heide:
Rhododendron:
Mooie groene plant die groen blijft en in het voorjaar mooie bloemen krijgt.
En wij hebben om het een beetje op te vullen nog wat bodembedekkers en heide:
Pink!- Prater
- Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: