FiatSeicento
+6
Lies
Xanna
Manderijn
Mida4you
Annouk
Stoplicht
10 plaatsers
Pagina 1 van 1
FiatSeicento
De titel van dit topic doet het misschien al vermoeden ...
Wat zijn jullie ervaringen met een Fiat Seicento? Tell me!
Wat zijn jullie ervaringen met een Fiat Seicento? Tell me!
Stoplicht- Fluisteraar
- Aantal berichten : 121
Punten : 172
Registratiedatum : 18-11-10
Re: FiatSeicento
Ik heb sinds de zomer een Fiat Seicento uit 2002.
Ben er erg tevreden over.
Klein autootje, kan overal makkelijk parkeren.
Daarnaast rijd hij ook redelijk zuinig, met 1L benzine rij ik ong. 14 km.
Ben er erg tevreden over.
Klein autootje, kan overal makkelijk parkeren.
Daarnaast rijd hij ook redelijk zuinig, met 1L benzine rij ik ong. 14 km.
Annouk- Fluisteraar
- Aantal berichten : 33
Punten : 33
Registratiedatum : 25-12-12
Ik heb er ook 1 gehad en die beviel mij prima! Makkelijk mee te parkeren en heerlijk zuinig!
Mida4you- Ratel
- Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Ik heb er 4 jaar lang 1 gehad. Moest ee helaas afstand van doen omdat we in die 4 jaren 2 kinderen kregen, en de auto me te klein werd. Wat een autotje, zuinig, makkelijk parkeren, weinig onderhoud (de mijne dan)
Manderijn- Kletskop
- Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
De 1 op 14 die hier genoemd wordt, haalde ik ruimschoots! Ik heb 5 jaar een seicento uit 2002 gehad (2e hands gekocht in 2006) en ik heb er best veel kosten aan gehad. Met name de remleidingen zijn een bekend probleem en zorgen voor een aardig kostenplaatje! Daarnaast is het van binnen een prima auto als je niet te veel eisen stelt (geen stuurbekrachtiging, werkelijk alles van fragiel plastic). Voor veel kilometers op de snelweg vind ik hem niet heel geschikt (vooral omdat je hier veel stukken 120/130 mag). Door zijn licht gewicht is hij niet heel stabiel wanneer het maar enigzins waait. Daarnaast heeft hij ook niet echt veel kreukelzone wanneer je wat overkomt.
De kosten voor het onderhoud werden voor mij te duur (2 jaar geleden al voor 1000 euro onderhoud gehad). Dus vorig jaar heb ik hem net voor de apk verkocht en een Hyundai i10 gekocht. Seicento was een 3 deurs en ik vond het niet heel handig. Heb nu een 5 deurs en zou niet snel meer terug gaan! Stuurbekrachtiging is ook wel erg fijn, maar geen must denk ik.
Ik wilde graag gewoon iets meer auto gezien het feit dat ik veel kilometers maak (met name snelweg), plus de onderhoudskosten werden een beetje een bodemloze put!
De kosten voor het onderhoud werden voor mij te duur (2 jaar geleden al voor 1000 euro onderhoud gehad). Dus vorig jaar heb ik hem net voor de apk verkocht en een Hyundai i10 gekocht. Seicento was een 3 deurs en ik vond het niet heel handig. Heb nu een 5 deurs en zou niet snel meer terug gaan! Stuurbekrachtiging is ook wel erg fijn, maar geen must denk ik.
Ik wilde graag gewoon iets meer auto gezien het feit dat ik veel kilometers maak (met name snelweg), plus de onderhoudskosten werden een beetje een bodemloze put!
Xanna- Prater
- Aantal berichten : 504
Punten : 556
Ik heb al jaren plezier van mijn Fiat Seicento uit 2001. Een heerlijk wagentje.
Weinig onderhoud ( ik klop het af maar heb echt niks gehad met deze auto ), lekker formaat, je kunt 'm overal kwijt. En vooral ook zuinig, weinig wegenbelasting.
I love my Seicento
We hebben 'm wel als tweede auto, boodschappenwagen.
Weinig onderhoud ( ik klop het af maar heb echt niks gehad met deze auto ), lekker formaat, je kunt 'm overal kwijt. En vooral ook zuinig, weinig wegenbelasting.
I love my Seicento
We hebben 'm wel als tweede auto, boodschappenwagen.
Lies- Prater
- Aantal berichten : 767
Punten : 885
Ik heb ook een fiat seicento gehad. Bij deze wagens is het over het algemeen zo dat ze met 12 a 14 jaar veel onderhoud nodig hebben. Bekende probleempjes zijn: lekke uitlaat, kapotte remschijven, handrem die kan blijven hangen, lekke tank (roest op de naad door) en zo zijn er nog wat kleine dingen. Maar als dit allemaal vervangen is kan hij vaak weer jaren mee (volgens de garage). Ik had wel een sportuivoerig. Dat vond ik wel fijn want hierdoor had ik wat kleine extra's die niet op alle basismodellen (elkectrische ramen enzo) zitten. Ik heb genoten van mijn auto maar ben overgestapt op een seat mii omdat deze toch veel stabieler op de weg ligt. En vanwege mijn werk zit ik veel op de snelweg en wilde ik een wat veiligere auto.
zwaai zwaai- Fluisteraar
- Aantal berichten : 99
Punten : 112
Registratiedatum : 02-05-11
Ik rijd nu een Renault Twingo uit 1996, maar de kosten die ik er nu aan ga krijgen worden me te veel ...
De Fiat Seicento is weer 4 jaar nieuwer, uit 2000 dus, en heeft bij deze eigenaar altijd keurig zijn beurten en onderhoud gehad. Hij is wel iets smaller als de Twingo, maar zal je daar nu veel van merken op de snelweg qua stabiliteit?
De Fiat Seicento is weer 4 jaar nieuwer, uit 2000 dus, en heeft bij deze eigenaar altijd keurig zijn beurten en onderhoud gehad. Hij is wel iets smaller als de Twingo, maar zal je daar nu veel van merken op de snelweg qua stabiliteit?
Stoplicht- Fluisteraar
Ik zou niet zozeer kijken naar de afmetingen maar naar het gewicht. Uit mijn hoofd weegt de Seicento 710 kilo dacht ik! Ik weet niet wat een Twingo weegt?
Xanna- Prater
- Aantal berichten : 504
Punten : 556
De Twingo weegt 790 kg.
Op het internet lees ik vooral de kwaal van de benzinetank die kapot gaat op de naad, wat al snel neer komt op een reparatie van €400,- en daar zit ik dan ook weer niet op te wachten!
Mijn budget is gewoon niet groot en ik hoef helemaal geen nieuwe auto, maar wat vinden jullie leuke, fijne auto'tjes voor een klein prijsje tweedehands?
Op het internet lees ik vooral de kwaal van de benzinetank die kapot gaat op de naad, wat al snel neer komt op een reparatie van €400,- en daar zit ik dan ook weer niet op te wachten!
Mijn budget is gewoon niet groot en ik hoef helemaal geen nieuwe auto, maar wat vinden jullie leuke, fijne auto'tjes voor een klein prijsje tweedehands?
Stoplicht- Fluisteraar
Aan welke prijs zit je te denken?
Ik zou alleen een wat oudere Japanner willen, echt geen Fiat. Ik zou liever een Toyota Starlet, Nissan Micra, Suzuki Alto/Swift hebben.
Ik zou alleen een wat oudere Japanner willen, echt geen Fiat. Ik zou liever een Toyota Starlet, Nissan Micra, Suzuki Alto/Swift hebben.
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
Ik heb een Nissan Micra uit 93 gehad, perfect autootje! Begon op het einde wel te roesten, maar wat wil je na 20 jaar...
Ik heb nu een Fiat Punto uit 02, ook lekker! Laatst wel een reparatie van 600 euro gehad om de inspuitcomputer stuk was... Ik dacht qua verbruik trouwens meteen: een Seicento is natuurlijk kleiner dan een Punto, maar ik haal met mijn auto al ruim 1:15...
Ik heb nu een Fiat Punto uit 02, ook lekker! Laatst wel een reparatie van 600 euro gehad om de inspuitcomputer stuk was... Ik dacht qua verbruik trouwens meteen: een Seicento is natuurlijk kleiner dan een Punto, maar ik haal met mijn auto al ruim 1:15...
Middleme- Kletskop
- Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10
Mijn moeder heeft nu haar tweede fiat cinquecento. Iets ander model dus, maar is heel tevreden. Tot nu toe heeft ze er nog weinig gekke dingen mee gehad, heeft deze nu iets van 5 jaar en hij is al 15 jaar oud!
Zelf had ik eerst een fiat panda (de oldschool vierkante versie) uit 99 en dat was ook een prima ding. Heb hem uiteindelijk weggedaan omdat ik met mijn dochtertje een vijfdeurs makkelijker vind. Nu heb ik al twee jaar een Daewoo Matiz uit 99. Hier ben ik echt heel tevreden over! Al gaat hij morgen voor de APK, dus even afwachten of ik nog steeds geen rare dingen heb.. Valt me trouwens hier in de buurt op dat ik ze echt massaal zie rijden, die matizjes!
Zelf had ik eerst een fiat panda (de oldschool vierkante versie) uit 99 en dat was ook een prima ding. Heb hem uiteindelijk weggedaan omdat ik met mijn dochtertje een vijfdeurs makkelijker vind. Nu heb ik al twee jaar een Daewoo Matiz uit 99. Hier ben ik echt heel tevreden over! Al gaat hij morgen voor de APK, dus even afwachten of ik nog steeds geen rare dingen heb.. Valt me trouwens hier in de buurt op dat ik ze echt massaal zie rijden, die matizjes!
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: