Help me out...flesvoedingsvraag
+4
slaatje
Catwoman79
Urban Naked
Dikkie Dik
8 plaatsers
Pagina 1 van 1
Help me out...flesvoedingsvraag
Onze dochter is a.s. vrijdag 8 weken.
Ze krijgt op 4 dagen na F.risio H.A. 1. Ook omdat haar papa een lactose intolerantie heeft.
Ze zit nu al aan haar max. 5 keer 180cc +6.
Ze drinkt de fles of in 10 min leeg of in 2 keer met verschonen er tussendoor omdat ze in slaap valt.
Ze drinkt nog steeds uit speen 1.
Mevrouw komt alleen al na 3 uur mopperen om eten.
Het advies was om over te stappen op Standaardvoeding maar met een mogelijke allergie lijkt me dat niet handig.
Wat is wijsheid...toch jbpm?? Ondanks dat ze geen spuugklachten heeft?
Ze krijgt op 4 dagen na F.risio H.A. 1. Ook omdat haar papa een lactose intolerantie heeft.
Ze zit nu al aan haar max. 5 keer 180cc +6.
Ze drinkt de fles of in 10 min leeg of in 2 keer met verschonen er tussendoor omdat ze in slaap valt.
Ze drinkt nog steeds uit speen 1.
Mevrouw komt alleen al na 3 uur mopperen om eten.
Het advies was om over te stappen op Standaardvoeding maar met een mogelijke allergie lijkt me dat niet handig.
Wat is wijsheid...toch jbpm?? Ondanks dat ze geen spuugklachten heeft?
Dikkie Dik- Prater
- Aantal berichten : 642
Punten : 706
Registratiedatum : 04-12-10
Re: Help me out...flesvoedingsvraag
Ik lees altijd dat dat echt voor spugen is, om het in te dikken, niet dat het meer voedingswaarde geeft en dus beter vult. Maar misschien zijn er hier meiden die daar ervaring mee hebben.
Ik heb destijds gewoon wat meer voeding gegeven.
Ik heb destijds gewoon wat meer voeding gegeven.
Urban Naked- Prater
- Aantal berichten : 1101
Punten : 1125
Registratiedatum : 29-02-12
Of je neemt een nummer 2 speen zodat ze wat langer over de fles doet.
Catwoman79- Prater
- Aantal berichten : 1007
Punten : 1051
Registratiedatum : 18-11-10
Ik zou eerst een kleinere speen gaan gebruiken. Als ze langer over de voeding doet, kun je haar zuigbehoeft misschien wat beter stillen.
Gast- Gast
Rejoy. schreef:Ik zou eerst een kleinere speen gaan gebruiken. Als ze langer over de voeding doet, kun je haar zuigbehoeft misschien wat beter stillen.
Ik gebruik al de kleinste speen...en omdat het dan 'zolang' duurt 10 min...valt ze in slaap waardoor ze soms haar fles niet opdrinkt..dus te weinig binnenkrijgt en niet slaapt overdag en na 3 uur gaat mopperen. Daarom ben ik gaan pauzeren in de voeding zodat ze in ieder geval alles opdrinkt. Maar desondanks komt ze toch vaak weer om de 3 uur.
Dikkie Dik- Prater
Ik begreep vorige week van iemand hier dat je ook spenen kunt kopen waar je zelf nog een gaatje in moet prikken en dat je zo klein mogelijk kunt maken dus.
Ik heb met jbpm hele slechte ervaring. Ik gebruikte het om dezelfde reden als hij, alleen M ging hier juist van spugen. Ook kreeg hij er vreselijke krampjes van. Hij heeft een dag of twee nodig gehad om weer in zijn normale doen te komen. In jbpm zitten geen voedingsstoffen. Het valt heel zwaar op de maag, omdat je het vaak boven op de voeding geeft die ze al krijgen. Rustiger ging M. er wel van drinken, maar hij moest door de difrax kers maat s speen zo hard zuigen omdat het spul gewoon te dik was. Ik denk dat het probleem weer opnieuw begint als je een maat m gaat gebruiken.
Ik heb met jbpm hele slechte ervaring. Ik gebruikte het om dezelfde reden als hij, alleen M ging hier juist van spugen. Ook kreeg hij er vreselijke krampjes van. Hij heeft een dag of twee nodig gehad om weer in zijn normale doen te komen. In jbpm zitten geen voedingsstoffen. Het valt heel zwaar op de maag, omdat je het vaak boven op de voeding geeft die ze al krijgen. Rustiger ging M. er wel van drinken, maar hij moest door de difrax kers maat s speen zo hard zuigen omdat het spul gewoon te dik was. Ik denk dat het probleem weer opnieuw begint als je een maat m gaat gebruiken.
slaatje- Kletskop
- Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Dikkie Dik schreef:Rejoy. schreef:Ik zou eerst een kleinere speen gaan gebruiken. Als ze langer over de voeding doet, kun je haar zuigbehoeft misschien wat beter stillen.
Ik gebruik al de kleinste speen...en omdat het dan 'zolang' duurt 10 min...valt ze in slaap waardoor ze soms haar fles niet opdrinkt..dus te weinig binnenkrijgt en niet slaapt overdag en na 3 uur gaat mopperen. Daarom ben ik gaan pauzeren in de voeding zodat ze in ieder geval alles opdrinkt. Maar desondanks komt ze toch vaak weer om de 3 uur.
En als je nou vaker kleinere flesjes gaat geven? Misschien past zo'n ritme wel beter bij haar.
En wat slaatje zegt klopt inderdaad, difrax heeft spenen waar je zelf een gaatje in kunt prikken. Die hebben wij in het begin ook gehad, het kleinste kersspeentje ging bij de jongste eerst ook nog veel te hard.
Gast- Gast
Welke fles en speen gebruik je nu?
Wij gebruiken de Dental van Difrax, hier zit het gaatje bovenop waardoor het veel langzamer gaat.
Het eigenlijk voor spugen en krampen maar door het langzame zijn ze ook meer verzadigd.
Hiervoor hadden we s kersspeen en dat ging veel te snel voor hem.
Wij gebruiken de Dental van Difrax, hier zit het gaatje bovenop waardoor het veel langzamer gaat.
Het eigenlijk voor spugen en krampen maar door het langzame zijn ze ook meer verzadigd.
Limburg85- Ratel
- Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Wij kregen de tip, van het cb, om idd jbpm erin te doen, wij zijn inmiddels wel overgestapt op standaard voeding want N had alleen maar honger.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Limburg85 schreef:Welke fles en speen gebruik je nu?
Avent fles met zo'n natural nagebootste borst speen.
Dikkie Dik- Prater
Limburg85 schreef:Welke fles en speen gebruik je nu?
Deze tip pik ik gelijk even mee. Hier ook een gulzige drinker, ook nog steeds met de kers s speen.
slaatje- Kletskop
- Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
slaatje schreef:Limburg85 schreef:Welke fles en speen gebruik je nu?
Deze tip pik ik gelijk even mee. Hier ook een gulzige drinker, ook nog steeds met de kers s speen.
Hier door hadden wij oa non stop huilend manneke, hij kreeg zo'n plens melk ineens binnen wat z'n maag niet aan kon.
In het begin deed hij echt heel lang over de fles met die speen maar hij was wel direct tevreden en sliep er ook van!
Limburg85- Ratel
- Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Een kindje moet ook minimaal 10 minuten over de fles doen, anders gaat het 'verzadigd' lampje niet branden.
Wat wij als tip kregen van de logo, als B te snel dronk, was de fles wat afbuigen.
We voedden haar dan op haar linker zij (dat schijnt ook te helpen bij gulzig drinken), en na iedere paar slokjes bogen we de fles af, de speen bleef dan in haar mond, maar zonder melk. Zodat ze even gedwongen werd om pauze te nemen (en in haar geval adem te halen, want dat vergat ze).
Wat wij als tip kregen van de logo, als B te snel dronk, was de fles wat afbuigen.
We voedden haar dan op haar linker zij (dat schijnt ook te helpen bij gulzig drinken), en na iedere paar slokjes bogen we de fles af, de speen bleef dan in haar mond, maar zonder melk. Zodat ze even gedwongen werd om pauze te nemen (en in haar geval adem te halen, want dat vergat ze).
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Ben benieuwd we zijn sinds gisteravond begonnen met indikken.
Mevrouw drinkt nog steeds in 10 min haar fles leeg: ingedikt en met speentje 1. Wel veel gecontroleerder en met langere, grotere teugen,
Van de 180cc+6 scheppen laat ze wel steeds 40 cc staan. Speen met 2 gaatjes geprobeerd voor dat laatste stukje, maar ze heeft gewoon de kracht niet meer, ze gaat alleen maar wat sabbelen op de speen. Wil natuurlijk geen moeder zijn die haar dochter overvoerd , dus laat ik het maar zo.
Tot nu toe lijkt ze tevreden..
Maar ze stinkt nu alleen zo...is dat normaal? Vieze windjes ofzo denk ik...daarnaast was haar ontlasting vanochtend ook ineens groen...i.p.v. gelig...hoort dat er ook bij??
Mevrouw drinkt nog steeds in 10 min haar fles leeg: ingedikt en met speentje 1. Wel veel gecontroleerder en met langere, grotere teugen,
Van de 180cc+6 scheppen laat ze wel steeds 40 cc staan. Speen met 2 gaatjes geprobeerd voor dat laatste stukje, maar ze heeft gewoon de kracht niet meer, ze gaat alleen maar wat sabbelen op de speen. Wil natuurlijk geen moeder zijn die haar dochter overvoerd , dus laat ik het maar zo.
Tot nu toe lijkt ze tevreden..
Maar ze stinkt nu alleen zo...is dat normaal? Vieze windjes ofzo denk ik...daarnaast was haar ontlasting vanochtend ook ineens groen...i.p.v. gelig...hoort dat er ook bij??
Dikkie Dik- Prater
Dikkie Dik schreef:Maar ze stinkt nu alleen zo...is dat normaal? Vieze windjes ofzo denk ik...daarnaast was haar ontlasting vanochtend ook ineens groen...i.p.v. gelig...hoort dat er ook bij??
Wij zijn ook sids gister begonnen met indikken en J. Stinkt ook dus het zal er wel bijhoren...
Blue flower- Prater
- Aantal berichten : 1164
Punten : 1354
Bij ha voeding kunnen ze idd groene ontlasting krijgen.o
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: