Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Verhuis en klustips

+7
Jeanette
Dennenappel
Annie24
Dora
TukTuk
Blond
Bacio
11 plaatsers

Ga naar beneden

Verhuis en klustips Empty Verhuis en klustips

Bericht  Gast za 13 apr 2013 - 6:55

Over een paar weken krijgen wij de sleutel van ons nieuwe huis. Dat wordt een maandje aanpoten qua klussen en verhuizen. Nu heb ik nooit echt een grote verhuizing gedaan, de vorige keer was ik zwanger en misselijk en is het grotendeels aan me voorbij gegaan (en er hoefde ook niet zoveel te gebeuren en we hadden nog niet zoveel spullen).

Dus wie heeft er tips? Waar liepen jullie tijdens het verhuizen en klussen tegenaan? Waar moet ik aan denken en wat moet ik vooral níet doen? Wat ging er bij jullie mis en hoe was dat te voorkomen?

Tot nu toe heb ik de meeste adreswijzigingen al gedaan, er zijn al een aantal dozen ingepakt en verder hebben we een lijst gemaakt met alles wat nog gedaan moet worden voor de verhuizing. Maar ik ga waarschijnlijk een hoop vergeten of ik weet niet hoe het aan te pakken.

Dus, wat zijn onmisbare tips?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verhuis en klustips Empty Re: Verhuis en klustips

Bericht  Bacio za 13 apr 2013 - 7:16

goede verhuizers inhuren

Ik had in het nieuwe huis de kamers aangegeven met papiertjes op de muren. Zo wisten de verhuizers waar ze welke spullen heen moesten brengen.

Bacio
Prater
Prater

Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Verhuis en klustips Empty Re: Verhuis en klustips

Bericht  Gast za 13 apr 2013 - 7:18

Ik huur geen verhuizers in smile Ik denk dat we dat zelf kunnen, we verhuizen maar een halve kilometer verderop, en we hebben best wel veel hulp, dus dat is denk ik niet nodig.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verhuis en klustips Empty Re: Verhuis en klustips

Bericht  Blond za 13 apr 2013 - 7:19

Koop goede, niet te goedkope afplaktape. Ik had duurdere, van de Gamma of Praxis (niet huismerk) en van de Action. Die van de Action was ellende, liet sporen achter op het raam en trok ik verf mee los.

Suit bij de Post NL verhuisservice af voor minimaal 3 maanden. Het zal je verbazen bij hoeveel instanties je bent vergeten adreswijzigingen achter te laten.

Leg op de zittingen van de auto vuilniszakken neer. Zonde van de bekleding als je daar gaat zitten met witte verfbillen

Sla sowieso veel vuilniszakken in!

Koop van verf niet al te grote potten, liever 2 potten met 10 liter dan 1 van 20 liter (voorbeeld). Je haalt namelijk er meer uit dan ze je adviseren en dan je denkt. Kan je altijd nog 1 pot verf terug brengen. En dus ook alle bonnen bewaren, ook voor alle kwasten en rollers die je in enthousiasme teveel koopt.

Verder veel succes Very Happy
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verhuis en klustips Empty Re: Verhuis en klustips

Bericht  Gast za 13 apr 2013 - 7:26

Goeie tips Blond!

Over die verhuisservice, ik heb een maand afgesloten, maar ik bewaar al ruim een maand alle post die ik krijg, zodat ik weet wat ik allemaal moet wijzigen. Zo heb ik het ook 3 maanden in totaal, alleen doe ik het zelf. Maar het viel me idd op hoeveel dingen je vergeet!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verhuis en klustips Empty Re: Verhuis en klustips

Bericht  TukTuk za 13 apr 2013 - 7:39

Op de dozen duidelijk schrijven in welke kamer ze moeten, zodat je niet achteraf weer moet slepen met de dozen. En goede verhuisdozen gebruiken.
Om boeken te verhuizen heb je speciale boekendozen, dit zijn verhuisdozen die de helft zo hoog zijn als normale verhuisdozen, anders is het niet te tillen.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verhuis en klustips Empty Re: Verhuis en klustips

Bericht  Dora za 13 apr 2013 - 7:59

Deel de mensen die komen helpen duidelijk in.
Dan weten ze precies wat je van ze verwacht/hulp bij nodig hebt en zo blijft het georganiseerd.

Veel lijstjes maken, en deze ook ophangen zodat andere deze ook kunnen zien.
En deze bijvoorbeeld ook op prioriteit nummer zetten. Dan komen ze niet iedere keer aan je vragen; wat kan ik nu doen?
Sla een hoop papieren bekers in en plastic roerstaafjes, en suikersticks en koffiecreamer in.
Laat de kinderen ook een eigen doos inpakken om het voor hun wat tastbaarder/bgrijpelijker te maken. Ondanks dat je kinderen er vaak niet bij kunt gebruiken er wel bij betrekken.
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het Brabantse land

Terug naar boven Ga naar beneden

Verhuis en klustips Empty Re: Verhuis en klustips

Bericht  Annie24 za 13 apr 2013 - 8:05

en....vergeet vooral jezelf niet! Verhuizen = druk, dus plan vlak voor of vlak na het verhuizen eens een avond/dag voor jezelf in. Ga lekker op de bank hangen met een goed boek, uit eten, bios ofzo. smile
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verhuis en klustips Empty Re: Verhuis en klustips

Bericht  Gast za 13 apr 2013 - 8:28

Vraag mensen om gezonde maaltijden te koken om in te vriezen. Ik had echt geen zin meer om te koken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verhuis en klustips Empty Re: Verhuis en klustips

Bericht  Dennenappel za 13 apr 2013 - 8:45

Neem genoeg vrij om te kunnen klussen, naast het werk is erg zwaar en het schiet niet op (helemaal met kinderen erbij).

Lijm, scharen, touw e.d. allemaal apart leggen en niet in pakken. Een hoek in de kamer gebruiken (of een grote doos) waar je al het gereedschap bewaard, zodat het niet door elkaar ligt.

Zelf vond ik het prettig om snel te verhuizen, dan maar op een luchtbed of matras op de grond liggen maar dat scheelt veel heen en weer gereis na het klussen (jullie wonen dacht ik wel dichtbij).
Elke keer dat je naar het nieuwe huis gaat, spullen meenemen scheelt weer met de verhuizing!
Schroeven, bouten e.d. van meubels in een boterhamzakje/diepvrieszakje doen en erop schrijven wat er in zit (b.v. kledingkast Artemis). Al deze zakjes bij elkaar in een plastic draagtas bewaren.

Wanneer je sta lampen hebt, deze meenemen en de kap eraf halen. Ideaal om te gebruiken tijdens het klussen. Tevens genoeg losse lampen e.d. hebben, zodat je licht hebt.
Genoeg verlengsnoeren meenemen.

Verder ben je goed bezig!

Ohja als je laminaat legt, niet meteen plinten leggen, wegens de nawerking. Hier komen anders kieren tussen of ze komen te strak tegen elkaar. Tevens de wigjes direct na het leggen weghalen, anders zitten sommigen klem tussen de muur en het laminaat!
Dennenappel
Dennenappel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verhuis en klustips Empty Re: Verhuis en klustips

Bericht  Jeanette za 13 apr 2013 - 22:31

Ik lees mee! Heb woensdag de sleutel van mijn nieuwe woning gekregen. Very Happy
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verhuis en klustips Empty Re: Verhuis en klustips

Bericht  Zonnetje za 13 apr 2013 - 22:45

Doe lichte en zware spullen samen in een doos, geen hele dozen met boeken of zo, dat is niet te tillen. Verder inderdaad op de dozen schrijven wat erin zit.

Het is ook handig om een doos met schoonmaakspullen te maken die je in het nieuwe huis meteen nodig hebt.

Zorg dat je voldoende koffie, thee, suiker, melk, koekjes, ranja klaar hebt staan voor de mensen die komen helpen met klussen en verhuizen.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : omgeving Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Verhuis en klustips Empty Re: Verhuis en klustips

Bericht  Pien za 13 apr 2013 - 23:51

- Wat wij tijdens het klussen deden was altijd zorgen dat we het nieuwe huis schoon en opgeruimd verlieten. Dus geen bende achterlaten zodat je een volgende dag terug komt in bende.
- Gereedschap en andere materialen op 1 plek bewaren en daar ook weer terug leggen. Scheelt een hoop zoekwerk en onnodige chaos.
- Bezuiging niet op klusmateriaal als kwasten, afplaktape, verf, voorstrijk, etc. GOedkope kwasten gaven ons een hoop irritatie door loslatende haren. Goedkope verf moesten we 5 keer opnieuw doen. Afplaktape wat de verf weer los trok.
- Zorg voor voldoende boodschapjes in het nieuwe huis. Op tijd wat eten of een bakje koffie heeft ons vaak op momenten even tot rust gebracht, daarna konden we er weer goed tegen aan.
- Werk zoveel mogelijk per ruimte, wij vonden onze woonkamer incl keuken en onze slaapkamer de belangrijkste plekken. Die hebben we dus eerst afgemaakt. Ga pas doos overhuizen als ze je niet meer in de weg staan in een bepaalde ruimte.

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verhuis en klustips Empty Re: Verhuis en klustips

Bericht  Gast zo 14 apr 2013 - 3:54

Jeanette schreef:Ik lees mee! Heb woensdag de sleutel van mijn nieuwe woning gekregen. Very Happy

Gefeliciteerd!

Ik vind het goede tips tot nu toe. Maar man, wat een berg werk...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verhuis en klustips Empty Re: Verhuis en klustips

Bericht  Gast zo 14 apr 2013 - 4:07

Zorg dat je 1 kamer daar hebt waar je al dozen in kwijt kunt. Elke keer als je gaat klussen kun je dan een paar dozen meenemen en daar neerzetten.

Zorg op de dag van de verhuizing dat alles klaar staat om ingeladen te worden. Begin vroeg, dan hebben de helpers eventueel nog iets aan hun dag.

Zorg ervoor dat er eten is voor de helpers (en jezelf).

Zorg voor goed licht in het nieuwe huis als je in de avonden klust.

En inderdaad daar ook een koffiezetautomaat/ eten/ drinken etc neerzetten.

Belangrijkste ruimtes als eerste aanpakken.

Op de dag van de verhuizing is een steekwagen erg handig.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verhuis en klustips Empty Re: Verhuis en klustips

Bericht  Pineco zo 14 apr 2013 - 7:22

Ik postte dit net in het topic van Jeannette en dacht dat het voor jou misschien ook wel handig kon zijn:
Ik gebruik sowieso altijd een voorstrijkmiddel voordat ik een muur latex. Dan weet je in ieder geval zeker dat de ondergrond niet gaat zuigen. En latex van de Praxis is echt mijn favoriet, verft heel fijn en dekt mooi. En ze kunnen alle kleuren mengen die je maar wilt, ook van merken als Histor of Flexa.

Kwasten en rollers van de Praxis vind ik overigens drie keer niks...die haal ik altijd bij Multimate, maar ik weet niet of je die in de buurt hebt zitten. En inderdaad goede afplaktape.

Gaan jullie meteen over of hebben jullie een aantal dagen/weken om te verhuizen?
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Verhuis en klustips Empty Re: Verhuis en klustips

Bericht  Gast zo 14 apr 2013 - 21:01

Thanx! We hebben een maand om te klussen, maar in die laatste week wil ik graag verhuisd zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verhuis en klustips Empty Re: Verhuis en klustips

Bericht  Pineco zo 14 apr 2013 - 22:09

Ah ok. Wij moesten alles in één dag verhuizen, dus we hadden echt alle hulptroepen ingeschakeld om alles gedaan te krijgen. Uiteindelijk alle dozen in een schuur gezet (die mogelijkheid was er gelukkig) en de woonkamer en een slaapkamer geverfd en leefbaar gemaakt. Daarna twee weken de tijd genomen om alles uit te pakken en een plekje te geven. Dus dat heen en weer tussen twee huizen hebben wij niet echt gehad, wat dat betreft kan ik je geen tips geven. Maar ondanks dat verhuizen best stressvol is, vond ik het een leuke en spannende tijd. Het regelen vooraf is eigenlijk het vervelendst.

Succes in ieder geval!
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Verhuis en klustips Empty Re: Verhuis en klustips

Bericht  minoessepoes ma 15 apr 2013 - 2:32

Ik had in de weken voordat we de sleutel hadden gekregen al heel veel spullen gehamsterd en klaar gezet om meteen op de eerste dag mee te nemen. Denk aan praktische zaken zoals toiletpapier, schoonmaakdoekjes, afwasmiddel, allesreiniger, veel vuilniszakken, inderdaad plastic bekertjes/ borden/ bestek, stoffer en blik, bezem, terpetine, amonia, een emmer om een sopje te kunnen maken, een hoop oude doeken die weg mogen na de verhuizing, het belangrijkste gereedschap hadden we klaar gezet enz. Ook hadden we al zoveel mogelijk dingen geregeld zoals een Boedelbak voor de verhuizing, adreswijzigingen door gegeven, gas, water, licht, internet en tv geregeld, een rooster gemaakt met wie wanneer kwam klussen enz.

Kwasten en verf moet je niet bij de action halen, maar wij hebben daar wel terpetine, schuurpapier voor op de schuurmachine, schoonmaakmiddelen e.d gehaald, dat scheelt toch een hoop.

Verder kon je bij onze Praxis dingen kopen tijdens bijvoorbeeld een aanbieding, die moesten ze bestellen maar zodra het binnen was hoefde we het niet direct op te halen, we mochten het in overleg nog een tijdje in hun magazijn laten liggen. Zo hebben we de vloer dus met korting gekocht terwijl we de sleutel van ons appartement nog niet hadden en het laminaat nog nergen kwijt konden. Wij dachten trouwens dat de Praxis veel meer voorraad zou hebben en dat we bijvoorbeeld een douchewand wel zo op konden halen, maar daarop en op bijvoorbeeld de vloer en de ondervloer zat een levertijd. Houd daar dus rekening mee!

En misschien echt een open deur, maar bewaar de bonnetjes van de bouwmarkt goed, zodat je spullen die je niet nodig blijkt te hebben terug kan brengen. Dat liep bij ons namelijk nog behoorlijk op (een rol tape teveel om de ondervloer vast te plakken, teveel kit enz).

Ik heb ooit toen ik 15, 16 was een bijbaantje gehad bij een schilder en het eerste wat ik geleerd heb is dat je afplaktape dezelfde dag nog moet verwijderen. Dan trek je het er nog zo af, als je het laat zitten en de zon staat er een beetje op dan krijg je het er nauwelijks meer af! Verder bestaan er verf krabbertjes waar je bijvoorbeeld verf mee van de ramen kan halen, ook als het oude verf is. Dus mochten de vorige bewoners er een potje van gemaakt hebben dan kan je dat nog redelijk makkelijk netjes maken.

Wij hebben trouwens alle deuren uit het appartement gehaald, dat was ideaal met de vloer leggen, de keuken naar binnen brengen, verhuizen enz, meer ruimte en je hebt niet de kans dat ze beschadigen. De deuren er weer in hangen is echt een fluitje van een cent.

Wij hadden eerst geen afwasmachine en ik heb alles uit de keuken eerst in de vaatwasser gezet voordat ik de keuken ingeruimd heb. Daar moet je maar net tijd voor hebben met zo'n verhuizing, maar ik vond het heerlijk zo alles schoon weg te zetten.

Ik heb inderdaad van te voren maaltijden ingevroren en 1 keer in de week ging ik een ochtend niet naar het nieuwe huis maar ging ik de boodschappen doen en voor een paar dagen vooruit koken. Ik wilde gewoon niet elke dag friet of pizza moeten halen.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verhuis en klustips Empty Re: Verhuis en klustips

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum