Wat te doen in Leuven?
+2
GreenGrass
Mizz_S
6 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat te doen in Leuven?
Komend weekend ga ik met mijn man naar Belgie om een vriend op te zoeken in Brussel, we slapen daar ook een nachtje. Omdat we al best vaak in Brussel zijn geweest inmiddels, leek het me leuk om de tweede dag niet in Brussel te blijven hangen maar een bezoekje te brengen aan Leuven, daar ben ik nog nooit geweest. Wat is leuk om daar even te bezoeken? En iemand verder nog tips toevallig? (al met al zijn we er dus niet zo heel lang, een halve dag ongeveer)
Mizz_S- Kletskop
- Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10
Re: Wat te doen in Leuven?
Ik ben er afgelopen kerst geweest.
Je kan in Leuven prima winkelen. Daarnaast vond ik het stadhuis, de Sint-Pieterskerk en de bibliotheek ook mooi om te zien.
Wij zijn ook in de kruidentuin (=gratis) geweest, deze was wat dor in december. Ik verwacht dat hij er nu heel mooi bij zal staan. Wij logeerden vlakbij het Begijnhof, dit is het middeleeuwse gedeelte van Leuven.
Stadhuis
Begijnhof
Kruidtuin
Je kan in Leuven prima winkelen. Daarnaast vond ik het stadhuis, de Sint-Pieterskerk en de bibliotheek ook mooi om te zien.
Wij zijn ook in de kruidentuin (=gratis) geweest, deze was wat dor in december. Ik verwacht dat hij er nu heel mooi bij zal staan. Wij logeerden vlakbij het Begijnhof, dit is het middeleeuwse gedeelte van Leuven.
Stadhuis
Begijnhof
Kruidtuin
GreenGrass- Kletskop
- Aantal berichten : 1786
Punten : 1891
Registratiedatum : 18-08-11
Ziet er leuk uit! Goede tip van die kruidentuin, wij gaan op vakantie ook vaak naar botanische tuinen enzo, dus das wel wat voor ons denk ik, en wel precies het goede seizoen denk ik nu.
Mizz_S- Kletskop
Jekan ook naar Mechelen gaan, kwartiertje met de trein van Brussel. Heb je enkele musea en kan je ook winkelen. Er zijn ook enkele parken.
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Ik vond Mechelen echt heel lelijk!
Ik vind Leuven een leuke stad om doorheen te wandelen. Er zit ook een boekenwinkel met een lunchroom erin , mijn droom. Jammer dat ik daar geen adres van heb. Maarre je moet zeker ook een bezoekje brengen aan de universiteitsbibliotheek in de stad. Dat is net een bibliotheek als in Harry Potter, echt tof!
Ik vind Leuven een leuke stad om doorheen te wandelen. Er zit ook een boekenwinkel met een lunchroom erin , mijn droom. Jammer dat ik daar geen adres van heb. Maarre je moet zeker ook een bezoekje brengen aan de universiteitsbibliotheek in de stad. Dat is net een bibliotheek als in Harry Potter, echt tof!
June- Kletskop
- Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12
Mechelen gaat het niet worden, we gaan sowieso naar Leuven want daar wil ik al jaren een keer heen en nu het zo uitkomt wordt dat het ook.
Bibliotheek lijkt me ook heel leuk, en die boekwinkel klinkt ook leuk! Denk alleen dat we niet echt veel tijd zullen hebben om ook nog echt te gaan winkelen enzo, maar die kruidentuin en die bibliotheek staan nu sowieso op mn lijstje.
Iemand nog tips voor leuke restaurants? (mag evt ook in de omgeving zijn, want we zijn wel met de auto, maar liever dan wel een beetje op de route naar NL weer).
Bibliotheek lijkt me ook heel leuk, en die boekwinkel klinkt ook leuk! Denk alleen dat we niet echt veel tijd zullen hebben om ook nog echt te gaan winkelen enzo, maar die kruidentuin en die bibliotheek staan nu sowieso op mn lijstje.
Iemand nog tips voor leuke restaurants? (mag evt ook in de omgeving zijn, want we zijn wel met de auto, maar liever dan wel een beetje op de route naar NL weer).
Mizz_S- Kletskop
Een kennis van mij woont en werkt daar.
Als je savonds gezelligheid wil schijnt het café waar hij werkt erg leuk te zijn. Het heet (volgens mij) zottekot.
Verder ben ik daar totaal niet bekend te zijn. Veel plezier!
Als je savonds gezelligheid wil schijnt het café waar hij werkt erg leuk te zijn. Het heet (volgens mij) zottekot.
Verder ben ik daar totaal niet bekend te zijn. Veel plezier!
Chelle- Prater
- Aantal berichten : 783
Punten : 868
Registratiedatum : 18-11-10
Bedankt voor je tip, maar wij zullen daar ´s avonds alleen al niet meer zijn!
Mizz_S- Kletskop
Nu ben ik wel benieuwd, mizz, hoe is het geweest? Spijtig dat ik dit topic nu pas zie, ik ben geboren en getogen in Leuven. Maar je hebt wel goede tips gekregen, zie ik :-)
Isis- Fluisteraar
- Aantal berichten : 338
Punten : 363
Registratiedatum : 25-12-10
Ik ben helaas niet meer geweest, want ik was ziek... Echt super balen. Hopelijk dat het binnenkort nog een keertje gaat lukken! Ik heb binnenkort vakantie dus wie weet kunnen we dan gaan.
Mizz_S- Kletskop
Oh wat jammer! Moest je nog gaan mag je me altijd iets laten weten hè, nu het mooier weer is kan je bijvoorbeeld ook gaan voor het lekkerste ijs van Leuven
Isis- Fluisteraar
- Aantal berichten : 338
Punten : 363
Registratiedatum : 25-12-10
Soortgelijke onderwerpen
» Weekendje weg Belgie: Gent, Leuven of Brugge?
» Minder werken...doen of niet doen?
» Zondagavond: Wat ben jij aan het doen? Of ga je nog doen?
» 5:00 wakker; wat doen jullie/zouden jullie doen?
» Doen?
» Minder werken...doen of niet doen?
» Zondagavond: Wat ben jij aan het doen? Of ga je nog doen?
» 5:00 wakker; wat doen jullie/zouden jullie doen?
» Doen?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: