Kattenverjager
+19
Jerry
piene1983
vragen
cin-87
Angela_1986
Lenthe
Dolphinne
banjer49
Sam
Joyce
Vanilla Queen
Pien
TukTuk
Bacio
Stranger
Juliette
dr_oupy
Linnie1985
yes1984
23 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Kattenverjager
Sam schreef:yes1984 schreef:Dat schijnt wel te werken. Maar ik denk dat de buren het niet op prijs stellen wanneer ze zien dat ik hun kat nat gooi.
Nee maar stel jij t wel op prijs dat ie in jouw tuin poept?
Inderdaad! Jij bent er toch ook niet blij mee dat die katten jouw tuin vol poepen en je planten slopen? En ze gaan echt niet dood van een beetje water.
Hier plassen katten voor de deur, helaas zie ik het nooit anders zou ik ze ook een paar keer nat gooien. 's Nachts zitten, ik vermoed diezelfde, katten vaak met zijn tweetjes in de brandgang naast mijn slaapkamer te blazen naar elkaar en te 'huilen', zó irritant! Maar dan moet ik dus naar buiten om ze weg te jagen en daar heb ik geen zin in. Als ik boven zou slapen dan zou ik ook 'n emmer water naar beneden gooien.
Angela_1986- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
De buren van mn ouders hebben ook zo'n kattenverjager, maar het werkt niet.. de katten lopen nog steeds door de tuin van de buren
cin-87- Fluisteraar
- Aantal berichten : 76
Punten : 104
Registratiedatum : 31-12-10
Ik zou ze ook nat spuiten. Als je bijv eerst eens met je buren gaat praten en aangeeft dat je al van alles geprobeerd hebt en dan vraagt of ze t een probleem zouden vinden als je ze natspuit? Ik zou dat dus geen enkel probleem vinden als mijn buren dat zouden doen bij mijn katten, 100x liever dat als allerlei dingen strooien waar ze zich aan kunnen bezeren oid.
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
Ik snap niet waarom je t niet tegen de buren durft te zeggen. Je hebt er enorm veel last van en kropt al je frustraties op. Geef het bij ze aan, misschien bieden zij aan de katten een tijd binnen te houden. Als zij ook geen oplossing weten, zou ik voorstellen bijv de katten een periode met water te verjagen. Dan weten ze waarom je dat doet etc.
Bacio- Prater
- Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11
Oorsuizen/tinnitus door kattenverjager
Katten Mosquito:
De volgende bladen adverteren hiermee:
Kampioen, Plus magazine, Privé, 100% NL, Nestor, Weekend, ANBO, Ons, Perspectief, Max magazine en Primero.
Voor mensen die geen katten/honden meer in de tuin willen hebben zou dit een uitkomst zijn. Echter sinds de plaatsing van dit apparaat geeft het mij oorsuizen/tinnitus. Als ik elders verblijf nemen de klachten weer af. Onze dochter van 2 jaar oud heeft zelfs haar oren tot bloedens toe open gekrabd nadat zij dit geluid hoorde. Er zijn nog maar weinig onderzoeken naar deze geluiden gedaan. In België is er zelfs een verbod op deze apparaten gekomen. Zie:http://www.hbvl.be/nieuws/binnenland/mosquito-s-worden-verboden-in-belgie.aspx (ook klachten van oorsuizen en hoofdpijn).
Momenteel is het zo dat apparaten vrij verkocht mogen worden maar wanneer er klachten komen een verbod op komt. Zie: www.destentor.nl/regio/zwolle/mosquito-tegen-katten-mag-niet-geluidsoverlast-1.2896329
KNO arts schreef mij het volgende:
Dank voor uw uitgebreide informatie en toelichting over de mogelijke
risico’s van de Mosquito kattenverjager.
Spijtig dat u en uw dochter hierbij klachten hebben ontwikkeld.
Het gebruik van en onderzoek naar dit soort apparatuur met ultrasoon of hoog frequent geluid is relatief nieuw
en de onderzoeksgegevens erover zijn nog incompleet of onduidelijk. Het staat wel vast dat langdurige blootstelling aan geluid van een niveau van 110 dB risicovol is en schade aan het gehoor kan geven.
En die schade aan het gehoor kan gepaard gaan met oorsuizen/tinnitus of andere klachten. Overigens is het niet bij iedereen gelijk in welke mate er schade optreedt of dat er wel of niet tinnitus optreedt.
Hierin zijn individueel grote verschillen, waardoor het ook moeilijk is om stellig te zijn over de effecten van de apparatuur. Zoals u waarschijnlijk bekend zal zijn, is schade aan het gehoor veelal onherstelbaar. Hoortoestellen kunnen soms uitkomst bieden, ook om eventuele tinnitus minder duidelijk te ervaren. De ernst van de tinnitus en de invloed op het functioneren zijn te verbeteren via training/advisering via een audiologisch centrum en/of gedragstherapeutische ondersteuning. Op onze afdeling proberen wij personen met deze klachten zoveel mogelijk de gewenste zorg te bieden.
Met name kinderen hebben last van deze geluiden. Ik ben zelf 34 en kan deze geluiden zeer goed waarnemen welke stand je het apparaat ook zet. Het gaat om Tuin Dierenverjager of Tuinwachter (zelfde type). De fabrikant is geheim en blijft buiten beeld. Het apparaat ziet er zo uit:
Zijn er meer mensen met deze ervaringen?
De volgende bladen adverteren hiermee:
Kampioen, Plus magazine, Privé, 100% NL, Nestor, Weekend, ANBO, Ons, Perspectief, Max magazine en Primero.
Voor mensen die geen katten/honden meer in de tuin willen hebben zou dit een uitkomst zijn. Echter sinds de plaatsing van dit apparaat geeft het mij oorsuizen/tinnitus. Als ik elders verblijf nemen de klachten weer af. Onze dochter van 2 jaar oud heeft zelfs haar oren tot bloedens toe open gekrabd nadat zij dit geluid hoorde. Er zijn nog maar weinig onderzoeken naar deze geluiden gedaan. In België is er zelfs een verbod op deze apparaten gekomen. Zie:http://www.hbvl.be/nieuws/binnenland/mosquito-s-worden-verboden-in-belgie.aspx (ook klachten van oorsuizen en hoofdpijn).
Momenteel is het zo dat apparaten vrij verkocht mogen worden maar wanneer er klachten komen een verbod op komt. Zie: www.destentor.nl/regio/zwolle/mosquito-tegen-katten-mag-niet-geluidsoverlast-1.2896329
KNO arts schreef mij het volgende:
Dank voor uw uitgebreide informatie en toelichting over de mogelijke
risico’s van de Mosquito kattenverjager.
Spijtig dat u en uw dochter hierbij klachten hebben ontwikkeld.
Het gebruik van en onderzoek naar dit soort apparatuur met ultrasoon of hoog frequent geluid is relatief nieuw
en de onderzoeksgegevens erover zijn nog incompleet of onduidelijk. Het staat wel vast dat langdurige blootstelling aan geluid van een niveau van 110 dB risicovol is en schade aan het gehoor kan geven.
En die schade aan het gehoor kan gepaard gaan met oorsuizen/tinnitus of andere klachten. Overigens is het niet bij iedereen gelijk in welke mate er schade optreedt of dat er wel of niet tinnitus optreedt.
Hierin zijn individueel grote verschillen, waardoor het ook moeilijk is om stellig te zijn over de effecten van de apparatuur. Zoals u waarschijnlijk bekend zal zijn, is schade aan het gehoor veelal onherstelbaar. Hoortoestellen kunnen soms uitkomst bieden, ook om eventuele tinnitus minder duidelijk te ervaren. De ernst van de tinnitus en de invloed op het functioneren zijn te verbeteren via training/advisering via een audiologisch centrum en/of gedragstherapeutische ondersteuning. Op onze afdeling proberen wij personen met deze klachten zoveel mogelijk de gewenste zorg te bieden.
Met name kinderen hebben last van deze geluiden. Ik ben zelf 34 en kan deze geluiden zeer goed waarnemen welke stand je het apparaat ook zet. Het gaat om Tuin Dierenverjager of Tuinwachter (zelfde type). De fabrikant is geheim en blijft buiten beeld. Het apparaat ziet er zo uit:
Zijn er meer mensen met deze ervaringen?
Laatst aangepast door vragen op di 18 jun 2013 - 13:40; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : link wijziging)
vragen- Zwijger
- Aantal berichten : 8
Punten : 8
Registratiedatum : 18-06-13
Reactie van wetenschapper B. Knols
Dit voorval is ronduit triest - er is geen enkel wetenschappelijk
ondersteund bewijs dat dit soort ultrasone geluiden insecten of
zoogdieren op afstand kunnen houden. Vraag de producent naar gegevens
die hun claims ondersteunen en je zult niets krijgen.
Indien de buurvrouw er ook van doordrongen raakt dat de verkoop van
dit soort apparaatjes volksverlakkerij is zal ze ze waarschijnlijk
weghalen en is het probleem opgelost.
Overigens is dit verschrikkelijk voor kinderen. Een signaal van 15 kHz
dat ikzelf nauwelijks kon waarnemen maakte mij zoon van 10 helemaal
gek. Er zou inderdaad een verbod op de verkoop van dit soort producten
moeten komen - ik zou dat voorstel als wetenschapper volledig steunen.
vragen- Zwijger
Wij hebben ook twee katten die naar buiten gaan. Onze directe buren hebben wij voorzien of voorzien wij van cacaodoppen en kiezeltjes. Daarnaast mogen de buurjongens met kabaal de katten uit hun tuin jagen mits zij de katten buiten de tuin met rust laten. Ook hebben we afgesproken dat een emmer water geen probleem is, soms komen ze met een nat pak thuis. Niet heel vaak, maar het is dan zo.
piene1983- Prater
- Aantal berichten : 573
Punten : 651
Registratiedatum : 10-07-11
Hier kwam vorige week ook een verzopen kat thuis. Mijn vriend heel droog, Huh, regent het buiten? Pebble is helemaal nat.
Toen dachten we nog dat hij misschien zelf in een sloot was uitgegleden ofzo.
Maar deze week kwam een andere kat ook helemaal nat binnen.
Ik vind het prima dat buren dat doen om de katten uit hun tuin te houden. Ik kan de katten niet in mijn tuin houden, maar als ze zo uit de tuin van buren blijven vind ik het best. Van water krijgen ze niks (hoogstens dat wij een keer extra moeten dweilen )
Heb je inmiddels al met de buren gesproken??
Toen dachten we nog dat hij misschien zelf in een sloot was uitgegleden ofzo.
Maar deze week kwam een andere kat ook helemaal nat binnen.
Ik vind het prima dat buren dat doen om de katten uit hun tuin te houden. Ik kan de katten niet in mijn tuin houden, maar als ze zo uit de tuin van buren blijven vind ik het best. Van water krijgen ze niks (hoogstens dat wij een keer extra moeten dweilen )
Heb je inmiddels al met de buren gesproken??
Dolphinne- Prater
- Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
vragen schreef:Reactie van wetenschapper B. Knols
Wat is nou precies je vraag/ je punt?
Wij hebben ook twee katten. De directe buren hebben we korrels gegeven en alle andere buren hebben we gezegd dat ze er maar een bak water achteraan moeten gooien als ze in hun tuin zitten. Poepen en plassen doen ze overigens altijd in onze eigen tuin...
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Jut komt nauwelijks onze tuin uit en Jul komt altijd heel hard aanrennen, poept in onze tuin en gaat weer weg. ik vermoed dus dat zij ook alleen bij ons in de tuin poept.
Als mensen last van ze hebben, mogen ze er van mij gerust een bak water overheen gooien. Wel twee ook. Dat doe ik ook bij andermans katten.
Als mensen last van ze hebben, mogen ze er van mij gerust een bak water overheen gooien. Wel twee ook. Dat doe ik ook bij andermans katten.
Gast- Gast
U vraagt zich af wat mijn punt of vraag is.
Graag wil ik hierop reageren. Mijn punt is dat het schadelijk voor je gehoor is. En gehoorschade is niet meer te herstellen.
Het geluid is 140 decibel. Dat is ZEER schadelijk voor je gehoor en zit op de pijngrens.
Zie:
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-WCRQOZ8N3SVL.pdf
Graag wil ik hierop reageren. Mijn punt is dat het schadelijk voor je gehoor is. En gehoorschade is niet meer te herstellen.
Het geluid is 140 decibel. Dat is ZEER schadelijk voor je gehoor en zit op de pijngrens.
Zie:
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-WCRQOZ8N3SVL.pdf
vragen- Zwijger
Wat vervelend voor je. Ik heb ook echt geen idee wat te doen.
En trouwens is Vragen een spam gebruiker???
En trouwens is Vragen een spam gebruiker???
Lady Starstruck- Ratel
- Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11
Nee, ik ben geen spam (rare vraag vind ik!). Ik wil dit onrecht aan de kaak stellen. Wanneer u uw oren laat testen gaan zij maar tot en met 8KHz. Daarboven doen ze niks mee. Dit terwijl we dit wel kunnen horen. Kijk zelf maar op internet, ons gehoor gaat tot en met 20KHz. Dan wel volgens de leerboekjes want ik ken ook iemand die wel tot en met 25KHz kan horen.
In Nederland is hoog en laag frequent geluid ZEER slecht geregeld. In veel dingen zijn de wetten wel goed geregeld maar dit helaas niet. Het komt er op neer wanneer je buren zo een apparaat aanschaft je kinderen niet meer buiten kunnen zitten. Het woongenot gaat onderuit en het apparaat wordt dan ook weleens misbruikt. Ik hoop dat u beseft wat 140 decibel aan geluid is. Ik wil geen reclame uitingen doen voor een bedrijf u ziet juist het tegendeel. Het doet mij erg pijn dat u mij beschouwd als spam gebruiker.
In Nederland is hoog en laag frequent geluid ZEER slecht geregeld. In veel dingen zijn de wetten wel goed geregeld maar dit helaas niet. Het komt er op neer wanneer je buren zo een apparaat aanschaft je kinderen niet meer buiten kunnen zitten. Het woongenot gaat onderuit en het apparaat wordt dan ook weleens misbruikt. Ik hoop dat u beseft wat 140 decibel aan geluid is. Ik wil geen reclame uitingen doen voor een bedrijf u ziet juist het tegendeel. Het doet mij erg pijn dat u mij beschouwd als spam gebruiker.
vragen- Zwijger
Helemaal geen gekke vraag van Lady Starstruck, "u" heeft zich namelijk speciaal aangemeld om wat over die kattenverjager te komen vertellen (en niks anders dan dat), heeft een bijzondere naam gekozen en spreekt ons met "u" aan wat ook niet heel gebruikelijk is...
Jerry- Ratel
Universal reppeller Sonic & Flash
Dat komt omdat ik in Google een artikel in dit forum tegenkwam en ik hier een onderzoek naar deed, gezondheidseffecten op de mens. Op donderdag 27 juni 2013 uitzending op Radio 1 over de kattenverjager tussen 11 en 12 uur op Radio 1.
Programma Vroege Vogels heeft het apparaat eens getest:
http://vroegevogels.vara.nl/media/173214
Er zijn overigens ook kattenverjagers die wel onhoorbaar voor de mens zijn. Dat u dit ziet als spam betreur ik zeer. Als u twijfelt aan mijn motieven, dan kunt u rustig contact met mij opnemen om een nadere toelichting hierover te geven.
Ik maak nergens reclame voor maar waarschuw hiervoor. Vroeger wist men ook niet dat asbest schadelijk was. verder komt er in het najaar een TV programma hierover. En morgen dus een radio programma.
Programma Vroege Vogels heeft het apparaat eens getest:
http://vroegevogels.vara.nl/media/173214
Er zijn overigens ook kattenverjagers die wel onhoorbaar voor de mens zijn. Dat u dit ziet als spam betreur ik zeer. Als u twijfelt aan mijn motieven, dan kunt u rustig contact met mij opnemen om een nadere toelichting hierover te geven.
Ik maak nergens reclame voor maar waarschuw hiervoor. Vroeger wist men ook niet dat asbest schadelijk was. verder komt er in het najaar een TV programma hierover. En morgen dus een radio programma.
Laatst aangepast door vragen op wo 26 jun 2013 - 7:51; in totaal 3 keer bewerkt (Reden : betere tekst)
vragen- Zwijger
Maar wat wil je ermee? Krijg je de indruk dat wij om die informatie staan te springen?
Jerry- Ratel
http://www.radio1.nl/items/81308-ziek-van-kattenverjager
Uitzending Radio 1. Als het niet uw interesse heeft, u hoeft het niet te lezen natuurlijk. Ik verplicht u niets.
Uitzending Radio 1. Als het niet uw interesse heeft, u hoeft het niet te lezen natuurlijk. Ik verplicht u niets.
vragen- Zwijger
Ik vind je raar vragen.
Bolleke- Kletskop
- Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10
vragen schreef:http://www.radio1.nl/items/81308-ziek-van-kattenverjager
u hoeft het niet te lezen natuurlijk. Ik verplicht u niets.
Oh nou gelukkig!
Jerry- Ratel
We zijn allemaal verschillend, ene is raar en de ander is normaal? Variatie in de mensen.
En deze mensen?
[img]http://0308783450.nl/wp-content/uploads/2010/09/screen-capture4.png[/img]
En deze mensen?
[img]http://0308783450.nl/wp-content/uploads/2010/09/screen-capture4.png[/img]
vragen- Zwijger
zeg, ga nou es weg
Jerry- Ratel
http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/media/238345 (ziek van kattenverjager)
Item Wereld Draait Door. Waar moet ik weggaan?
Item Wereld Draait Door. Waar moet ik weggaan?
vragen- Zwijger
Volgens mij is je punt nu wel duidelijk, vragen. De forumsters in dit topic zijn inmiddels op de hoogte van de punten die jij aandraagt. Ik zou je willen vragen om het hierbij te laten, je bereikt op dit moment namelijk het tegenovergestelde.
Burgemeester Nicky- Kletskop
- Aantal berichten : 1796
Punten : 2635
Registratiedatum : 17-11-10
Mijn schoonouders hebben zo'n piepding in hun tuin. Ook hun tuin was the place to be om te poepen en bloemen uit te graven etc. Toen hebben ze dus dat ding gezet en komt er geen enkele kat meer in hun tuin, wel bij de buren nu...
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: