Hallux valgus
+3
tienie31
Xanna
Flower_L
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
Hallux valgus
Oftewel, mij. Grote tenen staan naar binnen. De teen ernaast ligt er dus eigenlijk gedeeltelijk op.
Vroeger heb ik van die bandjes om de tenen gehad, maar dat hielp niet. Opereren deden ze alleen bij pijn, omdat mijn voeten toen nog niet uitgegroeid waren.
Nu de zomer er weer aan komt, baal ik er steeds meer van. Twijfel om toch weer eens naar de orthopeed te gaan, wat er nu aan gebeuren kan. Pijn heb ik niet echt, moet gewoon letten op welke schoenen ik koop.
Iemand ook last hiervan? Of iets aan gedaan?
Vroeger heb ik van die bandjes om de tenen gehad, maar dat hielp niet. Opereren deden ze alleen bij pijn, omdat mijn voeten toen nog niet uitgegroeid waren.
Nu de zomer er weer aan komt, baal ik er steeds meer van. Twijfel om toch weer eens naar de orthopeed te gaan, wat er nu aan gebeuren kan. Pijn heb ik niet echt, moet gewoon letten op welke schoenen ik koop.
Iemand ook last hiervan? Of iets aan gedaan?
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Re: Hallux valgus
Als je geen pijn hebt vooral niet opereren! Geen haar op mijn hoofd die om cosmetische redenen zo'n operatie zou ondergaan..Bedenk je namelijk ook dat er risico's aan een operatie zitten. Veel mensen, waaronder ik, staan/stonden er niet bij stil. Ik had wel flink pijn en liep al járen met steunzolen. Uiteindelijk ben ik op mijn 16e geopereerd en om een lang verhaal kort te maken; ik ben nu 25 en ik tob er nog steeds mee. Ik ben inmiddels 4 operaties verder omdat er bij de eerste het nodige is misgegaan (infecties e.d). In de laatste twee operaties hebben ze mijn grote teen gewricht uiteindelijk verwijderd en het bot met pennen aan elkaar gezet. Qua vorm ziet het er aardig uit, maar ik ben mijn hele buigfunctie kwijt. Dit laatste heeft dus invloed op mijn leven; sommige sporten niet meer kunnen, geen lange stukken lopen, problemen met evenwicht, altijd drama met schoenen kopen, niet even een sprintje trekken voor de trein of ergens snel even vanaf stappen. Nu komt mijn verhaal misschien niet zo vaak voor, maar het is wel een goed voorbeeld dat het met opereren ook slechter kan worden in plaats van beter. Terwijl in mijn geval opereren de enige optie was om mij van de pijn af te helpen..Er zijn natuurlijk ook betere verhalen, mijn moeder is helemaal pijn vrij na de operatie en de stand is wel degelijk verbeterd (maar als nog heeft ze degelijke schoenen nodig en slaagt ze alleen bij een speciaalzaak).
Je moet het natuurlijk helemaal zelf weten, maar zolang je niet of nauwelijks pijn hebt, zou ik zeggen: accepteer het zoals het is. Om cosmetische redenen zal de arts ook niet snel mee gaan in een dergelijke operatie. Bij pijn zal hij je eerst doorverwijzen voor steunzolen als je die nog niet hebt. Vergeet ook niet dat er op zn minst 6 weken herstel gerekend moet worden.
Je moet het natuurlijk helemaal zelf weten, maar zolang je niet of nauwelijks pijn hebt, zou ik zeggen: accepteer het zoals het is. Om cosmetische redenen zal de arts ook niet snel mee gaan in een dergelijke operatie. Bij pijn zal hij je eerst doorverwijzen voor steunzolen als je die nog niet hebt. Vergeet ook niet dat er op zn minst 6 weken herstel gerekend moet worden.
Xanna- Prater
- Aantal berichten : 504
Punten : 556
Registratiedatum : 18-11-10
weg
Laatst aangepast door tienie31 op ma 2 sep 2013 - 6:57; in totaal 1 keer bewerkt
tienie31- Fluisteraar
- Aantal berichten : 244
Punten : 252
Registratiedatum : 26-10-11
Bij mij staan ze ook wat naar binnen en ik vind het niet mooi, en sommige schoenen zitten daar bij die bobbel die je erdoor krijgt niet fijn etc. Maar ik heb al van zoveel verschillende mensen gehoord dat ze er niet echt op vooruit gegaan zijn.
Lang blijven tobben met die tenen, meerdere operaties, blijvende stijfheid etc.
Ik heb vaak nagedacht over een operatie maar ik ga deze niet laten doen omdat de kans dat je er naderhand nog last van hebt volgens mij vrij groot is.
Lang blijven tobben met die tenen, meerdere operaties, blijvende stijfheid etc.
Ik heb vaak nagedacht over een operatie maar ik ga deze niet laten doen omdat de kans dat je er naderhand nog last van hebt volgens mij vrij groot is.
marjoleinnn- Fluisteraar
- Aantal berichten : 450
Punten : 523
Registratiedatum : 17-11-10
Ik heb het gedaan, en ben er dus heel blij mee.
Ik ben gelukkig bij bergman geweest, en niet in een plaatselijk ziekenhuis.
Heb er niet een moment spijt van gehad, en heb ook helemaal nergens last van qua stijfheid oid.
Ik ben gelukkig bij bergman geweest, en niet in een plaatselijk ziekenhuis.
Heb er niet een moment spijt van gehad, en heb ook helemaal nergens last van qua stijfheid oid.
tienie31- Fluisteraar
- Aantal berichten : 244
Punten : 252
Registratiedatum : 26-10-11
Mijn zusje heeft dit zes weken geleden laten doen bij een kliniek in Roosendaal.
Ze heeft het nu bij haar linkervoet laten doen, de rechter moet ooit ook nog eens, die was nu niet 'erg' genoeg.
Het is een vrij lange weg, met veel pijn, die je moet afleggen, maar mijn zusje heeft er geen spijt van.
Oh ja, ze heeft het trouwens onder algehele narcose laten doen en mocht na drie uur naar huis. Ze kreeg een speciale schoen met klittenband aan en krukken. De eerste week mocht ze er helemaal niks mee. De eerste drie weken moest de voet hoog liggen. Na die eerste week moest ze terug op controle en werden de hechtingen, etc. bekeken.
Ze heeft nog steeds pijn, kan haar teen nog niet helemaal bewegen en er is een deeltje gevoelloos, maar ze is blij dat ze het heeft laten doen. Met name vanwege de pijn, maar ook voor het cosmetische.
Ze heeft het nu bij haar linkervoet laten doen, de rechter moet ooit ook nog eens, die was nu niet 'erg' genoeg.
Het is een vrij lange weg, met veel pijn, die je moet afleggen, maar mijn zusje heeft er geen spijt van.
Oh ja, ze heeft het trouwens onder algehele narcose laten doen en mocht na drie uur naar huis. Ze kreeg een speciale schoen met klittenband aan en krukken. De eerste week mocht ze er helemaal niks mee. De eerste drie weken moest de voet hoog liggen. Na die eerste week moest ze terug op controle en werden de hechtingen, etc. bekeken.
Ze heeft nog steeds pijn, kan haar teen nog niet helemaal bewegen en er is een deeltje gevoelloos, maar ze is blij dat ze het heeft laten doen. Met name vanwege de pijn, maar ook voor het cosmetische.
Schaapke- Prater
- Aantal berichten : 1088
Punten : 1191
Registratiedatum : 21-11-10
Ik krijg nu steeds meer last van het uitstekende gedeelte. Zal morgen eens foto maken van hoe het nu is. Rechts is erger dan links.
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Ik heb het ook laten doen aan mijn linkse voet. Rechts heeft het ook maar daar heb ik geen last van.
Ik heb er geen seconde spijt van gehad. Heb een ruggeprik gehad, toen ik het gevoel in mijn benen weer terug had mocht ik alweer naar huis. Twee weken heb ik van dat harde gips gehad, mocht ik niet op steunen. Na die twee weken terug voor controle en loopgips voor 6 weken. Heb toen eigenlijk te veel gelopen maar gelukkig niks aan over gehouden. Toen het gips er uiteindelijk helemaal af was was het wel even wennen om weer gewoon te lopen, maar dat ging ook vrij snel weer goed.
Ze hebben bij mij trouwens een stuk van het bot afgehakt en mijn grote teen gebroken, recht gezet en het bot gehecht. Heb dus geen pinnetje oid in mijn voet.
Heb ook wel ergens voor en na foto's, maar dat moet ik even kijken bij mijn ouders op de pc.
Ik heb er geen seconde spijt van gehad. Heb een ruggeprik gehad, toen ik het gevoel in mijn benen weer terug had mocht ik alweer naar huis. Twee weken heb ik van dat harde gips gehad, mocht ik niet op steunen. Na die twee weken terug voor controle en loopgips voor 6 weken. Heb toen eigenlijk te veel gelopen maar gelukkig niks aan over gehouden. Toen het gips er uiteindelijk helemaal af was was het wel even wennen om weer gewoon te lopen, maar dat ging ook vrij snel weer goed.
Ze hebben bij mij trouwens een stuk van het bot afgehakt en mijn grote teen gebroken, recht gezet en het bot gehecht. Heb dus geen pinnetje oid in mijn voet.
Heb ook wel ergens voor en na foto's, maar dat moet ik even kijken bij mijn ouders op de pc.
Auxo- Ratel
- Aantal berichten : 3459
Punten : 3541
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb het ook, maar gelukkig weinig last van. Het wordt wel erger de laatste tijd, zeker bij mijn linkervoey. Misschiend dat ik er tzt wel wat aan wil laten doen, het ziet er natuurlijk ook niet zo mooi uit.
Highway- Ratel
- Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: