Foto's bewerken
3 plaatsers
Pagina 1 van 1
Foto's bewerken
Daar zou ik nou wel eens goed in willen zijn, foto's bewerken.
Bijvoorbeeld: Een te donkere foto fatsoenlijk lichter maken en omgekeerd. Een foto zwart wit maken met gekleurde accenten. Een foto een mooie zachte teint geven.
Misschien kunnen we hier tips en trucs uitwisselen?
Bijvoorbeeld: Een te donkere foto fatsoenlijk lichter maken en omgekeerd. Een foto zwart wit maken met gekleurde accenten. Een foto een mooie zachte teint geven.
Misschien kunnen we hier tips en trucs uitwisselen?
Sam- Kletskop
- Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12
Re: Foto's bewerken
Dat zijn basisvaardigheden die je aan de hand van een paar tutorials zo onder de knie krijgt met photoshop.
Zoek via google naar photoshop tutorial en je komt zo op ongekend veel sites met tutorials die het stap voor stap uitleggen (incl. foto's). Volgens mij kan je tegenwoordig op youtube ook veel tutorial filmjes bekijken.
Zoek via google naar photoshop tutorial en je komt zo op ongekend veel sites met tutorials die het stap voor stap uitleggen (incl. foto's). Volgens mij kan je tegenwoordig op youtube ook veel tutorial filmjes bekijken.
Caresses- Kletskop
- Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10
Re: Foto's bewerken
Ik werk liever niet met Photoshop want dat is zo'n zwaar programma en je moet elke foto stuk voor stuk openen. Ik werk zelf altijd met Lightroom, dat is ook van Adobe, en ideaal om foto's te bewerken. Het werkt snel en efficiënt omdat de foto's achter elkaar staan, dus je hoeft ze niet afzonderlijk te openen. Bewerken doe je met behulp van veel schuifjes, zo pas je het licht en kleur aan. Zijn heel veel mogelijkheden voor. Staan ook echt ontzettend veel tutorials voor op YouTube. Nadeel: het kost wel geld. Maar je kunt het ook downloaden.
Een gratis alternatief is Picasa, wat vrijwel t zelfde werkt maar dan een simplistische versie er van in. De bewerkingen daar zijn minder subtiel dus dat maakt t lastiger. Maar ik heb daar ook jaren mee gewerkt totdat ik professioneel verder ging, als hobbyist was dat echt prima.
Maar nu zou ik Lightroom aanraden.
Een gratis alternatief is Picasa, wat vrijwel t zelfde werkt maar dan een simplistische versie er van in. De bewerkingen daar zijn minder subtiel dus dat maakt t lastiger. Maar ik heb daar ook jaren mee gewerkt totdat ik professioneel verder ging, als hobbyist was dat echt prima.
Maar nu zou ik Lightroom aanraden.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: