Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Thank you Maple!

3 plaatsers

Ga naar beneden

Thank you Maple! Empty Thank you Maple!

Bericht  Zora za 19 feb 2011 - 0:58

Ik ben nu 'jouw' Rocky Roads aan het maken Very Happy althans, het staat nu in de koelkast, en het rook goddelijk, en zag er ook nog eens goddelijk uit.

Ben benieuwd. Yum!!

Thank you Maple! Rockyroad8-770102
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Thank you Maple! Empty Re: Thank you Maple!

Bericht  Gast za 19 feb 2011 - 5:18

Hoe moest je dat ook alweer maken? Want ik wil van de week mijn vriend ermee verrassen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Thank you Maple! Empty Re: Thank you Maple!

Bericht  Gast za 19 feb 2011 - 5:20

Hahahaha, ik zie mijn naam staan en ik zat me te bedenken... thank you.. waarvoor?!

Maar graag gedaan! Het aansnijden is denk ik het moeilijkste straks, maar het is echt zooo lekker.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Thank you Maple! Empty Re: Thank you Maple!

Bericht  Zora za 19 feb 2011 - 5:22

Oh men, ik ben nu al misselijk, maar ooooh zoo lekker!!!

Ik heb dus het recept van Maple gebruikt, had ik braaf opgeslagen:

Het recept (ik schrijf er geen hoeveelheden bij, doe alles altijd op gevoel):

- Chocola (veel, ik koop altijd gewoon een stapel van de allergoedkoopste repen, en daarnaast doe ik voor de bruine er nog een reep Toblerone door en voor de witte nog één of twee grote repen met rice crispies, afhankelijk van hoeveel ik er wil maken)
- Marshmallows (grote zijn goed, maar de kleine zijn helemaal ideaal, hoef je niet meer op maat te knippen)
- Koekjes (ik doe meestal theebiscuitjes, de goedkoopste)
- Rozijnen
- Schenkstroop.

Knip de marshmallows in kleine stukjes, meestal knip ik één grote marsmallow in vier of zes kleinere stukjes. Als je minimarsmallows hebt kunnen vinden: Die hoef je uiteraard niet te knippen Breek de koekjes in stukjes.

Daarna laat je de chocolade au bain marie smelten. Ondertussen goed roeren, doe er ook een flinke scheut schenkstroop (pannekoekstroop vijvoorbeeld) bij. Als de chocola gesmolten is, kun je de marshmallows, gebroken koekjes en rozijnen erbij doen. Het maakt opzich niet uit in welke volgorde je de ingrediënten erbij doet, maar bedenk wel: als je de marshmallows er als eerste in doet, smelten ze volledig en krijg je marshmallow-slierten. Doe je ze er als laatste bij, dan krijg je gewoon de zachte brokken marshmallows. 't is aan jezelf wat je lekkerder vindt, meestal doe ik wel een handje marshmallows als eerste erin, daarna de andere ingrediënten en daarna de rest van de marsmallows, zodat ik én slierten én nog gewoon normale marsmallows erin heb.
Daarna nog even goed blijven roeren, je zult merken dat het chocoladebrouwsel al snel wat massiever wordt.

Daarna kun je kiezen wat je ermee doet. De 'originele' manier zegt dat je het mengsel moet overgieten in een ovenschaal (eerst bekleden met (warmtebestendig, bestaat dat?) vershoud- of zilverfolie, het mengel goed verdelen over de bodem, en dan vervolgens een paar uur in de koelkast hard laten worden. Daarna kun je de Rocky Roads uit de koelkast halen en ze in kleine porties snijden. Maar dat snijden vind ik een hels karwei, 't wordt keihard, dus heb ik het dit jaar eens geprobeerd om ze in papieren cupcakevormpjes te doen, en daarna in de koelkast te zetten. Werkte ook super, en het staat nog gezellig ook

Verder kun je op allerlei manieren je eigen draai eraan geven. Je kunt er nog gedroogd fruit in doen, of noten oid. Om iets zachtere Rocky Roads te krijgen, kun je er nog een flinke klont roomboter in doen (maar ik vind het al ongezond en machtig genoeg, dus dat laat ik meestal weg). Ook kun je nog even wat extra chocola smelten, zodat je die over de nog warme rocky roads heen kunt gieten, om zo ene gladde bovenkant te krijgen. De witte rr's heb ik de laatste keer dat ik ze maakte 'gegarneerd' met gesmolten witte chocolade en gewoon bruine hagelslag. De bruine garneer ik meestal met poedersuiker.

Je kunt er echt alle kanten mee op, gewoon proberen, meestal pakt het erg lekker uit. Let alleen wel op dat je in verhouding tot de andere ingrediënten wel genoeg chocola gebruikt, want anders schijnt het te mislukken (heb van meerdere collega's gehoord dat ze het ook probeerden te maken, maar dat ze waarschijnlijk te weinig chocola hadden en het dus niet helemaal lukte).


Ik heb in plaats van de Toblerone van die nootjes gebruikt die je ook over je softijsje kunt doen. Lekker crunchy zijn die! En gelukkig waren er mini-marshmellows!
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Thank you Maple! Empty Re: Thank you Maple!

Bericht  Zora za 19 feb 2011 - 5:23

Maple schreef:Hahahaha, ik zie mijn naam staan en ik zat me te bedenken... thank you.. waarvoor?!

Maar graag gedaan! Het aansnijden is denk ik het moeilijkste straks, maar het is echt zooo lekker.

Haha ja ik heb even flink staan hakken, maar gelukkig viel het mee. Zoooo lekker joh!! Volgens mij kun je inderdaad echt alle kanten hiermee op. Zat ook al te denken aan van die frosties (cornflakes) erdoorheen... yum!
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Thank you Maple! Empty Re: Thank you Maple!

Bericht  Gast za 19 feb 2011 - 5:23

Isabella: Anders even googelen, de grote lijnen komen altijd wel overeen met zoals ik het maak. Je moet alleen waarschijnlijk wel meer chocola gebruiken dan er in de recepten vermeld staat. Ik gooi door de chocola trouwens gewoon simpele theebiscuit (verkruimeld), marshmallows en rozijntjes. Maar dat verschilt per recept.

Ik krijg nu trek in rocky roads, binnenkort maar weer eens maken (heb nu minimarsmallows!! Very Happy)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Thank you Maple! Empty Re: Thank you Maple!

Bericht  Gast za 19 feb 2011 - 5:29

Het klinkt onwijs slecht, maar héél lekker! Ik krijg zaterdag bezoek, dus denk dat ik ze daarmee ga verrassen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Thank you Maple! Empty Re: Thank you Maple!

Bericht  Gast za 19 feb 2011 - 5:56

Maple schreef:Isabella: Anders even googelen, de grote lijnen komen altijd wel overeen met zoals ik het maak.
Ik doe het ook altijd een beetje op mijn eigen manier hoor, veel minder/tot geen suiker en cashewnoten enzo erbij in.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Thank you Maple! Empty Re: Thank you Maple!

Bericht  Gast za 19 feb 2011 - 6:03

Purple schreef:
Maple schreef:Isabella: Anders even googelen, de grote lijnen komen altijd wel overeen met zoals ik het maak.
Ik doe het ook altijd een beetje op mijn eigen manier hoor, veel minder/tot geen suiker en cashewnoten enzo erbij in.
Ik doe er nooit suiker in, vind het zal zoet en calorierijk genoeg zonder extra toegevoegd suiker :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Thank you Maple! Empty Re: Thank you Maple!

Bericht  Gast za 19 feb 2011 - 6:16

Ooooh die Rocky Roads van Maple's recept zijn lekker! Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Thank you Maple! Empty Re: Thank you Maple!

Bericht  Gast za 19 feb 2011 - 6:27

Storm schreef:Ooooh die Rocky Roads van Maple's recept zijn lekker! Very Happy

Heb jij die ook ooit gemaakt? Zo ja ga je die nog ooit maken? Want dan kom ik even langs :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Thank you Maple! Empty Re: Thank you Maple!

Bericht  Zora za 19 feb 2011 - 7:35

Je mag de helft van die van mij hebben Theedoosje Very Happy word al misselijk als ik ernaar kijk :p

En eeeh nog extra suiker? Djeeeees, ik denk dat je dan het loodje legt.
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Thank you Maple! Empty Re: Thank you Maple!

Bericht  Gast za 19 feb 2011 - 7:36

Haha ja en mijn vriend looooved it! Ik had echt super veel chocoladerepen(stuk of 7), die euroshopper repen bij de albert heijn (zijn ook heel lekker!) en een stuk Toblerone. Verder nog goedkope theebiscuitjes en marshmallows. Geen rozijnen want dat vind ik vies Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Thank you Maple! Empty Re: Thank you Maple!

Bericht  Zora za 19 feb 2011 - 7:38

Ik had dus nog een zooi van die softijsnootjes erdoorheen gegooid. Was superlekker!

Thank you Maple! Nougatine
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Thank you Maple! Empty Re: Thank you Maple!

Bericht  Gast za 19 feb 2011 - 7:44

Die heb ik laatst ook een keer gemaakt, was echt lekker!!!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Thank you Maple! Empty Re: Thank you Maple!

Bericht  Gizmo za 19 feb 2011 - 7:50

Lol, ik begon er net tegen mn vriend over. Hij zoeken op internet. En gaat nu naar de supermarkt om de ingredienten te halen en het erna te maken Laughing
Baal ik ff dat ik op dieet ben....misschien toch maar even uitzondering maken vanavond Laughing
Gizmo
Gizmo
Prater
Prater

Aantal berichten : 1151
Punten : 1285
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Thank you Maple! Empty Re: Thank you Maple!

Bericht  Gast za 19 feb 2011 - 8:22

Maple schreef:
Ik doe er nooit suiker in, vind het zal zoet en calorierijk genoeg zonder extra toegevoegd suiker :P
Nee, ik dus ook niet maar goed ik gebruik ook maar 300 gram chocolade dus het zou wel kunnen. laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Thank you Maple! Empty Re: Thank you Maple!

Bericht  Gast za 19 feb 2011 - 14:02

Vind het leuk om te lezen dat de rocky roads zo in de smaak vallen smile Al vind ik die van de Starbucks het lekkerst en lukt het me niet om die te maken. Van mijn eigen rocky roads vind ik die met witte chocolade het lekkerst.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Thank you Maple! Empty Re: Thank you Maple!

Bericht  Highway za 19 feb 2011 - 22:55

wow dat ziet er heerlijk uit; lijkt me lekker met witte chocola en o.a gedroogde cranberries. Eens kijken of ik binnenkort een reden kan vinden zoiets te maken Very Happy
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Thank you Maple! Empty Re: Thank you Maple!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum