Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Shirtjes via MP niet aangekomen

+15
SarahKey
Parel
Poubelle
Saga
Jits
Sanne
Siem
Blueschick
mickey
Jasmine
Blond
marjoleinnn
Caresses
June
Lejow
19 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Shirtjes via MP niet aangekomen - Pagina 2 Empty Re: Shirtjes via MP niet aangekomen

Bericht  Siem di 19 maa 2013 - 1:29

Ook ik vind dit het risico van de koper, ik heb nu al 2 keer gehad dat de envelop leeggehaald was. Dat is erg vervelend maar dat is het risico van verzenden en postnl doet daar niets aan. En dan heb ik gewoon pech gehad, 1 keer heeft de verkoper me alsnog een nieuwe ketting toegestuurd (wat ik ongeloofelijk aardig vond maar het was niet nodig) en de tweede keer had ik gewoon pech.
Ik zou zelf niet de helft van het bedrag terug overmaken simpelweg omdat het niet mijn verantwoordelijkheid is hoe vervelend het ook is voor de koper en ook zelf zou ik het jammer vinden maar dat is nu eenmaal het risico. Persoonlijk controleer ik de verkoper altijd via mijnpolitie en via google en als ik daar niets kan vinden nav naam/rekeningnummer en eventuele aanvullende gegevens dan ben ik bereid het risico te lopen.

Siem
Prater
Prater

Aantal berichten : 1035
Punten : 1200
Registratiedatum : 11-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Shirtjes via MP niet aangekomen - Pagina 2 Empty Re: Shirtjes via MP niet aangekomen

Bericht  Sanne di 19 maa 2013 - 2:30

Lejow schreef:Oef, dat vind ik een lastige tekst Embarassed

Goed, heb haar een mailtje gestuurd, dat het nog niet aangekomen is.
Zou het fijn zijn als er een soort 'excuus' mailtje komt (niet dat zij er iets aan kan doen dat het kwijt is, maar dat ze er ook van baalt enzo).
En daar laat ik het bij.

Zo jammer, de shirtjes waren ZO leuk en zie ze ook niet nog een keer staan op MP Sad

Die tekst zegt dat de verkoper aansprakelijk is als hij in zijn advertentie zegt dat hij de goederen kan versturen of dat je het kan ophalen. Als de verkoper het alleen wil laten ophalen en hij stemt uiteindelijk toe met een verzoek van de koper dat het toch verzonden wordt, dan is de koper aansprakelijk. Meestal staat bij zo'n advertentie de optie 'ophalen of verzenden' afgevinkt. Ik zou dus zeggen dat de verkoper aansprakelijk is, of de verkoper moet die aansprakelijkheid hebben uitgesloten.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Shirtjes via MP niet aangekomen - Pagina 2 Empty Re: Shirtjes via MP niet aangekomen

Bericht  Lejow di 19 maa 2013 - 4:58

Ja, er staat 'ophalen of verzenden'.

Dus.. nu snap ik m nog niet
(god ben soms echt blond)
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Shirtjes via MP niet aangekomen - Pagina 2 Empty Re: Shirtjes via MP niet aangekomen

Bericht  Jits di 19 maa 2013 - 5:01

mickey schreef:Ik heb dat een tijdje terug via het forum gehad met een slaapzak. Die had ik van iemand overgekocht, maar de slaapzak is nooit aangekomen helaas. De betreffende forumster heeft toen de helft terug gestort. We hebben beide immers verlies geleden. Ik vond het een hele nette oplossing van haar.

Goed dat je gemaild hebt, ben benieuwd naar de reactie.

Ik heb hetzelfde gehad, ook met hier (niet een slaapzak) en ook een deel van het bedrag terug gekregen.
Jits
Jits
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 87
Punten : 96
Registratiedatum : 29-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Shirtjes via MP niet aangekomen - Pagina 2 Empty Re: Shirtjes via MP niet aangekomen

Bericht  Lejow di 19 maa 2013 - 5:06

Nou, ik zou dus zelf hetzelfde doen..
(als mijn verzonden item niet aangekomen was).
Nu vind ik het hier wel weer anders als op MP.
Hier 'ken' (en ja dat zet ik expres tussen haakjes) elkaar toch.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Shirtjes via MP niet aangekomen - Pagina 2 Empty Re: Shirtjes via MP niet aangekomen

Bericht  Saga di 19 maa 2013 - 6:14

Blueschick schreef:Ik heb dat ook eens via dit forum gehad. Nailart spul ter waarde van 150 euro verkocht voor 35. Pakketje raakte kwijt dus een onderzoek gedaan via een formulier van Post. Ik heb toen, na lang heen en weer mailen met de koper,het volledige bedrag maar terug gestort. Dat zou ik nu niet meer doen,de helft misschien wel.
Dat was ik!

Het pakketje was naar het verkeerde huisnummer gestuurd en die bewoonster heeft het terug gestuurd naar de post. Die zijn het toen kwijt geraakt.
Vind het nog steeds belachelijk dat dat zomaar kan, heb zelfs nooit een excuus van hun ontvangen.
Saga
Saga
Prater
Prater

Aantal berichten : 652
Punten : 634
Registratiedatum : 27-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Shirtjes via MP niet aangekomen - Pagina 2 Empty Re: Shirtjes via MP niet aangekomen

Bericht  Poubelle di 19 maa 2013 - 6:17

Als iemand iets van mij koopt en het raakt kwijt vind ik dat de verantwoordelijkheid van de koper. Ik ga dan niet nog de helft van het geld terugstorten, ik vind het oprecht heel jammer voor diegene maarja, dat is het risico wat je loopt.
Laatst ben ik voor oplichter uitgemaakt omdat een shortje niet was aangekomen en bij dat meisje was het al de zoveelste keer dat ze geld had overgemaakt en niets kreeg.
Ik heb het echt op de post gedaan, heb altijd gereageerd op haar mailtjes en haar uiteindelijk ook geadviseerd om de spullen die ze koopt te gaan ophalen ipv te laten opsturen als het al vaker was gebeurd.
Dat was voor mij de 1e keer dat iets kwijtraakte.
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Shirtjes via MP niet aangekomen - Pagina 2 Empty Re: Shirtjes via MP niet aangekomen

Bericht  Siem di 19 maa 2013 - 6:20

Lejow schreef:Ja, er staat 'ophalen of verzenden'.

Dus.. nu snap ik m nog niet
(god ben soms echt blond)
Als er alleen ophalen of verzenden staat en dus nergens risico is voor de koper dan is de verkoper verantwoordelijk en ligt het risico bij hem/haar

Siem
Prater
Prater

Aantal berichten : 1035
Punten : 1200
Registratiedatum : 11-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Shirtjes via MP niet aangekomen - Pagina 2 Empty Re: Shirtjes via MP niet aangekomen

Bericht  Parel di 19 maa 2013 - 8:44

Ik heb het als verkoper wel eens gehad, zo vervelend!
Ik heb zelf de helft van het bedrag teruggestort en een melding bij post nl gedaan.
Mp zou ik niet doen als ze gewoon nog netjes reageert, dat vind ik nogal overdreven.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Shirtjes via MP niet aangekomen - Pagina 2 Empty Re: Shirtjes via MP niet aangekomen

Bericht  Blueschick di 19 maa 2013 - 9:04

Saga schreef:
Blueschick schreef:Ik heb dat ook eens via dit forum gehad. Nailart spul ter waarde van 150 euro verkocht voor 35. Pakketje raakte kwijt dus een onderzoek gedaan via een formulier van Post. Ik heb toen, na lang heen en weer mailen met de koper,het volledige bedrag maar terug gestort. Dat zou ik nu niet meer doen,de helft misschien wel.
Dat was ik!

Het pakketje was naar het verkeerde huisnummer gestuurd en die bewoonster heeft het terug gestuurd naar de post. Die zijn het toen kwijt geraakt.
Vind het nog steeds belachelijk dat dat zomaar kan, heb zelfs nooit een excuus van hun ontvangen.

Vind het ook nog steeds jammer dat de spullen verloren zijn gegaan. Vooral omdat je het je zus cadeau wilde doen he...?
Ik heb er ook nooit meer wat van gehoord helaas.
Blueschick
Blueschick
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 263
Punten : 307
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

Shirtjes via MP niet aangekomen - Pagina 2 Empty Re: Shirtjes via MP niet aangekomen

Bericht  SarahKey di 19 maa 2013 - 23:59

Ik zet er bij mijn advertenties op marktplaats altijd bij: verzenden is op eigen risico. Ik kan er niets aan doen als er iets bij de post kwijt raakt.
Dan had diegene het maar op moeten halen, dan ben je zeker dat je iets hebt. Ook als ik zelf iets koop is het ook mijn eigen schuld als er iets niet binnen komt. Zo had ik eens een pakket kleding gekocht via marktplaats, kwam ook niet aan. De vrouw wilde geen code geven en toen had ik wel door dat ik opgelicht was. Bleken meerdere te zijn die door haar zijn opgelicht.
Wel balen lejow dat ze niet binnen zijn gekomen Shirtjes via MP niet aangekomen - Pagina 2 1270000679
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Shirtjes via MP niet aangekomen - Pagina 2 Empty Re: Shirtjes via MP niet aangekomen

Bericht  CarpeDiem wo 20 maa 2013 - 8:13

Risisco is inderdaad voor de koper, vind ik.
Melding maken helpt totaal niks.
Ik ben een keer opgelicht voor 100 euro via MP en dan helpt een melding nog niet.
CarpeDiem
CarpeDiem
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 275
Punten : 1298
Registratiedatum : 20-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Shirtjes via MP niet aangekomen - Pagina 2 Empty Re: Shirtjes via MP niet aangekomen

Bericht  Luce wo 20 maa 2013 - 9:01

Eigen risico. Of je had moeten vragen of ze het aangetekend wilde versturen. Zo doe ik dat altijd, als het iets is wat zeker weten aan moet komen dan stuur ik het aangetekend. Het risico bestaat helaas nou eenmaal dat post kwijt raakt, dat komt zo vaak voor. Niet haar verantwoordelijkheid.

Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Shirtjes via MP niet aangekomen - Pagina 2 Empty Re: Shirtjes via MP niet aangekomen

Bericht  Arwyn wo 20 maa 2013 - 9:13

Het blijft altijd eigen risico.

Als ik de verkoper ben, hangt er bij mij vanaf hoe de koper ermee omgaat.
Sommige mensen vragen gewoon even waar het pakje blijft, paar keer netjes heen en weer mailen, tijdje afwachten en dan wil ik wel voorstellen dat ik de helft terugstort.
Heb ook een keer meegemaakt dat iemand het pakje de dag/2 dagen na posten niet had en mij gelijk uitmaakt voor oplichter, dat ik direct het geld terug moest storten en ze anders aangifte moet doen. Dan weiger ik dus om daar met een oplossing om te reageren. Uiteindelijk bleek het ook nog eens haar fout, ze had mij het verkeerde huisnummer gemaild en heeft niet eens excuses gemaakt voor haar botte gedrag. Nou dag, bekijk het dan maar hoor.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Shirtjes via MP niet aangekomen - Pagina 2 Empty Re: Shirtjes via MP niet aangekomen

Bericht  La Senza wo 20 maa 2013 - 9:19

Ik vraag altijd of ze het aangetekend / verzekerd willen versturen en zo niet, dan is het hun eigen risico. (anders ook wel, maar naar mijn idee verkleind het het risico wel als je het aangetekend verstuurd)
Zelf laat ik nooit iets opsturen en zorg ik altijd dat ik het zelf ophaal, als het niet in de buurt is dan is dat jammer voor mij. Dan laat ik het zitten of ik heb het er wel voor over om een pokke eind in de auto te zitten.
La Senza
La Senza
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 189
Punten : 187
Registratiedatum : 07-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Shirtjes via MP niet aangekomen - Pagina 2 Empty Re: Shirtjes via MP niet aangekomen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum