Stroomrekening
+2
Linda
TukTuk
6 plaatsers
Pagina 1 van 1
Stroomrekening
Hoeveel stroom verbruiken jullie per maand? En probeer je je stroomrekening omlaag te krijgen door minder vaak de vaatwasser aan te zetten, de kachel lager te zetten of de lichten uit te doen?
Wij zijn pas verhuisd en eerst woonden we in een appartement waar de elektriciteit inclusief was, maar nu moeten we er apart voor betalen. We proberen wel de lichten uit te doen in de ruimtes waar we niet zijn en ook de kachel gaat niet aan als we de hele dag niet thuis zijn. Maar ik ga er geen comfort voor opgeven, dus als ik het koud heb gaat de kachel wel aan. Ik heb nog geen idee hoeveel we gaan gebruiken, maar ik heb gerekend op ongeveer 500 kwh per maand voor een appartement van 60 m2 met wasmachine, droger en vaatwasser.
Wij zijn pas verhuisd en eerst woonden we in een appartement waar de elektriciteit inclusief was, maar nu moeten we er apart voor betalen. We proberen wel de lichten uit te doen in de ruimtes waar we niet zijn en ook de kachel gaat niet aan als we de hele dag niet thuis zijn. Maar ik ga er geen comfort voor opgeven, dus als ik het koud heb gaat de kachel wel aan. Ik heb nog geen idee hoeveel we gaan gebruiken, maar ik heb gerekend op ongeveer 500 kwh per maand voor een appartement van 60 m2 met wasmachine, droger en vaatwasser.
Gast- Gast
Re: Stroomrekening
500kwh per maand is wel erg veel hoor! Wij verbruiken ongeveer 3000kwh per jaar, en dat is schijnbaar al veel voor 2 personen, dus zo'n 250kwh per maand. En daarnaast dan zo'n 1000m3 aan gas per jaar.
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
Ik probeer er wel rekening mee te houden. Onze energienota was erg hoog uitgevallen, terwijl ik het maandbedrag al hoger had ingesteld. Dat was dus een beetje jammer.
De kachel staat nu op 19 graden ipv 20. 's Avonds zet ik hem eerder uit, het blijft echt nog lang op temperatuur.
Wassen doe ik alleen in het weekend (dubbel tarief). De vaatwasser staat 's nachts aan. Ik probeer mezelf aan te leren om opladers uit het stopcontact te halen, maar dat vergeet ik nogal snel.
De kachel staat nu op 19 graden ipv 20. 's Avonds zet ik hem eerder uit, het blijft echt nog lang op temperatuur.
Wassen doe ik alleen in het weekend (dubbel tarief). De vaatwasser staat 's nachts aan. Ik probeer mezelf aan te leren om opladers uit het stopcontact te halen, maar dat vergeet ik nogal snel.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Ik heb onlangs even de meters opgenomen omdat mijn voorschot vrij laag staat. Was bang dat ik door de strenge winter fors bij zou moeten betalen. Ik kwam in mijn eentje op 1234 kw in 9,5 maanden. Ik zet alles uit als ik het niet gebruik, al staan er wel wat dingen op stand-by. Degene van wie ik huur heeft eens alle lampen vervangen voor zuiniger alternatieven, dat zou ook nog kunnen schelen.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
Ik weet niet wat we per maand verbruiken.
Wij hebben de lampen vervangen door energiezuinigere lampen (voornamelijk de lampen die bij ons in huis vaak aan staan, de logeerkamer komen we niet zo vaak dus daar zit nog een andere lamp in, maar bijvoorbeeld die van de eettafel wel)
We gebruiken de droger bijna niet meer maar hangen nu alles op 2 rekken op. We douchen minder lang. Apparaten zetten we zoveel mogelijk helemaal af.
Wij hebben de lampen vervangen door energiezuinigere lampen (voornamelijk de lampen die bij ons in huis vaak aan staan, de logeerkamer komen we niet zo vaak dus daar zit nog een andere lamp in, maar bijvoorbeeld die van de eettafel wel)
We gebruiken de droger bijna niet meer maar hangen nu alles op 2 rekken op. We douchen minder lang. Apparaten zetten we zoveel mogelijk helemaal af.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
wij hebben in een jaar 3000 verbruikt en 260m3 gas in een jaar
wij hebben nu een e-manager van nuon erg verslavend zo kun je zien wat veel verbruikt. Zoals lampen kost heel veel maar een tv niet
wij hebben nu een e-manager van nuon erg verslavend zo kun je zien wat veel verbruikt. Zoals lampen kost heel veel maar een tv niet
Sarah1985- Ratel
- Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
O, dan zitten we eigenlijk dus wel erg hoog? Ik heb er echt helemaal geen verstand van. We gebruiken wel helemaal geen gas omdat alles op electriciteit gaat. En ik woon in een kouder land waardoor de verwarming misschien langer en vaker aan moet. Maar ik zal de komende maanden eens kijken wat de rekening wordt.
Gast- Gast
Wat voor verwarming heb je dan? Allemaal losse elektrische kacheltjes?
Wij verbruiken 2500 à 3000 kWh per jaar met z'n tweetjes in een groot huis. Gas gebruiken we alleen om te koken en daarvan gebruiken we ongeveer 1 gasfles per jaar, maar geen idee hoeveel er in zo'n gasfles zit, dus daar heb je niks aan
Verwarming gaat op mazout (stookolie).
Wij verbruiken 2500 à 3000 kWh per jaar met z'n tweetjes in een groot huis. Gas gebruiken we alleen om te koken en daarvan gebruiken we ongeveer 1 gasfles per jaar, maar geen idee hoeveel er in zo'n gasfles zit, dus daar heb je niks aan
Verwarming gaat op mazout (stookolie).
Pitufo- Fluisteraar
- Aantal berichten : 483
Punten : 501
Registratiedatum : 06-02-13
Er is geen verwarming in het appartement, behalve vloerverwarming in de badkamer. Dat is net genoeg om de badkamer en slaapkamer op te warmen en voor de woonkamer en keuken hebben we inderdaad zo'n los elektrisch kacheltje.Pitufo schreef:Wat voor verwarming heb je dan? Allemaal losse elektrische kacheltjes?
Gast- Gast
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: