'Plakkerig' baksel?
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
'Plakkerig' baksel?
Na meerdere mislukte pogingen zelf een chocolade soufflé te bakken, maak ik toch hier maar eens een topic.
De soufflé zelf is heerlijk, voor mij precies goed. Maar het probleem is dat ik het met geen mogelijkheid uit het ovenschaaltje krijg, het blijft aan de randen plakken. Ook in stukken vind ik het nog steeds heerlijk, maar het zou toch eens leuk zijn als ik een keer een hele soufflé op mijn bord heb. Zou ook leuk zijn voor visite
Ik heb het geprobeerd in 2 mini ovenschalen, soort crème brulee schalen. Goed ingevet, met meerdere invet opties (boter, olie, spuitbus). Daarna geprobeerd in van die papieren bakjes, die je er dan om weg kunt plukken zeg maar. Ook dit werkt niet, heb nog resten cake aan de rand zitten.
Dit soort dingen:
Wat doe ik verkeerd? Volg het recept precies op, maar misschien is daar iets mis mee. Er gaat gewoon wat bloem in, eieren, boter, pure chocolade en suiker.
Herkent iemand het plak probleem en heb je tips?
De soufflé zelf is heerlijk, voor mij precies goed. Maar het probleem is dat ik het met geen mogelijkheid uit het ovenschaaltje krijg, het blijft aan de randen plakken. Ook in stukken vind ik het nog steeds heerlijk, maar het zou toch eens leuk zijn als ik een keer een hele soufflé op mijn bord heb. Zou ook leuk zijn voor visite
Ik heb het geprobeerd in 2 mini ovenschalen, soort crème brulee schalen. Goed ingevet, met meerdere invet opties (boter, olie, spuitbus). Daarna geprobeerd in van die papieren bakjes, die je er dan om weg kunt plukken zeg maar. Ook dit werkt niet, heb nog resten cake aan de rand zitten.
Dit soort dingen:
Wat doe ik verkeerd? Volg het recept precies op, maar misschien is daar iets mis mee. Er gaat gewoon wat bloem in, eieren, boter, pure chocolade en suiker.
Herkent iemand het plak probleem en heb je tips?
Effie_O- Prater
- Aantal berichten : 523
Punten : 592
Registratiedatum : 19-11-10
Re: 'Plakkerig' baksel?
Souffle blijft toch altijd in het schaaltje zitten? Als je het er uit wil halen kun je volgens mij beter cake bakken...
_Muppit- Fluisteraar
- Aantal berichten : 273
Punten : 364
Registratiedatum : 18-11-10
Weet niet of het werkt voor een soufflé, maar wat je kunt proberen is om over de boter nog bloem te doen. Dat het vastplakt zeg maar.
Deden we op school met veel soorten koekjes en cake (dan wel met spuitolie trouwens) en die bleven eigenlijk nooit plakken.
Deden we op school met veel soorten koekjes en cake (dan wel met spuitolie trouwens) en die bleven eigenlijk nooit plakken.
sonly- Prater
- Aantal berichten : 823
Punten : 887
Hmm ik heb maar een keer 'officieel' souffle gegeten, in een restaurant (dacht altijd dat ik het niet zou lusten). Daar kreeg ik het zonder schaaltje, met ijs er naast. Die combinatie vond ik geniaal, zo eet ik het thuis ook. Vanuit het schaaltjes nog ijs erbij scheppen lijkt mij wat lastig, daarom nog nooit vanuit het schaaltje geprobeerd. Wist ook niet dat het zo schijnt te horen. Ga het komende week proberen, is het probleem misschien opgelost!
Sonly, wat bedoel je met jouw post? Ik moet de bloem mengen met de boter, het wordt met alle ingredienten een groot mengsel. Moet ik dan eerst nog bloem in het schaaltje doen, voordat ik het mengsel er in doe?
Sonly, wat bedoel je met jouw post? Ik moet de bloem mengen met de boter, het wordt met alle ingredienten een groot mengsel. Moet ik dan eerst nog bloem in het schaaltje doen, voordat ik het mengsel er in doe?
Effie_O- Prater
Effie_O schreef:Hmm ik heb maar een keer 'officieel' souffle gegeten, in een restaurant (dacht altijd dat ik het niet zou lusten). Daar kreeg ik het zonder schaaltje, met ijs er naast. Die combinatie vond ik geniaal, zo eet ik het thuis ook. Vanuit het schaaltjes nog ijs erbij scheppen lijkt mij wat lastig, daarom nog nooit vanuit het schaaltje geprobeerd. Wist ook niet dat het zo schijnt te horen. Ga het komende week proberen, is het probleem misschien opgelost!
Ik denk dat ze bedoelde dat je na het invetten van de schaal er nog wat bloem over moet. Dit goed verdelen en dan het overtollige eruit kloppen.
Nathalie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 431
Punten : 577
Bedankt voor de reactie Nathalie! Misschien ga ik het vanavond wel even proberen
Effie_O- Prater
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: