Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

KDV en labelen

+9
xxjojootjexx
smurfie
Filoria
Happydobby
Sanne
Monnie
-Ieniemienie-
Printje
Parisienne
13 plaatsers

Ga naar beneden

KDV en labelen Empty KDV en labelen

Bericht  Parisienne zo 10 maa 2013 - 10:18

Morgen hebben we intakegesprek op het KDV, donderdag gaat N. voor het eerst wennen. Haar 'eerste keer' en ze heeft er ontzettend veel zin in! Ik vind het nog wat spannend, ben erg benieuwd hoe ze daar zal zijn en of ze goed mee kan komen met de groep. Ik las net in de brief dat alle spullen gelabeld moeten worden. Speen, (slaap)knuffel, reservekleding, jas, schoenen, etc. Ik snap waarom, ik weet alleen niet hoe ik dit moet doen.

Hoe hebben jullie dit soort dingen gelabeld? Haar speen dacht ik met een papiertje met plakband erop, maar geheid dat ze dat eraf gaat lopen peuteren. Reservekleding kan ik moeilijk beplakken met plakband. Ik kan in het label haar naam zetten, maar vind het eigenlijk zonde. Kijk ik nou helemaal over een makkelijke manier heen? Ze krijgt overigens een eigen bakje uiteraard, maar er staat in de brief dat alles voorzien moet worden van label met naam.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

KDV en labelen Empty Re: KDV en labelen

Bericht  Printje zo 10 maa 2013 - 10:19

Wij hebben van die stickers voor op spullen en op zijn jas met een watervaste stift zijn naam. De spullen die daar liggen zijn sowieso oude kleren ed zodat mocht er iets mee gebeuren eht ook niet erg is.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  -Ieniemienie- zo 10 maa 2013 - 10:20

Ik heb stickers en labels besteld op labelfriends.nl
mooie leuke stickers van goede kwaliteit
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113

Bericht  Monnie zo 10 maa 2013 - 10:22

Wij hebben de naam in het label van de kleding geschreven. Speentje van dochter heb ik ook geen naam op hoor, zou niet weten hoe. Wij hebben ook oude kleding als reservekleding daar liggen.

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416

Bericht  Gast zo 10 maa 2013 - 10:23

Spenen en reservekleertjes zijn bij ons niet gelabeld. Flessen enzo vinden we wel fijn als ze gelabeld zijn. En in de jas vinden we het ook fijn als de naam erin staat.

Gast
Gast

Bericht  Sanne zo 10 maa 2013 - 10:30

Hier moet ook alles gelabeld zijn volgens de voorwaarden, maar ik heb niets gelabeld. Kledig zit in haar bakje, flessen en spenen krijgen ze van het KDV en die worden door henzelf gelabeld. Op labelfriends en dat soort websites, kun je verschillende labelpakketten kopen met labels voor in schoenen, strijklabels voor in kleding etc.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Happydobby zo 10 maa 2013 - 13:03

Bij ons kdv labelen ze zelf de speen en fles. Schoenen en jas heb ik wel gelabeld, de rest niet. Er zijn 2 sites die labels aanbieden.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Filoria zo 10 maa 2013 - 19:32

Ben erg blij met de labels van labelfriends. Je krijgt er meteen 50, maar die komen nog wel van pas als je dochter naar school gaat. De labels kunnen in de vaatwasser. Ik plak ze ook aan de binnenkant van Tomas' schoenen.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Bericht  smurfie zo 10 maa 2013 - 19:47

Bij ons op het kdv zien we veel labels van goed gemerkt. Deze labels blijven goed zitten.
Omdat spenen moeilijk te labelen zijn doen wij voor de ouders even de naam erin graveren met een speciaal pennetje, dit kan er dan ook niet meer af. Dit doen we ook met doppen van flessen.
Anders kun je voor de speen misschien een stickertje maken met een label maker deze blijven ook wel goed zitten.
smurfie
smurfie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 288
Punten : 353
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  xxjojootjexx zo 10 maa 2013 - 19:51

Ik heb eigenlijk nooit gelabeld. Over kleren maak ik mij niet zo druk. Als je je kind aan het eind van de dag ophaalt zie je toch of ze wel of niet haar eigen kleren aan heeft. En neem aan dat andere ouders daar ook op letten.
Flesjes gaf ik altijd een eigen fles mee, terwijl andere kindjes uit flessen van het kdv dronken.
Het enige wat nu gelabeld is, zijn de regenlaarsjes van t. Hij zit op een agrarisch kdv en daar staan 15 paar laarsjes die exact hetzelfde zijn als die van hemzelf.

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387

Bericht  Parel zo 10 maa 2013 - 20:13

Ik heb stickers van volgens mij goedgemerkt, je hebt daar kleine stickers voor op potloden, dus die heb ik aangeschaft en passen precies op haar speen!

Voor de rest heb ik ook strijklabels, en schoenlabels.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Bericht  SarahKey zo 10 maa 2013 - 20:20

Ik had alleen zijn jasje, beker en flesjes en toebehoren gelabeld. Reservekleding zat in een plastic tasje in zijn mandje. Als je op dat plastic tasje haar naam met stift op schrijft dan moeten ze wel heel scheel kijken willen ze dat dan nog verkeerd doen Wink Ik zou zeker niet in elk reservekleding stuk haar naam zetten.
Speen heb ik nooit gelabeld.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Supertalentje zo 10 maa 2013 - 21:54

Ik merkte eerst ook niks, maar ik zoek me altijd rot naar de helft van zn spullen en 1 keer hebben ze een broekje verwisseld na het slapen. Die kreeg ik een paar dagen later terug, maar ik had het fijn gevonden als zn naam erin had gestaan.

Ik heb de labels ook van Goed Gemerkt. Kleine labels, grote labels, kledinglabels en idd ook die hele kleine labels voor op een potlood voor zn speen.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Bericht  PapillonRose zo 10 maa 2013 - 22:18

Toen ze op het kdv zat heb ik nooit iets gelabeld, en geen problemen mee gehad. Nu ze op de psz zit wel haar naam in haar laarsjes voor buiten geschreven, omdat er tig paar laarsjes staan.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud