Ok.. en nu?
+10
Shopaholic
Linda
Snoopy
CCC
Urban Naked
Maudy
Jezzie
Happydobby
Slakje
Lejow
14 plaatsers
Pagina 1 van 1
Ok.. en nu?
Donderdagavond met B bij de huisartsenpost gezeten, ze had 39.1 en zat onder de muggenbulten (ik dacht een soort allergische reactie).
De dokter heeft haar nagekeken, met die muggenbulten was niets aan de hand, maar ze had wél een bovenste luchtweginfectie en haar oortjes en keel deden ook lekker mee.
Omdat ze al zo lang kwakkelt, nu antibiotica meegekregen en die moest ze 3 dagen slikken (is do, vr en za geworden).
Nu is ze dus door haar antibiotica heen, maar ze heeft nog steeds koorts (al vanaf woensdagavond). Niet extreem hoog, maar het is er wel. Net had ze 38.3.
Ze voelt zich nog steeds duidelijk niet lekker en het snot komt echt nog steeds met bakken haar neus uit.
Moet ik morgen aan de bel trekken bij de dokter, omdat de koorts nog niet weg is maar de antibiotica al wel op.
Of werkt de antibiotica nog even door, en moet ik dus geduld hebben?
De dokter heeft haar nagekeken, met die muggenbulten was niets aan de hand, maar ze had wél een bovenste luchtweginfectie en haar oortjes en keel deden ook lekker mee.
Omdat ze al zo lang kwakkelt, nu antibiotica meegekregen en die moest ze 3 dagen slikken (is do, vr en za geworden).
Nu is ze dus door haar antibiotica heen, maar ze heeft nog steeds koorts (al vanaf woensdagavond). Niet extreem hoog, maar het is er wel. Net had ze 38.3.
Ze voelt zich nog steeds duidelijk niet lekker en het snot komt echt nog steeds met bakken haar neus uit.
Moet ik morgen aan de bel trekken bij de dokter, omdat de koorts nog niet weg is maar de antibiotica al wel op.
Of werkt de antibiotica nog even door, en moet ik dus geduld hebben?
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Ok.. en nu?
Ik zou even terug naar de dokter gaan. Het zou kunnen dat B. langer of andere antibiotica moet krijgen.
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Antibiotica werkt nog wel door, ik zou ook niet snel een tweede kuur vragen. Als je te vaak Anitbiotica gebruikt dan werkt het niet meer.
Ik zou gewoon zetpillen geven en morgen even je huisarts bellen.
Ik zou gewoon zetpillen geven en morgen even je huisarts bellen.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Ik zou als ze morgen nog koorts heeft de ha weer bellen.
Jezzie- Ratel
- Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10
Ik zou even bellen en overleggen. Ik denk dat ze gewoon moet uitzieken, maar bellen kan geen kwaad he. Ik vind die snotbonkies bij kinderen altijd zo sneu!
Maudy- Fluisteraar
- Aantal berichten : 219
Punten : 207
Registratiedatum : 05-01-13
Ik stel me de situatie even voor, en ik denk dat ik in dit geval de huisartsenpost telefonisch om advies zou vragen. Dan kunnen ze daar wel vertellen wat het beste idee is, lijkt me.
Vervelend dat ze maar niet opknapt. Succes!
Vervelend dat ze maar niet opknapt. Succes!
Urban Naked- Prater
- Aantal berichten : 1101
Punten : 1125
Registratiedatum : 29-02-12
Jezzie schreef:Ik zou als ze morgen nog koorts heeft de ha weer bellen.
Ik ga voor deze optie denk ik.
Ze ligt nu voor de derde keer vandaag op bed, ze is nog wel wat aan het mopperen maar ik hoop dat ze nog even lekker in slaap valt.
's Nachts slaapt ze gelukkig goed, dus dat scheelt al heel erg.
Vanmorgen was ze wel voor het eerst koorts/verhoging vrij!
Lejow- Lady Post-a-lot
Zou ook weer naar de HA gaan, even laten checken voor de zekerheid en wbt een 2e kuur antibiotica zou ik ook niet snel doen maar vind het wel lang duren eigenlijk. Had wel verwacht dat ze na twee dagen wel weer iets fitter zou zijn.
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Neuh, hoef ook niet zo nodig nog een keer AB, maar inderdaad even laten checken.
Ik weet zelf dat als ik AB heb, dat ik de tweede en vaak sowieso de derde dag wel opknap!
Ik weet zelf dat als ik AB heb, dat ik de tweede en vaak sowieso de derde dag wel opknap!
Lejow- Lady Post-a-lot
Ik schijn als baby ook altijd 40 graden koorts te hebben gehad door een muggenbult....
Snoopy- Prater
- Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10
Waren het ook echte muggebulten? Hier stikte het van de week ook opeens van de muggen.
Beterschap voor B.! En als ze vanavond weer wat koorts heeft, dan zou ik morgen inderdaad even terug gaan naar de HA.
Beterschap voor B.! En als ze vanavond weer wat koorts heeft, dan zou ik morgen inderdaad even terug gaan naar de HA.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Heb je een spuitje in huis? Haar neus goed spoelen met water en zout (soort zoutoplossing dus) zodat het snot weg kan is ook vaak al een optie! En de AB werkt altijd nog een paar dagen door.
Shopaholic- Kletskop
- Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12
Heeft ze een kuur azitromycine gekregen? Deze kuur werkt nog wel een aantal dagen door hoor.
rianne287- Fluisteraar
- Aantal berichten : 388
Punten : 394
Registratiedatum : 19-11-10
rianne287 schreef:Heeft ze een kuur azitromycine gekregen? Deze kuur werkt nog wel een aantal dagen door hoor.
Ik heb geen idee.. heb het doosje ook al weggegooid dus kan niet meer spieken!
Ja, het waren echte muggenbulten, en groot ook! We hebben er al 4 vermoord in huis (muggen waren ook echt huge trouwens).
Ze heeft 3 keer een uur/1,5 uur geslapen vandaag, en is nu alweer op. Zo dus lekker douchen en naar bed!
Lejow- Lady Post-a-lot
Als ze morgen nog koorts heeft zou ik wel naar de dokter gaan. Hier was de vorige keer de kuur te kort en nu zit mevrouwtje aan een sterktere kuur is het woensdag nog niet beter moet ze er nog een kuur achter aan. Dus 14 dagen antibiotica...
Het is bij haar op de lym.feklier geslagen wat nog net geen a.bces is.
Het is bij haar op de lym.feklier geslagen wat nog net geen a.bces is.
Laatst aangepast door meisjesmama op zo 10 maa 2013 - 10:16; in totaal 1 keer bewerkt
meisjesmama- Kletskop
- Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Ze werd vanmorgen wakker met 36.8. Zo laag istie sinds woensdag niet geweest, dus ik heb goede hoop voor vandaag
(gister begon ze de dag met 37.3 en dat werd 's middags uiteindelijk 38.3)
(gister begon ze de dag met 37.3 en dat werd 's middags uiteindelijk 38.3)
Lejow- Lady Post-a-lot
Hopelijk blijft het zo Lejow! Is ze ook gewoon in haar hum?
Maudy- Fluisteraar
- Aantal berichten : 219
Punten : 207
Registratiedatum : 05-01-13
Ypie schreef:Hopelijk blijft het zo Lejow! Is ze ook gewoon in haar hum?
Tot nu toe nog wel ja.
Ze is lekker een boterhammetje aan het eten.
Lejow- Lady Post-a-lot
Owh super! Nu hopen dat ze zich goed blijft voelen
Blue flower- Prater
- Aantal berichten : 1164
Punten : 1354
Fijn! Hopelijk knapt ze nu eindelijk op.
Jezzie- Ratel
- Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10
Ow gelukkig, hopelijk gaat het nu de betere kant op!
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: