Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ontlasting baby

+2
Printje
slaatje
6 plaatsers

Ga naar beneden

Ontlasting baby Empty Ontlasting baby

Bericht  slaatje za 9 maa 2013 - 8:22

Mikey is vandaag precies een week oud. Zijn ontlasting begint goed op gang te komen. Hij poept nu zo'n tweemaal per dag. De kraamzorg heeft gezegd dat zijn poep wat zachter moet zijn. Nu heeft hij na zijn laatste twee voedingen twee drolletjes gedraaid. Het zijn echt keuteltjes, geen grote hoop met poep. Het is geel en ook hard. Kan dit kwaad, of hoort dit bij het ontwikkelen en op gang komen van zijn darmpjes? En als het wel kwaad zou kunnen, hoe lang moeten we dan wachten met aan de bel te trekkken. Hij krijgt zeven voedingen per dag van 90 cc + 3, afgegoten tot 70 cc. Hij eet goed, slaapt daarna ook goed, zijn temp is keurig (rond 37) en huilt of jengelt alleen wanneer hij komt of zijn speen kwijt is.
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Ergens in het midden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontlasting baby Empty Re: Ontlasting baby

Bericht  Printje za 9 maa 2013 - 8:28

Het moet volgens mij zo ' hard' zijn als zalf. Dat is tenminste wat ze ons vertelde. Kleur kan erg variëren maar als het te hard wordt zou ik het wel ff in de gaten houden.

Waarom gieten jullie eigenlijk de voeding af? Dat hebben wij nooit gedaan, en is ook nooit gezegd tegen ons volgens mij, ben dus benieuwd waarom je dat doet.

Wat trouwens ook la helpen is wat meer water op de voeding doen,dus 100 cc ipv 90 cc
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontlasting baby Empty Re: Ontlasting baby

Bericht  Gast za 9 maa 2013 - 8:31

Hier wisselde het de eerste weken heel erg. Dan enorm dunne poep en vervolgens keutels en dan weer "normaal".

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ontlasting baby Empty Re: Ontlasting baby

Bericht  slaatje za 9 maa 2013 - 8:39

Thx voor de tip. Ik kijk het nog even tot morgen aan, en anders vul ik zijn fles tot 100. Wij gieten af omdat hij zo gulzig drinkt en anders echt wel de hele 90 cc op zou drinken. De bedoeling is vanavond bij zijn fles van 23 uur 80 cc aan te bieden. De ontlasting is trouwens echt harder dan zalf.
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Ergens in het midden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontlasting baby Empty Re: Ontlasting baby

Bericht  Printje za 9 maa 2013 - 8:41

Ow oké, N dronk het sowieso niet helemaal op dus we keken gewoon wat ze dronk. Ik zou dan idd eens proberen om tot 100 te vullen kijken of het dan wat zachter wordt.

Welke voeding krijgt hij? R kreeg hardere ontlasting vd gewone nutrilon.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontlasting baby Empty Re: Ontlasting baby

Bericht  Flower_L za 9 maa 2013 - 8:43

hier laatste tijd ook dun, en dan weer van die keuteltjes van een konijn.
vanmiddag had hij al twee dagen niet gepoept en merkbaar last van. Heb toen druppel olie door fles gedaan, en toen ik hem na 2u uit bed haalde...kwam de poeplucht mij al tegemoet Laughing

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontlasting baby Empty Re: Ontlasting baby

Bericht  slaatje za 9 maa 2013 - 8:46

Het zijn idd van die konijnenkeutels, maar dan iets groter. Hij krijgt kruidvatvoeding. Maar hij is dus niet de enige. Mijn man is nogal bezorgd, dus ik dacht, ik vraag het even na hier :-)
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Ergens in het midden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontlasting baby Empty Re: Ontlasting baby

Bericht  Printje za 9 maa 2013 - 8:49

N kon helaas niet tegen de kv voeding, zij kreeg waterdunne ontlasting. Nu zitten we dus op dure voeding vd Friso.

Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontlasting baby Empty Re: Ontlasting baby

Bericht  Gast za 9 maa 2013 - 8:55

Maar 60+2 maakt toch ook ongeveer 70cc?

Heeft hij ook moeite met poepen? Hier heeft de jongste soms ook een paar dagen dat de ontlasting dikker is (ook voordat ze bijvoeding kreeg), dan moest de harde klont er even uit en kwamen er direct 3 dunne luiers achteraan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ontlasting baby Empty Re: Ontlasting baby

Bericht  slaatje za 9 maa 2013 - 8:58

Volgens mij geen moeite met poepen.

Kraamzorg heeft uitgelegt 30 cc aanlengen met 1 schepje. 60 met 2 schepjes en 90 met 3 schepjes. Dus 1 schepje per 30 cc zeg maar. Vandaar op die manier.
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Ergens in het midden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontlasting baby Empty Re: Ontlasting baby

Bericht  Gast za 9 maa 2013 - 9:12

Ja, per 30 cc doe je er één schepje poeder bij. Maar die poeder geeft natuurlijk ook inhoud. Kijk maar eens als je 60+2 bereid hebt, ik denk dat je dan al wel op 70cc uitkomt en dat het helemaal niet nodig is om er steeds wat uit te gooien. Zonde van al die kunstvoeding;)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ontlasting baby Empty Re: Ontlasting baby

Bericht  Paper Crown za 9 maa 2013 - 10:36

Rejoy. schreef:Ja, per 30 cc doe je er één schepje poeder bij. Maar die poeder geeft natuurlijk ook inhoud. Kijk maar eens als je 60+2 bereid hebt, ik denk dat je dan al wel op 70cc uitkomt en dat het helemaal niet nodig is om er steeds wat uit te gooien. Zonde van al die kunstvoeding;)

Ja en ik denk daardoor de keutels! Hij krijgt te weinig vocht maar wel veel poeder. Julian heeft nooit keutels gehad.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontlasting baby Empty Re: Ontlasting baby

Bericht  Bluestar za 9 maa 2013 - 10:40

Y had dit ook. Wij hebben idd 10 cc extra water er bij gedaan. Uiteindelijk overgestapt op Friso comfort voeding. Y had wel echt moeite met zijn ontlasting.
Bluestar
Bluestar
Prater
Prater

Aantal berichten : 601
Punten : 700
Registratiedatum : 11-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontlasting baby Empty Re: Ontlasting baby

Bericht  slaatje za 9 maa 2013 - 10:41

Ik ben alleen een beetje bang dat hij dan minder verzadigd zal zijn. Het is echt nogal een vreetstier. Hij zuigt ook als een tierelier trouwens. T is maar goed dat ik geen borstvoeding mag geven, anders had ik geen tepel meer over :p Had/heeft J. dat ook niet PC?
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Ergens in het midden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontlasting baby Empty Re: Ontlasting baby

Bericht  Printje za 9 maa 2013 - 10:44

Maar als hij zo'n honger heeft waarom geef je dan niet gewoon meer? Hier had N op een gegeven moment ook niet meer genoeg aan 120cc, heb dr gewoon 150 cc gegeven en zie iedere keer wel wat ze wel/niet eet.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontlasting baby Empty Re: Ontlasting baby

Bericht  Paper Crown za 9 maa 2013 - 10:48

Ja, Julian kan ontzettend hard zuigen. Maar geef hem gewoon 90cc met 3 schepjes want ik heb wel eens gehoord dat je meer water mag geven, maar nooit dat je water mag weggieten waar al voeding bij zit.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontlasting baby Empty Re: Ontlasting baby

Bericht  Printje za 9 maa 2013 - 10:50

Paper Crown schreef:Ja, Julian kan ontzettend hard zuigen. Maar geef hem gewoon 90cc met 3 schepjes want ik heb wel eens gehoord dat je meer water mag geven, maar nooit dat je water mag weggieten waar al voeding bij zit.

Je mag idd nooit meer voeding erbij doen om bijv een langere nacht te maken (helaas helaas) maar als je gewoon 90cc+3 maakt en dan afgiet volgens mij zou het wel kunnen al zou ik zelf gewoon geven wat hij lust. Hier bij het cb doen zehelemaal niet meer zo flauw met hoeveel cc.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontlasting baby Empty Re: Ontlasting baby

Bericht  Gast za 9 maa 2013 - 10:52

Paper Crown schreef:
Rejoy. schreef:Ja, per 30 cc doe je er één schepje poeder bij. Maar die poeder geeft natuurlijk ook inhoud. Kijk maar eens als je 60+2 bereid hebt, ik denk dat je dan al wel op 70cc uitkomt en dat het helemaal niet nodig is om er steeds wat uit te gooien. Zonde van al die kunstvoeding;)

Ja en ik denk daardoor de keutels! Hij krijgt te weinig vocht maar wel veel poeder. Julian heeft nooit keutels gehad.

Misschien ben ik heel dom hoor, maar de verhouding blijft dan toch hetzelfde? 2 schepjes op 60cc heb je toch dezelfde verhoudingen als 3 schepjes op 90cc, ook als je dan er melk uit gaat gieten tot 70cc?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ontlasting baby Empty Re: Ontlasting baby

Bericht  Lejow za 9 maa 2013 - 10:53

Rejoy. schreef:
Paper Crown schreef:
Rejoy. schreef:Ja, per 30 cc doe je er één schepje poeder bij. Maar die poeder geeft natuurlijk ook inhoud. Kijk maar eens als je 60+2 bereid hebt, ik denk dat je dan al wel op 70cc uitkomt en dat het helemaal niet nodig is om er steeds wat uit te gooien. Zonde van al die kunstvoeding;)

Ja en ik denk daardoor de keutels! Hij krijgt te weinig vocht maar wel veel poeder. Julian heeft nooit keutels gehad.

Misschien ben ik heel dom hoor, maar de verhouding blijft dan toch hetzelfde? 2 schepjes op 60cc heb je toch dezelfde verhoudingen als 3 schepjes op 90cc, ook als je dan er melk uit gaat gieten tot 70cc?

Dit wilde ik ook typen, maar toch niet gedaan omdat ik dacht 'ik zal wel gek worden dan' haha
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontlasting baby Empty Re: Ontlasting baby

Bericht  Printje za 9 maa 2013 - 10:54

Lejow schreef:
Rejoy. schreef:
Paper Crown schreef:
Rejoy. schreef:Ja, per 30 cc doe je er één schepje poeder bij. Maar die poeder geeft natuurlijk ook inhoud. Kijk maar eens als je 60+2 bereid hebt, ik denk dat je dan al wel op 70cc uitkomt en dat het helemaal niet nodig is om er steeds wat uit te gooien. Zonde van al die kunstvoeding;)

Ja en ik denk daardoor de keutels! Hij krijgt te weinig vocht maar wel veel poeder. Julian heeft nooit keutels gehad.

Misschien ben ik heel dom hoor, maar de verhouding blijft dan toch hetzelfde? 2 schepjes op 60cc heb je toch dezelfde verhoudingen als 3 schepjes op 90cc, ook als je dan er melk uit gaat gieten tot 70cc?

Dit wilde ik ook typen, maar toch niet gedaan omdat ik dacht 'ik zal wel gek worden dan' haha

Ik denk dat ze bedoeld dat je bijv. 90 cc met 4 schepjes zou doen ofzo.

Leuk he dat quoten :cheering:
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontlasting baby Empty Re: Ontlasting baby

Bericht  slaatje zo 10 maa 2013 - 0:59

Goedemorgen meiden

Ik heb jullie adviezen opgevolgd. Mikey bleef last van harde keutels houden. Voeding van 5 en 8 uur idd 70 cc met 2 schepjes gegeven, toen had hij geen ontlasting. Bij de voeding van 5 uur was hij zo weer weg, bj de voeding van 8 uur was hij niet verzadigd en hield hij zuigneigingen. Toch voor de zekerheid vk maar even gebeld. De harde keutels zijn geen probleem, heeft toch met de fv te maken. We moeten dus gewoon de voeding blijven geven zoals we het geven en om 11 uur ging het idd weer goed. Hij slaapt vandaag iets minder, maar is wel heerlijk rustig.
Ik heb ook nog even over mezelf gevraagd aan de vk. Ik heb nu wat last van stuwing en draag 24/7 een strakke bh (zo'n elastieken. Maar gister was het bij het begin van mijn linkerborst opeens vuurrood. Het jeukte en stonk ontzettend. Nu dus zonder bh gedouched en gemasseerd om een borstonsteking te voorkomen...t is me wat allemaal. Maar gelukkig weinig last van.
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Ergens in het midden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontlasting baby Empty Re: Ontlasting baby

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum