Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Grootoudersgekte

+10
Liadan
SarahKey
Paper Crown
PapillonRose
Sanne
Charles
Parel
Jade
xxjojootjexx
Slakje
14 plaatsers

Ga naar beneden

Grootoudersgekte Empty Grootoudersgekte

Bericht  Slakje wo 6 maa 2013 - 3:43

Kennen jullie dat? Nog voor Louise geboren was hadden de beide oma's hier: een bedje, een eetstoel, een heel verzorgingsset (schampoo, kam, thermometer, doekjes, luiers, zetpillen, neuspeertje, ...), hopen speelgoed, ... in huis. Louise gaat gemiddeld 2 keer per maand bij elk van de oma's een dag gaan spelen, soms een nachtje logeren. Ze wordt dan een hele dag rotverwend met hopen aandacht (hun huishouden ligt dan even stil). Nu zijn ze allebei zo gek geweest om een autostoel te kopen voor bij hen thuis (dus 2 autostoelen). En geen simpele ook niet; Nee, van die hippe stoelen die je kan draaien, met openstaande riempjes en andere futuristische dingen. Die van ons heeft 60 euro gekost en euh, is gewoon een autostoel. Heel simpel.

Hebben jullie kindjes ook zo'n gekke grootouders?
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Grootoudersgekte Empty Re: Grootoudersgekte

Bericht  xxjojootjexx wo 6 maa 2013 - 3:48

Yes

De ene oma zijn ze minstens 2 dagen in de week, dus dat snap ik.
De andere oma overlaadt ze met cadeautjes. Echt elke week weer zijn er cadeautjes voor de kinderen.

Lekker laten gaan, ze kunnen het blijkbaar doen, en willen hun kleinkinderen lekker verwennen.

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast wo 6 maa 2013 - 3:50

Mijn schoonouders gaan vaak met ze shoppen, nieuwe schoenen, nieuwe kleren. Mijn moeder is alleen heeft ook wat minder te besteden, maar ze gaan vaak dagjes weg met haar, bioscoop of theater.

Gast
Gast

Bericht  Slakje wo 6 maa 2013 - 3:50

Ja ik vind het prima. Ik wil later ook zo'n oma zijn. Haha.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Bericht  Jade wo 6 maa 2013 - 3:53

ja! Onze dochter is nog niet eens geboren, maar de spulletjes worden vollop gekocht!

En buiten dat er veel gekocht wordt, zijn ze beide zo trots als een pauw! Iedereen die je op straat tegen komt, moet weten dat ik zwanger ben. Of beter gezegd, dat ze oma worden! haha

Ik vind het meestal wel leuk Grootoudersgekte 827601.

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Bericht  Parel wo 6 maa 2013 - 5:00

Mijn moeder niet zo, al had die al een boel omdat mijn zus 3 kinderen heeft.
Ik hoef nooit een kinderstoel of bedje mee te nemen als ze gaat logeren (1x in de 3 maanden).
Mijn schoonmoeder heeft een hele kamer ingericht, inderdaad hopen speelgoed, een kinderstoel, ze komt er alleen NOOIT. Heeft er 1x 2 uur alleen gespeeld. Ik vind het een beetje overdadig, maar ze moeten het lekker zelf weten.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Bericht  Jade wo 6 maa 2013 - 5:08

Parel schreef:Mijn moeder niet zo, al had die al een boel omdat mijn zus 3 kinderen heeft.
Ik hoef nooit een kinderstoel of bedje mee te nemen als ze gaat logeren (1x in de 3 maanden).
Mijn schoonmoeder heeft een hele kamer ingericht, inderdaad hopen speelgoed, een kinderstoel, ze komt er alleen NOOIT. Heeft er 1x 2 uur alleen gespeeld. Ik vind het een beetje overdadig, maar ze moeten het lekker zelf weten.

Bij ons is het wel vooral zo dat er dingen gekocht worden voor bij ons thuis. Dus box, speelkleed, kleertjes etc.

Mijn moeder heeft wel de zolderkamer helemaal opgeruimd, zodat ik daar met de baby kan logeren (en er komt een campingbedje). Mijn ouders wonen 200 km verderop, en ik ga daar regelmatig een paar dagen heen, dus ik vind dat wel fijn!

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Bericht  Charles wo 6 maa 2013 - 5:08

Ja mijn ouders. Ze hebben gisteren een soort tuin-speelhuis gekocht met zandbak eraan van hout voor bij hun in de tuin hahaha. Ben benieuwd wanneer ze erin kunnen spelen haha.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Bericht  Sanne wo 6 maa 2013 - 5:16

Hier is dat niet zo. Mijn moeder heeft inmiddels wel een kinderstoel gekocht, maar voor de rest nemen we alles mee. Bij mijn schoonouders staat een bedje, vooral in verband met de andere kleinkinderen. Tussentijdse cadeautjes of kleding o.i.d. krijgt H. ook nooit.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  PapillonRose wo 6 maa 2013 - 5:28

Hier ook, bij mijn moeder in elk geval. Nu is een deel weer opgeruimd omdat we het niet meer nodig hebben, maar mijn moeder had alles in huis. Bedje, flessen, sterilisator, box, boxmobiel, bergen speelgoed, kinderstoel, etc. En ze krijgt regelmatig een cadeautje. Ik vind het leuk voor A., van mij mag mijn moeder haar best verwennen als ze dat wil. Had ik vroeger ook met opa's en oma's en dat is toch wel speciaal.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Paper Crown wo 6 maa 2013 - 6:10

Ja joh, hou op.. Julian heeft dezelfde dingen als hij hier heeft ook bij oma..
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  SarahKey wo 6 maa 2013 - 6:49

Mijn moeder is ook net zo. Heeft ook een speciaal babykamertje ingericht. Nu slapen wij daar geregeld omdat ze 100 km verderop woont, dus makkelijk is het wel. Hoeven we niet alles mee te slepen. Nu koopt ze niets nieuws. Ze krijgt alles, heeft nog dingen bewaard van ons of via de kringloopwinkel. Zo heeft ze een kinderwagen uit de jaren 50 gekocht en trots dat ze was toen ze er eindelijk achter kon lopen.

Mijn schoonouders hadden alles al, omdat S daar niet het eerste kleinkind is.
Wel is alles daar roze, echt afschuwelijk. Rolling Eyes Tot een jaar kwam hij er zelden, ja met ons om even op visite te gaan. Slapen deed hij daar niet. Nu speelt hij elke dinsdag daar dus nu slaapt hij er wel even en speelt er de hele dag.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Gast wo 6 maa 2013 - 6:54

Mijn ouders hebben de ruimte niet om alles daar te hebben maar ze hebben er wel een kinderstoel en heel veel speelgoed. Mijn moeder zei altijd nooit een "oma-oma" te willen zijn maar ondertussen vertelde ze laatst wel even dat ze graag een groter huis zou willen want dan hoefde wij niet steeds alles mee te slepen Wink
Verder krijgen ze vaak speelgoed en kleding.
Mijn vader perst steevast verse jus 'd orange voor beide uit. Zelfs al moet hij dan nog speciaal naar de winkel. Hij zorgt er ook altijd voor dat hun lievelingsfruit er is.

Mijn schoonmoeder overlaad ze met cadeau's. Ik vind dat niet zo nodig. Heb liever dat ze de kindjes een keer meeneemt naar het dierenparkje ofzo. Maar goed, dat hebben al 100x gezegd maar ze blijft het doen.

Gast
Gast

Bericht  Liadan wo 6 maa 2013 - 7:13

Bij mijn ouders hebben ze ook een heleboel en een hoek in hun woonkamer staat helemaal vol met speelgoed. De kinderen zijn 1 dag in de week bij mijn ouders en ze hebben daar ook een ledikant, commode, 2 autostoelen, fietsstoeltjes, zandbak, fietsjes enz. Maar veel van wat er staat is nog van ons van vroeger geweest.

Bij mijn schoonouders staat een tas speelgoed, maar verder hebben zij niks gekocht speciaal voor de kinderen. Ze worden wel altijd flink verwend als ze daar zijn.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Urban Naked wo 6 maa 2013 - 7:54

Hier ook. Bij beide grootouderhuizen een box, bedje, bij mijn ouders heeft hij trouwens een complete kinderkamer met commode, badjes heeft hij, loopstoel, speelgoed, een schommel aan het tuinhuisje en als klap op de vuurpijl hebben m'n ouders een nieuwe fiets gekocht want het fietsstoeltje paste niet op hun eigen fiets.
Urban Naked
Urban Naked
Prater
Prater

Aantal berichten : 1101
Punten : 1125
Registratiedatum : 29-02-12

Bericht  Supertalentje wo 6 maa 2013 - 8:16

Wat leuk dat alle opa's en oma's ze zo verwennen!

Mijn vader heeft alles staan, zoon is het derde kleinkind. En we zien ze regelmatig en dan hebben ze altijd een kadootje voor hem (voor bij ons thuis, haha!). Schoonouders zijn daar net iets anders in Wink

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Bericht  pindaatje wo 6 maa 2013 - 8:30

Mijn moeder heeft bij haar thuis een ledikantje, commode, box, kinderstoel, traphekjes en flink wat speelgoed voor binnen en voor buiten een step, loopfiets, tractor,ballentent en fietsstoeltje, en ook bekers, borden en bestek voor de kinderen.. Ook heeft ze altijd wel luiers en billendoekjes.

Schoonouders hebben werkelijk álles voor de kinderen in huis, en als het er niet is, halen ze het speciaal op.. Het enige wat ze niet hebben, is een autostoel groep 1. Voor de oudste hebben ze nu wel een autostoel groep 2..
Hun tuin is net een speeltuin, dus ze komen niets te kort als ze daar zijn.

Onze kinderen zijn aan beide kanten de enige kleinkinderen. Onze ouders passen niet structureel op. Bij schoonouders logeren ze ongeveer 1x per maand als wij beiden 's avonds/'s nachts moeten werken. Daarbuiten komen ze er nog ongeveer 1 dag per maand. (en samen met ons ook nog wel es tussendoor).
Tussendoor worden de kinderen niet echt door hun verwend met kadootjes,kleding of dagjes uit.. Van mijn schoonvader krijgen ze vaak een euro voor in hun spaarpotje als hij bij ons komt..

pindaatje
Prater
Prater

Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Shopaholic wo 6 maa 2013 - 8:33

Ja mijn ouders hebben dat ook ook gedaan. Maar gewoon ook van vrienden, buren en op mp gekocht.
Shopaholic
Shopaholic
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud