Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Voorjaarsschoonmaak!

+11
Jade
SarahKey
MissD
Rovine
strawberry
Ooh La La!
Razz
Elliot
Rush
Viva
Rose
15 plaatsers

Ga naar beneden

Voorjaarsschoonmaak! Empty Voorjaarsschoonmaak!

Bericht  Rose wo 6 maa 2013 - 0:15

Zijn er al meer die er mee begonnen zijn?

Wij zijn afgelopen week begonnen, de tuin (voor en achter) zijn alweer netjes, de hokken zijn helemaal opgeruimd, de kelder is al opgeruimd, keukenkastjes uitgemest, gangkast uitgemest, de beneden verdieping is op het oog weer netjes en opgeruimd (nu de kasten nog..) Voorjaarsschoonmaak! 281626781

Nu ben ik bezig met het boven op te ruimen, uitzoeken, weggooien, kasten opnieuw indelen, schoonmaken etc.
We willen straks als alles opgeruimd etc. is om dan iedere maand een dag te plannen en alles weer eventjes goed opruimen, op de juiste plaats leggen etc. En 1x per week een grote schoonmaak op 1 van de plaatsen in huis te houden (bijv. keuken,badkamer..)
Rose
Rose
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1636
Punten : 1896
Registratiedatum : 26-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorjaarsschoonmaak! Empty Re: Voorjaarsschoonmaak!

Bericht  Viva wo 6 maa 2013 - 0:18

Ik plan hem in ieder geval niet, doe hem alleen als ik daar zin in heb :P
Maar we zitten midden in een verhuizing ongeveer dus daar wacht ik mee tot we erin gaan Wink
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Bericht  Rush wo 6 maa 2013 - 0:25

Gezien er nog winter aan komt en ik ook geen tijd heb, wacht ik tot de volgende zonnige periode. Dan ga ik ook los in de tuin. En we krijgen een bredere oprit, dus alles gaat op de schop haha.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Elliot wo 6 maa 2013 - 1:17

Ik ben al een beetje begonnen, ik heb de voorraadkast en de keukenkastjes uitgemest, en de ramen van buiten en binnen gelapt. Ook de badkamerkast en de slaapkamer zijn helemaal netjes en schoon. Nu nog de woonkamer en de tuin. Ik wacht net als Rush op de volgende zonnige periode. Dan kan ik meteen leuke fleurige plantjes neerzetten, daar is het nu echt nog te vroeg voor helaas Sad
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Bericht  Razz wo 6 maa 2013 - 1:26

Ik ben al klaar angel

We kregen afgelopen maandag kijkers voor onze woning dus we hebben echt flink gepoetst en opgeruimd. Nu een kwestie van bijhouden.

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Bericht  Ooh La La! wo 6 maa 2013 - 1:30

Razz_ schreef:Ik ben al klaar angel

We kregen afgelopen maandag kijkers voor onze woning dus we hebben echt flink gepoetst en opgeruimd. Nu een kwestie van bijhouden.

Om dezelfde reden ben ik er vandaag mee bezig.
Verder hou ik niet echt een voorjaarsschoonmaak. Volgende maand gaan we verhuizen dus dan beginnen we gewoon opgeruimd in het nieuwe huis smile

Ooh La La!
Prater
Prater

Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11

Bericht  strawberry wo 6 maa 2013 - 1:32

Ik doe niet aan een voorjaarsschoonmaak.
Ik ruim de voorraadkasten iedere week op, de keuken doe ik iedere dag net als de wc. De badkamer ieder week helemaal en 1x per week een doekje over de kastjes en gootsteen.
En de woon en slaapkamer doe ik ook iedere week grondig.
Ik vind een voorjaarsschoonmaak een beetje onzin :p
strawberry
strawberry
Prater
Prater

Aantal berichten : 527
Punten : 670
Registratiedatum : 19-08-12

Bericht  Viva wo 6 maa 2013 - 8:25

Dat zou ik ook vinden Strawberry, als ik het zo goed bij zou houden als jij dat doet. Wauwie!
Ook echt elke dag de wc! Hier 1x per week Embarassed
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Bericht  Gast wo 6 maa 2013 - 8:28

Ik heb vandaag uitgebreid schoongemaakt, alle ramen en deuren open. Heerlijk smile

Gast
Gast

Bericht  Rovine wo 6 maa 2013 - 8:31

Ik ben ook spontaan begonnen! Maandag zowaar een keukenkastje uitgesopt, rommellade uitgezocht en de douche opgeruimd. Net de rest van de keukenkastjes en de oven gedaan. Doe steeds een uurtje na het werk. Maak wel elke week schoon, maar dat is een beetje vaste routine; oppervlakten afdoen, stofzuigen en de wc poetsen. Nu ben ik alles stap voor stap aan het aanpakken. Vooral kastjes opnieuw indelen. Toen ik verhuisde vorige zomer is alles snel neergekwakt. Inmiddels zijn er wel dingen verplaatst, maar nu wil ik het echt allemaal goed doen en logisch voor mij. Tegelijk wat kleine reparaties.
Grootste project wordt straks de logeerkamer. Nu vooral een rommelhok met nog een paar dozen. Wil er wat kasten neerzetten en alles netjes opbergen. Kasten heb ik al in de berging staan, heb alleen even sjouwhulp nodig. Als die kasten daar weg zijn kan ik de berging ook doen.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  MissD wo 6 maa 2013 - 9:41

strawberry schreef:Ik doe niet aan een voorjaarsschoonmaak.
Ik ruim de voorraadkasten iedere week op, de keuken doe ik iedere dag net als de wc. De badkamer ieder week helemaal en 1x per week een doekje over de kastjes en gootsteen.
En de woon en slaapkamer doe ik ook iedere week grondig.
Ik vind een voorjaarsschoonmaak een beetje onzin :p

Eens, hier hetzelfde dus geen voorjaarsschoonmaak nodig.

MissD
Prater
Prater

Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10

Bericht  Gast wo 6 maa 2013 - 9:50

Wij pakken het groots aan. Hebben nu, een deel van, de huiskamer behangen en geschilderd. 15 april krijgen we een nieuwe keuken en gaat ons dubbele plafond eruit. Dan gaan we ook de andere kant van de woonkamer behangen en schilderen. De meubels gaan er uit en we gaan behoorlijk minderen in meubels. Ruimte en licht creëren.

Dan moet ons halletje ook nog even geordend en geschilderd worden. Dat is nu een puinhoop van schoenen, jassen, dassen, handschoenen en mutsen.

En tussendoor ook nog even de tuin schoonmaken. Een kattenren is ideaal met 5 katten maar je merkt het ook aan je tuin.

Gast
Gast

Bericht  SarahKey wo 6 maa 2013 - 19:51

Onder een voorjaarsschoonmaak versta ik de kasten enzo weer eens goed doen, en plekken waar ik niet iedere week schoonmaak, zoals de zolder (en dan meteen alles achter de schotten vandaan, schoonmaken en weer terug)
Ik ben nog niet begonnen. Volgende week maak ik een planning en hopenlijk gaat dat lukken Laughing Sowieso het huis en de tuin wachten we mee tot het echt lente word.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Jade wo 6 maa 2013 - 20:40

Ik hou mijn huishouden ook goed bij, dus écht veel werk is het allemaal niet. Toch motiveerd het zonnetje mij wel! Of zou het nesteldrang zijn?

De tuin is in ieder geval weer opgeruimd, maar het zware werk moet nog wel gebeuren. De ramen zijn van binnen- en buiten gelapt en ik ben begonnen met de schuur opruimen. Vanmiddag is mijn vriend eerder vrij zodat we nog even naar de stort kunnen rijden.

In onze schuur staat trouwens voornamelijk bouwafval, wat over is van onze verbouwing. Nu blijkt dat we dat niet meer nodig hebben, kan dat allemaal weg cheers.

Hier staan de bloembollen al wel op tafel trouwens Voorjaarsschoonmaak! 281626781

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Bericht  strawberry wo 6 maa 2013 - 23:13

Viva schreef:Dat zou ik ook vinden Strawberry, als ik het zo goed bij zou houden als jij dat doet. Wauwie!
Ook echt elke dag de wc! Hier 1x per week Embarassed

De keuken doe ik iedere dag na het koken, de voorraadkasten voor we boodschappen gaan doen en de wc daar haal ik iedere dag een doekje over de pot heen, schrob m met chloor en dan is t klaar. Een keer per week gebeurt die grondig en neem ik ook de tegeltjes enz mee. Het scheelt misschien dat ik maar 2 ochtendjes per week thuiswerk dus ik er ook de tijd voor heb.
strawberry
strawberry
Prater
Prater

Aantal berichten : 527
Punten : 670
Registratiedatum : 19-08-12

Bericht  Lot wo 6 maa 2013 - 23:20

Oh daar heb ik ook echt zin in! Als de zon nu eens even doorbreekt dan word mijn motivatie nog groter. Alle overbodige rommel weggooien en de boel poetsen! Nu nog doen Wink ....
Lot
Lot
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 410
Punten : 478
Registratiedatum : 12-11-12

Bericht  Gast do 7 maa 2013 - 5:07

Nee, ik begin eind maart pas.
Dan komen de vouwgordijnen. De kindjes gaan dan lekker een dag naar oma. Dan heb ik de tijd en de ruimte om alles van de kant te halen, de ramen te lappen, alles te wassen en goed uit te mesten. Voorjaarsschoonmaak! 281626781

Gast
Gast

Bericht  rianne287 do 7 maa 2013 - 9:23

Wij doen hier niet echt aan. We hebben gewoon af en toe een opruim bui..dan moet bijvoorbeeld de trapkast er aan geloven of de zolder haha
Mijn vriend heeft al wel de voortuin gedaan en de auto gewassen deze week. Achtertuin moet nog wel.
rianne287
rianne287
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 388
Punten : 394
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Rovine vr 8 maa 2013 - 2:30

Ehm, ik heb besloten dat ik de logeerkamerdeur maar even dicht doe, dan hoort hij niet bij het huis hé? Heb net alles uitgesopt, gestofzuigd en gedweild. 4e was zit er nu in, alle kussens en dekens in de woonkamer gewassen. Straks als de gang droog is nog even bed opmaken en 5e was erin gooien, dan vind ik dat ik wel weer genoeg gedaan heb.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Dolphinne vr 8 maa 2013 - 7:02

Ik had vandaag een schoonmaakbui.
Eerst de douche grondig gedaan. Alle voegen ingesprayd met anti-schimmel en flink geschrobd. En daarna nog alles met gewone badkamerreiniger afgesopt.

Verder overal stofgezogen en gedweild en 2 wassen gedaan.
Straks de wassen nog even opvouwen als mijn zoontje in bed ligt.
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Shopaholic zo 10 maa 2013 - 7:59

Ik heb momenteel de opruim woede al kan ik weinig weg doen..overal zit wel een "waarde" of idee achter..maar ben al begonnen met mijn boeken uit te mesten, want ik ga ze toch nooit meer lezen! Heb er gewoon weg geen tijd voor!
Shopaholic
Shopaholic
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12

Bericht  rianne287 ma 11 maa 2013 - 7:16

vandaag heerlijk de zolder opgeruimd smile
rianne287
rianne287
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 388
Punten : 394
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

Permissies van dit forum: