Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Schoonmaak noob

+25
Papillio
Char1
Shopaholic
Didi
Annie24
Viva
Thunder
Lady Starstruck
Rose
Rush
Linnie1985
Printje
madam
Siamsa
Linda
Tinkebell
Arwyn
Just me
_Lacey_
Bacio
Fiwen
Caroow
Zwerver
Schaapke
Lejow
29 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Schoonmaak noob - Pagina 2 Empty Re: Schoonmaak noob

Bericht  Linnie1985 ma 4 maa 2013 - 3:52

De frietpan, ook al zo'n verschrikkelijk iets :nopompom:.
Die maak ik met ajax (groene fles) schoon. Vind dat het beste werken!

Ik dweil de keuken/badkamer en gang met blue wonder. En de huiskamer met scheutje allesreiniger en spul voor houten vloeren, tenminste als ik het in huis heb. Vandaag kwam ik erachter dat het op was, en heb dus alleen allesreiniger gebruikt.

De wc en de wasbak ook met blue wonder (vind dat zo heerlijk ruiken Laughing) en de douchekabine met badkamerreiniger.
Linnie1985
Linnie1985
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Caroow ma 4 maa 2013 - 3:54

De frietpan heb ik ook de ideale oplossing voor. Weg met dat ding en frietjes bij de snackbar of de Mac halen Very Happy
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Linnie1985 ma 4 maa 2013 - 3:56

Caroow schreef:De frietpan heb ik ook de ideale oplossing voor. Weg met dat ding en frietjes bij de snackbar of de Mac halen Very Happy

Laughing
Linnie1985
Linnie1985
Kletskop
Kletskop

Bericht  Rush ma 4 maa 2013 - 4:15

Caroow schreef:De frietpan heb ik ook de ideale oplossing voor. Weg met dat ding en frietjes bij de snackbar of de Mac halen Very Happy
Ik heb er ook een ideale oplossing voor.

Frietpan van de Action (€18) en gewoon weg flikkeren als die smerig is. Very Happy
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Rose ma 4 maa 2013 - 4:26

Linnie1985 schreef:De frietpan, ook al zo'n verschrikkelijk iets Schoonmaak noob - Pagina 2 1270000679.

Vet eruit halen, water erin met een afwasblokje, 10/15 min laten koken, water eruit, doekje erdoor en schoon Schoonmaak noob - Pagina 2 281626781
Rose
Rose
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1636
Punten : 1896
Registratiedatum : 26-02-12

Bericht  Caroow ma 4 maa 2013 - 4:29

Rose schreef:
Linnie1985 schreef:De frietpan, ook al zo'n verschrikkelijk iets Schoonmaak noob - Pagina 2 1270000679.

Vet eruit halen, water erin met een afwasblokje, 10/15 min laten koken, water eruit, doekje erdoor en schoon Schoonmaak noob - Pagina 2 281626781

Zo ongeveer doen we het ook op mijn werk, de frituurgigant Very Happy Geen afwasblokje, speciaal spul en dan koken en boenen. Laatste keer dat ik het deed kreeg ik dat kokende water over mijn elleboog.. Dat was dus de allerlaatste keer dat ik dat ging doen. Wat een pijn!
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Rose ma 4 maa 2013 - 4:36

Caroow schreef:
Rose schreef:

Zo ongeveer doen we het ook op mijn werk, de frituurgigant Very Happy Geen afwasblokje, speciaal spul en dan koken en boenen. Laatste keer dat ik het deed kreeg ik dat kokende water over mijn elleboog.. Dat was dus de allerlaatste keer dat ik dat ging doen. Wat een pijn!

Oei das niet fijn! Ik laat vaak het water ook ietsje afkoelen en natuurlijk heel voorzichtig zijn!
Rose
Rose
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1636
Punten : 1896
Registratiedatum : 26-02-12

Bericht  Printje ma 4 maa 2013 - 4:44

Rush schreef:

Frietpan van de Action (€18) en gewoon weg flikkeren als die smerig is. Very Happy

Zo doen wij het meestal ook. Ik koop gewoon een goedkoop nieuw ding
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Fiwen ma 4 maa 2013 - 4:54

Printje schreef:
Rush schreef:

Zo doen wij het meestal ook. Ik koop gewoon een goedkoop nieuw ding

Hahaha ik ook! Mijn man verklaard me altijd voor gek dus nu kan ik bewijzen dat ik niet de enige ben die dat doet :cheering:
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992

Bericht  Rush ma 4 maa 2013 - 4:55

Hahaha Fiwen Schoonmaak noob - Pagina 2 281626781
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Printje ma 4 maa 2013 - 4:56

Hahaha Fiwen, mijn moeder doet het ook. :cheering:
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Lady Starstruck ma 4 maa 2013 - 7:52

Als ik dit zo lees ben ik ook een waardeloze huisvrouw geloof ik. Ik ben niet zo'n poetser eigenlijk. Ik heb last van schimmel in de badkamer ik wil daarvoor HG halen alleen heb gehoord dat het daarna weer terug komt. Het is zo'n lelijk gezicht het zit op het plafond en alles. Heeft iemand nog een andere tip tegen schimmel?
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Bericht  Thunder ma 4 maa 2013 - 10:45

Ik spray de wanden, de douchecabine en de wc in met puur chloor. Dan ga ik ff koffie drinken en daarna doe ik de wanden en de douchecabine met een schuurspons en de wc met een doekje. Daarna afspoelen met warm water en droog maken met een schone doek. Dan de vloer ff dweilen en klaar.

Het aanrechtblad neem ik elke dag af na gebruik. De tegels na het koken, de kastdeuren af en toe en bovenop nog minder.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096

Bericht  Viva ma 4 maa 2013 - 22:14

Ik heb een hekel aan schoonmaken.

De frituurpan; vet terug in kan, met heet water afspoelen en vervolgens in de vaatwasser op het meest hete programma Schoonmaak noob - Pagina 2 394967
Maar die met water erin en vaatwastabletje is ook heel goed! Straks hebben we geen vaatwasser meer Cry

Badkamer, eerst met een vochtige handdoek het bad afnemen, vervolgens de douche erop zetten. Dan maak ik 1 sopje waarmee ik de wanden, bad en alles mee doe, daarna de wc en daarna de vloer. 1 sopje dus, in tegenstelling tot caroow Wink (heel goed hoor! Maar ik weiger het)
En dan zet ik de ventilator aan en wacht tot alles droog is. Dan neem ik de spullen af, met een schoon doekje, die ik dan weer terug zet et voila. kutwerk is klaar. Straks hebben we een veel kleinere badkamer zónder bad, heerlijk!!!!

Keuken, bedoel je daarmee ook de keukenkastjes?
Die maak ik nauwelijks schoon namelijk. Maar het blad spray ik elke avond, met een zelf gemaakt sopje van clorix (die witte) klein beetje en dreft (blauw) en water, in en doe er dan een doekje overheen. Ik klink nu heel onhygiënisch maar in het nieuwe huis ga ik hem weer beter schoonmaken.....
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Bericht  Linnie1985 ma 4 maa 2013 - 22:58

Ik heb kruidvat power badkamerreiniger gekocht. Hopelijk is het wat. Ga het zo maar eens proberen.
Linnie1985
Linnie1985
Kletskop
Kletskop

Bericht  Caroow ma 4 maa 2013 - 23:02

Ik heb een vraag!

Hoe maken jullie de ramen aan de buitenkant schoon als er spinnen zitten?
No way Jose dat ik met mijn handen of een doek die beesten weg ga pakken..
Ik heb nu alles geprobeerd weg te zuigen, maar die krengen zijn hardnekkig pale Er bleven nog wat van die nesten zitten, dus daar heb ik nu maar om heen gesopt. Maar men, wat een hel, ik ben 10 jaar ouder.

Ze zitten overigens vooral boven aan in het raam in de gaten van het rooster, daar zit een soort dakje over, en daar hebben ze het zo te zien prima naar hun zin pale
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Linnie1985 ma 4 maa 2013 - 23:05

Caroow schreef:Ik heb een vraag!

Ik heb nu alles geprobeerd weg te zuigen, maar die krengen zijn hardnekkig pale Er bleven nog wat van die nesten zitten, dus daar heb ik nu maar om heen gesopt. Maar men, wat een hel, ik ben 10 jaar ouder.

Ze zitten overigens vooral boven aan in het raam in de gaten van het rooster, daar zit een soort dakje over, en daar hebben ze het zo te zien prima naar hun zin pale

Met de wisser haha en dan zwaaien met dat ding Laughing. Of met een stokje.
Linnie1985
Linnie1985
Kletskop
Kletskop

Bericht  Annie24 di 5 maa 2013 - 0:23

Voordat Y. er was, was ik ook altijd aan de poets.

Nu niet meer; ga liever lekker naar buiten met 'm :cheering:
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676

Bericht  Didi di 5 maa 2013 - 0:57

Caroow schreef:Ik heb een vraag!

Met een ragebol! Hier zitten ook altijd veel spinnen in de hoekjes van de ramen, met de ragebol zijn zo zo weg.
Didi
Didi
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 609
Registratiedatum : 04-12-10

Bericht  Gast di 5 maa 2013 - 1:16

Dankzij dit topic heb ik de douche ruimte weer eens onder handen genomen..wat een ramp... Wij hebbe zwarte mozaik tegeltjes en hard water hier in Zeeland.. Die kalk is er niet af te krijgen gewoon.. Vanmorgen al azijn gedaan, nu voor de 2e x in de antikal gezet..

Gast
Gast

Bericht  Shopaholic di 5 maa 2013 - 23:19

Caroow schreef:Heb je even?

De badkamer:

Na het douchen spray ik de douchewanden in met badkamerreiniger. Ik trek mijn badjas aan en maak een sopje met bleekmiddel. Met dit sopje (badjas uit!) maak ik de voegen schoon. Dan spoel ik de muren en douchewanden af met de douchekop. Volgende sopje, gewoon met allesreiniger, hiermee maak ik alles in de douche nog een keer schoon.
Dan kleed trek ik mijn huispak aan.
Met het sopje maak ik de muren en deuren in de badkamer schoon. Dan doe ik bleekmiddel in de wc en de wastafel spray ik in met badkamerreiniger. Ik haal alles wat op de plankjes staat hier van af en haal hier een doekje overheen en ik maak de plankjes en wasmand schoon.
Nieuw sopje. Hiermee maak ik de wc schoon.
Vervolgens gaat alles wat ik kan verplaatsen de badkamer uit (wasmand, babybad, prullenbakje) en maak ik weer een nieuw sopje. Met een spons en een doekje maak ik de hele vloer schoon.

Bij elk sopje pak ik natuurlijk een nieuw doekje. Die gooi ik na gebruik gelijk met zijn allen op 95 graden in de wasmachine.

Pfffff ik ben al moe van het typen Neutral Ik ga even eten en dan volgt de keuken later Very Happy

Zo doe ik het ook! Vaak op zondag haha
Shopaholic
Shopaholic
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12

Bericht  Arwyn do 7 maa 2013 - 0:45

Ik ben gewoon een slechte huisvrouw.. Het is gewoon rotwerk! Gelukkig zijn we niet zoveel thuis, dus erg vies wordt het hier niet.
Op mijn vrije dag, doe ik alles gelijk 's ochtends zodat ik ervan af ben. Eerst afwassen, dan de keuken schoonmaken (aanrecht en fornuis natuurlijk, 1 keer in de zoveel doe ik de pitjes ed met van die sponsjes waar als zeep in zit, elke week haal ik een doekje over de kastjes en de koelkast, ook de bovenkant).
Dan een sopje maken en beginnen in de badkamer. Alles van de plankjes af, die schoonmaken, de wastafel schoonmaken, dan de muren en dan de vloer.
Vervolgens spul in de wc en daar een doekje door. Eerst de muren en dan de wc van boven naar beneden zeg maar. Borstel erdoor, vloer schoonmaken en klaar!
Daarna nog even stofzuigen en dan heb ik het belangrijkste wel weer gedaan.

Gelukkig hebben we maar een klein huisje. De badkamer + wc samen zijn nog niet eens 3 vierkante meter, haha.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  rianne287 do 7 maa 2013 - 9:33

Nou wij hebben een glazen douchecabine. En de scharnieren waren ook helemaal verkalkt. Ik heb al van alles geprobeerd. Toen dus maar weer eens het dure Antikal meegenomen.. en ALLES is weg..
Werkte als een tierelier. Inspuiten en je zag de kalk gewoon loskomen smile even met een oude tandenborstel er tussen..
We wennen ons nu wel aan om de glazen wanden goed droog te maken na het douchen. Niet alleen met een trekkertje maar ook met een doek.
rianne287
rianne287
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 388
Punten : 394

Bericht  Char1 do 7 maa 2013 - 21:50

Ik heb een nieuwe badkamer gekregen. In de oude was ik heel laks met schoonmaken, want het was toch oude zooi. Maar nu wil ik het netjes proberen te houden. Ik zoek vooral tips voor de glazen douchewand en de spiegel. Hoe houden jullie die netjes (met liever niet te chemische middelen, pure chloor e.d. gebruik ik alleen in noodgevallen en wil ik niet structureel gebruiken)? Ik wil de douchewand sowieso na elke douchebeurt gaan trekkeren.
Verder tips welk sopje ik het beste kan gebruiken e.d.?

Char1
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 388
Punten : 464

Bericht  Papillio vr 8 maa 2013 - 4:56

Char1 schreef:Ik heb een nieuwe badkamer gekregen. In de oude was ik heel laks met schoonmaken, want het was toch oude zooi. Maar nu wil ik het netjes proberen te houden. Ik zoek vooral tips voor de glazen douchewand en de spiegel. Hoe houden jullie die netjes (met liever niet te chemische middelen, pure chloor e.d. gebruik ik alleen in noodgevallen en wil ik niet structureel gebruiken)? Ik wil de douchewand sowieso na elke douchebeurt gaan trekkeren.
Verder tips welk sopje ik het beste kan gebruiken e.d.?

Voor de spiegel gebruik ik glassex, topspul!
Papillio
Papillio
Prater
Prater

Aantal berichten : 543
Punten : 595
Registratiedatum : 16-01-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud