Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Weglopen

4 plaatsers

Ga naar beneden

Weglopen Empty Weglopen

Bericht  Gast di 19 feb 2013 - 20:04

Wij hebben hier een echte wegloper.
In een grote kinderspeeltuin is hij op een gigantisch drukke dag bij zijn vader weggelopen, omdat hij naar mij wilde (ik zat op het terras). Niks vermoedend breng ik hem terug (ik dacht namelijk dat zijn vader hem gevolgd was tot hij zag dat hij was aangekomen bij me), bleek hij hem al 10 minuten overal te zoeken.

Als we in de winkel zijn, rent hij standaard weg. Niet alleen bij mij, maar ook bij mijn schoonmoeder.

En gisteren was hij in een binnenspeeltuin met vrienden. Ook daar rende hij weg en luisterde niet.

Dit zijn maar een paar voorbeelden, ik zou er nog 100 kunnen noemen. Ik weet niet zo goed meer hoe ik dit aan moet pakken. Ik kan niet meer achter hem aan (ik zit nu ook met een baby). Meestal geef ik 1 waarschuwing en daarna gaan we naar huis. Maar ja dat is ook niet altijd de oplossing. Dat kan niet overal, want soms moet ik gewoon echt nog even wat doen.

Hij lijkt het ook niet te begrijpen en ziet het als een spelletje, maar hij is toch al bijna 4 en zou toch inmiddels wel moeten weten dat hij niet weg mag lopen. Ik durf hem straks niet alleen buiten te laten spelen. En dat gaat er toch aan komen als hij straks 4 is.

Iemand de gouden tip?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Weglopen Empty Re: Weglopen

Bericht  Darius di 19 feb 2013 - 20:28

Lastig hoor. Het is misschien ook even wennen voor jou als ouder dat je zoon opeens vrijheid 'neemt'. Ik zou iig zorgen voor een kaartje of ketting met jouw mobiel erop en afspraken te maken over hoever hij mag gaan. In de super mag hij vrij rondlopen in de rij waar ik ben bijv.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  VeryCherry di 19 feb 2013 - 20:55

Mijn zoon was ook een enorme wegloper, hij is zelfs al een keer bij me teruggebracht door de stadswacht laughcry Ik schreef mijn naam en telefoonnummer altijd met (watervaste) stift op zijn arm als we weggingen. Armbandjes trok hij gewoon van zijn arm af.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Catwoman79 di 19 feb 2013 - 21:08

Wij hebben als "straf" ingevoerd bij weg lopen dat hij dan 2 minuten aan de hand moet lopen en niet meer vrij mag rondlopen.
Catwoman79
Catwoman79
Prater
Prater

Aantal berichten : 1007
Punten : 1051
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  SarahKey di 19 feb 2013 - 21:12

Sommige vinden het zielig, maar in de stad zou je een tuigje kunnen gebruiken. Dan heeft hij wel iets vrijheid maar hij kan niet weglopen.
In een speeltuin gaat dat lastig natuurlijk. Telefoonnummer op de arm doen wij ook bij de bso kindjes als we weg gaan. Iets herkenbaars aandoen (petje op, fel gekleurd shirt aan oid) zodat je hem in 1 oogopslag kan zien. Hem duidelijk vertellen tot hoe ver hij mag gaan. Houd hij zich er niet aan dan moet hij even bij jullie zitten. Of aan andere straf, als hij maar weet wat er gebeurt als hij niet luisterd.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Gast di 19 feb 2013 - 21:17

VeryCherry schreef:Mijn zoon was ook een enorme wegloper, hij is zelfs al een keer bij me teruggebracht door de stadswacht laughcry Ik schreef mijn naam en telefoonnummer altijd met (watervaste) stift op zijn arm als we weggingen. Armbandjes trok hij gewoon van zijn arm af.

Ja, dat doe ik ook bij allebei de kinderen.

Gast
Gast

Bericht  Catwoman79 di 19 feb 2013 - 21:23

En als wij naar een ballorig of zoiets gaan doe ik R. ook altijd een fel gekleurd shirt aan.
Valt hij beter op voor mij
Catwoman79
Catwoman79
Prater
Prater

Aantal berichten : 1007
Punten : 1051

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud