Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kindermobiel?

+7
peach
Darius
Liadan
Sea of Trees
Theeleut
Steep
Twellie
11 plaatsers

Ga naar beneden

Kindermobiel? Empty Kindermobiel?

Bericht  Gast za 16 feb 2013 - 11:02

Afgelopen week was onze dochter ziek. Niet heel erg, maar wel zodanig dat ik haar niet (op de fiets) mee wilde nemen om onze zoon naar het KDV te brengen. De oppas(-opa) die zou komen om voor haar te zorgen was er echter nog niet. Nu vindt Fenne het geen probleem om even alleen thuis te zijn (en ze lag toch lekker voor pampus voor de tv onder een dekentje) en ik was binnen een kwartier/twintig minuten weer terug.

Aan de ene kant vind ik het niet zo'n probleem, aan de andere kant vind ik het niet fijn dat ze ons op zo'n moment niet zou kunnen bellen bijvoorbeeld. Nu zat ik net even te googelen en kwam ik de 'kindermobiel' tegen. Een minimalistisch mobieltje met bovendien GPS. Kinderen kunnen dus eenvoudig voorgeprogrammeerde nummers bellen, en je kunt je kind localiseren vanaf een afstand.

Heeft iemand hier ervaring mee? Wat vinden jullie als ouders van het product? Aan de ene kant hoef ik mijn kind van 4 nog niet zo nodig aan de mobiele telefoon, aan de andere kant kan het net wat extra veiligheid creëren.

Het gaat om deze site:

http://www.kidstel.nl/

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Kindermobiel? Empty Re: Kindermobiel?

Bericht  Twellie za 16 feb 2013 - 11:08

Ik denk dat ik mijn dochter intens gelukkig zou maken met zo'n mobiel smile. Maar ze is nooit alleen, dus voor haar heeft het nog geen nut.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Steep za 16 feb 2013 - 11:21

Ik zou persoonlijk eerder een buurman/ buurvrouw vragen om een oogje in het zeil te houden en dan ook bij zoon aangeven dat hij daar terecht kan. Of de huistelefoon al bellend naar mijn mobiel naast hem neerleggen (we bellen gratis naar mobiel) en de mijne op speaker zetten zodat ik 'm ook kan horen als hij wat zegt (of 1 oortje in van mijn headset).

Edit: dat vroeg je niet.. voor een ouder kindje misschien wel goed, maar 4 vind ik nog zo ukkepukkerig haha.
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Theeleut za 16 feb 2013 - 12:16

Nog nooit van gehoord! Ik ben wel eens eventjes de deur uit geweest als mijn dochter ziek was en haar gewoon de huistelefoon gegeven. Mijn nr en die van haar vader staan er in, heb uitgelegd hoe en wat, en zo kon ze bellen. Heeft ze nooit gedaan, maar voor je weet maar nooit.

Nu is mijn dochter bijna 8 jaar, dus wellicht anders/makkelijker even weg gaan dan bij een jonger kind.
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  Sea of Trees za 16 feb 2013 - 21:12

Hmm, ik weet het niet. Ik vind 4 jaar sowieso nog wel erg jong om even alleen thuis te zijn, ik zou dat niet aandurven denk ik. Vandaar dat ik zo'n mobiele telefoon nog niet nodig vind.
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Bericht  Gast za 16 feb 2013 - 21:20

Sea of Trees schreef:Hmm, ik weet het niet. Ik vind 4 jaar sowieso nog wel erg jong om even alleen thuis te zijn, ik zou dat niet aandurven denk ik. Vandaar dat ik zo'n mobiele telefoon nog niet nodig vind.
Eens. Ik durf niet eens in de schuur te gaan schuren als de kindjes boven liggen te slapen. Ondanks dat ik dan de babyfoon mee zou kunnen nemen. Ik ben veel te bang dat ik er dan toch 1 niet hoor ofzo.
Als ze ouder zouden zijn zou ik het wel een oplossing vinden.
Vanaf een jaar of 7 maar dan ook nog niet voor lange tijden.

Gast
Gast

Bericht  Liadan za 16 feb 2013 - 21:24

Ik zou niet zo'n telefoon aanschaffen voor die enkele keer dat je 'm misschien nodig zou kunnen hebben. Ik zou dan aan mijn dochter uitleggen dat als er iets is dat ze naar de buren moet lopen of mijn mobiel achterlaten en uitleggen hoe die werkt.
Ik vind het niet heel gek dat je je dochter voor die korte tijd alleen hebt gelaten, dat zou ik in een noodgeval ook wel aandurven met mijn dochter. (en een jaar geleden zou ik hebben gezegd dat ik dat met 4 jaar nooit zou doen)

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Darius za 16 feb 2013 - 22:03

Liadan schreef:Ik zou niet zo'n telefoon aanschaffen voor die enkele keer dat je 'm misschien nodig zou kunnen hebben. Ik zou dan aan mijn dochter uitleggen dat als er iets is dat ze naar de buren moet lopen of mijn mobiel achterlaten en uitleggen hoe die werkt.
Ik vind het niet heel gek dat je je dochter voor die korte tijd alleen hebt gelaten, dat zou ik in een noodgeval ook wel aandurven met mijn dochter. (en een jaar geleden zou ik hebben gezegd dat ik dat met 4 jaar nooit zou doen)

Hier hetzelfde. Maar ik zou wel mn eigen mobiel meenemen.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  peach za 16 feb 2013 - 22:23

Ik zou ook eerder vragen/zeggen bij de buren dat me kind alleen is en dat ze daar naar toe kan als er wat is. Persoonlijk zou ik me kind niet 15 a20 minuten alleen laten. Dat komt wel als ze ouder is.
peach
peach
Prater
Prater

Aantal berichten : 524
Punten : 828
Registratiedatum : 04-01-11

Bericht  Tania za 16 feb 2013 - 22:29

Ik zou het wel handig vinden. Ik zou de telefoon dan wel alleen houden voor situaties waarin jij het echt nodig vindt dat ze hem heeft. Niet dat ze er de hele dag mee loopt te spelen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast zo 17 feb 2013 - 0:28

Smupskes~ schreef:
Sea of Trees schreef:Hmm, ik weet het niet. Ik vind 4 jaar sowieso nog wel erg jong om even alleen thuis te zijn, ik zou dat niet aandurven denk ik. Vandaar dat ik zo'n mobiele telefoon nog niet nodig vind.
Eens. Ik durf niet eens in de schuur te gaan schuren als de kindjes boven liggen te slapen. Ondanks dat ik dan de babyfoon mee zou kunnen nemen. Ik ben veel te bang dat ik er dan toch 1 niet hoor ofzo.
Als ze ouder zouden zijn zou ik het wel een oplossing vinden.
Vanaf een jaar of 7 maar dan ook nog niet voor lange tijden.

Met mijn dochter vind ik dat echt geen probleem in zo'n geval. Ze vindt het zelf ook niet eng, anders zou ik het natuurlijk niet doen. De buren waren trouwens ook op de hoogte.

Misschien had ik een half jaar geleden ook gezegd dat ik het niet zou doen, maar inmiddels dus wel.

Ik denk dat we het mobieltje toch maar gaan doen. Het lijkt me ook wel handig als je bijvoorbeeld een dagje naar de dierentuin/pretpark gaat. Als je elkaar dan kwijtraakt kun je elkaar makkelijk terugvinden.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 17 feb 2013 - 0:29

Trouwens nog even als toevoeging: wij hebben geen thuistelefoon, alleen mobieltjes. Anders had ik daar wel iets mee gedaan natuurlijk!

Gast
Gast

Bericht  Manderijn zo 17 feb 2013 - 2:30

Wat een leuk ding!!
Ik neem aan dat je dan nummers voor programmeert? Niet dat je kind van alles en nog wat kan bellen?
Dan zou ik het wel een goede oplossing vinden voor die situaties zoals jij ze schetst.
Ik heb ook altijd geroepen dat ik niet een kind dan alleen zou laten, maar soms heb je gewoon even geen keus!
Ik zou wel even kijken hoe lang beltegoed houdbaar is! Is dat nog een jaar? Zonde anders als het er wel op staat, maar vergaat zeg maar.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12

Bericht  Pink! zo 17 feb 2013 - 2:47

Ik zou er wel 1 aanschaffen en wat je zegt ook handig als je een dagje weggaat bijv. Ze hoeft hem natuurlijk niet altijd bij zich te houden maar voor dit soort dingen is het wel fijn dat ze je kan bereiken.

En vind 4 jaar niet heel jong om eventjes alleen thuis te zijn hoor.
Pink!
Pink!
Prater
Prater

Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13

Bericht  Gast zo 17 feb 2013 - 2:51

Zou ik niet doen, in een echte panieksituatie weet een vierjarige niet meer hoe dat werkt en anders is het leuk speelgoed vermoed ik Wink en ik vind het veel te controlerend.

Ik liet mijn dochter trouwens ook wel af en toe alleen thuis als ze ziek was en ik de jongste moest wegbrengen. Verschilt per kind denk ik. En per situatie.

Gast
Gast

Bericht  Manderijn zo 17 feb 2013 - 2:55

Maar hoezo leuk speelgoed. Het is toch niet zo dat je er op kunt internetten of spelletjes doen?
Want dat zie ik er niet aan af.
Met dagjes weg zou minstens 1 van mijn 2 kinderen dat ding kwijt raken, dus voor hem zou het niks zijn smile

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12

Bericht  Liadan zo 17 feb 2013 - 2:57

Het is toch niet bedoeld om te controleren, het is de bedoeling dat je kind je kan bereiken als het nodig is. En je weet niet hoe een 4-jarige reageert in een noodsituatie, de 1 vergeet die telefoon misschien compleet en de ander pakt 'm juist meteen.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Bolleke zo 17 feb 2013 - 3:00

Ik zou hem zelf niet aanschaffen voor mijn zoon. Hij is ook wel eens alleen thuis maar weet hoe de telefoon werkt, en meestal belt hij mij dan op (als ik een rondje met de honden loop), of mijn ouders gewoon om een praatje te maken.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast zo 17 feb 2013 - 3:52

Goede naam Artemis! Ik heb bijna de neiging mezelf Athena te dopen Laughing

Gast