Nachos
+6
Aziraphale
Zora
claudiaveronique
minoessepoes
Caroow
rapa nui
10 plaatsers
Pagina 1 van 1
Nachos
Ik wil morgen nachos uit de oven eten. Ongezond maar voor een keertje erg lekker. Hoe maken jullie het klaar?
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
Re: Nachos
Ohh dat is zo lekker! Ik ga proberen er aan te denken om mijn vriend het even te laten posten, ik heb geen flauw idee hoe hij het altijd maakt, maar het is dus lekker.
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Ik probeer er altijd nog een béétje een gezonde draai aan te geven.
Ik bak gehakt rul, doe daar mexicaanse groenten en kruiden en knoflook door, of alleen paprika en ui en mais ofzo, of zo'n kant en klare zak. Dan tortillachips in een schaal, gehakt erover, de andere helft van de tortillachips eroverheen, kaas erover en in de oven. Dan doe ik er zure room, salsa en rauwkost bij. Best heel lekker. En gewoon als avondmaaltijd dus.
Ik bak gehakt rul, doe daar mexicaanse groenten en kruiden en knoflook door, of alleen paprika en ui en mais ofzo, of zo'n kant en klare zak. Dan tortillachips in een schaal, gehakt erover, de andere helft van de tortillachips eroverheen, kaas erover en in de oven. Dan doe ik er zure room, salsa en rauwkost bij. Best heel lekker. En gewoon als avondmaaltijd dus.
Gast- Gast
Ik doe het inderdaad een beetje zoals Euc.
Verdeel de nachos over de bakplaat en rul vervolgens het gehakt met cayennepeper (of iets anders pittigs), komijn, knoflook en oregano, dat over de nachos strooien en daarna halve ringen rode ui, stukjes paprika, mais en dunne plakjes kerstomaat. Daar doe ik dan reepje cheddar overheen (pakjes smeltkaas van de AH snijd ik in reepjes). Dat in de oven en dan maak ik er simpele guacamole bij van avocado, citroensap, knoflook, cayennepeper en wat zout. En zure room erbij uiteraard, soms maak ik ook nog tomatensalsa, of kant en klaar uit een potje en de chilisaus komt ook op tafel. Dat eten we dan inderdaad als maaltijd.
Zo lekker!
Verdeel de nachos over de bakplaat en rul vervolgens het gehakt met cayennepeper (of iets anders pittigs), komijn, knoflook en oregano, dat over de nachos strooien en daarna halve ringen rode ui, stukjes paprika, mais en dunne plakjes kerstomaat. Daar doe ik dan reepje cheddar overheen (pakjes smeltkaas van de AH snijd ik in reepjes). Dat in de oven en dan maak ik er simpele guacamole bij van avocado, citroensap, knoflook, cayennepeper en wat zout. En zure room erbij uiteraard, soms maak ik ook nog tomatensalsa, of kant en klaar uit een potje en de chilisaus komt ook op tafel. Dat eten we dan inderdaad als maaltijd.
Zo lekker!
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10
Op hoeveel graden en hoe lang doen jullie die schotel in de oven? Ik ga het van de week gelijk maken, klinkt heerlijk!!
claudiaveronique- Prater
- Aantal berichten : 536
Punten : 986
Registratiedatum : 18-11-10
Ohhh yumm!! Ik maak het altijd verschillend. Favorieten:
Nachos, gehakt met kruiden, sla, bosuitjes, tomaatjes, kaas, en creme fraiche eroverheen
Nachos, gehakt met kruiden, Mexicaanse bonenschotel van Hak, tomaatjes, ui, kaas, en creme fraiche
En simpel: Nachos, (gehakt), rode ui, chilisaus, kaas, creme fraiche en guacamole.
Ik doe de schaal meestal voor 15 minuten ongeveer op 200 graden, soms korter. Tot de kaas goed gesmolten is iig
Nachos, gehakt met kruiden, sla, bosuitjes, tomaatjes, kaas, en creme fraiche eroverheen
Nachos, gehakt met kruiden, Mexicaanse bonenschotel van Hak, tomaatjes, ui, kaas, en creme fraiche
En simpel: Nachos, (gehakt), rode ui, chilisaus, kaas, creme fraiche en guacamole.
Ik doe de schaal meestal voor 15 minuten ongeveer op 200 graden, soms korter. Tot de kaas goed gesmolten is iig
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Ik bak het gehakt meestal even vlug rul voor en dan staat hij hier maximaal 5-10 minuten in de oven. Bij 15 minuten op 200 graden heb ik zwarte nacho's
Gast- Gast
Lennox schreef:Ik bak het gehakt meestal even vlug rul voor en dan staat hij hier maximaal 5-10 minuten in de oven. Bij 15 minuten op 200 graden heb ik zwarte nacho's
haha ja dat zou wel kunnen. Ik let eigenlijk nooit op de tijd, maar kijk gewoon af en toe
Zora- Ratel
Haha ja, ik ook hoor, beetje hoe de kaas is.Zora schreef:Lennox schreef:Ik bak het gehakt meestal even vlug rul voor en dan staat hij hier maximaal 5-10 minuten in de oven. Bij 15 minuten op 200 graden heb ik zwarte nacho's
haha ja dat zou wel kunnen. Ik let eigenlijk nooit op de tijd, maar kijk gewoon af en toe
Ik heb ooit in Canada nacho's gehad met ontzettend veel groenten en die waren zoooo goddelijk lekker, maar dat heb ik helaas nooit voor elkaar gekregen.
Gast- Gast
Ik gooi altijd zo'n pot milde taco saus door het gehakt/groentemengsel heen, vinden win er lekker!
Het gehakt rul ik eerst met komijn, gerookte paprika, knoflook, beetje kaneel en cayennepeper. Zak Mexicaanse wokgroenten er bij en daarna een potje van die saus.
Lekker met kaas er bij en verse guacemole
Het gehakt rul ik eerst met komijn, gerookte paprika, knoflook, beetje kaneel en cayennepeper. Zak Mexicaanse wokgroenten er bij en daarna een potje van die saus.
Lekker met kaas er bij en verse guacemole
Gast- Gast
Ik eet nachos het liefst als snack, dus niet als avondeten.
Dan doe ik er crème fraiche door, jalopeño pepers, halve rode uienringen, tomaten in kleine blokjes en strooikaas. Als het uit de oven is (zo'n 10 min op 200 Gr.) nog verse koriander erover. Echt heerlijk!
Of gewoons nachos/tortilla chips dippen in zelfgemaakte guacemole.
Dan doe ik er crème fraiche door, jalopeño pepers, halve rode uienringen, tomaten in kleine blokjes en strooikaas. Als het uit de oven is (zo'n 10 min op 200 Gr.) nog verse koriander erover. Echt heerlijk!
Of gewoons nachos/tortilla chips dippen in zelfgemaakte guacemole.
Aziraphale- Ratel
- Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10
Ik maak het zelf meestal door eerst wat nacho chips in de ovenschaal te doen, wat geraspte kaas er over te strooien en dat even in de oven tot de kaas gesmolten is, tussendoor bak ik gehakt rul, doe er een zakje tacokruiden doorheen, een blikje mais, blikje kidneybonen en ui en dat doe ik dan over de nacho chips heen, strooi er weer geraspte kaas oever en gaat dan in de oven. Ik doe er creme fraiche bij en zo'n potje rode salsa
Bovenstaande recepten klinken ook erg lekker. Ga er even wat uit halen, misschien toch ook maar een paprika er door heen en ik ga zo ook nog even een avocado halen om zelf proberen guacemole te maken. Hoe maak je zelf tomatensalsa?
Bovenstaande recepten klinken ook erg lekker. Ga er even wat uit halen, misschien toch ook maar een paprika er door heen en ik ga zo ook nog even een avocado halen om zelf proberen guacemole te maken. Hoe maak je zelf tomatensalsa?
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Naar aanleiding van dit topic heb ik nu ook nachos in de oven staan.
Ik heb nachos, dan gehakt met burrito kruiden (dat had ik nog in huis), kidneybonen, maïs en wat crème fraiche. Daarna nog een laagje nachos en geraspte kaas.
Los erbij nog crème fraiche.
Ben benieuwd hoe het straks smaakt!
Ik heb nachos, dan gehakt met burrito kruiden (dat had ik nog in huis), kidneybonen, maïs en wat crème fraiche. Daarna nog een laagje nachos en geraspte kaas.
Los erbij nog crème fraiche.
Ben benieuwd hoe het straks smaakt!
Dolphinne- Prater
- Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Dat was vast lekker Dolphinne!
Zora- Ratel
Nacho's verdelen over een schaal, dun laagje kaas, wat rode ui ringen, weer wat chips, kaas, ui etc etc. Dat in de oven, tot de kaas gesmolten is. En dan opeten met roomkaas met wat bieslook er door, chilisaus en guacamole. Hmmm!
Gast- Gast
Vesper schreef:Nacho's verdelen over een schaal, dun laagje kaas, wat rode ui ringen, weer wat chips, kaas, ui etc etc. Dat in de oven, tot de kaas gesmolten is. En dan opeten met roomkaas met wat bieslook er door, chilisaus en guacamole. Hmmm!
Dit klinkt heel lekker als zaterdagavond-snack!!
Roza- Kletskop
- Aantal berichten : 2133
Punten : 2532
Registratiedatum : 22-01-11
Zora schreef:Dat was vast lekker Dolphinne!
Het was zeker erg lekker. Alleen zou ik de volgende keer denk ik iets pittigere kruiden door het gehakt doen en misschien nog een uitje erdoor.
Dolphinne- Prater
- Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Ik maak dit ook wel eens met gehakt, mais, kidneybonen, paprika, tomatenblokjes en mexicaanse kruiden, masr de nachos zijn altijd knoerhard. Nu weet ik waatom, het hoeft dus geen half uur in de oven
sanne-84- Ratel
- Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Ik maak altijd een mengsel met tomatenblokjes (gewoon zo'n blikje), paprika, ui (hoeft niet per sé), mais en dan kkruiden met bv cayennepeper ofzo. Dan een laagje nachos, dan saus, dan weer nacho's en dan geraspte kaas. En dan nog als het klaar is verse bosui erover strooien.
Mizz_S- Kletskop
- Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: