Afwas
+18
Arwyn
LDJ
Shopaholic
Leine
Winegum
Tania
Mizz_S
munk
Zonnetje
Rush
Jeanette
Snoes
Puggle
Snirp
kwak
Parisienne
Toedels
Caroow
22 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Afwas
Wij hebben geen vaatwasser en doen de afwas dus met de hand. Nu heb ik een beetje last van nesteldrang en ik erger me nu steeds zo aan de afwas op het aanrecht. Waar zetten jullie in de loop van de dag de vuile vaat neer? Wij zetten het aan 1 kant van de gootsteen, maar dat zie ik dus de hele tijd en dan ga ik maar weer afwassen.. Maar nu blijf ik bezig en ik kan wel wat leukers bedenken.
Dus waar staat jullie vaat en hoe vaak wassen jullie per dag af?
Dus waar staat jullie vaat en hoe vaak wassen jullie per dag af?
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Re: Afwas
Ik heb in dit huis een vaatwasser maar in het vorige huis had ik een afwas teiltje in het gootsteenkastje. Daar de afwas in en meestal deed ik 2x op een dag de afwas.
Toedels- Fluisteraar
- Aantal berichten : 64
Punten : 71
Registratiedatum : 18-08-12
Hier helaas ook geen vaatwasser, hebben we geen plek voor in onze kleine keuken. Wel hebben in het kastje onder de gootsteen een krat met daarin wat schoonmaakspullen, waar ook een afwasteiltje in zit. Overdag gaan daar dus de borden, bekers/glazen en het bestek in. 's Avonds na het eten wordt alles in één keer afgewassen. Ideaal dit. Zo i de afwas altijd uit het zicht.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Ik had het toen ik geen vaatwasser had gewoon aan 1 kant van het aanrecht staan, deed het 1 keer per dag.
Gast- Gast
Ik waste met mijn nesteldrang de afwas direct wder af, haha!
Lang leve de afwasmachine!
Lang leve de afwasmachine!
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
Wij zetten ook alles aan één kant van het aanrecht, naast de gootsteen.
Gelukkig is het meestal niet zoveel, 2 ontbijtbordjes en glazen, wat bestek...
En dan 's avonds het spul van het avondeten/koken, maar we wassen eigenlijk altijd meteen na het eten af, dus stoor me er niet aan
Gelukkig is het meestal niet zoveel, 2 ontbijtbordjes en glazen, wat bestek...
En dan 's avonds het spul van het avondeten/koken, maar we wassen eigenlijk altijd meteen na het eten af, dus stoor me er niet aan
Snirp- Prater
- Aantal berichten : 1132
Punten : 1142
Registratiedatum : 06-12-12
Toedels schreef:Ik heb in dit huis een vaatwasser maar in het vorige huis had ik een afwas teiltje in het gootsteenkastje. Daar de afwas in en meestal deed ik 2x op een dag de afwas.
Zo deden wij het ook in ons vorige huis zonder afwasmachine.
Puggle- Ratel
- Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12
Wij hebben wel een vaatwasser maar gebruiken hem nauwelijks. Ik zet de afwas altijd aan één kant van de gootsteen. Nu was ik meestal 's middags en 's avonds af. 'S middags kleine afwas met nog wat flesjes voor onze zoon en 's avonds grotere afwas.
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10
Ben blij dat ik straks in mijn nieuwe huisje een vaatwasser heb. Heb zo'n hekel aan afwassen!
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10
Direct afwassen. Ik kan echt niet tegen rotzooi op het aanrecht.
Gelukkig hebben we nu een vaatwasser.
Gelukkig hebben we nu een vaatwasser.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Zo deden wij het ook. Nu hebben we gelukkig een vaatwasser.Zazou schreef:Ik had het toen ik geen vaatwasser had gewoon aan 1 kant van het aanrecht staan, deed het 1 keer per dag.
Zonnetje- Kletskop
- Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Wij hebben juist bewust gekozen om in onze nieuwe keuken geen vaatwasser meer te nemen. Je servies en glazen blijven allemaal veel mooier, en het is eigenlijk maar een kleine moeite. Zeker als je het 2 keer op een dag doet.
munk- Fluisteraar
- Aantal berichten : 252
Punten : 314
Registratiedatum : 29-10-12
Het boeit mij echt totaal niet dat ik eens in de 2 jaar bij de Action 6 of 12 nieuwe longdrinkglazen moet halen voor een paar euro. Dat weegt echt totaal NIET op tegen de voordelen van een vaatwasser.
Rush- Lady Post-a-lot
Ja, dat vind ik ook. Wij hebben dan wel een vaatwasser (zat al in het huis toen we het kochten) maar we hebben die nog maar amper gebruikt. Mijn glazen en mijn servies 'blinkt' nog mooi. Sowieso vind ik het maar een kleine moeite, 's middags een kleine afwas die ik alleen doe en 's avonds snel met z'n tweetjes de grotere afwas.munk schreef:Wij hebben juist bewust gekozen om in onze nieuwe keuken geen vaatwasser meer te nemen. Je servies en glazen blijven allemaal veel mooier, en het is eigenlijk maar een kleine moeite. Zeker als je het 2 keer op een dag doet.
Edit: Dat is bij ons overigens niet de hoofdreden waarom wij de vaatwasser niet gebruiken hoor. Ik vind het absoluut geen rotklus ofzo en dat is eigenlijk echt zo'n beetje ons 'moment' geworden waarop we vanalles bespreken etc .
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Daar heb ik een man voor!
Maar even serieus, wij zetten de afwas altijd in de gootsteen. Maar goed, overdag zijn we er toch niet en maken we dus bijna niets vuil, 2 glazen, een bordje en wat bestek. Dit doen we dan tegelijk met de afwas voor het avond eten, dat doen we na het eten, of tijdens het koken alvast. In het weekend wassen we de spullen voor de lunch wel gelijk af, kleine dingetjes als glazen blijven meestal staan. (hmm ik typ wel overal we, maar ik was serieus nooit af, dat doet mijn man altijd...)
Maar even serieus, wij zetten de afwas altijd in de gootsteen. Maar goed, overdag zijn we er toch niet en maken we dus bijna niets vuil, 2 glazen, een bordje en wat bestek. Dit doen we dan tegelijk met de afwas voor het avond eten, dat doen we na het eten, of tijdens het koken alvast. In het weekend wassen we de spullen voor de lunch wel gelijk af, kleine dingetjes als glazen blijven meestal staan. (hmm ik typ wel overal we, maar ik was serieus nooit af, dat doet mijn man altijd...)
Mizz_S- Kletskop
- Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10
Afwas in de gootsteen vind ik echt het ergste wat er is. Brrr! Ik krijg er gewoon kriebels van als ik er al aan denk.
Rush- Lady Post-a-lot
Rush schreef:Afwas in de gootsteen vind ik echt het ergste wat er is. Brrr! Ik krijg er gewoon kriebels van als ik er al aan denk.
Ik krijg er pas de kriebels van als er ook nog koffiepads bij liggen.
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Ja dat is nog erger, maar die hebben we gelukkig niet.Caroow schreef:Rush schreef:Afwas in de gootsteen vind ik echt het ergste wat er is. Brrr! Ik krijg er gewoon kriebels van als ik er al aan denk.
Ik krijg er pas de kriebels van als er ook nog koffiepads bij liggen.
Rush- Lady Post-a-lot
Rush schreef:Afwas in de gootsteen vind ik echt het ergste wat er is. Brrr! Ik krijg er gewoon kriebels van als ik er al aan denk.
Haha! Ach het zijn maar een paar dingetjes bij ons. En ik krijg de kriebels van de afwas doen
Mizz_S- Kletskop
- Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10
1 glas in de gootsteen vind ik al verschrikkelijk. M`n vriend zet ook altijd alles in de gootsteen en ik haal het er binnen een minuut weer uit. Ik vind dat zo vies! Echt ranzig gewoon haha.Mizz_S schreef:Rush schreef:Afwas in de gootsteen vind ik echt het ergste wat er is. Brrr! Ik krijg er gewoon kriebels van als ik er al aan denk.
Haha! Ach het zijn maar een paar dingetjes bij ons. En ik krijg de kriebels van de afwas doen
Rush- Lady Post-a-lot
Rush schreef:Het boeit mij echt totaal niet dat ik eens in de 2 jaar bij de Action 6 of 12 nieuwe longdrinkglazen moet halen voor een paar euro. Dat weegt echt totaal NIET op tegen de voordelen van een vaatwasser.
Helemaal mee eens. Wij hebben geen vaatwasser maar ik zou met liefde elk jaar nieuwe glazen kopen als we er wel een hadden. Helaas kunnen we hem nu niet echt kwijt in de keuken.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Jaa! Dat vind ik ook vies haha. Wij hebben ook geen afwasmachine. We zetten de vaat ook altijd naast de gootsteen neer, op het aanrecht totdat we gaan afwassen. Ik vind het er niet echt mooi uit zien, maar ik ga niet na elk bordje/bestek/glas opnieuw afwassen.
Winegum- Prater
- Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10
Maar mijn servies is gewoon mooi, glimmend en schoon, ook door de vaatwasser? Ik ga echt niet vrijwillig met de hand afwassen.
Gast- Gast
Inderdaad. En als glazen wel dof worden gaan ze de container in.Pippa schreef:Maar mijn servies is gewoon mooi, glimmend en schoon, ook door de vaatwasser? Ik ga echt niet vrijwillig met de hand afwassen.
Rush- Lady Post-a-lot
Zazou schreef:Ik had het toen ik geen vaatwasser had gewoon aan 1 kant van het aanrecht staan, deed het 1 keer per dag.
Zo doe ik het ook. Mocht het veel zijn of er komen mensen langs doe ik het tussendoor een keer extra.
Leine- Prater
- Aantal berichten : 939
Punten : 1089
Registratiedatum : 11-06-11
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: