Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Inloggegevens

3 plaatsers

Ga naar beneden

Inloggegevens Empty Inloggegevens

Bericht  Parisienne di 12 feb 2013 - 3:14

Ik word er soms zo moe van. Moest vandaag inloggen met DigiD voor de aanvraag kinderopvangtoeslag. Gezien we deze gegevens niet vaak gebruiken, moest ik even goed nadenken. Mijn gegevens waren in één keer goed, die van mijn vriend niet. Ik blijven proberen, hij had ook geen idee. Het kunnen maar 3 wachtwoorden zijn, alleen de ene moest dan een punt, de ander een streepje, de ander weer cijfers. Niet gelukt dus. Uiteindelijk een nieuwe gebruikersnaam en wachtwoord aangevraagd en direct opgeschreven. Nu is het wachten op de brief met activatiecode, dat duurt weer een paar dagen. Terwijl ik dit zo snel mogelijk wil regelen. Dom, dom!

Ik moet het dus echt allemaal goed bijhouden. Welke gebruikersnaam/e-mail/andere inlog bij welk wachtwoord hoort. Ook zodat, mocht er met één van ons iets gebeuren, we elkaars inloggegevens van allerlei instanties en sites weten.

Hoe hebben jullie dit geregeld? Allemaal op een papiertje bij de administratie? Zo ja, waarbij? In je telefoon? Op je computer in een bestand? Heb je het gewoon zo opgeschreven of 'codenamen' gebruikt, i.v.m. de veiligheid?
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Inloggegevens Empty Re: Inloggegevens

Bericht  Highway di 12 feb 2013 - 3:19

Ik heb het niet veilig gedaan; het staat ergens in mijn administratiemappen. Niet allemaal op 1 plek maar verspreid, dus ik moet soms zelf ook even flink bladeren om alles te vinden. Maar ik kan het ook allemaal echt niet meer onthouden. De wat minder belangrijke wachtwoorden zoals inlog van de nuon e.d. heb ik in mijn bewaarmail staan.
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  xxjojootjexx di 12 feb 2013 - 3:32

Samen een vast systeem aanhouden en dit altijd zo houden..
Het wachtwoord een deel vast... Bijvoorbeeld je eerste auto en je geboorte datum
En daarna een flexibel deel afhankelijk van de site, in het voorbeeld de eerste 4 letters, die in hoofdletters en vaak moet er ook een bijzonder teken in, die doe je dan bijvoorbeeld achteraan.

fiat070284DIGI&

"fiat070284....&" alleen de 4 puntjes die heb je bij elke site anders.
Dan kun je voor je digid je gebruikersnaam opschrijven en de 4 hoofdletters. De rest hoef je nooit te noteren, want die onthou je.
Bij je mail gebruik je hetzelfde de 4 puntjes worden dan bijvoorbeeld HOTM
Bij de bank weer hetzelfde en de 4 puntjes dan RABO

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Parisienne di 12 feb 2013 - 3:39

Wow, Jojootje. Goed over nagedacht! Very Happy

Ik heb voor nu even een lijstje gemaakt met alles wat ik uit mijn hoofd weet. Hotmail (van vriend en mijzelf), Gmail, weblog, UPC, Eneco, DigiD, etc. We moeten dit soort dingen eigenlijk ook op een gezamenlijk e-mailadres linken. Ook dat moet ik nog eens gaan regelen Rolling Eyes
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  xxjojootjexx di 12 feb 2013 - 3:50

Parisienne schreef:Wow, Jojootje. Goed over nagedacht! Very Happy

Ik heb voor nu even een lijstje gemaakt met alles wat ik uit mijn hoofd weet. Hotmail (van vriend en mijzelf), Gmail, weblog, UPC, Eneco, DigiD, etc. We moeten dit soort dingen eigenlijk ook op een gezamenlijk e-mailadres linken. Ook dat moet ik nog eens gaan regelen Rolling Eyes

Ja he.. hahaha. Iets in die trant gebruiken wij op het werk al heel lang, en ik nu thuis ook.
Heel makkelijk dat je alleen de ... hoeft te noteren Razz
En als je het toch meer wil noteren als hulp doe je
auto-gebdd-HOTM-&
hoeveel letters auto en gebdd zijn, en van wie de gebdd dat schrijf je dan helemaal nergens op. en van de - weet jij dat je die niet gebruikt en dus moet weglaten..

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven