PSZ betalingen
+17
Puggle
Annie24
Coccinelle
MissD
Mamsie
Rouge
PapillonRose
Sea of Trees
SDL
M@niek
Shopaholic
Coco
Jasmine
Thunder
Tania
Susan
Linda
21 plaatsers
Pagina 3 van 3
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Re: PSZ betalingen
Hier ligt het ook rond dat bedrag hoor. Belachelijk duur! Vandaar dat N. binnenkort een dag in de week naar het KDV gaat. Zo kan ze toch met kinderen spelen en kan ik de tijd gebruiken voor mijn studie. Win-win. Dit kost ons zelf uiteindelijk €75,- per maand (na verrekening met toeslag e.d.), daar hebben we dan een hele dag voor, inclusief een warme maaltijd 's middags. Dit liever dan een PSZ dus.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
A. gaat toch al naar een kinderdagverblijf? Hoezo heb je voor een PSZ gekozen en niet een extra dag KDV erbij bijvoorbeeld? Scheelt toch weer wat geld denk ikPapillonRose schreef:Wat een absurd hoog bedrag Fiwen! En dan vond ik de 145 euro die ik betaal voor twee dagdelen al hoog..
Parisienne- Ratel
Zitten de psz bij jullie wel vol dan? Ik zou mijn kind er ook niet heen brengen, puur omdat we daar het geld niet voor zouden hebben.
Nee, daar is ze gestopt en sindsdien gaat ze naar de psz. Op de dag dat ze normaal naar het kdv ging, heb ik nu geen opvang meer nodig. Dus toen maar voor de psz gekozen om haar toch met leeftijdgenootjes in aanraking te laten komen. Beetje jammer dat ik graag deze psz wil, want het is echt een hoop geld.Parisienne schreef:A. gaat toch al naar een kinderdagverblijf? Hoezo heb je voor een PSZ gekozen en niet een extra dag KDV erbij bijvoorbeeld? Scheelt toch weer wat geld denk ikPapillonRose schreef:Wat een absurd hoog bedrag Fiwen! En dan vond ik de 145 euro die ik betaal voor twee dagdelen al hoog..
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Hier gaan de meeste kinderen naar het KDV, omdat er heel veel gezinnen wonen waarvan beide ouders een goede carrière hebben. Sommigen gaan ook wel naar een PSZ, maar daar hebben de ouders hier in wijk allemaal het geld wel voor (oke, wij uitgezonderd dan )
Parisienne- Ratel
Ja, sterker nog, er is een enorme wachtlijst voor deze psz Ik had haar 3 maanden voor de aangeraden termijn al ingeschreven en uiteindelijk kon ze niet op onze voorkeursdagen terecht, wel op andere dagen gelukkig. Komt hier misschien ook doordat het een antroposofische psz is, blijkbaar populair ofzo.. En per dag maar plaats voor 16 kindjes en die komen vaak 2 of 3 dagen.SarahKey schreef:Zitten de psz bij jullie wel vol dan? Ik zou mijn kind er ook niet heen brengen, puur omdat we daar het geld niet voor zouden hebben.
PapillonRose- Ratel
Ah, oké. Ik snap het. Wij hebben bewust de keuze gemaakt voor een KDV in plaats van een PSZ. Hier hoeft N. eigenlijk nergens heen, maar omdat ze gek is op spelen met kinderen en 'naar school gaan', hebben we besloten dat ze toch iets moet doen. Toen ben ik naar het financiële plaatje gaan kijken en vond ik het belachelijk dat een 2 dagdelen PSZ drie keer zo duur zou zijn in vergelijk met één dag KDV. De keus was dus al snel gemaakt. Daarnaast is het ook wel lekker dat ze een hele dag weg is. Heb ik twee volle dagen in de week tijd voor mijn studie. Ook is dit KDV erg UP-gericht, dus helemaal prima zo! Voor haar gevoel gaat ze gewoon een hele dag nar 'school', hahha! Nog een paar weekjes en dan mag ze beginnen.PapillonRose schreef:Nee, daar is ze gestopt en sindsdien gaat ze naar de psz. Op de dag dat ze normaal naar het kdv ging, heb ik nu geen opvang meer nodig. Dus toen maar voor de psz gekozen om haar toch met leeftijdgenootjes in aanraking te laten komen. Beetje jammer dat ik graag deze psz wil, want het is echt een hoop geld.Parisienne schreef:A. gaat toch al naar een kinderdagverblijf? Hoezo heb je voor een PSZ gekozen en niet een extra dag KDV erbij bijvoorbeeld? Scheelt toch weer wat geld denk ikPapillonRose schreef:Wat een absurd hoog bedrag Fiwen! En dan vond ik de 145 euro die ik betaal voor twee dagdelen al hoog..
Parisienne- Ratel
SarahKey schreef:Zitten de psz bij jullie wel vol dan? Ik zou mijn kind er ook niet heen brengen, puur omdat we daar het geld niet voor zouden hebben.
Nee, dochter kon gelijk terecht. Wij hebben er eigenlijk ook geen geld voor, we komen nu aan het eind van de maand in de min... Dus dat gaan we maar compenseren met het vakantiegeld denk ik.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Leuk voor N, kan me voorstellen dat je dan deze keuze hebt gemaakt. Kan ze toch naar 'school' en dit is financieel aantrekkelijker. Hier zou het kdv juist veel duurder zijn, maar dat komt omdat ik nu geen recht heb op toeslag van de BD. En ik wil haar waarschijnlijk in hetzelfde gebouw op de basisschool doen, dus zo raakt ze alvast gewend aan de omgeving. Eigenlijk hoeft ze nu trouwens ook nergens naartoe, maar inderdaad omdat ze het zo leuk vindt om met andere kindjes te spelen heb ik er wel voor gekozen haar ergens naartoe te doen.Parisienne schreef:Ah, oké. Ik snap het. Wij hebben bewust de keuze gemaakt voor een KDV in plaats van een PSZ. Hier hoeft N. eigenlijk nergens heen, maar omdat ze gek is op spelen met kinderen en 'naar school gaan', hebben we besloten dat ze toch iets moet doen. Toen ben ik naar het financiële plaatje gaan kijken en vond ik het belachelijk dat een 2 dagdelen PSZ drie keer zo duur zou zijn in vergelijk met één dag KDV. De keus was dus al snel gemaakt. Daarnaast is het ook wel lekker dat ze een hele dag weg is. Heb ik twee volle dagen in de week tijd voor mijn studie. Ook is dit KDV erg UP-gericht, dus helemaal prima zo! Voor haar gevoel gaat ze gewoon een hele dag nar 'school', hahha! Nog een paar weekjes en dan mag ze beginnen.PapillonRose schreef:Nee, daar is ze gestopt en sindsdien gaat ze naar de psz. Op de dag dat ze normaal naar het kdv ging, heb ik nu geen opvang meer nodig. Dus toen maar voor de psz gekozen om haar toch met leeftijdgenootjes in aanraking te laten komen. Beetje jammer dat ik graag deze psz wil, want het is echt een hoop geld.Parisienne schreef:A. gaat toch al naar een kinderdagverblijf? Hoezo heb je voor een PSZ gekozen en niet een extra dag KDV erbij bijvoorbeeld? Scheelt toch weer wat geld denk ikPapillonRose schreef:Wat een absurd hoog bedrag Fiwen! En dan vond ik de 145 euro die ik betaal voor twee dagdelen al hoog..
PapillonRose- Ratel
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Pagina 3 van 3
Permissies van dit forum: