Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat ben ik een idioot!

+5
Green_Pepper
SoGood
Charles
Stranger
xxjojootjexx
9 plaatsers

Ga naar beneden

Wat ben ik een idioot! Empty Wat ben ik een idioot!

Bericht  Gast wo 30 jan 2013 - 22:29

Ff heel snel frustratie spuien... Vandaag ga ik verhuizen en had twee vrienden geregeld die elkaar ook al jaren kennen en speciaal vanuit het noorden naar mij toe zouden komen om te helpen (200 km reizen met een kar). Nu belde er net eentje, dat hij die ander geheel niet kan bereiken - die ander heeft een heel moeilijke tijd gehad en dus twijfelde ik zelf of hij wel "betrouwbaar" was om nu op te bouwen. Meerdere keren gevraagd en gezegd dat ik net zo makkelijk iemand anders kon vragen, maar nee nee nee absoluut niet nodig. Op de dag zelf schittert meneer van afwezigheid; telefoon uit, terwijl we gisteravond nog contact hadden. Ik voel me zo'n idioot dat ik toch niet iets anders heb geregeld, want stiekem ben ik niet verbaasd, maar toch ook weer wel. Op zo'n korte termijn kan ik niet meer een ander erbij regelen, mijn vrienden die in aanmerking komen werken allemaal... Daar voel ik me zo dom over; ik heb van alle kanten hulp aangeboden gekregen, maar zelf geweigerd, omdat ik immers 2 vrienden had geregeld, die elkaar ook nog eens kennen, dus wel zo leuk, dacht ik...

Het is daarentegen wel superlief dat die ene vriend die wel komt, nu iemand uit z'n eigen kring heeft opgetrommeld die komt helpen. Voel me zo bezwaard... Ik ken hem namelijk zelf niet, doordat hij amper in NL is en ik hem altijd ben misgelopen als ik in het noorden was. Normaal gesproken had ik vnvd lekker gekookt en wat biertjes voor ze gehaald en helemaal goed, zegmaar. Vrienden helpen elkaar, in die zin... Deze onverwachte hulp ken ik niet en ik vind het geweldig dat hij me nu komt helpen, maar ik kan het nu toch niet maken om hem niet minimaal een vergoeding te geven? Weetikveel... Moet ik ze anders mee uit eten nemen en die ene jongen dus 50 euro geven, ofzo? Ik weet het niet; wat is "normaal"? Of moet ik gewoon een avondje gaan borrelen op mijn kosten zodra ik weer in het noorden ben en zorg dat ik dat plan als hij ook in NL is? Probleem is dat ik momenteel zelf namelijk niet heel veel te besteden heb, maar ik ben voornamelijk die 'onbekende' jongen erg dankbaar... Help!Wink

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat ben ik een idioot! Empty Re: Wat ben ik een idioot!

Bericht  xxjojootjexx wo 30 jan 2013 - 22:33

Wat lief dat die jongen wil gaan helpen!
Ik zou er niet teveel poespas van maken. Gewoon lekker koken vanavond zoals je anders ook had gedaan.
En als je toch wat wil geven, koop je een flesje drank of biertjes met een doosje merci.
Het gaat niet om dat je wat geeft, ze vinden het al leuk dat je eraan gedacht hebt!

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Stranger wo 30 jan 2013 - 22:34

Ik zou hem een fles wijn oid dergelijks cadeau doen
Stranger
Stranger
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 294
Punten : 296
Registratiedatum : 13-01-13

Bericht  Charles wo 30 jan 2013 - 22:35

Nouja kan gebeuren he. Als er iemand een idioot is, dan eerder die gast. Ik zou ze lekker mee uit eten nemen en een fles wijn geven.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Bericht  Gast wo 30 jan 2013 - 22:38

Wat lief jullie reacties, thnx! Voel me nogal bezwaard naar die ene jongen die ik eigenlijk niet ken, maar aangezien ze vanavond ook nog weer terug moeten rijden, is het misschien handiger idd om ze mee uit eten te nemen en dan een flesje drank te geven. smile Bedankt!

Gast
Gast

Bericht  SoGood wo 30 jan 2013 - 22:38

Wel lief van hem, toch! Ik zou gewoon een beetje aanvoelen wat voor type het is, dan kan je daar je bedankje op aan passen. Succes met de verhuizing! Ben je blij met je nieuwe woning?
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Gast wo 30 jan 2013 - 22:40

Heel blij! Prachtige locatie in het centrum. Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Green_Pepper wo 30 jan 2013 - 22:44

Vorig jaar toen ik verhuisd ben, heb ik echt versteld gestaan van iedereen die wilde komen helpen. Aangezien ik student ben en dus ook niet zoveel geld heb, heb ik altijd gezorgd voor een goede, uitgebreide lunch en avondeten zoals chinees, pizza, etc (want koken kon nog niet) Wink
Ik zou als ik jou was ze vanavond op eten trakteren en dat hoeft dan echt niet super duur. Waarschijnlijk zijn ze toch in verhuiskleding, dus een goede maaltijd volstaat wel en een luxe restaurant is dan wat overdreven. Reiskosten vergoeden zou ik denk ik ook nog doen, zeker voor die onbekende jongen.
Green_Pepper
Green_Pepper
Prater
Prater

Aantal berichten : 776
Punten : 775
Registratiedatum : 13-11-12

Bericht  SoGood wo 30 jan 2013 - 22:45

Guattari schreef:Heel blij! Prachtige locatie in het centrum. Very Happy

Woehoe! Wat ben ik een idioot! 281626781 Ben benieuwd!
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Gast wo 30 jan 2013 - 22:56

Reiskosten had ik sowieso vergoed, want het is al met al 450 km wat ze rijden. Komt goed.smile Baalde gewoon ff heel erg.

Gast
Gast

Bericht  Green_Pepper wo 30 jan 2013 - 23:02

Succes en ook veel plezier alvast in je nieuwe huis smile
Green_Pepper
Green_Pepper
Prater
Prater

Aantal berichten : 776
Punten : 775
Registratiedatum : 13-11-12

Bericht  Minx wo 30 jan 2013 - 23:03

Gewoon je plan blijven doen en dan een flesje drank met een lief kaartje erbij. Wel super lief dat hij wil helpen.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  sonly wo 30 jan 2013 - 23:30

Niet schuldig voelen joh!!

Mijn vader is ook zo'n typisch persoon die zo mensen die hij niet kent zou helpen verhuizen. Dat vind hij juist leuk want op die manier leert hij mensen kennen en kan hij iemand helpen. Ik denk dat als je idd gewoon voor ze kookt of samen met hun een patatje oid. haalt en dat voor ze betaald, dat ze dat al helemaal leuk vinden!
Reiskosten vergoeding is een goed idee, maar ik zou ook niet veel meer geven, want straks voelen zij zich nog bezwaard. (Zou ik persoonlijk wel hebben denk ik) Ze gaan er echt niet van uit er voor betaald te krijgen hoor!
sonly
sonly
Prater
Prater

Aantal berichten : 823
Punten : 887

Bericht  Linnie1985 wo 30 jan 2013 - 23:41

Mijn ouders hadden voor iedereen die geholpen hadden een staatslot gekocht.
Linnie1985
Linnie1985
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2932
Punten : 3248

Bericht  Gast do 31 jan 2013 - 0:27

Dat is ook een leuk idee; een staatslot! smile Nu klink ik vast als de meest verwende volwassene ever, maar ik sprak dus zojuist even m'n ouders en m'n vader zei meteen: "Voel je niet bezwaard en waardeer de hulp uit onverwachte hoek. Vergoed jij de reiskosten en zorg dat ze iets lekkers te eten krijgen en te drinken; als ze dan morgen de spullen die terug moeten naar ons toe komen brengen, krijgen ze van mij een vergoeding. Anders had ik nu namelijk zelf plotseling mee gemoeten naar je huis toe, want met z'n tweeën was het jullie niet gelukt." Als ze weigeren, kan ik er niets aan doen, maar vooral die jongen die ik niet ken zou ik het gevoelsmatig toch fijn vinden als hij het aanneemt. Soort van schuldgevoel wat ik naar hem heb. Ik weet niet hoe dat kan...

Sogood, kom je gezellig langs als je in de buurt bent? Wink

Gast
Gast

Bericht  Stranger do 31 jan 2013 - 0:30

Lief van je vader zeg! En ik snap wel dat je een soort van schuldgevoel ten opzichte van die jongen hebt, maar ik zou er niet te veel over inzitten. Hij doet het vrijwillig, zonder enige druk. Blijkbaar doet hij het graag.
Stranger
Stranger
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast do 31 jan 2013 - 0:32

Stranger schreef:Lief van je vader zeg! En ik snap wel dat je een soort van schuldgevoel ten opzichte van die jongen hebt, maar ik zou er niet te veel over inzitten. Hij doet het vrijwillig, zonder enige druk. Blijkbaar doet hij het graag.

Echt superlief, want hij accepteerde geen nee van mijn kant - ben een volwassen vrouw, dus ik wil niet meer op die manier terugvallen op m'n ouders. Die jongen ben ik nu al eeuwig dankbaar.Wink Hij doet het natuurlijk voornamelijk ook voor onze gemeenschappelijke vriend, maar zag de noodzaak er wel van in dat ik toch echt vandaag uit m'n huisje moet.smile Ik ben ook zo'n stresskip af en toe; stom!!!

Gast
Gast

Bericht  Stranger do 31 jan 2013 - 0:36

Guattari schreef:
Stranger schreef:Lief van je vader zeg! En ik snap wel dat je een soort van schuldgevoel ten opzichte van die jongen hebt, maar ik zou er niet te veel over inzitten. Hij doet het vrijwillig, zonder enige druk. Blijkbaar doet hij het graag.

Echt superlief, want hij accepteerde geen nee van mijn kant - ben een volwassen vrouw, dus ik wil niet meer op die manier terugvallen op m'n ouders. Die jongen ben ik nu al eeuwig dankbaar.Wink Hij doet het natuurlijk voornamelijk ook voor onze gemeenschappelijke vriend, maar zag de noodzaak er wel van in dat ik toch echt vandaag uit m'n huisje moet.smile Ik ben ook zo'n stresskip af en toe; stom!!!

Blijkbaar is hij gewoon een aardige jongen, zowel naar die vriend als naar jou Wink . Nu van je afzetten, verhuizen is al stressvol genoeg Wink
Stranger
Stranger
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Ella do 31 jan 2013 - 4:09

Wat lief zeg!

Heb je de jongen nog gesproken die je niet te pakken kreeg?
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768

Bericht  Gast do 31 jan 2013 - 10:39

Wat lief! Van die kennis en van je vader! En je vriend die je helpt ook haha.
Is het allemaal gelukt?! Leuk dat je nu hier woont Very Happy. Waar precies? Ben benieuwd!

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 1 feb 2013 - 0:56

Uiteindelijk via zijn vriendin moeten vernemen dat hij zich 'gewoon' verslapen had. Oh ja, gewoon; hm hm. Dan moet je je dronken ass vd stoel halen bij de vliegclub op een bepaald moment en je niet tot middenin de nacht volgieten met alcohol. Met laatstgenoemde heb ik geen enkel probleem hoor, maar als je de volgende dag hebt afgesproken te helpen verhuizen, is de kans dat je het niet trekt vrij groot, lijkt me. Hij heeft mij nog niets laten horen. Laffe tak.

@Harrison: valt onder grachtengordel zuid. Zet hier niet m'n adres neer.;-) jij woont toch ook in het centrum? Als je het leuk lijkt, kunnen we binnenkort wel borrel gaan doen?smile

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 1 feb 2013 - 0:59

Wel echt moeilijk aso van die vriend. Kan gebeuren maar dat hij nog niks van zich heeft laten horen is echt niet netjes nee.

Wat leuk zeg! Ik woon in het centrum inderdaad, lijkt me leuk om een keer wat te gaan drinken!

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 1 feb 2013 - 6:10

Heb hem zelf appje gestuurd en aangegeven hoe ik dit heb ervaren - duidelijk maar niet grof/boos. Ook daar geen reactie op, dus gezien de afgelopen tijd vrees ik dat het iets complexer is dan 'gewoon' verslapen. Hoor het vanzelf wel, denk ik.

Ja, leuk! Drankje doen. We spreken via fb wel ff af, ok?smile gezellig!!

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

Permissies van dit forum: