Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kinderkamer

+3
Fiwen
Pien
yes1984
7 plaatsers

Ga naar beneden

Kinderkamer Empty Kinderkamer

Bericht  yes1984 zo 13 feb 2011 - 2:44

Even een paar vragen over de kinderkamer.
Het is handig om aan te geven hoeveel weken je zwanger was toen je onderstaande dingen geregeld had.

- Wanneer hebben jullie deze besteld?
- Hoeveel levertijd zat erop?
- Wanneer was de kamer helemaal ingericht en klaar?
yes1984
yes1984
Prater
Prater

Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderkamer Empty Re: Kinderkamer

Bericht  Gast zo 13 feb 2011 - 2:49

Ik wil alles het liefste klaar hebben met uiterlijk 32 weken, aangezien de kans dat ik nog eerder als 36 weken beval erg groot is.
En heb gewoon meer rust als het klaar is... (zijn overigens nog niet begonnen met klussen, weten al wel welke meubeltjes het worden)

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 13 feb 2011 - 2:50

Ik vind het zo zonde om nieuwe meubeltjes te kopen, voor 500 euro+, en dat voor maximaal 2 jaar.

Nee, hier komen de meubeltjes van Marktplaats, staan erg leuke dingen voor minimaal de helft van de prijs smile

Gast
Gast

Bericht  Pien zo 13 feb 2011 - 2:53

yes1984 schreef:
- Wanneer hebben jullie deze besteld? ik was toen 14 weken en 5 dagen
- Hoeveel levertijd zat erop? hij word geleverd half april, tegen die tijd ben ik rond de 30 weken.
voor de meubels komen zorgen we dat de muren klaar zijn, de gordijnen hangen en eigenlijk alleen de meubels in elkaar gezet moeten worden en schoon gemaakt en ingericht. ik denk dat wij dus max half mei de kamer helemaal klaar zullen hebben. dan ben ik 34 weken.

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Pien zo 13 feb 2011 - 2:57

Beauty Addict schreef:(zijn overigens nog niet begonnen met klussen, weten al wel welke meubeltjes het worden)

mag ik je de tip geven dat als er levertijd op de meubels zit je niet te lang moet wachten! wij dacht toen ik 10 weken zwanger was, ow we wachten wel want er zit toch maar 6 tot 10 weken levertijd op. dus toen ik bijna 15 weken zwanger was gingen we ze bestellen zodat ze uiterlijk met 25 weken hier zullen staan. Jammer... levertijd was ineens ruim 15 weken!! Omdat we persé die kamer wilde en het wel kon, hebben we toch die genomen maar wel met het risico dat als de levertijd nog verder uitloopt we misschien een probleem hebben.

en helemaal in jou geval, gezien je 2 wondertjes verwacht, denk ik dat je idd vroeger klaar moet/ zult zijn als andere!

Pien
Ratel
Ratel

Bericht  yes1984 zo 13 feb 2011 - 2:57

Hier hebben we eind vorig jaar boven alles opgeknapt. Pas aan het einde wisten we dat ik zwanger was, toen was bijna alles al klaar. Hier hoeven eigenlijk alleen maar de meubeltjes, en de accessoires. Vloer en de wanden zijn al klaar.

Ik ben gewoon benieuwd hoeveel levertijd erop een kamer zit, en wanneer jullie alles af willen hebben.
yes1984
yes1984
Prater
Prater

Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10

Bericht  Gast zo 13 feb 2011 - 3:02

Pien schreef:
Beauty Addict schreef:(zijn overigens nog niet begonnen met klussen, weten al wel welke meubeltjes het worden)

mag ik je de tip geven dat als er levertijd op de meubels zit je niet te lang moet wachten! wij dacht toen ik 10 weken zwanger was, ow we wachten wel want er zit toch maar 6 tot 10 weken levertijd op. dus toen ik bijna 15 weken zwanger was gingen we ze bestellen zodat ze uiterlijk met 25 weken hier zullen staan. Jammer... levertijd was ineens ruim 15 weken!! Omdat we persé die kamer wilde en het wel kon, hebben we toch die genomen maar wel met het risico dat als de levertijd nog verder uitloopt we misschien een probleem hebben.

en helemaal in jou geval, gezien je 2 wondertjes verwacht, denk ik dat je idd vroeger klaar moet/ zult zijn als andere!
We zijn 3 weken geleden even wezen rondkijken en gelijk gevraagd naar de levertijd op wat wil wilden, en dat was 3 weken.
Maar bedankt voor de tip, ik ga van de week even bellen of dat echt zo is, anders moeten we idd opschieten. Wil het wel hebben staan voor ik ga bevallen, al is de kans klein dat de kinderen dan ook gelijk mee naar huis mogen...

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 13 feb 2011 - 3:03

En wanneer koop je eigenlijk de wandelwagen?

Gast
Gast

Bericht  Pien zo 13 feb 2011 - 3:31

Beauty Addict schreef:We zijn 3 weken geleden even wezen rondkijken en gelijk gevraagd naar de levertijd op wat wil wilden, en dat was 3 weken.
Maar bedankt voor de tip, ik ga van de week even bellen of dat echt zo is, anders moeten we idd opschieten. Wil het wel hebben staan voor ik ga bevallen, al is de kans klein dat de kinderen dan ook gelijk mee naar huis mogen...
ow 3 weken is natuurlijk al heel wat anders als 6 tot 10. de eerste keer toen we bij die winkel waren (toen was ik 8 weken) zeiden ze dat ze alles op voorraad hadden en anders in het uiterste geval 6 weken kon duren. toen werd het 6 tot 10 en nu zelfs 15!

je zit idd dan wel met het feit dat de kleintjes in het ziekenhuis moeten blijven maar ik denk dan alsnog niet dat je erop zit te wachten om met het kamertje bezig te moeten, denk dat je dan gewoon lekker zoveel als mogelijk in het ziekenhuis wilt zijn... al zal er altijd wel een oplossing komen!

Pien
Ratel
Ratel

Bericht  Gast zo 13 feb 2011 - 4:21

Ik weet het allemaal niet precies meer, maar wij hadden niets met een levertijd, dus dat scheelde. Hebben alleen bedjes bij een speciaalzaak Die konden direct meegenomen worden. Hebben een -volgens mij- Hemnes ladenkast van Ikea. En een kledingkast hebben we ook van Ikea.

Weet niet meer wie het vroeg, maar wij hebben tussen de 3 en 4 maand de wandelwagen gekocht.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 13 feb 2011 - 4:40

- Wanneer hebben jullie deze besteld? met 23 weken zwangerschap
- Hoeveel levertijd zat erop? 6 weken maar we lieten ze met 33 weken leveren ivm verbouwing
- Wanneer was de kamer helemaal ingericht en klaar? met 37 weken

Gast
Gast

Bericht  Fiwen zo 13 feb 2011 - 4:40

Wij hebben de kinderkamer besteld toen ik 17 of 18 weken zwanger was. Bij ons zat er 8 weken levertijd op en daarna moest ik alles nog zelf schilderen en in elkaar zetten.
De meubels waren helemaal klaar toen ik 30 weken zwanger was, en dat was maar goed ook want daarna begonnen de complicaties en moest ik de rest van de zwangerschap (bed)rust houden. Ik heb tussen 32 en 34 weken op mijn gemakje alles gewassen, gestreken en ingericht. Met 34 weken was dus alles helemaal klaar.

Kinderwagen hebben dezelde dag besteld als de meubels, en daar zat 10 weken levertijd op.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast zo 13 feb 2011 - 4:42

Beauty Addict schreef:En wanneer koop je eigenlijk de wandelwagen?

Wij hebben 'm overgekocht van m'n schoonzus. Maar in het begin had ik een andere op het oog en daar zat 10 weken levertijd op. Onze kinderwagen had ik met 34 weken thuis staan.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 13 feb 2011 - 4:50

Ik heb nu namelijk dé kinderwagen gezien op MP. Mijn smaak, degene die we moeten hebben en voor een redelijke prijs.

Maar ja... ben nog net geen 14 weken, dus vind het ook wel weer vroeg om te kopen...

Dilemma dus. Wat zouden jullie doen?!

Gast
Gast

Bericht  PapillonRose zo 13 feb 2011 - 5:03

Wanneer hebben jullie deze besteld? niet. Ik heb hier een inbouwkast, dus geen kast nodig. Wiegje was direct leverbaar en zo rond de 22 weken heb ik die gekocht. Commode wilde ik iets aparts, toen ik een week of 6 was had ik die al in huis omdat ik op MP iets had gezien waar we verder mee aan de slag konden. Verder nog een ander kastje, maar dat kwam van de Ikea en kon ik ook ophalen wanneer ik wilde.

- Hoeveel levertijd zat erop? Geen, want heb niets besteld met levertijd.

- Wanneer was de kamer helemaal ingericht en klaar? Met 30 weken was hij klaar voor gebruik, wel ben ik in de weken erna nog bezig geweest met de aankleding en wat dingetjes veranderen.

De kinderwagen heb ik trouwens ook al vrij vroeg in huis gehaald. Met 19 weken al. Wilde een bepaald model hebben en dat werd niet meer verkocht (een limited edition van Quinny van een vorige collectie). Toen zag ik een complete set met alles erop en eraan hier dicht in de buurt en voor een redelijke prijs. Even nagedacht en hem toch maar vast gekocht. Omdat hij voor zowel een jongen als een meisje kon leek me dat geen probleem. En stel dat er iets zou gebeuren waardoor het 'm toch niet meer kon worden, dan zou ik hem weer op MP gezet hebben. Gelukkig niks gebeurd en heb nu veel plezier van mijn wagen Very Happy
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gast zo 13 feb 2011 - 5:19

Ik zou hem dan gewoon kopen Beauty Addict. Welke wandelwagen is het?
Als het echt de wagen is, waarom zou je dan wachten? Zeker tweedehands (of is het een nieuwe die geadverteerd wordt via MP?) zijn niet alle kleuren en modellen altijd te krijgen.En je moet hem natuurlijk eerst ook nog in real bekijken hoe die er aan toe is.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 13 feb 2011 - 5:23

Coco schreef:Ik zou hem dan gewoon kopen Beauty Addict. Welke wandelwagen is het?
Als het echt de wagen is, waarom zou je dan wachten? Zeker tweedehands (of is het een nieuwe die geadverteerd wordt via MP?) zijn niet alle kleuren en modellen altijd te krijgen.En je moet hem natuurlijk eerst ook nog in real bekijken hoe die er aan toe is.
De ABC zoom in zwart. Helemaal compleet met 2x maxi cosi cabrio, 2x wandelwagen, 2x reiswieg en zitten nieuwe banden onder. Kost nu 750,00 incl.
Rond de 700,00 betaal je normaal al voor alleen onderstel en wandelwagen. Nu heb je 2x maxi cosi erbij incl adapters en 2x reiswieg. Normaal ben je voor deze complete set rond de 1300,00 kwijt.
De wagen heeft de zitjes achter elkaar en onderstel is net zo klein op te vouwen als een 1 persoons, dus past in de auto. Ook is tie niet zo zwaar en dat is ideaal aangezien het altijd de trap op moet.

Vind het nogsteeds veel geld, maar ja, ABC zoom is gewoon duur...

http://www.babyhuyswebshop.nl/ABC-Design-Zoom-Zwart/nl/product/9317/

Laatst aangepast door Beauty Addict op zo 13 feb 2011 - 5:26; in totaal 2 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Flip Fluitketel zo 13 feb 2011 - 5:25

- Wanneer hebben jullie deze besteld? ongeveer rond de 15 weken.
- Hoeveel levertijd zat erop? Er zat 10 weken levertijd op, maar we hebben hem nog een paar weken later laten bezorgen.
- Wanneer was de kamer helemaal ingericht en klaar? Helemaal ingericht en klaar met 32 weken en de kleertjes e.d. hingen er rond 35/36 weken.
- Wanner hadden jullie de kinderwagen besteld/gekocht? Volgens mij hebben we deze rond de 13e week besteld. Er zat ook een aantal weken levertijd op, weet alleen niet meer precies hoeveel.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067

Bericht  Gast zo 13 feb 2011 - 11:44

Beauty Addict schreef:Ik heb nu namelijk dé kinderwagen gezien op MP. Mijn smaak, degene die we moeten hebben en voor een redelijke prijs.

Maar ja... ben nog net geen 14 weken, dus vind het ook wel weer vroeg om te kopen...

Wij hebben de duowagen dit keer ook met 13 weken gekocht via mp. Ik wilde deze kans niet mislopen, zag er zo goed uit, voor weinig geld. Zat me eerst ook niet helemaal lekker, maar hadden toch zoiets van, mocht het alsnog misgaan, verkopen we 'm gewoon weer.

Gast
Gast

Bericht  Limburg85 zo 13 feb 2011 - 19:58

- Wanneer hebben jullie deze besteld?
Toen ik 21 weken zwanger was.

- Hoeveel levertijd zat erop?
Ja, 10 tot 12 weken

De babykamer is afgelopen woensdag geleverd (gelukkig uiteindeiljk eerder bezorgd) en gemonteerd en ben nu bezig met inrichten en het schiet al op.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896

Bericht  Limburg85 zo 13 feb 2011 - 20:00

Beauty Addict schreef:En wanneer koop je eigenlijk de wandelwagen?

Deze hebben wij afgelopen zaterdag besteld, toen was ik 30 weken. Hadden hem wel uitgezocht toen we de kinderkamer gingen bestellen maar toen voelde ik me heel slecht dat ik naar huis wou. Wij hebben hem bij Prenatal gekocht en bij de grote warenhuizen hebben ze deze op voorraad waardoor je hem gelijk mee kan nemen. Wij hebben hem alleen in de stad besteld en hebben daardoor 4 weken levertijd (niet erg, staat hij ook niet in de weg).
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896

Bericht  Novalee ma 14 feb 2011 - 0:53

We hebben de kinderkamer besteld toen ik 18 weken was. Op het bestelforumulier staat dat hij begin tot half maart bezorgd wordt, maar de man in de winkel zei dat het misschien ook al wel eind februari zou kunnen. Wanneer het kamertje af zal zijn weet ik niet, waarschijnlijk pas redelijk laat omdat we eigenlijk nog nieuwe kozijnen willen laten plaatsen en dat willen we uiteraard laten doen voordat de baby er is maar eigenlijk ook voordat we (lees: mijn schoonouders Wink) gaan behangen. Maar de kleine komt in het begin toch in een wiegje bij ons op de kamer. En daar staat ook een hoge hemnesladekast waarop we kunnen verschonen. Dus het is ook geen ramp als het kamertje nog niet helemaal af zou zijn.

De kinderwagen hebben we nog niet besteld. Daarmee wachten we tot de mamamazzeldagen van de Prenatal in april. Dan heb je namelijk 20% korting, en aangezien we een nieuwe wagen willen uit de 2011 collectie denk ik niet dat we nog betere aanbiedingen tegen zullen komen. Ik heb geen idee of daar een levertijd op zit en wat deze dan zou zijn maar ik ben pas in juli uitgerekend dus hij zal vast wel op tijd zijn smile
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast ma 14 feb 2011 - 1:25

Beauty Addict schreef:Ik heb nu namelijk dé kinderwagen gezien op MP. Mijn smaak, degene die we moeten hebben en voor een redelijke prijs.

Gewoon doen! Als het je zo veel geld kan schelen met een nieuwe, en je hebt 'm nu gezien op mp, zou ik 'm gewoon kopen. Wij hebben onze kinderwagen ook al anderhalve week thuis staan, we hebben 'm over kunnen nemen van kennissen.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: