Hoe werkt dit dan? (reageren op een koophuis)
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
Hoe werkt dit dan? (reageren op een koophuis)
Wij zijn op koophuizenjacht. Afgelopen week stond er voor het eerst sinds tijden een serieuze kanshebber op Funda. Wij meteen gebeld met de makelaar (een paar uur nadat het op Funda was geplaatst dus), onze interesse uitgesproken en een bezichtiging aangevraagd. De makelaar had pas plek voor ons op a.s. maandag, dus nouja, dan maar even wachten. Werden we vanochtend gebeld dat het huis al verkocht is!
Dat kan natuurlijk, en 'gelukkig' twijfelden we al aan de buurt, maar wat nou als we een keer écht ons droomhuis zien. Moeten we dan gaan bivakkeren voor de deur? Of meer aanhouden bij de verkopend makelaar als die zegt dat er geen plek is voor een paar dagen? Weet iemand hoe dat werkt?
Dat kan natuurlijk, en 'gelukkig' twijfelden we al aan de buurt, maar wat nou als we een keer écht ons droomhuis zien. Moeten we dan gaan bivakkeren voor de deur? Of meer aanhouden bij de verkopend makelaar als die zegt dat er geen plek is voor een paar dagen? Weet iemand hoe dat werkt?
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Hoe werkt dit dan? (reageren op een koophuis)
Ik denk dat dit een gevalletje pech is, huizen zijn normaalgesproken echt niet binnen een halve week nadat ze op Funda staan al verkocht. Wel een flink portie geluk voor de verkopende partij trouwens.
Gast- Gast
Dat is dan inderdaad wel heel snel gegaan. Dan waren ze dus nu al bezig met bezichtigingen, dan is het gewoon echt pech hebben als degenen voor je een optie op het huis nemen.
Gizmo- Prater
- Aantal berichten : 1151
Punten : 1285
Pech hebben denk ik zo. Ons huis was ook al op gereageerd door het bord in de tuin, voor dat het op funda stond.
Gast- Gast
Ik weet van het huis van mijn tante dat er al 2 weken een bord in de tuin stond voor het op Funda stond...dus ja..misschien sites van makelaars in de gaten houden ofzo..site van Funda wordt volgens mij maar eens per week ofzo bijgewerkt, krijg iig maar 1x per week mail over nieuwe huizen van ze. Weet ook niet precies hoe dat zit.
Kqip- Prater
- Aantal berichten : 938
Punten : 962
Registratiedatum : 03-01-11
Het kan heel snel gaan met woningen. Het kan nou eenmaal dat het ontzettend druk is bij de makelaar waardoor je pas na enkele dagen voor een bezichtiging kan. Ook komt het regelmatig voor dat het voor de verkoper fijner is als er niet op te korte termijn bezichtigd wordt zodat het huis nog wat aan kant gemaakt kan worden. Op het moment dat de afspraak gemaakt werd kan de andere afspraak al wel ingepland hebben staan en als daarna mensen de woning bezichtigen en gelijk zo enthousiast zijn dat ze een bod doen kan het heel hard gaan.
Overigens is er een kans dat het huis nu onder voorbehoud verkocht is, omdat de financiering nog geregeld moet worden. Het komt nog wel eens voor dat mensen dan het huis over moeten laten gaan en dan komt de woning weer in de verkoop. Gewoon even in de gaten houden.
Overigens is er een kans dat het huis nu onder voorbehoud verkocht is, omdat de financiering nog geregeld moet worden. Het komt nog wel eens voor dat mensen dan het huis over moeten laten gaan en dan komt de woning weer in de verkoop. Gewoon even in de gaten houden.
Gast- Gast
Ok, dus je kunt er eigenlijk niks aan doen dus? Klinkt zo oneerlijk We konden niet sneller reageren dan dit, dus daar word ik dan wel een beetje zenuwachtig van.
Funda wordt trouwens wel elke dag bijgewerkt wat betreft nieuw aanbod, maar inderdaad niet wat betreft 'verkocht' etc. volgens mij.
Funda wordt trouwens wel elke dag bijgewerkt wat betreft nieuw aanbod, maar inderdaad niet wat betreft 'verkocht' etc. volgens mij.
Zora- Ratel
Klopt. Wij (ik werk bij een makelaar) zetten een woning pas op 'verkocht onder voorbehoud' op Funda als de koopakte getekend is. Dan staat ie nog op 'verkocht onder voorbehoud' tot de ontbindende voorwaarden verlopen zijn en daarna verdwijnt de woning pas van Funda.
Gast- Gast
ok, maar je kunt dus dit soort 'pech' niet voorkomen? ik blijf het zo gek vinden!
Zora- Ratel
Nee, dit soort pech kun je inderdaad niet voorkomen...
Lynn_- Kletskop
- Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10
Zora schreef:ok, maar je kunt dus dit soort 'pech' niet voorkomen? ik blijf het zo gek vinden!
Ik vroeg op den duur als ik belde al '' ben ik de eerste kijker'', anders hoefde het voor ons niet meer, steeds werdt alles voor ons neus weg gekocht, had geen zin in weer een teleurstelling, nadat ik het huis al gezien had.
succes met jullie zoektocht!
Mari- Prater
- Aantal berichten : 1082
Punten : 1215
Registratiedatum : 03-12-10
Ah ok. Thanks dan
Zora- Ratel
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: