Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zonnebankkuur

+2
Marin
Penny Blossom
6 plaatsers

Ga naar beneden

Zonnebankkuur Empty Zonnebankkuur

Bericht  Penny Blossom zo 13 jan 2013 - 22:49

Wie heeft er wel een een kuurtje gevolgd voordat zij op vakantie ging? Hielp het?

Ik ga in maart naar Cuba. 30 graden en zon. Nu ben ik blond, blauwe ogen en witte (nee, niet blank) huidskleur. Ik verwacht nu een dag Cuba kreeften-rood te zijn. Maar dan moet ik nog de rest van mijn drie weken.
Nu wil ik van te voren een aantal keren onder de zonnebank gaan. Ze zeggen dat dit helpt. Maar is dit ook zo? Ik wil graag ervaringen horen.

Penny Blossom
Penny Blossom
Prater
Prater

Aantal berichten : 864
Punten : 1034
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonnebankkuur Empty Re: Zonnebankkuur

Bericht  Marin zo 13 jan 2013 - 22:50

Ja ik doe dat wel eens aan het begin van de zomer, om inderdaad alvast te wennen aan het zonlicht. Ik begin dan echt met maar 10 minuten op de lichtste bank en bouw dat langzaam op. Meestal ga ik zo'n 5 keer. Ik vind het ook echt heel lekker, word helemaal warm en rustig er van. Ik verbrand ook vrijwel nooit op vakantie.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Coco zo 13 jan 2013 - 23:12

Ja dat doe ik altijd anders word ik ook zo rood als een kreeft. Ik ga dan 3-4 weken van te voren. Afgelopen keer voordat we naar Marokko gingen ben ik de eerste twee weken om de 2-3 dagen onder de lichtste bank geweest, laatste 2 weken om de vier dagen onder een wat zwaardere bank.Dit was precies goed voor mij.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Bericht  Gast zo 13 jan 2013 - 23:32

Ik heb het lichtste huidtype, dus mag niet onder de zonnebank. En zou het ook echt nooit doen, omdat het zo ongezond is. Ik zou er dan eerder voor kiezen om gewoon te zorgen voor goede bescherming op vakantie. Ik gebruik factor 50+, ga tussen 12 en 3 niet in de zon en de rest van de dag eigenlijk ook altijd in de schaduw en doe met zwemmen soms ook een shirtje over mijn bikini. Als je goed blijft smeren en in de schaduw blijft hoef je niet te verbranden en zonnebank is gewoon echt niet zo goed voor je.

Gast
Gast

Bericht  Penny Blossom ma 14 jan 2013 - 0:07

Ik snap wat je bedoeld Jente. Meestal doe ik dat ook op vakantie. Echter gaan we nu rondreizen en is het wat moeilijker om niet in de zon te komen. Natuurlijk bedek ik mijzelf goed en smeer mij goed in. Maar ik wil wel een beetje 'aangebruind' zijn. En ik las ergens dat als je dus van te voren onder de zonnebank gaat, er meer pigment wordt aangemaakt waardoor je minder snel gaat verbranden. Maar ik vroeg mij dus af of dat echt zo werkt.
Penny Blossom
Penny Blossom
Prater
Prater

Aantal berichten : 864
Punten : 1034
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Blond ma 14 jan 2013 - 0:18

Ik heb ook een extreem blanke huid (met sproeten), maar ik pak wel regelmatig een zonnebankje voordat ik op vakantie ga. Ook omdat ik het heel lekker vind, is pure ontspanning. In de wintermaanden doe ik het wel eens om gewoon warm te worden.

Als zonnebrandcreme kan ik je trouwens Vision factor 30 aanraden. Daar verbrand je echt niet mee Zonnebankkuur 561177
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Feline ma 14 jan 2013 - 8:45

Neem alsnog factor 50 mee smile Ik heb een redelijk bruine huid van mezelf, ben in oktober naar Cuba geweest en heb een uurtje onder een parasol op het strand gelegen, toen was ik al verbrand! Zon is echt fel daar!

Veel plezier op vakantie!
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10

Bericht  Honey*Bee ma 14 jan 2013 - 9:32

ik heb het weleens gedaan, maar( kan niet zeggen dat het echt helpt om minder te verbranden (bij mij iig niet). Vooral als je een lichte huid hebt zou ik het niet doen en idd gewoon smeren met factor 50.
Honey*Bee
Honey*Bee
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 77
Punten : 102
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud