Citroen C1
+4
Blond
Zonnetje
Puggle
M@niek
8 plaatsers
Pagina 1 van 1
Citroen C1
Heeft iemand deze? Bevalt hij? Is hij inderdaad zo zuinig als ze zeggen? Pas je er met 2 (grote) mensen wel gewoon goed in?
Wij moeten, helaas, onze lease-auto inleveren omdat mijn vriend ontslagen is. We willen een zuinige, voordelige auto en deze zou ons maar 13 euro per maand kosten aan verzekering & hij is dit jaar nog belastingvrij.
Wij moeten, helaas, onze lease-auto inleveren omdat mijn vriend ontslagen is. We willen een zuinige, voordelige auto en deze zou ons maar 13 euro per maand kosten aan verzekering & hij is dit jaar nog belastingvrij.
Gast- Gast
Re: Citroen C1
Rejoy heeft een c1 en die past er met heel dr gezin in! (toch?)
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10
Ooo ik vind het trouwens hele leuke auto's maar daar heb je niks aan haha
M@niek- Ratel
M@niek schreef:Ooo ik vind het trouwens hele leuke auto's maar daar heb je niks aan haha
Haha, ik vind hem ook erg leuk hoor! We hebben nu een Skoda Octavia Station, dus het is wel even wennen. Maar ik vond die toch te groot om in te rijden
Gast- Gast
Ik hou niet van grote auto's. Mijn man wil een grote mazda 6 met zo'n grote kont maar ik wil niet groter dan mijn peugeot 206 haha.
M@niek- Ratel
Wij hebben er een. Nieuw gekocht in mei 2010. Heerlijke auto en ik vind dat er best veel in kan. Is onze enige auto en de kinderwagen past er ook in. Wel een deel in de koffer en op de achterbank en dan is hij wel vol maar het is goed te doen.
Wij rijden voor 15,- per week benzine waarvan er een keer een dag 80 km word gereden en verder een paar keer per week op en neer naar het centrum. Ik vind hem erg zuinig.
We hebben op de jaarlijkse beurt na ook niks ermee gehad, rijd als een trein. Ik ben er blij met mijn citroentje!
We hebben er zo een als deze:
Wij rijden voor 15,- per week benzine waarvan er een keer een dag 80 km word gereden en verder een paar keer per week op en neer naar het centrum. Ik vind hem erg zuinig.
We hebben op de jaarlijkse beurt na ook niks ermee gehad, rijd als een trein. Ik ben er blij met mijn citroentje!
We hebben er zo een als deze:
Puggle- Ratel
- Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12
Ik heb een toyota aygo, dat is praktisch dezelfde auto en hij bevalt mij heel goed. Mijn vriend en ik zitten er regelmatig met z'n tweeën in en dat gaat prima. Hij rijdt zuinig. Als ik een beetje oplet, haal ik 1 op 19, maar de mijne is ook al zes jaar oud dus met de nieuwere kun je misschien nog zuiniger rijden.
Zonnetje- Kletskop
- Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb ook een Aygo (fan van Japanners) en zeer te spreken! Weg zuinig, lekker klein maar kan toch een hoop in mee. Nu met mijn verhuizing over staan verbazen wat erin past. Ik heb trouwens een 5 deurs uit 2007, als occasion gekocht in 2011.
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Mijn moeder heeft er een Peugot 107. De auto rijdt heerlijk. Met boodschappen vind ik het wel lastig, een krat past net niet in de kofferbak. Voor P. rijdt hij wat minder, hij is bijna twee meter, dus zit bijna tegen het dak. Ik vind het over het algemeen een prettige auto, maar wel als tweede auto. Als enige auto zou ik me gaan storen aan het gebrek aan ruimte.
Taeda- Prater
- Aantal berichten : 1295
Punten : 1305
Registratiedatum : 11-01-13
Volgens mij zijn die a klasse auto's alleen niet zuinig als je er lange stukken snelweg 120 km per uur mee rijdt. Daarvoor is de motor niet krachtig genoeg en moet hij teveel toeren malen.
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Haha, ja dat klopt maar dan zittie propje volM@niek schreef:Rejoy heeft een c1 en die past er met heel dr gezin in! (toch?)
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
Atelier Madame schreef:Volgens mij zijn die a klasse auto's alleen niet zuinig als je er lange stukken snelweg 120 km per uur mee rijdt. Daarvoor is de motor niet krachtig genoeg en moet hij teveel toeren malen.
Plus als je er dan ook nog met drie of vier personen in zit, dan rijdt ie veel minder zuinig.
Zonnetje- Kletskop
- Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Zonnetje schreef:Atelier Madame schreef:Volgens mij zijn die a klasse auto's alleen niet zuinig als je er lange stukken snelweg 120 km per uur mee rijdt. Daarvoor is de motor niet krachtig genoeg en moet hij teveel toeren malen.
Plus als je er dan ook nog met drie of vier personen in zit, dan rijdt ie veel minder zuinig.
Het zijn sowieso geen gezinsautos :p.
Maar de c1 is volgens mij gewoon prima als je niet te wild rijdt qua rijstijl.
Dan kan hij aardig zuinig rijden. Maar altijd 120 op de snelweg en een pittige rijstijl is niet ziinig in dit type auto.
Atelier Madame- Ratel
Wij hebben de 107. Nieuw gekocht in 2009.
Het is een ruime auto en goed te doen voor 2 volwassen.
Hij heeft ons al overal gebracht. Van t zomer nog mee naar Italië geweest.
Ik zou wel als je de keus hebt voor een 5 deurs gaan omdat er niet een ruime kofferbak in zit.
Zo kun je ook nog spullen op de achterbank zetten.
Het is zeker wel een zuinige auto en niet duur in de verzekering.
Het is trouwens wel een 4 zitter.
De aygo C1 en 107 zijn alle 3 het zelfde. Alleen de uitstraling is anders.
Ze hebben alle 3 de motor van Toyota. Ze zijn alle 3 gemaakt in Tsjechie.
Het is een ruime auto en goed te doen voor 2 volwassen.
Hij heeft ons al overal gebracht. Van t zomer nog mee naar Italië geweest.
Ik zou wel als je de keus hebt voor een 5 deurs gaan omdat er niet een ruime kofferbak in zit.
Zo kun je ook nog spullen op de achterbank zetten.
Het is zeker wel een zuinige auto en niet duur in de verzekering.
Het is trouwens wel een 4 zitter.
De aygo C1 en 107 zijn alle 3 het zelfde. Alleen de uitstraling is anders.
Ze hebben alle 3 de motor van Toyota. Ze zijn alle 3 gemaakt in Tsjechie.
Bosjesvrouw- Prater
- Aantal berichten : 1368
Punten : 1428
Atelier Madame schreef:Zonnetje schreef:Atelier Madame schreef:Volgens mij zijn die a klasse auto's alleen niet zuinig als je er lange stukken snelweg 120 km per uur mee rijdt. Daarvoor is de motor niet krachtig genoeg en moet hij teveel toeren malen.
Het zijn sowieso geen gezinsautos :p.
Maar de c1 is volgens mij gewoon prima als je niet te wild rijdt qua rijstijl.
Dan kan hij aardig zuinig rijden. Maar altijd 120 op de snelweg en een pittige rijstijl is niet ziinig in dit type auto.
Dan zijn veel uit niet zuinig he.
Bosjesvrouw- Prater
- Aantal berichten : 1368
Punten : 1428
Een lichte diesel is dan wel vaak zuiniger.
Atelier Madame- Ratel
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: