De gelukkige huisvrouw
+13
Elliot
Parisienne
SarahKey
SDL
Zora
Amber-
Snoes
Luce
Twellie
Sanne
*Troela*
PiP
Star007
17 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
De gelukkige huisvrouw
Wie kijkt er ook?
Ow ik krijg zo de kriebels van de scene dat ze haar baby loslaat in bad. Krijg er echt een naar gevoel van. Lijkt me echt vreselijk dit mee te maken .
Ik weet dat er hier ook meiden zijn die een depressie hebben doorgemaakt of nog doormaken. Is het altijd zo heftig als in de film? Dat je dan je kindje ook echt weg wil hebben.
Ow ik krijg zo de kriebels van de scene dat ze haar baby loslaat in bad. Krijg er echt een naar gevoel van. Lijkt me echt vreselijk dit mee te maken .
Ik weet dat er hier ook meiden zijn die een depressie hebben doorgemaakt of nog doormaken. Is het altijd zo heftig als in de film? Dat je dan je kindje ook echt weg wil hebben.
Star007- Kletskop
- Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11
Re: De gelukkige huisvrouw
Volgens mij is het niet altijd zo heftig. Heleen van Rooyen zat in een psychose. Die zijn er ook in gradaties.
Het lijkt me afschuwelijk, vooral als je weer bij zinnen komt.
Gast- Gast
Sunprincess schreef:Volgens mij is het niet altijd zo heftig. Heleen van Rooyen zat in een psychose. Die zijn er ook in gradaties.
Inderdaad, en dan geconfronteerd wordt met wat je gedaan hebt
Star007- Kletskop
Ik ben wat anders gaan kijken, vond hem de vorige keer dat ik hem zag zwaar overdreven....
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Ik ben ook erg depressief geweest, maar de film is wel erg heftig. Volgens mij idd omdat zij in een psychose zit.
*Troela*- Prater
- Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11
Ja echt. Ik vind het een heel heftig verhaal. Ik krijg er echt de rillingen van. Ik vind het ook ontzettend knap hoe ze er bovenop s gekomen.
Gast- Gast
PiP schreef:Ik ben wat anders gaan kijken, vond hem de vorige keer dat ik hem zag zwaar overdreven....
Hoezo overdreven? Het kan toch echt gebeuren..
Star007- Kletskop
Het gaat in de film om een postnatale psychose, niet een depressie. Dat lijkt me erg heftig, zeker als je weer bijkomt em beseft wat je hebt gedaan. Het loopt helaas ook niet altijd goed af.
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10
Sanne schreef:Het gaat in de film om een postnatale psychose, niet een depressie. Dat lijkt me erg heftig, zeker als je weer bijkomt em beseft wat je hebt gedaan. Het loopt helaas ook niet altijd goed af.
Sorry hoor voor mijn verkeerde diagnose ( en ik werk nog wel in de zorg ) .... ach ik werk niet in de psychiatrie, dus verschuil ik me daar maar achter.
Pff heftig ja als het dan niet goed afloopt met moeder en/of kind.
Star007- Kletskop
Dan is de film denk ik heel anders dan het boek. Dat was echt humoristisch geschreven, kan me ook geen heel naar geschreven passages voor de geest halen uit het boek.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Een kennis van mij heeft een psychose gehad. Die zag het sneeuwen toen het buiten 35 graden was en meer van dat soort dingen. Ik geloof best dat dit kan. Vind het trouwens een heftige film.
Luce- Kletskop
- Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12
Ik vond het ook een heel heftige film, lijkt me ook heel moeilijk als je daarna beseft wat je gedaan hebt.
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10
Ik ben ook aan het kijken, vind het een heftige film om te zien.
Amber-- Ratel
- Aantal berichten : 4069
Punten : 4135
Het boek is inderdaad minder heftig geschreven maar hetgeen wat gebeurd is, is volgens mij wel zo heftig als de film laat zien. Als ik Heleen van Rooyen er over hoor vertellen, krijg ik ook koude rillingen.
Gast- Gast
Ik vind Carice in deze film zó goed!
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Zora schreef:Ik vind Carice in deze film zó goed!
Ik ben Carice-fan aan het worden, ze speelt in alle films ontzettend goed...
SDL- Prater
- Aantal berichten : 952
Punten : 1030
Registratiedatum : 17-11-12
SDL schreef:Zora schreef:Ik vind Carice in deze film zó goed!
Ik ben Carice-fan aan het worden, ze speelt in alle films ontzettend goed...
+1!
Star007- Kletskop
Het is al een poos geleden dat ik hem gezien heb, maar ik meen me te herinneren dat de bevalling overdreven was. Ik dacht trouwens ook dat het om een depressie ging en had zelf het idee dat het in het echt niet op deze manier gaat/behandeld wordt.
Maar ik moet bekennen dat ik niet precies het verhaal meer weet...
Maar ik moet bekennen dat ik niet precies het verhaal meer weet...
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Ik kijk hem nu niet maar ik heb hem wel eens gezien. Vond het een erg heftige film.
Helaas heb ik wel iemand in mijn omgeving waarbij het slecht afliep. Al had zij geen psychoses maar een postnatale depressie.
Helaas heb ik wel iemand in mijn omgeving waarbij het slecht afliep. Al had zij geen psychoses maar een postnatale depressie.
Het blijft een heftige film, vind ik ook. Ik wilde hem gaan kijken in de bios tijdens mijn zwangerschap, maar dat raadde iedereen mij af. Heb hem vorig jaar voor het eerst gezien en vond 't een erg goede, heftige film.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Ik heb hem op dvd, vind het ook een heftige film maar wel grappig op sommige stukjes! Het boek is nog grappiger, zo goed geschreven.
Overigens snap ik niet helemaal waarom dit topic in deze pijler staat
Elliot- Ratel
- Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12
Elliot schreef:Ik heb hem op dvd, vind het ook een heftige film maar wel grappig op sommige stukjes! Het boek is nog grappiger, zo goed geschreven.
Omdat de vraag gaat over hoe een postnatale depressie of psychose verloopt.
Gast- Gast
Ik heb hem al eens gezien, ik vond het een vreselijke film
Misschien ook wel dat ik in, vele mindere mate, soms mijn eigen gevoelens erin herkende, maar daarvoor is het al te lang geleden gezien heb, dat ik nu precies kan zeggen wat ook alweer. In ieder geval het niet hebben van een roze wolk.
Misschien ook wel dat ik in, vele mindere mate, soms mijn eigen gevoelens erin herkende, maar daarvoor is het al te lang geleden gezien heb, dat ik nu precies kan zeggen wat ook alweer. In ieder geval het niet hebben van een roze wolk.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Oh ik heb denk ik niet goed gelezen dan. Ik dacht meer dat het een soort filmbespreking was. Ik vond het al zo raar!Sunprincess schreef:Elliot schreef:Ik heb hem op dvd, vind het ook een heftige film maar wel grappig op sommige stukjes! Het boek is nog grappiger, zo goed geschreven.
Omdat de vraag gaat over hoe een postnatale depressie of psychose verloopt.
Elliot- Ratel
- Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: