Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

goed kookboek?

+11
*Lookie*
applestar
Marin
Minx
Caroow
Pompoen
SarahKey
Slakje
Pommes
bolus26
duckie
15 plaatsers

Ga naar beneden

goed kookboek? Empty goed kookboek?

Bericht  duckie do 10 jan 2013 - 4:02

wat is nou een goed kookboek? van welke ben jij echt fan?

ik zag op tv een kookboek van "de makkelijke maaltijd" voorbij komen maar die van jamie olivier lijkt me ook wel leuk met zn 30 minuten maaltijden

iemand anders nog suggesties?
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

goed kookboek? Empty Re: goed kookboek?

Bericht  bolus26 do 10 jan 2013 - 4:25

Ik heb nu ook Jamie 15 min. Ik moest toen ik op z'n Jaimes ging koken wel veel dingen kopen die ik niet had,maar de meeste ingrediënten komen in meerdere recepten terug.

Verder heb ik veel kook ook boekjes waarvan ik:gemak en budget t meest gebruik
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

goed kookboek? Empty Re: goed kookboek?

Bericht  Pommes do 10 jan 2013 - 7:56

Ik heb een kookboek wat we ook genruikten op school: kvlv ons kookboek. Wel is het een belgisch boek dus met sommige ingredienten weet ik niet wat ze bedoelen of zijn hier niet te krijgen. Maar buiten dat vind ik het een fijn boek.
Ook zoek ik wel eens recepten op op de site van de ah
Pommes
Pommes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1333
Punten : 1313
Registratiedatum : 08-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

goed kookboek? Empty Re: goed kookboek?

Bericht  Slakje do 10 jan 2013 - 8:04

Ik gebruik altijd de site van Libelle Lekker, gaat nooit mis en ik ben echt geen keukenprinses!
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

goed kookboek? Empty Re: goed kookboek?

Bericht  Gast do 10 jan 2013 - 8:20

Ik zoek meestal gewoon online, ik heb hier echt een hele grote stapel liggen, maar te lui om daar in te zoeken. Internet is sneller.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

goed kookboek? Empty Re: goed kookboek?

Bericht  SarahKey do 10 jan 2013 - 10:27

Wij zoeken ook vooral online. Smulweb en ah site is vooral favoriet.
Elke maand koop ik de koken en genieten, haal ik ook regelmatig wat uit.
En ik heb veel kookboeken, vind het heerlijk om in te bladeren en maak er soms ook wel wat uit (Wel meer taarten enzo) maar ik heb niet echt een favoriet. De serie kook ook vind ik wel erg leuk en makkelijk.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

goed kookboek? Empty Re: goed kookboek?

Bericht  Pompoen do 10 jan 2013 - 10:51

Ik ben groot fan van Jamie in 30 minuten. Tot nu toe vond ik alles wat ik of anderen daaruit gemaakt hebben overheerlijk. 'T lukt alleen nooit in 30 minuten, meestal eerder 1,5 uur laughcry .

Ik wil heel graag Jamie in 15 minuten en dan hoop ik dat we daar iets minder lang over doen (45 min?)!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

goed kookboek? Empty Re: goed kookboek?

Bericht  Caroow do 10 jan 2013 - 17:49

Mijn vriend kookt veel van Jamie en van "de makkelijke maaltijd". Ook heeft hij een app met elke dag een recept, ik gok van smulweb.

Ik weet niet of het makkelijk is, hij vind van wel. Ik vind het lekker.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

goed kookboek? Empty Re: goed kookboek?

Bericht  Pommes do 10 jan 2013 - 23:31

Wij hebben het kookboek Jamie in 30min aan mijn tante gegeven voor haar verjaardag maar ze moet heel erg wennen omdat Jamie alle gerechten door elkaar bereid.
Pommes
Pommes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1333
Punten : 1313
Registratiedatum : 08-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

goed kookboek? Empty Re: goed kookboek?

Bericht  Minx do 10 jan 2013 - 23:48

Het ligt er heel erg aan wat je wil. Wil je een goed naslagwerk of echt een kookboek met wat meer bijzondere recepten. Het haags kookboek is bijvoorbeeld heel basic daar staat zelfs in hoe je aardappels moet koken. Maar is op zich een goed kookboek.
En echt slechte kookboeken zijn er volgens mij niet. Dus ik zou gewoon lekker rond gaan neuzen naar wat je leuk vind. Je hebt zo veel verschillende soorten technieken en recepten. Het ultieme kookboek bestaat volgens mij niet.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

goed kookboek? Empty Re: goed kookboek?

Bericht  Marin do 10 jan 2013 - 23:49

Jamie's 15 minuten heeft als nadeel dat hij echt heel veel gebruik maakt van de keukenmachine. Daarom lukt het hem zo snel. Ik heb het kookboek ook sinds kort maar heb er nog niets uit gemaakt. Het is meer om inspiratie op te doen. Ik vind het leuke recepten, maar het is me iets te veel gebaseerd op het feit dat je dat soort dingen standaard klaar hebt staan. Wij hebben een goede keukenmachine, maar die staat niet standaard op het aanrecht, en het kost ook weer veel afwas. Dan haak ik al vrij snel af.

Jamie's 30 minuten is wat dat betreft eigenlijk makkelijker, daar maak ik wel vaker wat van. Maar het duurt daarbij vaak 30 minuten om alle 4 de gerechten te maken. Vaak kies ik er dan maar 1tje van (de hoofd-vlees maaltijd, en niet de salade en toetje enzo er nog bij), en dan zit ik makkelijk op een kwartiertje a twintig minuten.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

goed kookboek? Empty Re: goed kookboek?

Bericht  Gast vr 11 jan 2013 - 0:02

Pommes schreef:Wij hebben het kookboek Jamie in 30min aan mijn tante gegeven voor haar verjaardag maar ze moet heel erg wennen omdat Jamie alle gerechten door elkaar bereid.
Vaak werkt het voor jezelf makkelijker als je van te voren zelf op papier zet wat er moet gebeuren. Zo hoef je tijdens het koken niet telkens lappen tekst te lezen en kun je in dit geval een goede volgorde bepalen.

Ik heb nooit een boek in de keuken, ik zet alles van te voren (in steekwoorden) op een papiertje smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

goed kookboek? Empty Re: goed kookboek?

Bericht  Marin vr 11 jan 2013 - 0:15

Ja dat doe ik ook Jackie! Ik vind kookboeken omschrijvingen vaak te lang. Ik hoef niet te weten hoe lang ik gehakt moet bakken, dat weet ik zelf wel. Dus ik schrijf gewoon meestal een paar fases op, zo van:

Ui + gehakt
Paprika, tomaat
Pasta koken

En dan kom ik er zelf wel uit :P

Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

goed kookboek? Empty Re: goed kookboek?

Bericht  Gast vr 11 jan 2013 - 0:18

Marin schreef:Ja dat doe ik ook Jackie! Ik vind kookboeken omschrijvingen vaak te lang. Ik hoef niet te weten hoe lang ik gehakt moet bakken, dat weet ik zelf wel. Dus ik schrijf gewoon meestal een paar fases op, zo van:

Ui + gehakt
Paprika, tomaat
Pasta koken

En dan kom ik er zelf wel uit goed kookboek? 253468018

Ja inderdaad!
Vriend heeft wel een keer een kookboek van mij in de keuken neergezet toen hij een chocolade taart ging maken. De bladzijdes zitten nu dus helemaal onder de chocolade spetters Laughing

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

goed kookboek? Empty Re: goed kookboek?

Bericht  Marin vr 11 jan 2013 - 0:23

Dat is vaak het lastige van kookboeken, en waar volgens mij veel mensen 'last' van hebben als ze moeten koken. Je moet zorgen dat er structuur in zit in wat je doet. Maak een duidelijk handelingsplan, in je hoofd of op papier. Da's ook zo stom als ik uit pakjes kook. Doe ik niet zo vaak, maar als ik het doe, check ik 100x het pakje, terwijl als ik hetzelfde gerecht zou maken zonder pakje, ik gewoon alles uit mezelf op gevoel doe.

Niet voor niets hebben chefs vaak stappenlijsten hangen. Dat doen wij ook als we echt een groot diner maken, dan rekenen we per gang helemaal terug met tijdstippen en stappen.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

goed kookboek? Empty Re: goed kookboek?

Bericht  Minx vr 11 jan 2013 - 0:24

haha dat vind ik juist de charme van kookboeken smile. Niet te veel natuurlijk en is ook gelijk de reden dat ik alle boeken altijd nieuw wil hebben smile
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

goed kookboek? Empty Re: goed kookboek?

Bericht  applestar vr 11 jan 2013 - 0:45

Ik ben helemaal weg van de kookboeken van Jamie goed kookboek? 2474380249
applestar
applestar
Prater
Prater

Aantal berichten : 893
Punten : 948
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : M.

http://www.samscrapsels.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

goed kookboek? Empty Re: goed kookboek?

Bericht  *Lookie* vr 11 jan 2013 - 0:52

Ik heb een kookboek van Blue Band, verder knip ik recepten uit en kijk ik op internet.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

goed kookboek? Empty Re: goed kookboek?

Bericht  Queen vr 11 jan 2013 - 0:53

ah.nl/recepten is eigenlijk het enige wat ik nodig heb.

Heb ik bijvoorbeeld bietjes (ik noem maar wat), tik ik dat in op het zoekveld en krijg ik allerlei lekkere recepten met bietjes. Ideaal! Succesnummers schrijf ik op in een kookschrift (leuk voor later enzo Wink )
Queen
Queen
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 245
Punten : 354
Registratiedatum : 10-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

goed kookboek? Empty Re: goed kookboek?

Bericht  Foodish za 12 jan 2013 - 21:12

Ik heb heel veel kookboeken (veel Jamie O.) en ik heb de afgelopen week nog 4 Embarassed bijgekocht waaronder Jamie in 15 minuten en de Zilveren Lepel (zomer en pasta) beide heerlijke boeken. Jamie gebruikt inderdaad zoals altijd veel ingrediënten. Maar hij geeft ook advies wat je op voorraad moet hebben en deze komt regelmatig terug in zijn recepten. Zijn mooiste boek vind ik: Thuis bij Jamie (vooral leuk als je een moestuintje hebt of interessant vindt). De Zilveren Lepel zijn ook erg mooie boeken, veel recepten en dan allemaal Italiaanse gerechten. Andere boeken zoals de groene garde, zelfgeoogst, Donna Hay, Nigella Lawson etc. ,moeten ook erg mooi zijn!
Foodish
Foodish
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 48
Punten : 48
Registratiedatum : 08-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

goed kookboek? Empty Re: goed kookboek?

Bericht  Punk'd za 12 jan 2013 - 22:22

Ik wil ook de Jamie boeken. Ik hou echt ontzettend van zijn kookstijl. Chaotisch en niets afmeten Laughing .. Lekker freeflowen haha. Ik ga gelijk even online kijken.

Ik doe trouwens hetzelfde als Marin. Kort alles af als ik een recept van internet haal. De tijden schrijf ik er ook nooit bij. Dat zie of of proef ik wel.

Het enige waar ik meer secuur ben ik met een cake of taart.

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

goed kookboek? Empty Re: goed kookboek?

Bericht  Punk'd za 12 jan 2013 - 22:24

Hebben jullie trouwens de Engelse of Nederlandse versies van Jamie?

Ik ben geneigd de Engelse te nemen want dan zijn het echt producten die hij gebruikt. Maar dan heb je natuurlijk wel de kans dat dat in Nederland niet verkocht wordt. Dat zou ook weer jammer zijn.

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

goed kookboek? Empty Re: goed kookboek?

Bericht  Foodish zo 13 jan 2013 - 0:02

Indigo schreef:Hebben jullie trouwens de Engelse of Nederlandse versies van Jamie?

Ik ben geneigd de Engelse te nemen want dan zijn het echt producten die hij gebruikt. Maar dan heb je natuurlijk wel de kans dat dat in Nederland niet verkocht wordt. Dat zou ook weer jammer zijn.

Hij wijkt in het Nederlands niet af van zijn recepten hoor! Ik heb namelijk ook Jamie's Amerika en daar staan volop internationale ingrediënten in. Ik heb btw Ministry of Food in het Engels maar ik vind Nederlands toch fijner.

Om eerlijk te zijn kook ik nooit uit kookboeken laughcry ik vind het mooi om te lezen en soms om inspiratie op te doen. Vanaf volgende week heb ik een nieuw uitdaging en dat is per week minimaal 1 recept uit een kookboek koken. :P ik ben benieuwd!
Foodish
Foodish
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 48
Punten : 48
Registratiedatum : 08-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

goed kookboek? Empty Re: goed kookboek?

Bericht  Jasmina za 2 feb 2013 - 23:30

Donna Hay - Fast, Fresh, Simple een mooi boek en geweldige recepten!

Jasmina
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 131
Punten : 153
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

goed kookboek? Empty Re: goed kookboek?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum