Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

koortsthermometer

+6
LeeuwLeeuw
meisjesmama
PapillonRose
Susan
Mamsie
duckie
10 plaatsers

Ga naar beneden

koortsthermometer Empty koortsthermometer

Bericht  duckie vr 11 feb 2011 - 4:35

in de kraamweek had onze kraamhulp een hele snelle thermometer, maar die zij had is al wat ouder en is er nu niet meer. nu heb ik een leuke thermometer met een beertje maar die is niet bepaald snel met opmeten, die telt echt heel langzaam op en dan wil mn meisje niet echt altijd stil liggen smile . nu wil ik een nieuwe kopen een die snel de temperatuur weer geeft, maar er zijn zoveel soorten/merken. welke is een goeie snelle?
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

koortsthermometer Empty Re: koortsthermometer

Bericht  Mamsie vr 11 feb 2011 - 4:39

Kruidvat met de goude punt.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Susan vr 11 feb 2011 - 4:40

Die van Braun met flexibele top.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast vr 11 feb 2011 - 4:44

Een beetje offtopic, maar over thermometers gesproken; Fenne weigert om haar temperatuur te laten opmeten. Niet anaal, niet oraal, zelfs onder de arm lukt niet (en het zou niet eens een representatief beeld geven denk ik).

Zou zo'n oorthermometer een oplossing zijn? Zijn die dingen een beetje snel in het bepalen van de temperatuur? Soms wil ik toch echt wel weten of ze koorts heeft, zoals nu met haar waterpokken. Maar ze wordt echt hysterisch als ze dat ding ziet.

(Ik wil je topic niet kapen verder, maar vind het ook nutteloos om er nóg een te openen over thermometers.)

Gast
Gast

Bericht  Susan vr 11 feb 2011 - 4:53

Dat hebben we bij Ezra geprobeerd, maar toen werd hij net zo hysterisch. Oorthermometers schijnen ook minder betrouwbaar te zijn, die gebruik ik meer als ik een indicatie wil hebben (dus of de temperatuur aan de hoge of lage kant is) dan als ik echt precies wil weten wat de temperatuur is. Onder de tong en onder de arm is volgens mij ook niet zo betrouwbaar.

Bij Ezra meten we dus toch maar gewoon rectaal, hoe vervelend hij en wij dat ook vinden.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Susan vr 11 feb 2011 - 4:54

Mijn moeder had trouwens vroeger zo'n stripje dat ze op mijn voorhoofd legde om te meten of ik koorts had (dat ding zie ik nog altijd voor me bij het woord 'koorts'), misschien dat die ook nog bestaan? Zal ook niet zo betrouwbaar zijn als rectaal meten, maar het geeft ook een indicatie.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  PapillonRose vr 11 feb 2011 - 4:55

Ik heb hier een setje van Alecto. Een speenthermometer, rectale babythermometer met flexibele top en gewone met flexibele top. De speenthermometer gebruik ik niet, maar over die andere twee ben ik heel tevreden. Meten erg snel!
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  meisjesmama vr 11 feb 2011 - 5:14

Mijn oudste vind/vond het ook heel vervelend nu mag zij altijd de zalf op het puntje doen en daarna leid ik haar af en temperatuur ik haar toch. Het moet soms nou eenmaal. Overigens wij hebben er 1 van nuby met flexibele top.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861

Bericht  LeeuwLeeuw vr 11 feb 2011 - 9:17

Mamsie schreef:Kruidvat met de goude punt.

Ja die is super en heeft ook een flexibele punt!

LeeuwLeeuw
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 56
Punten : 58
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  LeeuwLeeuw vr 11 feb 2011 - 9:19

Minneke schreef:
Een beetje offtopic, maar over thermometers gesproken; Fenne weigert om haar temperatuur te laten opmeten. Niet anaal, niet oraal, zelfs onder de arm lukt niet (en het zou niet eens een representatief beeld geven denk ik).

Zou zo'n oorthermometer een oplossing zijn? Zijn die dingen een beetje snel in het bepalen van de temperatuur? Soms wil ik toch echt wel weten of ze koorts heeft, zoals nu met haar waterpokken. Maar ze wordt echt hysterisch als ze dat ding ziet.

(Ik wil je topic niet kapen verder, maar vind het ook nutteloos om er nóg een te openen over thermometers.)

Bij de kinder EHBO die wij elkaar jaar krijgen zeggen ze dan een oorthermometer wel kan maar dat je er wel ongeveer 0.5 graden bij moet tellen.

LeeuwLeeuw
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 56
Punten : 58
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Koeboe82 vr 11 feb 2011 - 9:40

action fleibele punt,
Koeboe82
Koeboe82
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 128
Punten : 183
Registratiedatum : 25-11-10

Bericht  Gast vr 11 feb 2011 - 20:03

Inderdaad ook die van de kruidvat met flexibele (goudkleurige) punt. Die is rond de 5 euro meen ik en heel snel qua meten.

Gast
Gast

Bericht  Sjonno vr 11 feb 2011 - 20:17

Minneke schreef:

Wij gebruiken ook een oorthermometer. Lisa is in haar eentje niet rectaal te tempen. We hebben er 1tje van Braun, gaat vrij snel en Lisa vind dit ook niet erg. We tellen er wel altijd 0,5 graad bij op.
Sjonno
Sjonno
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 468
Punten : 487
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast vr 11 feb 2011 - 21:09

Wij hebben er een van Braun met een flexibele punt. Meet heel snel.

Gast
Gast

Bericht  loesje vr 11 feb 2011 - 22:25

@Minneke
een oortermometer zou ik niet kopen ik weet uit eigen ervaring dat die dingen lang niet altijd de goede temperatuur aangeven.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932

Bericht  Gast vr 11 feb 2011 - 22:29

Wij hebben er 1tje met een flexibele punt en die in 10 sec de temperatuur opneemt, volgens mij bij de etos gekocht.

@ Minneke, ik zou dan een oorthermometer proberen, je moet er idd 0,5 graad bij tellen, maar dan heb je iig een indicatie van hoe hoog de temperatuur is, beter als niks.

Gast
Gast

Bericht  duckie za 12 feb 2011 - 7:46

vanmorgen de thermometer met gouden punt bij de kruidvat gekocht, wat een verschil zeg Very Happy heerlijk dat het zo snel gaat
bedankt voor de tips!
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 12 feb 2011 - 7:50

Dan ga ik binnenkort ook maar eens die van de kruidvat kopen, die van ons duurt ook wel één tot twee minuten voordat de temperatuur opgemeten is. Nu wil dat nog wel, maar ik denk dat als ze wat ouder wordt, ze niet meer netjes blijft liggen lachen en lief doen :P

Met een oorthermometer moet je wel uitkijken dat je niet direct na het slapen tempt in het oor waarop ze gelegen hebben, want die is dan een stuk warmer.

Gast
Gast

Bericht  duckie za 12 feb 2011 - 7:51

hier hadden ze 2 soorten thermometers dus dan moet je wel kijken dat je die met gouden punt hebt. ik heb namelijk ook de gewone en die is wel wat langzamer als deze
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Bericht  PiP za 12 feb 2011 - 8:01

Wij hebben er 1 van de Hema, ook deze is binnen 10 sec klaar.
koortsthermometer Thermometer_digitaal-11972000-Big

Oorthermometer hebben wij ook aangeschaft, maar ik vertrouw het niet, soms zit er zo een graad verschil in..(2x achter elkaar temperaturen)
Daarnaast vind ze het niks in haar oor, maar inmiddels is ze ook helemaal panisch voor een thermometer of zetpil:|

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  PapillonRose za 12 feb 2011 - 8:10

Ik was vroeger zelf zo'n paniekvogel met thermometers Laughing Mijn moeder moest niet in mijn buurt komen met dat ding, want ik werd spontaan hysterisch :shock:

Toen was er niet echt een goede oplossing voor. Nu heb je de oorthermometer, maar die is ook niet zo betrouwbaar als een gewone. Laatst las ik wel ergens iets over infraroodthermometers die je op het hoofd moet richten of iets dergelijks?
Geen idee of dat wel betrouwbaar is, maar wie weet is het wel wat?

Ik bedoel zoiets:
http://www.medi-marketing.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=4&Itemid=35
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  duckie za 12 feb 2011 - 8:24

vind dat wel iets aparts dat ze zo van een afstandje zeg maar temperatuur kunt meten...
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 12 feb 2011 - 8:30

Hmm, wisselende ervaringen met de oorthermometer dus. Misschien eerst maar eens kijken voor een thermometer die wat sneller is, dat scheelt vast ook al wat.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 12 feb 2011 - 8:45

Je hebt van avent ook een speenthermometer en van vicks een voorhoofdthermometer

koortsthermometer Vicks_Forehead_Thermometer

Ik weet niet of het wat is.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

Permissies van dit forum: