Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

partner uitschrijven op mijn adres?

+9
Fearie
Angela_1986
Bazinga
Annie24
TukTuk
Linda
girli
Rovine
JD
13 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

partner uitschrijven op mijn adres? - Pagina 2 Empty Re: partner uitschrijven op mijn adres?

Bericht  JD di 1 jan 2013 - 2:49

Bazinga schreef:JD, gaat-ie naar B'wijk? Want dan moet je 't daar doen hè en niet bij ons. Geloof ik...

Neee dat meen je toch niet?
Hij gaat namelijk de komende maanden naar Haarlem,want de oplevering van zn huis in H.eemskerk is pas in April.

Moet ik dan naar haarlem toe morgen?
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

partner uitschrijven op mijn adres? - Pagina 2 Empty Re: partner uitschrijven op mijn adres?

Bericht  Gast di 1 jan 2013 - 3:06

JaneDoe schreef:
Bazinga schreef:JD, gaat-ie naar B'wijk? Want dan moet je 't daar doen hè en niet bij ons. Geloof ik...

Neee dat meen je toch niet?
Hij gaat namelijk de komende maanden naar Haarlem,want de oplevering van zn huis in H.eemskerk is pas in April.

Moet ik dan naar haarlem toe morgen?
Wat Bazinga bedoelt is volgens mij inschrijven, en dat kun je sowieso niet voor een ander doen. Ik zou gewoon naar je eigen gemeente gaan en de situatie uitleggen, dan hoor je vanzelf wel wat zij ermee kunnen en wat je eventueel zelf kunt doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

partner uitschrijven op mijn adres? - Pagina 2 Empty Re: partner uitschrijven op mijn adres?

Bericht  Fearie di 1 jan 2013 - 3:18

Net wat hier al is gezegd, naar gemeente gaan, verzoek tot uitschrijving doen misschien dmv die afstandsverklaring? Anders verzoeken toe een onderzoek en op basis van jouw gegevens alleen kun je kwijtschelding aanvragen voor de kosten van de gemeentelijke heffingen (mits je aan de criteria voldoet).

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

partner uitschrijven op mijn adres? - Pagina 2 Empty Re: partner uitschrijven op mijn adres?

Bericht  TukTuk di 1 jan 2013 - 4:34

Fearie schreef:Net wat hier al is gezegd, naar gemeente gaan, verzoek tot uitschrijving doen misschien dmv die afstandsverklaring? Anders verzoeken toe een onderzoek en op basis van jouw gegevens alleen kun je kwijtschelding aanvragen voor de kosten van de gemeentelijke heffingen (mits je aan de criteria voldoet).

Kwijtschelding is wel iets anders als gewoon de kosten laten berekenen op basis van 1 persoonshuishouden ipv 2.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

partner uitschrijven op mijn adres? - Pagina 2 Empty Re: partner uitschrijven op mijn adres?

Bericht  Blond di 1 jan 2013 - 4:49

Staat er nog geld op jullie gezamenlijke rekening? Anders zou ik het mooi daarvan betalen.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

partner uitschrijven op mijn adres? - Pagina 2 Empty Re: partner uitschrijven op mijn adres?

Bericht  JD di 1 jan 2013 - 5:03

Is het mogelijk om kwijtschelding aan te vragen dan? Zal eens even googlen.
Ik wilde het inderdaad gewoon laten omrekenen naar een 1pers huishouden,maar als t door mijn situatie nu kwijktgescholden kan worden zou dat wel heel gunstig zijn...

Ik ga morgen heen,dus jullie horen hoe t afloopt
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

partner uitschrijven op mijn adres? - Pagina 2 Empty Re: partner uitschrijven op mijn adres?

Bericht  TukTuk di 1 jan 2013 - 22:53

JaneDoe schreef:Is het mogelijk om kwijtschelding aan te vragen dan? Zal eens even googlen.
Ik wilde het inderdaad gewoon laten omrekenen naar een 1pers huishouden,maar als t door mijn situatie nu kwijktgescholden kan worden zou dat wel heel gunstig zijn...

Ik ga morgen heen,dus jullie horen hoe t afloopt

Kwijtschelding kom je alleen in aanmerking voor als je inkomen laag genoeg is, je geen spaargeld hebt, geen (dure) auto etc.

Wanneer kom ik in aanmerking voor kwijtschelding?
Ligt uw inkomen rond bijstandsniveau en hebt u geen vermogen in de vorm
van spaargeld, een auto met een waarde van meer dan € 2.269 of
overwaarde op uw woning? Of bent u niet in staat om de aanslag te
betalen, ook niet door middel van een betalingsregeling? Dan kunt u om
kwijtschelding verzoeken. Of u daarvoor in aanmerking komt, hangt af van
uw persoonlijke financiële omstandigheden.

(Dit is dan even gekopieerd van mijn gemeente, maar denk dat ze overal wel dezelfde voorwaarden ongeveer aanhouden.)

Het beste kan je het idd even navragen of op de website van je gemeente kijken, zij verwijzen dan wel door naar de instantie die voor die gemeente de aanslagen regelt.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

partner uitschrijven op mijn adres? - Pagina 2 Empty Re: partner uitschrijven op mijn adres?

Bericht  JD wo 2 jan 2013 - 5:03

@AN, thanks. Als ik dat zo lees kom ik daar denk ik wel voor in aanmerking, dus ik ga wel een poging doen dan.

Vandaag dus bij de gemeente geweest. Ik heb hem kunnen uitschrijven, maar die uitschrijving is pas echt geldig en definitief als hij zich ook uitschrijft. Heb hem dus gebeld, en hij weigert het echt. Hij wil zich niet uitschrijven totdat zijn starterslening rond is, en vroeg ook nog even lief of ik zijn post (als hij bij mij staat ingeschreven komt zijn post natuurlijk ook bij mij) wilde bewaren.
Heb hem dus gezegd dat ik geen post ga bewaren, en dat ie op zn fiets moet springen om zich uit te schrijven. Dat hij dan niet in aanmerking komt voor die starterslening en zo dat huis niet kan kopen, is zijn probleem, niet mijn probleem!

Ze gaan dus nu wel een onderzoek instellen naar zijn uitschrijving, maar volgens die vrouw kon dit wel 4 maanden duren (als hij niet meewerkt).

Met terugwerkende kracht uitschrijven kan dus niet, dus die rekening van de gemeente komt obv 2 personen. Hij zegt nu al dat hij die weigert te betalen, dus als iemand een manier weet om te zorgen dat hij zijn helft betaalt....hoor ik het graag.

JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

partner uitschrijven op mijn adres? - Pagina 2 Empty Re: partner uitschrijven op mijn adres?

Bericht  Frappuccino wo 2 jan 2013 - 5:22

Wat een lul zeg....

En wat eerder al gezegd is, dat je per het volgende kwartaal een 1 persoonshuishouden bent, en vanaf dan dus minder hoeft te betalen, dat kan ook niet? Jij betaald het bedrag in 1 keer?
Frappuccino
Frappuccino
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 323
Punten : 343
Registratiedatum : 16-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

partner uitschrijven op mijn adres? - Pagina 2 Empty Re: partner uitschrijven op mijn adres?

Bericht  JD wo 2 jan 2013 - 6:11

Heb ik vanmorgen ook nagevraagd,maar in mijn gemeente gaat het dus per jaar.
Dus hoe dan ook...hij moet en zal zijn helft betalen.
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

partner uitschrijven op mijn adres? - Pagina 2 Empty Re: partner uitschrijven op mijn adres?

Bericht  TukTuk wo 2 jan 2013 - 6:23

JaneDoe schreef:@AN, thanks. Als ik dat zo lees kom ik daar denk ik wel voor in aanmerking, dus ik ga wel een poging doen dan.

Vandaag dus bij de gemeente geweest. Ik heb hem kunnen uitschrijven, maar die uitschrijving is pas echt geldig en definitief als hij zich ook uitschrijft. Heb hem dus gebeld, en hij weigert het echt. Hij wil zich niet uitschrijven totdat zijn starterslening rond is, en vroeg ook nog even lief of ik zijn post (als hij bij mij staat ingeschreven komt zijn post natuurlijk ook bij mij) wilde bewaren.
Heb hem dus gezegd dat ik geen post ga bewaren, en dat ie op zn fiets moet springen om zich uit te schrijven. Dat hij dan niet in aanmerking komt voor die starterslening en zo dat huis niet kan kopen, is zijn probleem, niet mijn probleem!

Ze gaan dus nu wel een onderzoek instellen naar zijn uitschrijving, maar volgens die vrouw kon dit wel 4 maanden duren (als hij niet meewerkt).

Met terugwerkende kracht uitschrijven kan dus niet, dus die rekening van de gemeente komt obv 2 personen. Hij zegt nu al dat hij die weigert te betalen, dus als iemand een manier weet om te zorgen dat hij zijn helft betaalt....hoor ik het graag.


Maar je gaat toch straks weer studeren en hebt dan toch ook een inkomen? De bijstandsgrens is rond de 900 euro per maand geloof ik.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

partner uitschrijven op mijn adres? - Pagina 2 Empty Re: partner uitschrijven op mijn adres?

Bericht  Slakje wo 2 jan 2013 - 7:48

Man, wat een lul van een vent. Ik had al lang een hele lading borden naar hem gegooid.

Hoe is het trouwens afgelopen met doe foto's? Heb je ze ondertussen weer terug?
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

partner uitschrijven op mijn adres? - Pagina 2 Empty Re: partner uitschrijven op mijn adres?

Bericht  Gast wo 2 jan 2013 - 9:24

AngelNyn schreef:
JaneDoe schreef:@AN, thanks. Als ik dat zo lees kom ik daar denk ik wel voor in aanmerking, dus ik ga wel een poging doen dan.

Vandaag dus bij de gemeente geweest. Ik heb hem kunnen uitschrijven, maar die uitschrijving is pas echt geldig en definitief als hij zich ook uitschrijft. Heb hem dus gebeld, en hij weigert het echt. Hij wil zich niet uitschrijven totdat zijn starterslening rond is, en vroeg ook nog even lief of ik zijn post (als hij bij mij staat ingeschreven komt zijn post natuurlijk ook bij mij) wilde bewaren.
Heb hem dus gezegd dat ik geen post ga bewaren, en dat ie op zn fiets moet springen om zich uit te schrijven. Dat hij dan niet in aanmerking komt voor die starterslening en zo dat huis niet kan kopen, is zijn probleem, niet mijn probleem!

Ze gaan dus nu wel een onderzoek instellen naar zijn uitschrijving, maar volgens die vrouw kon dit wel 4 maanden duren (als hij niet meewerkt).

Met terugwerkende kracht uitschrijven kan dus niet, dus die rekening van de gemeente komt obv 2 personen. Hij zegt nu al dat hij die weigert te betalen, dus als iemand een manier weet om te zorgen dat hij zijn helft betaalt....hoor ik het graag.


Maar je gaat toch straks weer studeren en hebt dan toch ook een inkomen? De bijstandsgrens is rond de 900 euro per maand geloof ik.
Inkomen of niet, puur principieel gezien zou ik ook weigeren te betalen. Leker makkelijk van hem, wel de voordelen, maar niet de lasten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

partner uitschrijven op mijn adres? - Pagina 2 Empty Re: partner uitschrijven op mijn adres?

Bericht  TukTuk wo 2 jan 2013 - 9:28

Lennox schreef:
AngelNyn schreef:
JaneDoe schreef:@AN, thanks. Als ik dat zo lees kom ik daar denk ik wel voor in aanmerking, dus ik ga wel een poging doen dan.

Vandaag dus bij de gemeente geweest. Ik heb hem kunnen uitschrijven, maar die uitschrijving is pas echt geldig en definitief als hij zich ook uitschrijft. Heb hem dus gebeld, en hij weigert het echt. Hij wil zich niet uitschrijven totdat zijn starterslening rond is, en vroeg ook nog even lief of ik zijn post (als hij bij mij staat ingeschreven komt zijn post natuurlijk ook bij mij) wilde bewaren.
Heb hem dus gezegd dat ik geen post ga bewaren, en dat ie op zn fiets moet springen om zich uit te schrijven. Dat hij dan niet in aanmerking komt voor die starterslening en zo dat huis niet kan kopen, is zijn probleem, niet mijn probleem!

Ze gaan dus nu wel een onderzoek instellen naar zijn uitschrijving, maar volgens die vrouw kon dit wel 4 maanden duren (als hij niet meewerkt).

Met terugwerkende kracht uitschrijven kan dus niet, dus die rekening van de gemeente komt obv 2 personen. Hij zegt nu al dat hij die weigert te betalen, dus als iemand een manier weet om te zorgen dat hij zijn helft betaalt....hoor ik het graag.


Maar je gaat toch straks weer studeren en hebt dan toch ook een inkomen? De bijstandsgrens is rond de 900 euro per maand geloof ik.
Inkomen of niet, puur principieel gezien zou ik ook weigeren te betalen. Leker makkelijk van hem, wel de voordelen, maar niet de lasten.

Nee het ging hier om kwijtschelding, niet om zijn deel smile Als je inkomen te laag is kan een (deel) van de belastingen etc worden kwijtgescholden, maar dan moet je wel een inkomen hebben die rond of lager als bijstandsniveau is, JaneDoe gaf als reactie te denken er wel recht op te hebben, maar gaf in een ander topic aan weer te gaan studeren en werken en daarmee toch ook te gaan verdienen en dat is waarschijnlijk wel meer dan de bijstandsgrens.

Ben het met je eens dat hij zijn deel gewoon moet betalen, en anders zou ik inderdaad zijn post gewoon weggooien, of terug sturen met de text "persoon is verhuisd, adres onbekend" of leuker "persoon is geëmigreerd" Laughing
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

partner uitschrijven op mijn adres? - Pagina 2 Empty Re: partner uitschrijven op mijn adres?

Bericht  JD wo 2 jan 2013 - 11:49

Ohhh ja ik ben weer blond... Rolling Eyes
Ik dacht even aan mijn situatie nú, de afgelopen maanden. Maar die belasting geldt natuurlijk over 2012.
maar aangezien het van de belastingdienst uit gaat, en ik de belastingdienst nog 1500 euro moet terugbetalen Sad , ga ik toch een poging tot kwijtschelding doen. Niet geschoten is altijd mis.

Ik krijg gewoon zo'n zin om hem morgen te smsen met "oooo lieeeverdddd er is belangrijke post voor je!"
En dan een minuut later "oops....het ligt al in de container".

ik doe het niet.....maar heb er wel zin in Twisted Evil
Maar inderdaad, alles gaat retour afzender, no way dat ik netjes z'n post voor hem ga verzamelen,
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

partner uitschrijven op mijn adres? - Pagina 2 Empty Re: partner uitschrijven op mijn adres?

Bericht  TukTuk wo 2 jan 2013 - 20:58

JaneDoe schreef:Ohhh ja ik ben weer blond... Rolling Eyes
Ik dacht even aan mijn situatie nú, de afgelopen maanden. Maar die belasting geldt natuurlijk over 2012.
maar aangezien het van de belastingdienst uit gaat, en ik de belastingdienst nog 1500 euro moet terugbetalen partner uitschrijven op mijn adres? - Pagina 2 1371890812 , ga ik toch een poging tot kwijtschelding doen. Niet geschoten is altijd mis.

Ik krijg gewoon zo'n zin om hem morgen te smsen met "oooo lieeeverdddd er is belangrijke post voor je!"
En dan een minuut later "oops....het ligt al in de container".

ik doe het niet.....maar heb er wel zin in Twisted Evil
Maar inderdaad, alles gaat retour afzender, no way dat ik netjes z'n post voor hem ga verzamelen,

Nee het gaat niet vanuit de belastingdienst uit hoor. Je moet even op de site van de gemeente kijken, of zij zelf die rekeningen sturen, of dat het door een organisatie gedaan wordt.

De belastingdienst staat er helemaal los van.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

partner uitschrijven op mijn adres? - Pagina 2 Empty Re: partner uitschrijven op mijn adres?

Bericht  JD do 3 jan 2013 - 2:21

Maar als ik op de website van mijn gemeente ben, en bij t stukje over die gemeentelijke heffingen kijk, staat er iets van;

Kijken of u in aanmerking komt voor kwijtschelding? Klik hier.

En dan kom ik op belastingdienst.nl ...
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

partner uitschrijven op mijn adres? - Pagina 2 Empty Re: partner uitschrijven op mijn adres?

Bericht  Bazinga do 3 jan 2013 - 5:22

JD, voor de kwijtscheldingsformulieren moet je de gemeente even bellen, dan sturen zij 't op.
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

partner uitschrijven op mijn adres? - Pagina 2 Empty Re: partner uitschrijven op mijn adres?

Bericht  xxjojootjexx do 3 jan 2013 - 5:58

Ik zou het niet eens retour afzender doen, maar rechtstreeks in de kliko.

Of alles bewaren, dat hij het kan krijgen zodra hij zijn deel betaalt heeft.

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

partner uitschrijven op mijn adres? - Pagina 2 Empty Re: partner uitschrijven op mijn adres?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum